Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Atilla Şayan - Ağustos 31, 2019, 11:56:12

Başlık: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Atilla Şayan - Ağustos 31, 2019, 11:56:12
Değerli kaptanlar, Salı günü Bodrum Güllük'ten İstanbul!a bir Atlantis 39 motoryat transferine başlayacağım. İlk motoryat transferim olacağı için biraz fikir almak istiyorum.

Yatın 2 x 310 HP dizel motorları var. Boyu 11.25m, eni 3.70m...

Şimdi bu yatla seyir yaparken nelere dikkat etmeliyim. Flap ayarlarını nasıl tutmalıyım, dalgaları nereden almalıyım, kaç knottan itibaren çıkmak risklidir, marinada yanaşma-ayrılma esnasında motorları tersine çalıştırarak mı dönmek elzemdir yoksa dümen + manevra pervanesi ile mi?

Bu konularda değerli fikirlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler...
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Ağustos 31, 2019, 12:14:23
Flaplar genellikle otomatiktir, değilse tekneyi aynı devirde en hızlı gidecek gibi ayarlamalısınız. Hız meslseis tamamen duygusaldır. Kaç knotta kendinizi rahat hissediyorsanız o hızda kullanın. Transfer için yakıt dahil ücret alıyorsanız motor yasta göre çok yavaş gitmeniz, inanılmaz yakıt tasarrufu sağlar, yakıt müsteriye aitse o zaman motor devir saatinin normal saat gibi baktığınızda saat bir en fazla iki istikametinde kullanın. Motor yatlar yelkenli gibi tornistanda dümen dinlemez. İskele sancak motorları birini ileri diğerini tornistanda tutarak inanılmaz dönüyorlar, ama yelkenliden sonra bu tür motor kullanmaya alışmak zaman istiyor. Baş pervanesini kullanın. Manevra için teknenin başını belirli bir yönde tutmak için, dümeni alabanda edip ileri yol verip kıçını attırmak işe yarıyor. Tornistanda dümenle hiç ilgilenmeyin, kesinlikle tutmuyor. Elleriniz motor kollarına olsun, hiç dümen kullanmayın veya sadece ileri yolda dümene güvenin. Tekne başını kaldırdıktan sonra dalga daha az etkiliyor. Dalgayı bordadadan almayın, aynen tramola veya kavança atar gibi baş veya kıç omuzluktan alın.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Cenk Ayvaz - Ağustos 31, 2019, 23:58:18
https://www.youtube.com/embed/F2TNpfvn6QA
Bu video size yanasma ve ayrilma konusunda cift motorlu bir tekneyi kullanmakta fayda saglayabilir
 Bana cok yarari olmustu.

Salma olmadigi icin dalgalari genellikle bas omuzluklardan yada kic omuzluklardan almaya calistigimda konforlu bir seyahat edebiliyordum.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Tunç Aş - Eylül 01, 2019, 00:02:56
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli kaptanlar, Salı günü Bodrum Güllük'ten İstanbul!a bir Atlantis 39 motoryat transferine başlayacağım. İlk motoryat transferim olacağı için biraz fikir almak istiyorum.

Yatın 2 x 310 HP dizel motorları var. Boyu 11.25m, eni 3.70m...

Şimdi bu yatla seyir yaparken nelere dikkat etmeliyim. Flap ayarlarını nasıl tutmalıyım, dalgaları nereden almalıyım, kaç knottan itibaren çıkmak risklidir, marinada yanaşma-ayrılma esnasında motorları tersine çalıştırarak mı dönmek elzemdir yoksa dümen + manevra pervanesi ile mi?

Bu konularda değerli fikirlerinize ihtiyacım var. Şimdiden teşekkürler...
Atilla Kaptanım
çift makineniz var mutlaka kullanın her iki makineyi aynı yönde kullanıp dümen basmak gereksiz emek olur .
bir de bow thrusterınız varsa olduğunuz yerde dönersınız zaten .
tekne lobster modelse rüzgar sizi çok etkilemez ancal Trawler gibi yüksek karınalı ve gövdeli bir modelse rüzgar manevranızı etkileyecektır .
dalgayı eğer pruvanızdan geliyorsa sancak ve veya iskele baş omuzluğunuzdan alın .
kıçtan geliyorsa zaten sorun yok . eğer tekne ayna kıçsa kıçtan gelen dalganın sizi sörfe kaldırmasına izin vermeyin hızınızı ona göre ayarlayın . ekonomik hızını makinelerinizin kitapçığından veya servsinden öğrenebilirsiniz 
selametle
yolunuz açık olsun
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Öcal Turan - Eylül 01, 2019, 00:16:31
Çift motorlu bir teknede , herhangi bir nedenle baş pervane devre dışı kalırsa , aborda olarak yanaştığınızda , baştan yanaşıp kıçtan ayrılmak daha kolayiniza olacaktır.
Selametle.

Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Hulki Erdem - Eylül 01, 2019, 18:50:16
Hava raporu alın lütfen, gerisini zaten halledeceksiniz
Rotanızı nasıl planladınız bilmiyorum ancak bizim sulardan gelecekseniz Babakale Çanakkale etabına dikkat
Selametle,
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Nevzat Doğru - Eylül 01, 2019, 20:46:35
Atilla kaptan , bütün transfer sürecini videoya kaydetseniz de biz de izlesek nasıl olur ?
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Alper Dora - Eylül 02, 2019, 09:46:53
Atilla Korsan merhaba,

Motoryatlarda seyir sırasında en önemli nokta planing hızı. Tekne planing e kalktıktan sonra gaz kolunu hafif geri çekerek ideal yakıt tasarrufu ve performans noktasını bulabilirsiniz. Ama motoryat kullanırken bir eliniz sürekli olarak gaz kumandalarında olmasında fayda vardır. Çünkü havanın ve dalganın durumuna göre sürekli olarak gaz ve trim vermek zorunda olabilirsiniz. 2 tane motorun avantajı tork sağlamasıdır o nedenle belli büyüklükteki dalgaların üzerinden sekerek değil dalgayı patlatarak ilerlersiniz o nedenle pruvayı fazla kaldırmamaya çalışın. Babakaleyi döndükten sonra bir anda dünya değişir orada motoryatlar için. Planing de gitmeye çalışmak kırıcı olabilir orada.
İyi seyirler.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Şafak Çelik - Eylül 02, 2019, 10:20:26
Atilla korsanım merhaba,
Yanaşma ayrılma manevralarında tornistanda rüzgar altındaki motoru, ileri manevrada da rüzgar üstü motoru kullanmanızı öneririm böylece rüzgar sizi çok fazla etkilemez. Dönüşlerdede dümenden daha çok motorlarla ve baş pervane ile tekneye daha hakim olursunuz.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: İlker Erkman - Eylül 02, 2019, 10:28:25
Çift Pervaneli ve makinalı bir tekneyi kontr manevra yaparak kullanmak çok kolaydır.Daha açık bir şekilde örneğin sancak makinayı ileri iskele makinayı tornistan verip dümene iskeleye basarsanız tekne olduğu yerde nerede ise 360 derece iskeleye döner.Tamtersi iskele makine ileri sancak makine tornistan sancak alabanda tekne olduğu yerde 360 derece sancağa döner .Biz buna Bahriyede kontr manevra deriz ve yanaşırken çok sık kullandığımız çok kolaylık sağlayan bir manevradır
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Hüseyin Durmaz - Eylül 02, 2019, 10:40:34
Çift motorlu ve uskurlu her yat bu türden aynı anda  zıt yönlü yol verme hareketine yapısal olarak uygunmudur.Kısacası her teknenin gövdesi bu türden zorlamaya dayanabilir mi?
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ömer Öge - Eylül 02, 2019, 10:54:55
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: İlker Erkman - Eylül 02, 2019, 11:11:14
Ömer korsanım haklısınız bu tekneler pervaneler yakın olduğundan şaftlılar kadar kolay dönmez ancak yinede büyük ölçüde dönüş sağlar diye düşünüyorum
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Eylül 02, 2019, 11:18:24
Atlantis 39 kuyruklu olduğu için dümen palası yoktur, siz dümen simidini çevirdiğinizde kuyruklar döner Normal şaftlı pervane kadar motor ile manvra yapamaz, ayrıca kuyruklar yakın olduğundan motor ile çevirme normal şafta fgöre bireaz daha kısıtlıdır. Yinede hem dümen hem motorları ters yöndew çalıştırarak oldukça başarılı manevra yaparlar.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ömer Öge - Eylül 02, 2019, 12:04:17
Şimdi baktım hava tahminine , Salı Çarşamba günleri Sığacık hep yüksek, 25 knot sağanaklar veriyor, siz onu 30 düşünün.  Sabah çok erkenden Güllük, Kuşadası geçilse bile Sığacık körfezinin oluru yok. 

Zaten 1.5-2 günlük bir transfer, iyi bir havayı beklemek gerekir.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Alper Dora - Eylül 03, 2019, 16:59:21
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.

