0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. K.

motorun yakıt deposundan çalışmaması
« : Ağustos 07, 2019, 22:40:10 »
Sevgili korsanlar bu sorunuma bir çözüm varmı ,

Teknemde orijinal marin 20 Beygir 450 saatte "Lister" makina var 2001 yılından beri sorunsuz kullanıyorum

Yakıt deposu orjinal Plastik depo  , 40 lt  teknenin kıçında, Motorla bağlantısı 2 mtlik silikon yakıt ve dönüş hortumu var.

2001 yılından beri sistem hiç değişmedi  ancak 2 sene önce marşa basıldığında motor  3-15 dak çalısıp stop ediyordu.
Depo temizlendi hortumlar sıcak suyla kimyasalla yıkandı ve sonra komple değişti. Hortumlar mümkün olduğu kadar kıvrımsız, düz olarak düzenlendi ancak bu sıkıntı geçmedi.

En sonunda baktım olmuyor motoru bidondan çalıştımaya başladım ve tüm sorunlarım bitti.

Bidon işini o kadar benimsedim , o kadar ki şu ana kadar ana depoyu kullanmayı bile düşünmedim ama sebebini müthiş merak ediyorum.

Bu konuda aydınlatacak birisi varsa memnun olurum .

Sevgiler
Attila Kaplan
 


*

    S. Ş.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #1 : Ağustos 07, 2019, 22:55:47 »
Atilla korsan,

Motorun tukettigi yakitin yerine hava girmesi lazim, giremezse depoya vakum etkisiyle akis durur

Aklima ilk bu geldi


*

    H. E.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #2 : Ağustos 07, 2019, 23:46:15 »
Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)


*

    T. A.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2019, 23:47:49 »
makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir


*

    A. K.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #4 : Ağustos 08, 2019, 15:09:58 »
Beyin fırtınası için teşekkurler ancak :

Depo : hazır yakıt deposu geri donusu ve depo havalandırması , tahliye vanası hepsi üzerinde çalışıyor ve o kadar sene de hiç değişiklik olmadı. kaynar su ve deterjanla temizlendi full depo yeni mazot konuldu, hortumlar yeni . Hortumlarda olacak kavisleri önlemek için her iki hortumu da 1 parmak su borusundan geçirdim.
Motordan önce harici yakıt filtresi var. Şu anda da bidondan filtreye giriyor oradan motora gidiyor.Ben filtreye depodan gelen hortumu söktum sadece bidondan gelen hortumu taktım.

Yani motorun girişi - çıkışı aynı şu anda kullanıyorum . Motor içerisinde problem  olsaydı şimdi de  kullanamazdım .
Sanki 3 harflilerin işi. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ü. Ö.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2019, 15:16:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

+1

bidonla yakıt tankı aynı seviyede mi? Ya da yakıt tankını bidonun olduğu yere koyma imkanı var, koydunuz yine mi çalışmıyor?

Bence de yakıt pompası, çekvalf sistemi ile ilgili bir sorun yüzünden alt seviyeden ve uzaktan emiş yapamıyor ama seviyesi yukarda olan depodan yetecek kadar emiş yapabiliyor.
*

    A. K.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #6 : Ağustos 08, 2019, 15:35:29 »
Selamlar, önerilere cevapları toptan yazdım

Motorun tukettigi yakitin yerine hava girmesi lazim, giremezse depoya vakum etkisiyle akis durur
Cevap: yakıt depo havalandırması faal


Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)
Cevap : Hortumlardan agzınızla çok rahat hava üflenebiliyor (18 senedir aynı yerdeler).
Tam tersi bidon aşagıda pompa çalışıyor.


makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

cavap : Tekne benim üretim olduğundan biraz carpık çurpuk, Bunu düşünerek tüm iniş çıkışları önlemek için yakıt ve geri dönüşü düz olsun diye kısaltarak borunun içinden geçirdim


