0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #15 : Eylül 03, 2019, 16:59:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.

Ömer abi çift motor olduğu için 1 metrelik dalgalarda problem yaşamaz o tekne. Yeterli torku vardır dalgayı patlatacak. Tek motorda dediğin doğru tekne dalganın üstünden sekeceği için planing yaparken kırılabilir.  Daha önce çift motorlu Azimut 43 kullandım o tip havalarda sorunsuz gidiyordu dalgayı düzgün karşılarsan. Bordadan gelirse problem olur doğrudur.


*

    Ö. Ö.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #16 : Eylül 04, 2019, 09:32:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.

Ömer abi çift motor olduğu için 1 metrelik dalgalarda problem yaşamaz o tekne. Yeterli torku vardır dalgayı patlatacak. Tek motorda dediğin doğru tekne dalganın üstünden sekeceği için planing yaparken kırılabilir.  Daha önce çift motorlu Azimut 43 kullandım o tip havalarda sorunsuz gidiyordu dalgayı düzgün karşılarsan. Bordadan gelirse problem olur doğrudur.

Arkadan alsa 2 mt dalgada da gider ama bahsedilen seyirde dalga ve rüzgar kafadan gelecek. O şekilde bam bam bam vura vura gider ve her bamda tepeden serpinti geçer. Sorun tork meselesi değil, gövde uzunluğu ve teknenin serpintiden koruyamaması.

Ege denizinde dalga arası genelde 12 mt dir. 17 mt bir motoryat plana geçip su üstüne çıktığı zaman dalgaları takoz gibi kullanarak üzerinde kayabilir, tabiki makul dalga boyuna kadar.

Ama 13-14 mt altı boyda bir tekne iki  dalga arasına düşüp karşıdan gelen dalgaya vuracaktır ,BAM. Düştükten sonra takip eden dalga kafayı alıp daha yükseğe çıkarıp aşağı bırakacaktır daha güçlü bir BAM.

Azimut 43 flybridge bir tekne ve kısmen serpintiden koruyabilir, ayrıca daha ağır.

Sevgili Alper benim 1 metre kafadan dalgada gidemez demem gücü yetmez anlamında değil, çok konforsuz ve keyifsiz bir seyir olur anlamında idi. Yoksa 600 beygir var alette, boyunu aşan dalgayı da patlatır ama sevimsiz bir seyir olur.

Bir önceki teknem 39 feet 2x300hp Bavaria hardtop idi.  O sebeple iyi biliyorum o tip teknelerin performans ve seyir konforunu. 


*

    H. E.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #17 : Eylül 04, 2019, 20:04:03 »
Ömer hocam,
Sizin savınıza göre bu tekne İstanbul'a çıkamaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Elbette havayı kollarsanız 20bg kıçtan takma bile çıkar
Selamlar,,


*

    Ö. T.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #18 : Eylül 05, 2019, 01:08:50 »
Kafa vurmayacak hızda gitmek lazım ama yelkenlinin takmayaycagi havada motoryat yine de çok yorar , mecbur değilsek havayı kollamakta yarar var.


*

    C. A.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #19 : Eylül 08, 2019, 09:28:54 »
Atilla Korsanim,
Transferi gerceklestirebildiniz mi? Ne gibi zorluklarla karsilastiniz yada karsilastiniz mi?

*

    A. Ş.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #20 : Eylül 09, 2019, 19:55:56 »
Değerli kaptanlar, geçen Salı başlamayı planladığım transfere bir dizi aksaklık, hazırlık ve tamir yüzünden Perşembe sabahı başladım. Güllük - Kuşadası etabını ortalama 19 knot ile çok kolay yaptık. Oradan Çeşme'ye geçerken trim sensörü arızası yüzünden Alaçatı Port'a girdim. Volvo Penta servisi geldi ve sensörü değiştirdi. O gece orada kaldık. Ertesi sabah yukarı tırmanmaya devam edeyim dedim ama Çeşme boğazına girdikten sonra kafadan 30 knotlar ve iri dalgalara karşı çok ıslak ve vuruntulu bir seyir bizi yıprattı ve Çeşme marinaya girdik.

Hava gittikçe sertleşti ve iki gün Çeşme Marinada bekledik. Bugün 15 knotları görünce sabah 07.00'de fırladım ve yapranmadan Ayvalığa kapağı attım.

Ancak Babakale - Çanakkale boğazı arası beni düşündürüyor. Sabah çok erken palamarları çözüp Babakale'ye gidecek, sonra burnumu çıkarıp tırmanabilecek miyim bir deneyeceğim. Olacak gibi değilse Babakale barınağına girip bekleyeceğim.
*

    H. E.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #21 : Eylül 09, 2019, 21:03:11 »
İyi seyirler diliyorum,
Marmara'da da rüzgarlar başladı sıkıntılı bir durumda tavsiyem gemi yolu
*

    N. Ö.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #22 : Eylül 09, 2019, 21:44:50 »
Biliyorsunuzdur ama ben yine de hatırlatmış olayım;

Ayvalık-Babakale arasında zorda kalırsanız, Sivrice koyunda alargada kalabilirsiniz, çok iyi demir tutar.

Babakale’den sonra Bozcaada’yı geçmiş ama boğaza giremiyorsanız, sancakta Yeniköy balıkçı barınağına girebilirsiniz.

