0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimiçi Ömer Öge

  • * Gezgin Korsan
  • 431
    • Yaşadığı Şehir
  • izmir
    • Tekne Adı
  • M/Y Moonlight- Fairline Squadron 55
Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #15 : Mart 20, 2019, 20:02:11 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Berke kaptan, 

 Bu tekneyi Kaya bey yapmış olabilir mi Kaklic bölgesinde.  Tersanede denk gelmiş olabilirim imalat sırasında. Sevgiyle.

Evet, Asyat yaptı.

Ben de  düşünmüştüm yaptırmayı ona ama  Çelik yerine tercihimi fiberden yana kullandım.   Umarım memnunsunuzdur.
*

    Çevrimdışı Murat Cengiz

  • * Gezgin Korsan
  • 356
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • DEEP&SEA, Göcek D-Marin
    • Sailorfamily
Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #16 : Mart 20, 2019, 21:59:02 »
Çelik teknelerde sualtı ve dümen palasına tutya takmak çok olağan bir durum. Teknenin kendisi zaten suyun içinde yüzen bir metal. Herhangi bir bölgesinden boya hasarı yada benzeri bir durumla karşılaşıldığında gövde sacında korozyon olmasın diye kurbanlık tutya kullanılır.
S/Y DEEP&SEA
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Berke Kardeş

  • * Gezgin Korsan
  • 82
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • M/S Atlas K, Gökova Ören Marina
Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #17 : Mart 27, 2019, 13:31:47 »
Tekrar merhaba..

Yoğun geçen bir hafta sonrası yüzey hazırlığında epey ilerledik..

1- Teknenin çevresine iskele kuruldu ve yan teknelere olumsuzluk yaratmamak için koruma perdesi yaptık.
2- Küpeşte üzerindeki tüm krom malzeme, yüzme platformu söküldü.
3- Küpeşte ahşabı söküldü. Tahmin ettiğimiz üzere tüm yüzeyde korozyon çıktı. İmalat aşamasında hatalı bir uygulama sonucu ahşap, saca epoksi ile yapıştırılmış. Tahminen küpeşteye yük bindikçe epokside çatlaklar oluştu ve burada saca su sızdı.. Özellikle koç boynuzlarının bağlı olduğu bölgelere lama kaynatarak küpeşteyi güçlendirmeyi planlıyorum.
4- Güverte üzerinde şüphelendiğimiz bir bölgeden bir parça tik sökerek zemine baktık. Allahtan zemin sacda bir problem oluşmamış.
5- Sualtı ve suüstü öncelikle yüksek basınçlı su (sökücü uç ile) ile yıkandı, sualtında sadece zayıf bölgeleri kumlama ile açacağız. Bordalarda yumrulara kadar olan bölümdeki malzemeyi tamamen kaldıracağız..
6- Su kumlamasına başladık. Bir tesadüf sonucu İstanbul'dan gelen bir ekip ile tanıştık. Oldukça çalışkan ve iyi bir ekip. Daha sonra GeKo rehbere ekleyeceğim. Sulu sistem kuruya göre çok daha temiz ve özellikle iş güvenliği açısından sorunsuz gözüküyor.

Küpeştedeki korozyon:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kıç güvertede söktüğümüz tik:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlk çalışma sonrası kıç ayna:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Boya sistemi olarak Teknomarin kullanmaya karar verdim, Caner Masnamacı Korsan'a verdiği destek için bir kez daha teşekkürler..
Boya işini de Meram Korsan'ın 2 yıl önce tavsiye ettiği Emin Usta ile yapacağız..

Bugün kıç ayna ve sancak bordanın ilk kat epoksi primer'ini atmayı planlıyoruz...
« Son Düzenleme: Mart 27, 2019, 13:37:27 Gönderen: Berke Kardeş »
M/S Atlas K , Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Berke Kardeş

  • * Gezgin Korsan
  • 82
    • Yaşadığı Şehir
  • Bodrum
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • M/S Atlas K, Gökova Ören Marina
Ynt: "M/S Atlas K" 2019 Kara Bakımı
« Yanıtla #18 : Mart 27, 2019, 13:36:55 »
Merak eden Korsanlar için planladığımız borda boya sistemimiz:

Teknomastik Epoxy Astar - Ekomastik Epoxy Astar - 20/10 Macun Epoxy Dolgu Macunu- Epoxy Barriercoat- poliüretan Barriercoat-Poliüretan finish son kat astar—poliüretan boya

2 farklı epoxy astar kullanmamızın nedeni Teknomastik'in zımpara gereksinimi, Ekomastik ile bertaraf edilebiliyor..
M/S Atlas K , Gökova Ören Marina