Ümit beyin yazısı :
Bidon hemen yanda tuvalette yani aşağıda. Depo ise motordan yukarıda , aşagı dogru akışı oluyor . yakıt filtresi hortumunu çıkarttıgınızda sifon olarak sürekli yakıt akıyor  bir tek geri dönüşe dezavantaj.
Maalesef cekvalf yok

depo kıç tarafta çıkartması cok zor o  yuzden bidonla beraber kullanma sansım olmadı.

bu kadar zamandır bunla uğrasmamamın sebebi zaten haftada 1-2 gun tekneye biniyoruz. yazın toplam 16-18 hafta var onunda 25% fırtına vs. böyle idare ettik .
*

    O. S.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #7 : Ağustos 08, 2019, 16:42:55 »
Merhaba Atilla korsan,

Sorun depo ile motor arasındaki "silikon" dediğiniz hortumlarda olabilir. Hortumlar çok yumuşamış (kaynar su etkisi) veya et kalınlığı yetersiz (değişim sırasında hatalı seçim) olabilir. Motorunuz bir süre yakıt çektikten sonra çapları daralıyor ve hatta tamamen kapanıp sıkışıyor olabilir. Kesitleri yetersiz kalıyor (yeterince mazot geçiremiyor) ya da belirli bir yerinde daha öncesinde oluşmuş küçük bir kırılma, burkulma nedeniyle zayıflayan noktada bir daralma olabilir. Motorun çalışması sırasında her iki boruyu da gözle kontrol etmenizde fayda var. Daha da ileri gidip, motora 1100-1500 devri yaptırarak hortumları gözlemek işe yarayacaktır.
*

    A. K.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #8 : Ağustos 08, 2019, 17:05:22 »
Sevgili Ozan korsan

Sizin yazınızı okuduktan sonra ümit korsanında dediklerini birleştirdim. simdiye kadar bidonu hiç deponun yanında denemedim .Eğer deponun yanına bağlarsam  emme , geri dönüş hortum deformasyonu vs tüm olası problemleri bidonda da görebilmem gerekir.
Bayramda ilk işim depodan hortumları çıkaracagım ve hemen yanına 5lt-10 lt bir bidon koyup deneyeceğim.
Böylece depoya kadar, depo hariç, her parçayı denemiş olacağım .
Sagolun
*

    T. A.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #9 : Ağustos 08, 2019, 17:06:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar, önerilere cevapları toptan yazdım

Motorun tukettigi yakitin yerine hava girmesi lazim, giremezse depoya vakum etkisiyle akis durur
Cevap: yakıt depo havalandırması faal


Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)
Cevap : Hortumlardan agzınızla çok rahat hava üflenebiliyor (18 senedir aynı yerdeler).
Tam tersi bidon aşagıda pompa çalışıyor.


makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

cavap : Tekne benim üretim olduğundan biraz carpık çurpuk, Bunu düşünerek tüm iniş çıkışları önlemek için yakıt ve geri dönüşü düz olsun diye kısaltarak borunun içinden geçirdim


Ümit beyin yazısı :
Bidon hemen yanda tuvalette yani aşağıda. Depo ise motordan yukarıda , aşagı dogru akışı oluyor . yakıt filtresi hortumunu çıkarttıgınızda sifon olarak sürekli yakıt akıyor  bir tek geri dönüşe dezavantaj.
Maalesef cekvalf yok
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar, önerilere cevapları toptan yazdım

Motorun tukettigi yakitin yerine hava girmesi lazim, giremezse depoya vakum etkisiyle akis durur
Cevap: yakıt depo havalandırması faal


Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)
Cevap : Hortumlardan agzınızla çok rahat hava üflenebiliyor (18 senedir aynı yerdeler).
Tam tersi bidon aşagıda pompa çalışıyor.


makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

cavap : Tekne benim üretim olduğundan biraz carpık çurpuk, Bunu düşünerek tüm iniş çıkışları önlemek için yakıt ve geri dönüşü düz olsun diye kısaltarak borunun içinden geçirdim


