Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 15:34:08

Başlık: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 15:34:08
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 19:49:59
Volvo Penta'nin orjinal yagini kullanmaniza gerek yok, kullanim kitabina gore bilinen bir markanin API CH-4 veya ACEA E7 standardina uygun bir 15W-40 veya 20W-50 dizel motor yagini kullanabilirsiniz. Kitapta verilen degisim araligi 200 saat veya 12 ay, kapasite 2.8 litre. Tabii her yag degisiminde yag filtresini de degistirmeniz gerekir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 20:20:56
Cok tesekkurler degerli bilgileriniz icin. Kilavuzda yazan 15W-40 ozellikli bir yag alinmasi. Castrol’un 5lt lik yagi os gorecektir o zaman. Filtreleri siparis verebilecegimiz bir yer var mi? Internette pek bulamadim.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Şener - Mart 29, 2019, 20:32:01
Oto Sanayi sitelerinde muadilleri var , MAN vs
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 21:04:40
Muadillerden biraz cekiniyorum ilk sefer oldugu icin :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Şener - Mart 29, 2019, 21:10:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muadillerden biraz cekiniyorum ilk sefer oldugu icin :)

Filtreler yagdan daha pahali nasil olucak bu is  :----)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 21:12:42
Bir konunun altini cizmekte fayda var; dort zamanli motor yaglari benzinli ve dizel yaglar olmak uzere ikiye ayrilir. Ve de bir yagin hangi servis sinifinda hizmet verdigini tespit eden bir takim otoriteler vardir: API (American Petroleum Institute), ACEA (European Automobile Manufacturers Association), ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) gibi. Bu amcalar ve teyzelerin gorevi yaglara ait kriterleri belirlemek ve yag ureticilerini belgelendirmektir.

API'ye gore S ile baslayan yaglar benzinli motorlar icin uygundur. Su an gecerli olanlar API SN, SM, SL ve SJ'dir.

Yine API'ye gore, C ile baslayan yaglar dizel motorlar icin uygundur. Su an gecerli olanlar API CK-4, CJ-4, CI-4 ve CH-4'tur.

Bazi yaglar ise hem benzinli, hem dizel motorlarda kullanima uygundur.

Bu saydiklarimin yani sira, motor ureticileri kendi standartlarini da belirleyebilirler. Bu kriterleri kullanim kitapciklarinda belirtirler, bizler de yag alirken buna dikkat ederiz.

Viskozite ise tum bunlardan bagimsiz olmakla beraber, dikkat edilmesi gereken kriterlerden biridir. Kullanim kitabinda belirtilen viskozitede yagin disinda yag kullanmak motorunuza zarar verebilir.

Ozetle; yag alirken, once kullanim kitabinda belirtilen standarda, sonra viskoziteye uygun yag secmek elzemdir. Marka daha sonra gelir ve genellikle subjektiftir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Murat Erciyes - Mart 29, 2019, 21:20:17
Volvo Penta (bende MD2040 var) kitabında yağ için SAE 15W-40 VDS-3     API-CI-4  yazar. Bunu karşılayan yağ olarak MOBIL DELVAC MX 15W-40 kullanıyorum. Hesaplı. Volvo Penta ya da Perkins yağ üreticisi olmadığına göre...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 21:39:13
Volvo D1-20 icin orijinal filtrenin parca numarasi 861473.

Mann filtre katalogunda karsiligi W610-1. Yurticinde kolaylikla bulabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Şener - Mart 29, 2019, 21:41:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo Penta (bende MD2040 var) kitabında yağ için SAE 15W-40 VDS-3     API-CI-4  yazar. Bunu karşılayan yağ olarak MOBIL DELVAC MX 15W-40 kullanıyorum. Hesaplı. Volvo Penta ya da Perkins yağ üreticisi olmadığına göre...



Alip dolduruyorlar o markali kutularina bir yag  ama neyse artik , bilmek bulmak lazim membagini...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Zerin Güney - Mart 30, 2019, 09:01:32
Belirli saat veya km yada 12 ay deniyor ya ben pek 12 ay olayına takılmam .

Haa 200 saat dendi ise  150 gibi değiştiririm fakat aya yıla takılmam .