Ömer abi çift motor olduğu için 1 metrelik dalgalarda problem yaşamaz o tekne. Yeterli torku vardır dalgayı patlatacak. Tek motorda dediğin doğru tekne dalganın üstünden sekeceği için planing yaparken kırılabilir.  Daha önce çift motorlu Azimut 43 kullandım o tip havalarda sorunsuz gidiyordu dalgayı düzgün karşılarsan. Bordadan gelirse problem olur doğrudur.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ömer Öge - Eylül 04, 2019, 09:32:36
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.

Ömer abi çift motor olduğu için 1 metrelik dalgalarda problem yaşamaz o tekne. Yeterli torku vardır dalgayı patlatacak. Tek motorda dediğin doğru tekne dalganın üstünden sekeceği için planing yaparken kırılabilir.  Daha önce çift motorlu Azimut 43 kullandım o tip havalarda sorunsuz gidiyordu dalgayı düzgün karşılarsan. Bordadan gelirse problem olur doğrudur.

Arkadan alsa 2 mt dalgada da gider ama bahsedilen seyirde dalga ve rüzgar kafadan gelecek. O şekilde bam bam bam vura vura gider ve her bamda tepeden serpinti geçer. Sorun tork meselesi değil, gövde uzunluğu ve teknenin serpintiden koruyamaması.

Ege denizinde dalga arası genelde 12 mt dir. 17 mt bir motoryat plana geçip su üstüne çıktığı zaman dalgaları takoz gibi kullanarak üzerinde kayabilir, tabiki makul dalga boyuna kadar.

Ama 13-14 mt altı boyda bir tekne iki  dalga arasına düşüp karşıdan gelen dalgaya vuracaktır ,BAM. Düştükten sonra takip eden dalga kafayı alıp daha yükseğe çıkarıp aşağı bırakacaktır daha güçlü bir BAM.

Azimut 43 flybridge bir tekne ve kısmen serpintiden koruyabilir, ayrıca daha ağır.

Sevgili Alper benim 1 metre kafadan dalgada gidemez demem gücü yetmez anlamında değil, çok konforsuz ve keyifsiz bir seyir olur anlamında idi. Yoksa 600 beygir var alette, boyunu aşan dalgayı da patlatır ama sevimsiz bir seyir olur.

Bir önceki teknem 39 feet 2x300hp Bavaria hardtop idi.  O sebeple iyi biliyorum o tip teknelerin performans ve seyir konforunu. 
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Hulki Erdem - Eylül 04, 2019, 20:04:03
Ömer hocam,
Sizin savınıza göre bu tekne İstanbul'a çıkamaz :)
Elbette havayı kollarsanız 20bg kıçtan takma bile çıkar
Selamlar,,
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Öcal Turan - Eylül 05, 2019, 01:08:50
Kafa vurmayacak hızda gitmek lazım ama yelkenlinin takmayaycagi havada motoryat yine de çok yorar , mecbur değilsek havayı kollamakta yarar var.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Cenk Ayvaz - Eylül 08, 2019, 09:28:54
Atilla Korsanim,
Transferi gerceklestirebildiniz mi? Ne gibi zorluklarla karsilastiniz yada karsilastiniz mi?
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Atilla Şayan - Eylül 09, 2019, 19:55:56
Değerli kaptanlar, geçen Salı başlamayı planladığım transfere bir dizi aksaklık, hazırlık ve tamir yüzünden Perşembe sabahı başladım. Güllük - Kuşadası etabını ortalama 19 knot ile çok kolay yaptık. Oradan Çeşme'ye geçerken trim sensörü arızası yüzünden Alaçatı Port'a girdim. Volvo Penta servisi geldi ve sensörü değiştirdi. O gece orada kaldık. Ertesi sabah yukarı tırmanmaya devam edeyim dedim ama Çeşme boğazına girdikten sonra kafadan 30 knotlar ve iri dalgalara karşı çok ıslak ve vuruntulu bir seyir bizi yıprattı ve Çeşme marinaya girdik.

Hava gittikçe sertleşti ve iki gün Çeşme Marinada bekledik. Bugün 15 knotları görünce sabah 07.00'de fırladım ve yapranmadan Ayvalığa kapağı attım.

Ancak Babakale - Çanakkale boğazı arası beni düşündürüyor. Sabah çok erken palamarları çözüp Babakale'ye gidecek, sonra burnumu çıkarıp tırmanabilecek miyim bir deneyeceğim. Olacak gibi değilse Babakale barınağına girip bekleyeceğim.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Hulki Erdem - Eylül 09, 2019, 21:03:11
İyi seyirler diliyorum,
Marmara'da da rüzgarlar başladı sıkıntılı bir durumda tavsiyem gemi yolu
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Nejat Övütmen - Eylül 09, 2019, 21:44:50
Biliyorsunuzdur ama ben yine de hatırlatmış olayım;

Ayvalık-Babakale arasında zorda kalırsanız, Sivrice koyunda alargada kalabilirsiniz, çok iyi demir tutar.

