0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. Ç.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #30 : Mart 31, 2019, 12:35:32 »
Sifon için başka bir öneri:

Hortumun ucunu bidona sokun, aktaracağınız yere de diğer ucunu yerleştirin. Elimizle bidon ağzını kapatın ve elinizin içinden bidona üfleyin. Bidonda arttırdığınız basınç sıvıyı hortuma doldurur, akmaya başlayınca üflemeye gerek kalmadan sifon işini yapar.


*

    S. E.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #31 : Mart 31, 2019, 12:41:11 »
Bahsettiğiniz alet bu. Kullanisli ama ne zaman lazim olsa elime gelmiyor.  Şak Şak diyoruz biz kısaca ama dogru ismi degil sanırım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Planlı işlerde bunu kullanıyorum.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hortumu sizin dediğiniz gibi sonuna kadar daldirip sonra ağzı kapalı sifonda guzel bir yontem tabi hortumu soktukca bidon tasmiyorsa.  Farkli bir yontem ise bidonun ağzını eliniz ile kapayip içine uflemek. Hava cok kacirmadan uflediğinizde sifon işlemi başlıyor. Zaten üç yönteminde çalışma prensibi aynı.

Konuda bahsedilen ise motordan yağ çekmek. Pompa bile 5-10 dakikada yapıyor motorun buyuklugune gore sifonla ne kadar sürer yada yapılırmı emin olamadım.



*

    Ö. T.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #32 : Mart 31, 2019, 18:23:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...

Bende var Nevzat korsan.
Kapıkule de tır aksesuarı satan bir yerden almıştım ,
o gibi yerlere bakmak lazım.


*

    N. D.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #33 : Nisan 01, 2019, 08:21:58 »
Selçuk , Öcal kaptanlar teşekkür ederim.


*

    H. E.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #34 : Nisan 01, 2019, 08:50:46 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.
...



Bunlara nereden bakıyorsunuz?

Çok yaygın motorlar için bir çizelge oluştursak. GekoPedia'da durur.

Volvo D2-55 için hangi filtrelerdir mesela?

*

    T. Ö.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #35 : Nisan 01, 2019, 12:30:05 »
Google  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Volvo D2-55 için yağ filtresinin orijinal parça kodu 3840525. Mann'daki karşılığı W712/98. Piyasada mevcut.

Yakıt filtresi kodunuz 861477. MANN'daki karşılığı WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. MD2040 motorunki ile aynı.

Filtreler için bir muadelat tablosu yapmak elbette mümkün ve faydalı olacaktır, ancak kapsamlı ve titiz bir çalışma gerektirir. Yelkenli teknelerin çoğunluğu Volvo Penta veya Yanmar motorlar ile donatıldığından belki bunlarla başlanabilir. Böyle bir çalışmaya katkı vermeye hazırım.

Bir tablo oluşuncaya kadar orijinal parça kodunu Google'da aratıp Mann/Mahle/Knecht/Bosch/Fram'ın internet sayfalarında yayınladığı kataloglardan muadillerini bulabiliriz. Bunlara alternatif olarak Türk markaları Fil Filtre ve Eurofil/Maysat da kaliteli ürünleriyle piyasada bulunuyorlar.

Devir ekonomi devri; Türk Lirası yabancı para birimleri karşısında bu kadar değer kaybetmişken, Türk ve yabancı OEM'lere parça ürettirip üzerine ve ambalajına kendi markasını basan, veya piyasada kendi markasıyla halihazırda rekabet eden yağ üreticilerinden tedarik edip kendi ambalajına koyarak sanki özel bir yağmış gibi algı yaratan ve bunların karşılığında kar marjını katlayan üreticiler, en azından bizim gibi araştıran denizcilerden mahrum kalsınlar  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu noktada tek muafiyet üretici firma garantisi altında olan motorlar olmalı. Üreticiler fabrika dolum yağlarında ve yetkili servislere dağıttıkları yağlarda, hizmetin yetkili serviste veriilip verilmediğini olası durumlarda anlayabilmek için, yağın içine "dye" dediğimiz, florasan tutulduğunda kendini gösteren bir boya katıyorlar. Böylelikle garanti kapsamında yetkili servis dışında bakım gören bir motorun, yağdan kaynaklı bir sorun yaşaması durumunda garanti dışı kalmasını sağlayabiliyorlar. Bu dediğim otomotiv için geçerli olup, marin motorlara hizmet veren servislerde henüz rastlamadım. Bu noktada en azından orijinal filtre kullanarak üreticiye koz verilmemeli.
*

