0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. K.

Motor yağı değişimi
« : Ocak 12, 2020, 00:06:04 »

Her geçen gün birşeyler öğreniyor insan.

Son olarak öğrendiğim bir şeyi paylaşmak istiyorum

Tekne içten ve dıştan takmalı motorlarda ve araçlarda motor yağı değiştirildikten sonra, motora en ince ve ekonomik yağ konup 10 dk çalıştırılıyor. Bu yağ da boşaltılıp tekrar kendi normal yağı konuyor, Böylece motorun daha iyi temizlendiği söyleniyor.

Bu tekniği deneyenler tecrübe sahibi olan varmıdır?


*

    i. t.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #1 : Ocak 12, 2020, 00:09:58 »
bence sizi kandirmislar Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    F. G.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #2 : Ocak 12, 2020, 00:25:01 »
 Gerekli bir uygulama oldugunu dusunmuyorum.


*

    N. Ö.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #3 : Ocak 12, 2020, 00:45:17 »
Aynı anda değiştirilen filtre ile büyük partiküller zaten dışarı alınıyor. Filtrenin tutamadıkları da büyük ölçüde boşaltılan yağ ile birlikte dışarı alınıyor. Ayrıca konulan düşük özellikli yağın kalıntıları da yeni yağı kısmen olumsuz etkiliyebilir.

Eğer motor üreticisi önermiyorsa gereksizdir diye düşünüyorum.


*

    R. E.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #4 : Ocak 12, 2020, 08:59:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Tekne içten ve dıştan takmalı motorlarda ve araçlarda motor yağı değiştirildikten sonra, motora en ince ve ekonomik yağ konup 10 dk çalıştırılıyor. Bu yağ da boşaltılıp tekrar kendi normal yağı konuyor, Böylece motorun daha iyi temizlendiği söyleniyor.

Bu tekniği deneyenler tecrübe sahibi olan varmıdır?

Bu denize batıp çıkarılmış sandal motorlarında, motor karaya alınıp temizlendikten sonra yapılan uygulamadır. İnce yağ değil de kartelin hacmi, yani aldığı yağın yarısı kadar mazot yarısı kadar da kullanılan yağ konup 5-15 dakika çalıştırılıp boşaltılır ve normal yağ konur.

Büyük teknelerde ise sintinenin devreye girmeyip, bir şekilde kartelin içine deniz suyu kaçtığında yapılıyor. Ayrıca karada kullanılan yaşlı dizel motorlarda yapıldığına da tanık oldum. kartelin temizlenmesi amacıyla yapılır. Bunu dizel motor ustaları idi. Benzinli motorlarda görmedim.

Kartelin temizlenmesi amacıyla yapıldığını sanıyorum. Aynı şekilde kapak çatlağı gibi nedenlerle dizel motora yağ kaçıp kartele indiği anlaşıldığında da uygulandığını biliyorum. Yağ kaçtığında yağ-su karışımı tuhaf bir birleşim oluşturuyorki, mutlaka temizlenmesi gerekir. Bizim ustaların yaptığı uygulama da budur.

Uygulama, doğru sağlıklı bir uygulama mıdır?

Sorusuna cevap beni aşar.. Öğrenmeye hazırım..

*

    T. D.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #5 : Ocak 12, 2020, 11:30:54 »
Bu eski ve bildik bir uygulama şeklidir. Ben'de bu tür uygulamalar yaptım.
Ancak her durumda yapılması doğru değildir.
1- Yağ eksiltmeye başlamış motorlarda uygulanır.
2- Batmış veya kartere su karışmış motorlarda uygulanır.
3- Kış aylarında uzun süre beklemiş motorlarda uygulanır.
4- Herhangi bir sebebten dolayı filitre ömrü bitmiş motorlarda uygulanır.
Sağlıklı rutin bakımları yapılan bir makina için çok gerekli değildir. Yapılırsa zararı olurmu ?
Sanmıyorum ama tartışılır bir konu olarak düşünüyorum. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. T.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #6 : Ocak 20, 2020, 23:04:06 »
Arkadaşlar 55 Volvo Penta motorumun yağ değişimini yağ boşaltma çubuğundan yağı boşaltığımızda 5 litre yağ alıyor.
 son yağ değişiminde yağı zor olsana karter tapasından boşalttık, sonuç olarak 7 litre yağ aldı, demek ki motor yağını tam boşaltmadan yeni yağı eski yağın üzerine ilave ediyormuşuz, bu konuda tecrübesi olan kaptanımız var mı?
*