Babakale’den sonra Bozcaada’yı geçmiş ama boğaza giremiyorsanız, sancakta Yeniköy balıkçı barınağına girebilirsiniz.

Selametle...
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Atilla Şayan - Eylül 11, 2019, 09:57:14
Arkadaşlar, dün sabah 07.15'te Ayvalıktan yola çıktım. Kuzey yakaya yanaşıp müsellim geçidini 23 knotlarla 1 saat 45 dakikada geçtim. Babakale - Çanakkale etabından çekiniyordum, burnumu bi çıkardım, olmazsa barınağa girecektim. Ama baktım çok yüksek dalga yok. Bastım yukarı. Ortalama 15 knot ile Bozcaada kanalını geçtim. 12.30 gibi Çanakkale Yat Limanına girdik. Yakıt aldık, kahvaltı ettik. Sonra 14.00 gibi palamarları çözdüm ve Şarköy'e doğru yola çıktım.

Son 10 mile kadar 13-15 knot hızlarla gittim ama son 10 mil baya dövünerek ve ıslanarak geçti. 17.30 gibi Şarköy Barınağa bağlandık. Barınak güzel. Mustafa bey (05373091321) gayet ilgili. Tankerle yakıt imkanı, su ve elektrik var ama ev tipi bir uzatma kablosundan veriyor. Adaptörünüz olması lazım. 70 lira ödüyorsunuz.

Barınak hemen şehir içinde olduğu için her türlü imkan var. Güzel kafeler, restoranlar. Hemen barınak içinde Balıkname isminde restoran var. Biz memnun kaldık.

Gelelim sıkıntılı kısmına...

Bu sabah 07.00 gibi yola çıktık son 75 mili bitirip Beylikdüzü'ne ulaşmak için. Rüzgarda fazla değildi o saatte ama dalgalar inanılnaz iriydi. Bir kaç kere dalga tepesinden bütün gövdeyle gümm diye düşünce döngeri yaptım. Barınağa kaçtım. Poyraz kuzey kıyılarından büyüte büyüte getirmiş dalgaları. Şu anda zaten rüzgar iyice yükseldi. Bugün buradayız. Yarın sabah daha sakin gösteriyor. Deneyeceğiz. Olmazsa tekneyi bırakıp, kara yoluyla dönecek. Sakin hava yakalayınca getireceğiz tekneyi.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Nejat Övütmen - Eylül 11, 2019, 12:09:34
Windy perşembe günü akşam 18:00 'e kadar, sağanaklarda 18-20kts ve dalga yüksekliğini de 0,3- 0,6m arası gösteriyor.

18:00 den sonra sağanaklar 26kts'a kadar çıkacak gibi...

Kolay gelsin.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ümit Özdoğan - Eylül 11, 2019, 15:53:14
Geçtigimiz pazar akşam 5 gibi yediadalardan dönelim dedik Ören'e. Acayip hazirlandik, uzun aradan sonra can yeleği bile kuşandık.

Tam çikişta olan dalgayı da kabartan sığ bir bölüm var. Teknemiz 12m ve iki dalganin arasinda dikine kayboldu. Ben bu yaşa kadar cocukluktan beri denizle haşır neşirim, öyle dalga görmedim. Neyse ki kırilan degil de ölü dalga formunda...

Bastık geri uzun limana, yoksa fena hırpalanacağız. Pzts sabah döndük.

Sanırım Atilla kaptanin İzmir'de zorlandığı gündür.

Windy'e bakarsak o saatlerde 14knot veriyordu. Oysa iki gün durmaksızin, gece dahil 25-35 arası esti.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Alper Dora - Eylül 11, 2019, 16:40:33
Babakale konusunda şanslısınız ben bizim oradaki balıkçıların gazıyla Gökçeada Bozcada arasına balık için giderim diye hazırlık yaptım. Balıkçılar sağolsun abi senin tekneye bişey değil 2 saate gidersin dediler. yedek benzin depolarını aldım. Yazın sıcağında muşambaları giydim nasılsa ıslanıcam diye pişik olmayı göze aldım. Sabah 4te sivrice sokakağzından çıktım yarım gazda planingde giderim diye. 4:20 de Babakaleyi bir döndüm dünya başka bir hal aldı. 4.5metre tekne uçak oldu. Kafayı kaldırıp gitmeye çalıştım ama bu seferde yakıt yetmeyecek diye döndüm. Sonra bir hafta her sabah çıkıp denedim babakaleyi çıkmak mümkün olmadı o tekneyle.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Sedat Kasrat - Eylül 11, 2019, 16:48:43
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
, su ve elektrik var ama ev tipi bir uzatma kablosundan veriyor. Adaptörünüz olması lazım. 70 lira ödüyorsunuz.