Bu işi biraz çamaşır makinesinde CALGON  kullanın dediklerine benzetirim . :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 30, 2019, 10:17:13
Ureticilerin calisma saati veya km yerine ay/yil belirtmelerinin sebebi, ozellikle kisa sureli kullanimlarda yagin calisma sicakligina tam ulasamamasindan kaynakli su ve asit olusumunun yagin ozelligini kaybetmesine neden olmasidir. Bunu anlamanin en iyi yolu ise karterden cikan yagi tesekkullu bir analiz laboratuvarina gonderip yagin TBN durumunu ogrenmek olacaktir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Can Yazar - Mart 30, 2019, 11:50:32
Felaket detay var. En ucuzunu al kullan :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 30, 2019, 11:52:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Felaket detay var. En ucuzunu al kullan :)

:) Ilkini pahalisindan koycam, sonra gitgide ucuzundan devam edicem sanirim
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Serdar Çırak - Mart 30, 2019, 12:16:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?







(https://i.postimg.cc/VdmGgXhT/650538-B8-90-B8-429-C-9-E78-3855-DAC44-ADF.png) (https://postimg.cc/VdmGgXhT)

(https://i.postimg.cc/WFZWW8TR/87-F57617-F1-C5-47-EF-A392-A0-DD0-CF1-F7-A4.png) (https://postimg.cc/WFZWW8TR)


Teknede bunu kullandım..uygun fiyatlı ve işe yarıyor..
Tek yapacağınız..kullanmadan önce motor yağ ısısını 60 dereceye çıkartıp akışkanlığı sağlamak..
Alibaba da ve sanayide var..
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: İhsan Günev - Mart 30, 2019, 13:56:28
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?







(https://i.postimg.cc/VdmGgXhT/650538-B8-90-B8-429-C-9-E78-3855-DAC44-ADF.png) (https://postimg.cc/VdmGgXhT)

(https://i.postimg.cc/WFZWW8TR/87-F57617-F1-C5-47-EF-A392-A0-DD0-CF1-F7-A4.png) (https://postimg.cc/WFZWW8TR)


Teknede bunu kullandım..uygun fiyatlı ve işe yarıyor..
Tek yapacağınız..kullanmadan önce motor yağ ısısını 60 dereceye çıkartıp akışkanlığı sağlamak..
Alibaba da ve sanayide var..
Ben de 3 sezondur bu aletle çekiyorum. İşe yarıyor. En azından bozulmadı. İşiniz bittiği zaman temiz yağla devirdaim yapıp kaldırmadan önce temizleyin ama. Bir de karter temizleyici yağ çözücü ek sıvılar var. Eski yağı çekmeden önce motora koyup çalıştırıyorsunuz öyle çekiyorsunuz. Kullanmayı düşünebilirsiniz.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 30, 2019, 20:25:44
Bir adi var mi bu aletin?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 21:22:56
200 saat bence çok gerçekçi bir rakam değil  15 günde bir yağ değiş o zaman ben teknemi sezonda günde 8-10 saat kullanıyorum boğazda balık tutarken hiç mantıklı gelmedi, yağ üreticisi de benim yağım 20.000 km gider diyor motorcunun dediğini mi baz alacağız yağcının dediğini mi motor üreticisi laboratuvar (3 seferde doğru yazdım :) )ortamında test yapmış 200 saat yazmış hiç mi aşınmasın bu motor :) 50 sene mi kullanacağız  yağ masrafı motor masrafını geçer
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 21:29:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?


şöyle bir şey kullanıyorum ucuz  ve kullanışlı sabitle kalsın motorun yanında hatta her seferinde arayıp durma  50 -60 tl karaköyde
](https://mcdn01.gittigidiyor.net/41733/tn50/417335968_tn50_0.jpg)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: İhsan Günev - Mart 30, 2019, 23:18:24
El pompası şeklinde olan pek kullanışlı birşey değil, ucuza geliyor gibi gözüküyor ama pratikte kullanımı büyük dert. Kol ağrısı, etrafı yağ yapma, işi bitiremeden yarıda bırakmak için birebir. Belki benim kullandığım çok dandikti.

Elektriklisi için motor Yağı Vakum Pompası 12V diye googleda aratabilirsiniz.


 
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 23:31:27
sizdeki dandikmiş o zaman bende pirinç bir tane var 10 - 12 litre civarında yağ boşaltıyorum sorunsuz  mekanik iyidir bozulmaz :)
Tercih meselesi tabiki de  en güzeli karter tapası  :)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?


[/size] şöyle bir şey kullanıyorum ucuz  ve kullanışlı sabitle kalsın motorun yanında hatta her seferinde arayıp durma  50 -60 tl karaköyde
](https://mcdn01.gittigidiyor.net/41733/tn50/417335968_tn50_0.jpg)
Pek kullanışlı birşey değil, ucuza geliyor gibi gözüküyor ama pratikte kullanımı büyük dert. Kol ağrısı, etrafı yağ yapma, işi bitiremeden yarıda bırakmak için birebir. Belki benim kullandığım çok dandikti. Sevmediğiniz komşunuza hediye olarak verebilirsiniz:)

Yağ boşaltma pompası diye aratabilirsiniz.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Barış Baykan - Mart 31, 2019, 00:18:58
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo D1-20 icin orijinal filtrenin parca numarasi 861473.