Ümit beyin yazısı :
Bidon hemen yanda tuvalette yani aşağıda. Depo ise motordan yukarıda , aşagı dogru akışı oluyor . yakıt filtresi hortumunu çıkarttıgınızda sifon olarak sürekli yakıt akıyor  bir tek geri dönüşe dezavantaj.
Maalesef cekvalf yok

depo kıç tarafta çıkartması cok zor o  yuzden bidonla beraber kullanma sansım olmadı.

bu kadar zamandır bunla uğrasmamamın sebebi zaten haftada 1-2 gun tekneye biniyoruz. yazın toplam 16-18 hafta var onunda 25% fırtına vs. böyle idare ettik .



Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)
Cevap : Hortumlardan agzınızla çok rahat hava üflenebiliyor (18 senedir aynı yerdeler).
Tam tersi bidon aşagıda pompa çalışıyor.


makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

cavap : Tekne benim üretim olduğundan biraz carpık çurpuk, Bunu düşünerek tüm iniş çıkışları önlemek için yakıt ve geri dönüşü düz olsun diye kısaltarak borunun içinden geçirdim
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar, önerilere cevapları toptan yazdım

Motorun tukettigi yakitin yerine hava girmesi lazim, giremezse depoya vakum etkisiyle akis durur
Cevap: yakıt depo havalandırması faal


Depodan motora, bidondan geldiği kadar yakıt gelmiyor:
- Yakıt hattında tıkanıklık
- Yakıt pompası arızası (bidon yukarıda ise pompanın yetersizliğini yerçekimi hallediyor)
Cevap : Hortumlardan agzınızla çok rahat hava üflenebiliyor (18 senedir aynı yerdeler).
Tam tersi bidon aşagıda pompa çalışıyor.


makinenin yakıt pompasında problem olabilir
uzak mesafede yeterli emme/makineye besleme yapmıyor olabilir

cavap : Tekne benim üretim olduğundan biraz carpık çurpuk, Bunu düşünerek tüm iniş çıkışları önlemek için yakıt ve geri dönüşü düz olsun diye kısaltarak borunun içinden geçirdim


Ümit beyin yazısı :
Bidon hemen yanda tuvalette yani aşağıda. Depo ise motordan yukarıda , aşagı dogru akışı oluyor . yakıt filtresi hortumunu çıkarttıgınızda sifon olarak sürekli yakıt akıyor  bir tek geri dönüşe dezavantaj.
Maalesef cekvalf yok

depo kıç tarafta çıkartması cok zor o  yuzden bidonla beraber kullanma sansım olmadı.

bu kadar zamandır bunla uğrasmamamın sebebi zaten haftada 1-2 gun tekneye biniyoruz. yazın toplam 16-18 hafta var onunda 25% fırtına vs. böyle idare ettik .

Atilla Korsanim,
Hakan E korsan ve benim  bahsettigimiz soruna  verdiginiz cevaplar maalesef yanlis- eksik  . yakit pompasi sorununu bu sekilde anlayamazsiniz

*

    A. K.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #10 : Ağustos 08, 2019, 17:23:15 »
Motor bidonda çalışıyorsa pompa sağlamdır mantığına bağladım .Pratik kontrol sistemi var mı
*

    T. A.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #11 : Ağustos 08, 2019, 18:31:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor bidonda çalışıyorsa pompa sağlamdır mantığına bağladım .Pratik kontrol sistemi var mı
vakum olup olmadigina bakilabilir
*

    S. Ş.

Ynt: motorun yakıt deposundan çalışmaması
« Yanıtla #12 : Ağustos 08, 2019, 19:18:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor bidonda çalışıyorsa pompa sağlamdır mantığına bağladım .Pratik kontrol sistemi var mı

deponuzun hava aldıgı yerden ince hortumlu  el pompasıyla ekstra hava basın ara ara ,yuruyorsa  hava alıs sıkıntısı