Şu konu geçen başımıza gelir gibi oldu; o an yapmadım ama vazgeçtikten sonra aklıma geldi... Teknedeki 220V sistem AC olduğuna ve aslında bu mantıkla tüm tesisat paralel bağlı olduğuna göre; kıça yakın havuzluk duvarındaki 220V prizine karadan uzatılan ev tipi kabloyu bağlasam aynı anda teknedeki tüm tesisata elektrik vermiş olmaz mıyım??  Akü şarjı konusunda emin değilim orada redresöre gidiyor mu bilmiyorum ama en azından kayıktaki prizlere bağlı şarj cihazlarını kahve makinesini kettle vs. falan beslerim gibi geliyor...
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Eylül 11, 2019, 17:37:37
Tüm tesisata elektrik vermiş olursunuz ama elektrik bağlantılarının önünde sigorta olmasının bir mantığı vardır. Tekneye normal girişte (sahilde 16A sigorta tekneye kadar olan kabloyu korur, tekne içinde de dağıtım öncesi değişik amper sigortalar vardır. Szin yaptığınız ise sigortalardan sonra elektrik bağlamaktır. Prizlerin amacı elektrik almaktır vermek değil.
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Hulki Erdem - Eylül 11, 2019, 20:44:40
Ümit kaptan,
Gökova ve Marmara çoğu zaman öğleden sonra okyanus gibi oluyor gerçekten
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Onur Üründül - Eylül 28, 2019, 09:47:07
hazır konu açılmışken aynı rotayı önümüzdeki hafta tersten (istanbul yeşilköy-izmir urla) geçicez tekne grand banks 47ft. tek makina iveco 280 hp önerilerinizi almak isterim
Başlık: Ynt: Motoryat konusunda fikre ihtiyacım var
Gönderen: Ömer Öge - Eylül 28, 2019, 10:30:15
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
O teknenin ekonomik seyir hızı 28 mil, eğer altı temiz ise. Düşük hızda gidilecekse 7.5 mil ile gitmek gerekir. 7.5 -26,28 mil arası ekonomik değildir. Anlık yakıt gösteriyorsa mil/lt hesabından anlarsınız.

Flap kullanımı rüzgarın yönüne  göre ayarlanır, önemli olan tekneyi düz tutmak. Bordadan gelen rüzgarda ters taraf flabını tek başına basıp yatmasını engellersiniz.

Bu boyda kuyruklu çift makine bir tekne şaftlılar gibi olduğu yerde o kadar kolay dönmez.

Tornistanda hafif rüzgar varsa bile tek motor gibi davranır çünkü pervaneler arası mesafe çok yakın birbirine.

Aborda olurken burunla yanaşıp ön manevra pervanesi ile yanaşmayı kontrol etmeye başlamak en iyisidir.

1 metreye yaklaşan dalgada o tekne gidemez.

Dün akşam üzeri ben Güllüğü 3 metre dalgada geçtim kafadan gelen. Hava durumu çok değişmiş değil, dün de fena değil görünüyordu. Windfinder superforcaste bakın.

Belki sabah çok erken suyu yakalar ve hızla kaçarsanız olabilir ama Sığacık körfezi de acımaz insana. Samos'un güneyinden geçmeyi hiç düşünmeyin bile. Bu transferi ertelemek faydalı olabilir.

Tekneniz offshore, çok serpinti ve dayak yersiniz.

Ömer abi çift motor olduğu için 1 metrelik dalgalarda problem yaşamaz o tekne. Yeterli torku vardır dalgayı patlatacak. Tek motorda dediğin doğru tekne dalganın üstünden sekeceği için planing yaparken kırılabilir.  Daha önce çift motorlu Azimut 43 kullandım o tip havalarda sorunsuz gidiyordu dalgayı düzgün karşılarsan. Bordadan gelirse problem olur doğrudur.


(https://i.postimg.cc/8FWFxKk8/spin-outs-1.jpg) (https://postimg.cc/8FWFxKk8)
While powerboat spin outs can be exciting, they are also dangerous.


Bu fotoğrafı görünce sevgili Alper Dora geldi aklıma, dalgayı patlatmak vs. İyi hafta sonu herkese.