Mann filtre katalogunda karsiligi W610-1. Yurticinde kolaylikla bulabilirsiniz.
Bunu 2 gun once goreydim iyiydi. 35 euro verdik valla orjinaline :(

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Murat Erciyes - Mart 31, 2019, 07:50:37
E, bir de mazot filitresi muadili alalım o halde?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 31, 2019, 10:28:43
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?

Aletin adı , mazot pompası , sintine pompası , vb ... Ama mazot veya yağda kullanacaksanız sintinede kullanmayın tabi ben 3-4 ay önce gitti gidiyordan 50 tl ye almıştım iş görüyor .
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 31, 2019, 10:34:01
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 31, 2019, 10:45:48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
E, bir de mazot filitresi muadili alalım o halde?

Murat Kaptanim,

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.

Selamlar.

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 31, 2019, 10:47:15
Volvo Penta D1-20 icin de muadilleri ogrenebilir miyim?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 31, 2019, 10:53:54
D1-20 ile MD2040 ayni yakit filtresini kullaniyor Burak Kaptan.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 31, 2019, 10:58:20
🙏 cok tesekkurler
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tamer Danki - Mart 31, 2019, 11:48:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...
Nevzat korsan! Bahsettiğiniz bilyalı hortumu askerlik yılarımda görmüştüm. Buna hiç gerek yok.
Hortumu dolu bidonun içine iyice sokuyorsunuz ve parmağınız ile hortumun ağzını kapatıyorsunuz.hortumu bu şekilde aşağıdaki bidona getirin ve parmağınızı bırakın. Parmağınız ile kapattığınızda içine dolan mazot ( herhangi bir sıvı ) geri kaçmıyacaktır. Ağız ile vakumlamaya gerek yok.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 31, 2019, 12:35:32
Sifon için başka bir öneri:

Hortumun ucunu bidona sokun, aktaracağınız yere de diğer ucunu yerleştirin. Elimizle bidon ağzını kapatın ve elinizin içinden bidona üfleyin. Bidonda arttırdığınız basınç sıvıyı hortuma doldurur, akmaya başlayınca üflemeye gerek kalmadan sifon işini yapar.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 31, 2019, 12:41:11
Bahsettiğiniz alet bu. Kullanisli ama ne zaman lazim olsa elime gelmiyor.  Şak Şak diyoruz biz kısaca ama dogru ismi degil sanırım.
(https://i.postimg.cc/Lnk0N9m3/saksak.png) (https://postimg.cc/Lnk0N9m3)

Planlı işlerde bunu kullanıyorum.
(https://i.postimg.cc/c6nzt7jj/pompa.jpg) (https://postimg.cc/c6nzt7jj)

Hortumu sizin dediğiniz gibi sonuna kadar daldirip sonra ağzı kapalı sifonda guzel bir yontem tabi hortumu soktukca bidon tasmiyorsa.  Farkli bir yontem ise bidonun ağzını eliniz ile kapayip içine uflemek. Hava cok kacirmadan uflediğinizde sifon işlemi başlıyor. Zaten üç yönteminde çalışma prensibi aynı.

Konuda bahsedilen ise motordan yağ çekmek. Pompa bile 5-10 dakikada yapıyor motorun buyuklugune gore sifonla ne kadar sürer yada yapılırmı emin olamadım.

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Öcal Turan - Mart 31, 2019, 18:23:22
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...

Bende var Nevzat korsan.
Kapıkule de tır aksesuarı satan bir yerden almıştım ,
o gibi yerlere bakmak lazım.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Nisan 01, 2019, 08:21:58
Selçuk , Öcal kaptanlar teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Hakan Erim - Nisan 01, 2019, 08:50:46
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.
...



Bunlara nereden bakıyorsunuz?

Çok yaygın motorlar için bir çizelge oluştursak. GekoPedia'da durur.

Volvo D2-55 için hangi filtrelerdir mesela?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Nisan 01, 2019, 12:30:05
Google  :-*

Volvo D2-55 için yağ filtresinin orijinal parça kodu 3840525. Mann'daki karşılığı W712/98. Piyasada mevcut.

Yakıt filtresi kodunuz 861477. MANN'daki karşılığı WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. MD2040 motorunki ile aynı.

