0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Nalan Yüksel

  • * Gezgin Korsan
  • 188
    • Yaşadığı Şehir
  • ŞirinköyMuğla
ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« : Aralık 05, 2011, 12:01:59 »
Sevgili Korsanlar,
Teknenin her iki tarafında da yer alan ön yelken raylarının güverteye bağlanmasında kullanılan civataların baş kısmına konan ve sızdırmazlık sağlayan esnek (muhtemelen lastik) contaların adı nedir ve nereden temin edebiliriz? Yaklaşık 100 adet gerekli.

Delice Korsanlar-Çanakkkale
Okyanus Sevdalısı
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.412
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #1 : Aralık 05, 2011, 12:08:40 »
Bütil kauçuk olmasın? Şerit veya levha halinde satılır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.669
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #2 : Aralık 05, 2011, 14:09:55 »
Ön yelken rayı dediğiniz şey flok (cenova) arabaları mı? Hani güvertede sancak ve iskelede birer tane olur. Flok ıskotası bu raylar üstünde hareket eden bir makaradan geçip vinçlere gelir.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Nalan Yüksel

  • * Gezgin Korsan
  • 188
    • Yaşadığı Şehir
  • ŞirinköyMuğla
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #3 : Aralık 05, 2011, 15:04:54 »
Evet, flok veya cenova arabalarının üzerinde hareket ettiği raylardan söz ediyorum. İşte bu raylar güverteye civatalarla bağlanıyor. Civatalar havşa başlı ve rayın üzerindeki bağlantı deliğinden geçirilerek güverte altından somunla sıkılıyor. İşte bu civata yuvalarından içeri su sızmaması için araya bir çeşit kauçuk benzeri conta konuyor ve somun daha sonra sıkılıyor. Sonuçta havşa başlı civata raydaki yuvasına iyica gömüldüğü için, ray üzerinde bir çıkıntı oluşturmuyor ve arabalar rahatça ileri- geri hareket ettirilebiliyor.

Ahmet Korsanım bütil kauçuk ne demek bilmiyorum.Bu kauçuğu alıp kendimiz mi keseceğiz ve nasıl temin edebiliriz?
Okyanus Sevdalısı

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.412
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #4 : Aralık 05, 2011, 15:33:00 »
Piyasada bu isimle satılıyor.  Doğru bir izolasyon için civataların geçtiği delikleri üst kat fiber ve orta tabaka olmak üzere genişletmenizi alt fiber tabakayı ise delmemenizi öneririm. Sonra deliği alttan bantlayıp üstten deliği epoksi ile doldurun.  Orta tabaka ıslaksa ve ağaçsa içine sığacak bir freze ucu ile temizleyin sonra doldurun. Sonra tekrar delin. Civataları polysülfür bazlı dolgu malzemesi ile sıvayın ve takın. Vidalar kesinlikle yukarıdan sıkılmayacak sadece tutulacak somunlar sıkılacak. Somundan önce geniş ve kalın bir pul takmayı unutmayın.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Nalan Yüksel

  • * Gezgin Korsan
  • 188
    • Yaşadığı Şehir
  • ŞirinköyMuğla
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2011, 12:40:30 »
Ahmet Korsanım,
Değerli bilgiler için teşekkürler.
Okyanus Sevdalısı
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2011, 18:59:13 »
Biraz geç okudum yazdim ama, bence güvertede epoksi yerine sikaflex veya benzeri marka-UV'ye dayanıklı bir ürün olmak kaydıyla- mastik kullanın derim. Yapışkanlık özelliği çok önemli değil ama esnemeler ve çekilmelerde epoksi her ne kadar çok kuvvetliyse de açabilir ve sızdırmazlık görevini tam yerine getiremeyebilir.

Bir de neden 100 adet, sağli sollu 50 tane saplama mı var cidden?
S/Y Lotus
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.412
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2011, 19:49:43 »
Yanlış anlaşıldım herhalde. Rayn bağlandığı fiberglasın onarımı için epoksi kullanılacak. Eğer bir şekilde su girmişse sandviç yapı ıslanmıştır ve onarılmazsa bu yük altında üzerine sürülecek sika (benim önerim polisülfür bazlı olmasıdır) esneme nedeni ile yeterli izolasyon yapamaz. İzolasyonun sağlam olması için önce tabanı düzeltmek gerekir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2011, 21:14:20 »
Ahmet Ağabey, rica ederim. Ben yanlış anlamışım tarifini, epoksi falan deyince, izolasyonu sağlamaz diye düşündüm...
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Nalan Yüksel

  • * Gezgin Korsan
  • 188
    • Yaşadığı Şehir
  • ŞirinköyMuğla
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #9 : Aralık 08, 2011, 12:01:33 »
Sevgili Korsanlar,

Karışıklık benden kaynaklanıyor sanırım. Aradığım malzemenin ismini bilmeyince tarif etmeye çalıştım, galiba tarifim biraz körün fili tarif etmesine benzedi.

Biz sadece teknenin iskelesinde ve sancağında yer alan rayları güverteyi boyamak amacıyla sökeceğiz ve boyadan sonra tekrar takacağız. Tekne güvertesi ahşap üzeri polyester kaplı ve herhangi bir izolasyon sorunu şu anda yok. İhtiyacımız olan malzeme, rayları bağlarken kullanılacak olan havşa başlı civataların baş kısımlarına sızdırmazlık amacıyla konan plastik veya belki de kauçuk pullar. çünkü civatanın birini söküp baktık, civatanın başı ile ray arasında böyle bir malzeme var.

Kısacası biz rayları sökeceğiz, güverte boyanacak sonra rayların altına mastik konacak, ray yerine yerleştirilecek ve üzerindeki her bir bağlantı deliğine civata sokulmadan önce bir pul yerleştiriliyor.ve somun sıkılarak işlem bitiriliyor.İşte biz bu pulu arıyoruz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Acaba bu sefer file benzedi mi? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Merem Korsanım,
Teknenin iskele ve sancak tarafında ayrı ayrı biri uzun diğeri daha kısa olmak üzere toplam dört ray var (ön saha yelkenler için). Sayarak belirledik toplam seksen adet civata ile bağlantı yapılmış.
Okyanus Sevdalısı
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.412
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #10 : Aralık 08, 2011, 12:17:34 »
Bütil kauçuk bu işlem için en doğrusudur. Ancak vida başının altına takılan bu tür bir pul su girişini engellemez. Asıl su girişi ray ile güverte arasından olur. Vida başına gelecek su ise bu konuda önemsizdir. bütil kauçuk şerit veya levha halinde satılır, bunlardan pulları kesmek size düşüyor. Benim düşüncem buradaki pulların izolasyondan daha çok iki metal arasındaki galvanik etkiyi engellemek amaçlı olduğu yolunda. Bu tür plastik pullar, civata satan yerlerde bulunabiliyor. Benzer pullara otomobil parçası satan yerlerde de rastladım.

Önerim, plastik veya bütil kauçuk kullanın veya kullanmayın, civataları sikalayıp öyle takmanızdır. Da önce de belirttğim gibi vidaları değil aşağıdan somunşarı sıkacaksınız, aksi taktirde sikanın izolasyonunu ve yukarıdaki pulları bozarsınız.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Mehmet Erem

  • * Gezgin Korsan
  • 3.711
    • Yaşadığı Şehir
  • Istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Lotus, Marmaris
    • lotus seyir defteri
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #11 : Aralık 08, 2011, 13:21:12 »
Ben de sözkonusu pulların galvanik etkiyi azaltmak için kullanıldığını düşünüyorum. Muhtemel rayınız aluminyum ve vidalar da paslanmaz. Tuzlu su ortamında-tekne güvertesi gibi- çalışmamamaları veya yarın öbür gün sökülürken rahat çıkartılabilmeleri için bu pullar kullanılmış olabilir.
Bu tip pullar genelde (teflon gibi) plastik kaynaklıdırlar. Piyasada sıvı teflon olarak da bulunabilir.

Ama ben olsam güverteyi boyamak için rayları sökmezdim. Üstlerini bantlayın yeter diye düşünüyorum...
S/Y Lotus
*

    Çevrimdışı Necip Bulut

  • * Gezgin Korsan
  • 1.909
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #12 : Aralık 08, 2011, 15:27:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ama ben olsam güverteyi boyamak için rayları sökmezdim. Üstlerini bantlayın yeter diye düşünüyorum...

Tam da bunu yazacaktım. Bence de. Neden başınıza (muhtemel) dert açasınız ki.
*

    Çevrimdışı Nalan Yüksel

  • * Gezgin Korsan
  • 188
    • Yaşadığı Şehir
  • ŞirinköyMuğla
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #13 : Aralık 08, 2011, 19:03:09 »
Malzeme ve yöntem öneren tüm korsanlarım teşekkürler.
Sayenizde kafamızdaki soru yanıtını bulmuştur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap.
Okyanus Sevdalısı
*

    Çevrimdışı Kemal Albayrak

  • * Gezgin Korsan
  • 1.791
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: ÖN YELKEN RAYLARININ GÜVERTEYE BAĞLANMASI
« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2012, 19:12:18 »
ben tekneyi boyamak için söktükten sonra rayların montajında poliürethn esaslı mastik ile sızdırmazlığı sağladım
Tchita