    A. Ç.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #36 : Nisan 01, 2019, 12:46:05 »
Yağ filtrelerinin en önemli özelliği belirli bir partikül büyüklüğünün üstündeki parçacıkları tutmalarıdır. Aynı ölçüde kaliteli herhangi bir filtre kullanılabilir. Bir diğer özellik de filtrenin vira edilmesi için kullanılan vida dişidir. Volvo Avrupa standardında dişleri kullanırken Yanmar Japon standardına uygun filtre kullanıyor. Filtre alırken Volvo için Avrupa kaynaklı araçların yağ filtrelerini Yanmar için Japon arabaların filtrelerini aramalısınız. Bazı sanayi sitelerinde filtre satıcıları bu dişleri kolaylıkla ayırdedip uygun filtre sunabiliyor. 

Gerek yağ gerek filtre konusunda belirli standartlar var ve üreticiler bu standartlara uyuyorlar. Düzgün markarın uygun ürünlerini kullandığnızda sorun olmayacağına inanıyorum.
*

    Ö. C.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #37 : Nisan 26, 2022, 18:43:29 »
 Merhaba arkadaşlar motor yağı nı vakumlamak için damacana üzerine takılan elektrikli pompadan aldım 50 TL ye. 15- 40 motor yağını deneme amaçlı bidonun içinden çektim yağ soğuk olmasına rağmen sonuç başarılı. Bir kaç gün sonra motorda deneyeceğim.
*

    M. E.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #38 : Nisan 27, 2022, 11:13:05 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba arkadaşlar motor yağı nı vakumlamak için damacana üzerine takılan elektrikli pompadan aldım 50 TL ...
Ayni seyi dusundum ama yag kalin gelir ve cekemez diye guvenemeyip elektrikli yag transfer pompasi almistim. Bilgi icin tesekkurler.
Benim yasadigim sorun, yag ne kadar sicak olursa olsun Volvo d2-40 makina karterindeki yagin tamamini cekememek. Toplam 6.5 litre yag kapasiteninin vakumla ancak 5 litre kadarini cekebiliyorum. Yaklasik 0.5 litre de filtrede kalir diye tahmin ediyorum. Dolayisi ile yagin en koyu ve en kirli olan 1 litrelik kismi makinada kaliyor ve yeni yagi da kirletiyor.
Dahasi, eski yagin araclardaki gibi dreyn yoluyla degilde, vakum yoluyla alinmasindan kaynakli, ne kadar agir metal, capak vs varsa makinada kalan 1 litrelik eski yag ile beraber icinde kaliyor.
Yabanci forumlarda gordugum, yag filtresine guclu miknatis takarak, agir metallerden bir nebzede olsa yagin filtre edilmesi sirasinda kurtulmayi amacliyorlar ama bana pek akilci gelmedi.

Yeni yagi daha verimli kullanabilmek adina eski yagin tamamini bosaltma ve karterin icinde biriken metallarden kurtulma yolu varsa tavsiyelerinizi almak isterim.



*

    A. Ç.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #39 : Nisan 27, 2022, 11:48:32 »
Karterde bir miktar yağın kalması kaçınılmazdır, karter altındaki boşaltma tapasından boşaltma yapmak oldukça zahmetlidir. Bir diğer yöntem sabit bir yağ boşaltma pompası takmak olur, emiş ağzı karterin en dibine monte edilebilirse yağın tamamı olmasa bile çok önemli bir kısmı  boşaltılabilir.