Filtreler için bir muadelat tablosu yapmak elbette mümkün ve faydalı olacaktır, ancak kapsamlı ve titiz bir çalışma gerektirir. Yelkenli teknelerin çoğunluğu Volvo Penta veya Yanmar motorlar ile donatıldığından belki bunlarla başlanabilir. Böyle bir çalışmaya katkı vermeye hazırım.

Bir tablo oluşuncaya kadar orijinal parça kodunu Google'da aratıp Mann/Mahle/Knecht/Bosch/Fram'ın internet sayfalarında yayınladığı kataloglardan muadillerini bulabiliriz. Bunlara alternatif olarak Türk markaları Fil Filtre ve Eurofil/Maysat da kaliteli ürünleriyle piyasada bulunuyorlar.

Devir ekonomi devri; Türk Lirası yabancı para birimleri karşısında bu kadar değer kaybetmişken, Türk ve yabancı OEM'lere parça ürettirip üzerine ve ambalajına kendi markasını basan, veya piyasada kendi markasıyla halihazırda rekabet eden yağ üreticilerinden tedarik edip kendi ambalajına koyarak sanki özel bir yağmış gibi algı yaratan ve bunların karşılığında kar marjını katlayan üreticiler, en azından bizim gibi araştıran denizcilerden mahrum kalsınlar  ;)

Bu noktada tek muafiyet üretici firma garantisi altında olan motorlar olmalı. Üreticiler fabrika dolum yağlarında ve yetkili servislere dağıttıkları yağlarda, hizmetin yetkili serviste veriilip verilmediğini olası durumlarda anlayabilmek için, yağın içine "dye" dediğimiz, florasan tutulduğunda kendini gösteren bir boya katıyorlar. Böylelikle garanti kapsamında yetkili servis dışında bakım gören bir motorun, yağdan kaynaklı bir sorun yaşaması durumunda garanti dışı kalmasını sağlayabiliyorlar. Bu dediğim otomotiv için geçerli olup, marin motorlara hizmet veren servislerde henüz rastlamadım. Bu noktada en azından orijinal filtre kullanarak üreticiye koz verilmemeli.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Nisan 01, 2019, 12:46:05
Yağ filtrelerinin en önemli özelliği belirli bir partikül büyüklüğünün üstündeki parçacıkları tutmalarıdır. Aynı ölçüde kaliteli herhangi bir filtre kullanılabilir. Bir diğer özellik de filtrenin vira edilmesi için kullanılan vida dişidir. Volvo Avrupa standardında dişleri kullanırken Yanmar Japon standardına uygun filtre kullanıyor. Filtre alırken Volvo için Avrupa kaynaklı araçların yağ filtrelerini Yanmar için Japon arabaların filtrelerini aramalısınız. Bazı sanayi sitelerinde filtre satıcıları bu dişleri kolaylıkla ayırdedip uygun filtre sunabiliyor. 

Gerek yağ gerek filtre konusunda belirli standartlar var ve üreticiler bu standartlara uyuyorlar. Düzgün markarın uygun ürünlerini kullandığnızda sorun olmayacağına inanıyorum.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Özcan Cesur - Nisan 26, 2022, 18:43:29
 Merhaba arkadaşlar motor yağı nı vakumlamak için damacana üzerine takılan elektrikli pompadan aldım 50 TL ye. 15- 40 motor yağını deneme amaçlı bidonun içinden çektim yağ soğuk olmasına rağmen sonuç başarılı. Bir kaç gün sonra motorda deneyeceğim.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Mutlu Elcin - Nisan 27, 2022, 11:13:05
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba arkadaşlar motor yağı nı vakumlamak için damacana üzerine takılan elektrikli pompadan aldım 50 TL ...
Ayni seyi dusundum ama yag kalin gelir ve cekemez diye guvenemeyip elektrikli yag transfer pompasi almistim. Bilgi icin tesekkurler.
Benim yasadigim sorun, yag ne kadar sicak olursa olsun Volvo d2-40 makina karterindeki yagin tamamini cekememek. Toplam 6.5 litre yag kapasiteninin vakumla ancak 5 litre kadarini cekebiliyorum. Yaklasik 0.5 litre de filtrede kalir diye tahmin ediyorum. Dolayisi ile yagin en koyu ve en kirli olan 1 litrelik kismi makinada kaliyor ve yeni yagi da kirletiyor.
Dahasi, eski yagin araclardaki gibi dreyn yoluyla degilde, vakum yoluyla alinmasindan kaynakli, ne kadar agir metal, capak vs varsa makinada kalan 1 litrelik eski yag ile beraber icinde kaliyor.
Yabanci forumlarda gordugum, yag filtresine guclu miknatis takarak, agir metallerden bir nebzede olsa yagin filtre edilmesi sirasinda kurtulmayi amacliyorlar ama bana pek akilci gelmedi.