Selametle...
*

    A. Ş.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #23 : Eylül 11, 2019, 09:57:14 »
Arkadaşlar, dün sabah 07.15'te Ayvalıktan yola çıktım. Kuzey yakaya yanaşıp müsellim geçidini 23 knotlarla 1 saat 45 dakikada geçtim. Babakale - Çanakkale etabından çekiniyordum, burnumu bi çıkardım, olmazsa barınağa girecektim. Ama baktım çok yüksek dalga yok. Bastım yukarı. Ortalama 15 knot ile Bozcaada kanalını geçtim. 12.30 gibi Çanakkale Yat Limanına girdik. Yakıt aldık, kahvaltı ettik. Sonra 14.00 gibi palamarları çözdüm ve Şarköy'e doğru yola çıktım.

Son 10 mile kadar 13-15 knot hızlarla gittim ama son 10 mil baya dövünerek ve ıslanarak geçti. 17.30 gibi Şarköy Barınağa bağlandık. Barınak güzel. Mustafa bey (05373091321) gayet ilgili. Tankerle yakıt imkanı, su ve elektrik var ama ev tipi bir uzatma kablosundan veriyor. Adaptörünüz olması lazım. 70 lira ödüyorsunuz.

Barınak hemen şehir içinde olduğu için her türlü imkan var. Güzel kafeler, restoranlar. Hemen barınak içinde Balıkname isminde restoran var. Biz memnun kaldık.

Gelelim sıkıntılı kısmına...

Bu sabah 07.00 gibi yola çıktık son 75 mili bitirip Beylikdüzü'ne ulaşmak için. Rüzgarda fazla değildi o saatte ama dalgalar inanılnaz iriydi. Bir kaç kere dalga tepesinden bütün gövdeyle gümm diye düşünce döngeri yaptım. Barınağa kaçtım. Poyraz kuzey kıyılarından büyüte büyüte getirmiş dalgaları. Şu anda zaten rüzgar iyice yükseldi. Bugün buradayız. Yarın sabah daha sakin gösteriyor. Deneyeceğiz. Olmazsa tekneyi bırakıp, kara yoluyla dönecek. Sakin hava yakalayınca getireceğiz tekneyi.
*

    N. Ö.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #24 : Eylül 11, 2019, 12:09:34 »
Windy perşembe günü akşam 18:00 'e kadar, sağanaklarda 18-20kts ve dalga yüksekliğini de 0,3- 0,6m arası gösteriyor.

18:00 den sonra sağanaklar 26kts'a kadar çıkacak gibi...

Kolay gelsin.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #25 : Eylül 11, 2019, 15:53:14 »
Geçtigimiz pazar akşam 5 gibi yediadalardan dönelim dedik Ören'e. Acayip hazirlandik, uzun aradan sonra can yeleği bile kuşandık.

Tam çikişta olan dalgayı da kabartan sığ bir bölüm var. Teknemiz 12m ve iki dalganin arasinda dikine kayboldu. Ben bu yaşa kadar cocukluktan beri denizle haşır neşirim, öyle dalga görmedim. Neyse ki kırilan degil de ölü dalga formunda...

Bastık geri uzun limana, yoksa fena hırpalanacağız. Pzts sabah döndük.

Sanırım Atilla kaptanin İzmir'de zorlandığı gündür.

Windy'e bakarsak o saatlerde 14knot veriyordu. Oysa iki gün durmaksızin, gece dahil 25-35 arası esti.
*

    A. D.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #26 : Eylül 11, 2019, 16:40:33 »
Babakale konusunda şanslısınız ben bizim oradaki balıkçıların gazıyla Gökçeada Bozcada arasına balık için giderim diye hazırlık yaptım. Balıkçılar sağolsun abi senin tekneye bişey değil 2 saate gidersin dediler. yedek benzin depolarını aldım. Yazın sıcağında muşambaları giydim nasılsa ıslanıcam diye pişik olmayı göze aldım. Sabah 4te sivrice sokakağzından çıktım yarım gazda planingde giderim diye. 4:20 de Babakaleyi bir döndüm dünya başka bir hal aldı. 4.5metre tekne uçak oldu. Kafayı kaldırıp gitmeye çalıştım ama bu seferde yakıt yetmeyecek diye döndüm. Sonra bir hafta her sabah çıkıp denedim babakaleyi çıkmak mümkün olmadı o tekneyle.
*

    S. K.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #27 : Eylül 11, 2019, 16:48:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
, su ve elektrik var ama ev tipi bir uzatma kablosundan veriyor. Adaptörünüz olması lazım. 70 lira ödüyorsunuz.

Şu konu geçen başımıza gelir gibi oldu; o an yapmadım ama vazgeçtikten sonra aklıma geldi... Teknedeki 220V sistem AC olduğuna ve aslında bu mantıkla tüm tesisat paralel bağlı olduğuna göre; kıça yakın havuzluk duvarındaki 220V prizine karadan uzatılan ev tipi kabloyu bağlasam aynı anda teknedeki tüm tesisata elektrik vermiş olmaz mıyım??  Akü şarjı konusunda emin değilim orada redresöre gidiyor mu bilmiyorum ama en azından kayıktaki prizlere bağlı şarj cihazlarını kahve makinesini kettle vs. falan beslerim gibi geliyor...
*

    A. Ç.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #28 : Eylül 11, 2019, 17:37:37 »
Tüm tesisata elektrik vermiş olursunuz ama elektrik bağlantılarının önünde sigorta olmasının bir mantığı vardır. Tekneye normal girişte (sahilde 16A sigorta tekneye kadar olan kabloyu korur, tekne içinde de dağıtım öncesi değişik amper sigortalar vardır. Szin yaptığınız ise sigortalardan sonra elektrik bağlamaktır. Prizlerin amacı elektrik almaktır vermek değil.
*

    H. E.

Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
« Yanıtla #29 : Eylül 11, 2019, 20:44:40 »
Ümit kaptan,
Gökova ve Marmara çoğu zaman öğleden sonra okyanus gibi oluyor gerçekten