Yağ boşaltmadan önce motoru çalıştırıp ısınmasını beklemek, yağ dolaşımı sağladığı için dipte birikebilecek pisliklerin önemli bir kısmını tüm yağa karıştırarak kalabilecek pislik miktarını oldukça azaltır. 
*

    C. İ.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #40 : Nisan 27, 2022, 12:05:01 »
 Her zaman, çekebildiğim kadarını kontrol çubuğu borusundan yağı alıyor, kalanını da tapayı gevşeterek
boşaltıyorum (Tam sökmeden). 100 gram temiz yağı feda edip, üstten döküyor aşağıdan süzülmesini bekliyorum.
 Mıknatıs pek işe yaramaz. Çünkü aşınmadan kaynaklı küçük metal zerrelerin tümü, demir alaşımı
değildir. Benim görüşüme göre motorların tapasını sökmeden ( Sadece vakumla) yapılan yağ
değişimi  uygun bir yöntem değildir. Dediğiniz gibi en yoğun tanecik ve kiri barındıran bölüm dipte kalan yağdadır.
*

    E. D.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #41 : Nisan 27, 2022, 12:24:41 »
  Ahmet korsanın söylediği gibi, üretim aşamasında motor karterinin en alt noktasına, pompa da bağlanabilecek şekilde, bir boşaltma borusu  monte etmek çok mu zordur? Üreticiler bu kadar basit bir şeyi neden düşünmez? En iyisi bunu modifikasyon olarak kendimizin yapması.
*

    E. Ç.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #42 : Nisan 28, 2022, 12:39:04 »
Benim motorum yaklaşık 2,5 L yağ alıyor ve yağı genelde 4 L'lik bidonda alıyorum. Zaten bidonda kalan yağı bir süre geçtikten sonra tekrar kullanmayı sevmiyorum o yüzden ilk çektiğim miktardan sonra yukarıdaki yağ doldurma haznesinden 1-2 kere daha bir miktar temiz yağ karıştırıp dipteki pisliklerin kalkmasını sağlayıp tekrar çekiyorum. En son komple doldurup kapatıyorum.
*

    V. G.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #43 : Mayıs 07, 2022, 11:09:27 »
Sevgili arkadaşlar. Volvo Penta ların yağ seviyesi kontrol  çubuğu borusundan çekemezsiniz yağın tamamını. Bundan ziyade çubuğun altına doğru kavçuk şapka şeklindeki yağ boşaltma tapasını bulun. Tapayı çıkardıktan sonra bu boruya sıkı giren bir hortum ile karterdeki yağın tamamını çekmeniz mümkün. İşiniz bitince tapayı yerine takmayı unutmayın.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. E.

Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
« Yanıtla #44 : Mayıs 07, 2022, 13:13:34 »
Bahsettigim yagin tamamini cekememe olayi, kitapcikta gosterilen sekilde yag bosaltma tapasindan vakumlayarak yapilan yag degisiminde oluyor.
Oncesinde akiskanlik kazansin diye motoru calistirip yagin isisini arttitirmayi, motor yag kapagini acip ve yag filtresini cikartip vakum basincina yardimci olmayi da ihmal etmiyorum. Bu sekilde yine de 1 litre kadar eski yag motorda kaliyor.
Sonrasinda yaklasik 1 litrelik temiz yagi feda ederek, ekleyip yeniden vakumlayarak son bir temizleme yapmaya calisiyorum. Cikan yagda oldukca kirli geliyor. Dahasi agir capaklar ve yabanci partikullerin yaga karismadan, yag karterinde kaldigini tahmin ediyorum.

Ayni sorunu yabanci forumlarda da cesitli baskliklarda tartistik.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap