0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #30 : Mart 31, 2019, 12:35:32 »
Sifon için başka bir öneri:

Hortumun ucunu bidona sokun, aktaracağınız yere de diğer ucunu yerleştirin. Elimizle bidon ağzını kapatın ve elinizin içinden bidona üfleyin. Bidonda arttırdığınız basınç sıvıyı hortuma doldurur, akmaya başlayınca üflemeye gerek kalmadan sifon işini yapar.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #31 : Mart 31, 2019, 12:41:11 »
Bahsettiğiniz alet bu. Kullanisli ama ne zaman lazim olsa elime gelmiyor.  Şak Şak diyoruz biz kısaca ama dogru ismi degil sanırım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Planlı işlerde bunu kullanıyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hortumu sizin dediğiniz gibi sonuna kadar daldirip sonra ağzı kapalı sifonda guzel bir yontem tabi hortumu soktukca bidon tasmiyorsa.  Farkli bir yontem ise bidonun ağzını eliniz ile kapayip içine uflemek. Hava cok kacirmadan uflediğinizde sifon işlemi başlıyor. Zaten üç yönteminde çalışma prensibi aynı.

Konuda bahsedilen ise motordan yağ çekmek. Pompa bile 5-10 dakikada yapıyor motorun buyuklugune gore sifonla ne kadar sürer yada yapılırmı emin olamadım.

*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.144
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #32 : Mart 31, 2019, 18:23:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...

Bende var Nevzat korsan.
Kapıkule de tır aksesuarı satan bir yerden almıştım ,
o gibi yerlere bakmak lazım.
*

    Çevrimiçi Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 928
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #33 : Nisan 01, 2019, 08:21:58 »
Selçuk , Öcal kaptanlar teşekkür ederim.

*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.722
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #34 : Nisan 01, 2019, 08:50:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.
...



Bunlara nereden bakıyorsunuz?

Çok yaygın motorlar için bir çizelge oluştursak. GekoPedia'da durur.

Volvo D2-55 için hangi filtrelerdir mesela?
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Tuğcan Özcan

  • * Gezgin Korsan
  • 36
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • Pia, Marmaris
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #35 : Nisan 01, 2019, 12:30:05 »
Google  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Volvo D2-55 için yağ filtresinin orijinal parça kodu 3840525. Mann'daki karşılığı W712/98. Piyasada mevcut.

Yakıt filtresi kodunuz 861477. MANN'daki karşılığı WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. MD2040 motorunki ile aynı.

Filtreler için bir muadelat tablosu yapmak elbette mümkün ve faydalı olacaktır, ancak kapsamlı ve titiz bir çalışma gerektirir. Yelkenli teknelerin çoğunluğu Volvo Penta veya Yanmar motorlar ile donatıldığından belki bunlarla başlanabilir. Böyle bir çalışmaya katkı vermeye hazırım.

Bir tablo oluşuncaya kadar orijinal parça kodunu Google'da aratıp Mann/Mahle/Knecht/Bosch/Fram'ın internet sayfalarında yayınladığı kataloglardan muadillerini bulabiliriz. Bunlara alternatif olarak Türk markaları Fil Filtre ve Eurofil/Maysat da kaliteli ürünleriyle piyasada bulunuyorlar.

Devir ekonomi devri; Türk Lirası yabancı para birimleri karşısında bu kadar değer kaybetmişken, Türk ve yabancı OEM'lere parça ürettirip üzerine ve ambalajına kendi markasını basan, veya piyasada kendi markasıyla halihazırda rekabet eden yağ üreticilerinden tedarik edip kendi ambalajına koyarak sanki özel bir yağmış gibi algı yaratan ve bunların karşılığında kar marjını katlayan üreticiler, en azından bizim gibi araştıran denizcilerden mahrum kalsınlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu noktada tek muafiyet üretici firma garantisi altında olan motorlar olmalı. Üreticiler fabrika dolum yağlarında ve yetkili servislere dağıttıkları yağlarda, hizmetin yetkili serviste veriilip verilmediğini olası durumlarda anlayabilmek için, yağın içine "dye" dediğimiz, florasan tutulduğunda kendini gösteren bir boya katıyorlar. Böylelikle garanti kapsamında yetkili servis dışında bakım gören bir motorun, yağdan kaynaklı bir sorun yaşaması durumunda garanti dışı kalmasını sağlayabiliyorlar. Bu dediğim otomotiv için geçerli olup, marin motorlara hizmet veren servislerde henüz rastlamadım. Bu noktada en azından orijinal filtre kullanarak üreticiye koz verilmemeli.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.493
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #36 : Nisan 01, 2019, 12:46:05 »
Yağ filtrelerinin en önemli özelliği belirli bir partikül büyüklüğünün üstündeki parçacıkları tutmalarıdır. Aynı ölçüde kaliteli herhangi bir filtre kullanılabilir. Bir diğer özellik de filtrenin vira edilmesi için kullanılan vida dişidir. Volvo Avrupa standardında dişleri kullanırken Yanmar Japon standardına uygun filtre kullanıyor. Filtre alırken Volvo için Avrupa kaynaklı araçların yağ filtrelerini Yanmar için Japon arabaların filtrelerini aramalısınız. Bazı sanayi sitelerinde filtre satıcıları bu dişleri kolaylıkla ayırdedip uygun filtre sunabiliyor. 

Gerek yağ gerek filtre konusunda belirli standartlar var ve üreticiler bu standartlara uyuyorlar. Düzgün markarın uygun ürünlerini kullandığnızda sorun olmayacağına inanıyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.