    H. H. A.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2020, 08:30:39 »
Motordaki yağı tamamen boşaltabilmek hemen hemen imkansız birşey. Ancak,yağ çubuğundan boşalttığınızda,yağ filtresini değiştirmemiş olabilirmisiniz?? İki litre çok ciddi bir fark
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2020, 12:31:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar 55 Volvo Penta motorumun yağ değişimini yağ boşaltma çubuğundan yağı boşaltığımızda 5 litre yağ alıyor.
 son yağ değişiminde yağı zor olsana karter tapasından boşalttık, sonuç olarak 7 litre yağ aldı, demek ki motor yağını tam boşaltmadan yeni yağı eski yağın üzerine ilave ediyormuşuz, bu konuda tecrübesi olan kaptanımız var mı?
Saildrive şanzımana sahip makinelerde bu durum oluyor, montaj nedeni (motor denize paralel ve hatta çok az başa doğru eğimli olabiliyor) ile karterde bir miktar yağ kalıyor. Dışarıdan vakum pompa ile tamamını boşaltmak mümkün olmuyor. Tek çare karter altındaki tahliye tapasını söküp boşaltmak.

Şaftlı makineler ise bariz bir açıyla kıça doğru eğimli monte edildiği için pompa ile neredeyse tüm yağ boşaltılabiliyor.
*

    C. A.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2020, 15:43:39 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar 55 Volvo Penta motorumun yağ değişimini yağ boşaltma çubuğundan yağı boşaltığımızda 5 litre yağ alıyor.
 son yağ değişiminde yağı zor olsana karter tapasından boşalttık, sonuç olarak 7 litre yağ aldı, demek ki motor yağını tam boşaltmadan yeni yağı eski yağın üzerine ilave ediyormuşuz, bu konuda tecrübesi olan kaptanımız var mı?

Bu yaz başı bendeki 2016 D2 55 Volvo Penta motorun içindeki yağı pompa ile çektirip yerine 9lt (fazlası var eksiği yok) yağ koyulmuştu. Daha önceki değişmelerde 5 ile 7lt arasında olduğundan bayağı şaşırmıştım açıkçası ama o kadar yağı aldı yani.

Bir de ben her sene yağı değiştiriyorum ama çıkan yağın durumu iyi gözüktüğünden bu sene yağ değişimi yapmayacağım sadece filtreleri değiştireceğim.
*

    A. Ç.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2020, 16:01:29 »
Tüm motor üreticileri yağ filtresi ve yağın belirli bir motor saatinde veya bir yılda değiştirilmesi gerektiğini yazarlar. Yağ az kullanılmış olsa bile belirli bir süre karterde kaldığında özelliğini kaybeder. 
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #11 : Ocak 21, 2020, 18:23:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar 55 Volvo Penta motorumun yağ değişimini yağ boşaltma çubuğundan yağı boşaltığımızda 5 litre yağ alıyor.
 son yağ değişiminde yağı zor olsana karter tapasından boşalttık, sonuç olarak 7 litre yağ aldı, demek ki motor yağını tam boşaltmadan yeni yağı eski yağın üzerine ilave ediyormuşuz, bu konuda tecrübesi olan kaptanımız var mı?

Bu yaz başı bendeki 2016 D2 55 Volvo Penta motorun içindeki yağı pompa ile çektirip yerine 9lt (fazlası var eksiği yok) yağ koyulmuştu. Daha önceki değişmelerde 5 ile 7lt arasında olduğundan bayağı şaşırmıştım açıkçası ama o kadar yağı aldı yani.

Bir de ben her sene yağı değiştiriyorum ama çıkan yağın durumu iyi gözüktüğünden bu sene yağ değişimi yapmayacağım sadece filtreleri değiştireceğim.

Arabaların periyodik yağ değişimleri belli bir kilometre yol  (kullanma oranını belirler ) yada o belirli kilometreden daha az yol yapsa bile iki yıldır. 

Yani o bir yıllık periyotta motor saati çok atmamış ise yağ ve filtreyi değiştirmek gerekmez. Sadece ara ara yağ seviyesini kontrol edip eksik olursa tamamlamak yeterli olur.

Bizim aynı kalite segmentinde iki farklı marka aracımız var.  Aynı yağ kullaniliyor, bir  marka her 10 binde diğeri her 20 binde yağ değişimi öneriyor. 20 binde değişim oneren Ar-ge si daha kuvvetli olan marka.  Yani motor yagi konusunda o kadar dakik olmak gerekir mi dusunmek gerekir. Endüstri önerilerini biraz geriden takip etmekten zarar gelmez.
*

    A. K.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #12 : Ocak 21, 2020, 18:37:29 »
Müsterilerimden biliyorum, genel temayül gıda ve tuketim mallarında garanti süresi esas dayanma suresinin yarısı civarındadır.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 18:40:50 Gönderen: Atilla Kaplan »
*

    Ü. Ö.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #13 : Ocak 21, 2020, 22:40:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Arkadaşlar 55 Volvo Penta motorumun yağ değişimini yağ boşaltma çubuğundan yağı boşaltığımızda 5 litre yağ alıyor.
 son yağ değişiminde yağı zor olsana karter tapasından boşalttık, sonuç olarak 7 litre yağ aldı, demek ki motor yağını tam boşaltmadan yeni yağı eski yağın üzerine ilave ediyormuşuz, bu konuda tecrübesi olan kaptanımız var mı?

Bu yaz başı bendeki 2016 D2 55 Volvo Penta motorun içindeki yağı pompa ile çektirip yerine 9lt (fazlası var eksiği yok) yağ koyulmuştu. Daha önceki değişmelerde 5 ile 7lt arasında olduğundan bayağı şaşırmıştım açıkçası ama o kadar yağı aldı yani.

Bir de ben her sene yağı değiştiriyorum ama çıkan yağın durumu iyi gözüktüğünden bu sene yağ değişimi yapmayacağım sadece filtreleri değiştireceğim.

Arabaların periyodik yağ değişimleri belli bir kilometre yol  (kullanma oranını belirler ) yada o belirli kilometreden daha az yol yapsa bile iki yıldır. 

Yani o bir yıllık periyotta motor saati çok atmamış ise yağ ve filtreyi değiştirmek gerekmez. Sadece ara ara yağ seviyesini kontrol edip eksik olursa tamamlamak yeterli olur.

Bizim aynı kalite segmentinde iki farklı marka aracımız var.  Aynı yağ kullaniliyor, bir  marka her 10 binde diğeri her 20 binde yağ değişimi öneriyor. 20 binde değişim oneren Ar-ge si daha kuvvetli olan marka.  Yani motor yagi konusunda o kadar dakik olmak gerekir mi dusunmek gerekir. Endüstri önerilerini biraz geriden takip etmekten zarar gelmez.

Şu an bilmiyorum ancak 2006 model Citroen C4 aracım var iken, arkadaşımda da aynı yıl Ford Focus vardı. Aynı PSA motorunu Volvo S40, pejo vs hepsi kullanıyor...
Citroen C4 triger kayışını (hatırda kaldığı kadarıyla) 120bin km'de değiştirirken yetkili serviste, Ford daha 90bin bile demeden değişmesi lazım diyordu. Yanında süsü püsüyle sıkı bir masraf çıkartınca arkadaş şok olduydu.

Motor aynı motor!!

Hyundai i30 aldıktı 2013 model sıfır. Dediler yağ 10binde bir değişçek. Ya olurmu filan dedik, başka birsürü arabamız var, hepsi 15binde servisi... Herhalde çok söylenen oldu. Aradım ilk 10bin servis için randevu alacağım. Dediler yok biz onu 15bin'e çıkarttık.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Özetle bu bakım olaylarının altında sadece bilim ve teknoloji yok. Tamamen duygusal yanı da çok fazla malesef.
*

    A. K.

Ynt: Motor yağı değişimi
« Yanıtla #14 : Ocak 21, 2020, 23:51:46 »
Ümit korsanım , 2000 lerde  kayıs ithalatı cok dejenere olmustu Çinden sürekli spot mal geliyordu.  Markalarını bildiginiz belli baslı 8-9 firma bir araya gelip korsan ithalatı ortadan kaldırmak için TSE ye basvurup standart tespit ettiler ve her ithalattan test istediler.

Özel sürat, germe , yıpranma makinaları  yapıldı.  Markalı triger kayıslarda tavsiye edilen ömürden 3-4 misli fazla dayanıklılık çıktı. Bu şekilde spot ve korsan ayıklandı.

Olay tamamen ticari ve korkutarak  satış üzerine.
« Son Düzenleme: Ocak 21, 2020, 23:53:20 Gönderen: Atilla Kaplan »