Yeni yagi daha verimli kullanabilmek adina eski yagin tamamini bosaltma ve karterin icinde biriken metallarden kurtulma yolu varsa tavsiyelerinizi almak isterim.



Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Nisan 27, 2022, 11:48:32
Karterde bir miktar yağın kalması kaçınılmazdır, karter altındaki boşaltma tapasından boşaltma yapmak oldukça zahmetlidir. Bir diğer yöntem sabit bir yağ boşaltma pompası takmak olur, emiş ağzı karterin en dibine monte edilebilirse yağın tamamı olmasa bile çok önemli bir kısmı  boşaltılabilir.

Yağ boşaltmadan önce motoru çalıştırıp ısınmasını beklemek, yağ dolaşımı sağladığı için dipte birikebilecek pisliklerin önemli bir kısmını tüm yağa karıştırarak kalabilecek pislik miktarını oldukça azaltır. 
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Cevat İpekçi - Nisan 27, 2022, 12:05:01
 Her zaman, çekebildiğim kadarını kontrol çubuğu borusundan yağı alıyor, kalanını da tapayı gevşeterek
boşaltıyorum (Tam sökmeden). 100 gram temiz yağı feda edip, üstten döküyor aşağıdan süzülmesini bekliyorum.
 Mıknatıs pek işe yaramaz. Çünkü aşınmadan kaynaklı küçük metal zerrelerin tümü, demir alaşımı
değildir. Benim görüşüme göre motorların tapasını sökmeden ( Sadece vakumla) yapılan yağ
değişimi  uygun bir yöntem değildir. Dediğiniz gibi en yoğun tanecik ve kiri barındıran bölüm dipte kalan yağdadır.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Erdal Duran - Nisan 27, 2022, 12:24:41
  Ahmet korsanın söylediği gibi, üretim aşamasında motor karterinin en alt noktasına, pompa da bağlanabilecek şekilde, bir boşaltma borusu  monte etmek çok mu zordur? Üreticiler bu kadar basit bir şeyi neden düşünmez? En iyisi bunu modifikasyon olarak kendimizin yapması.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Emre Çelik - Nisan 28, 2022, 12:39:04
Benim motorum yaklaşık 2,5 L yağ alıyor ve yağı genelde 4 L'lik bidonda alıyorum. Zaten bidonda kalan yağı bir süre geçtikten sonra tekrar kullanmayı sevmiyorum o yüzden ilk çektiğim miktardan sonra yukarıdaki yağ doldurma haznesinden 1-2 kere daha bir miktar temiz yağ karıştırıp dipteki pisliklerin kalkmasını sağlayıp tekrar çekiyorum. En son komple doldurup kapatıyorum.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Volkan Gorciz - Mayıs 07, 2022, 11:09:27
Sevgili arkadaşlar. Volvo Penta ların yağ seviyesi kontrol  çubuğu borusundan çekemezsiniz yağın tamamını. Bundan ziyade çubuğun altına doğru kavçuk şapka şeklindeki yağ boşaltma tapasını bulun. Tapayı çıkardıktan sonra bu boruya sıkı giren bir hortum ile karterdeki yağın tamamını çekmeniz mümkün. İşiniz bitince tapayı yerine takmayı unutmayın.. ;)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Mutlu Elcin - Mayıs 07, 2022, 13:13:34
Bahsettigim yagin tamamini cekememe olayi, kitapcikta gosterilen sekilde yag bosaltma tapasindan vakumlayarak yapilan yag degisiminde oluyor.
Oncesinde akiskanlik kazansin diye motoru calistirip yagin isisini arttitirmayi, motor yag kapagini acip ve yag filtresini cikartip vakum basincina yardimci olmayi da ihmal etmiyorum. Bu sekilde yine de 1 litre kadar eski yag motorda kaliyor.
Sonrasinda yaklasik 1 litrelik temiz yagi feda ederek, ekleyip yeniden vakumlayarak son bir temizleme yapmaya calisiyorum. Cikan yagda oldukca kirli geliyor. Dahasi agir capaklar ve yabanci partikullerin yaga karismadan, yag karterinde kaldigini tahmin ediyorum.

Ayni sorunu yabanci forumlarda da cesitli baskliklarda tartistik.

https://forums.ybw.com/index.php?threads/vp-d2-40-oil-change.335527/
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Volkan Gorciz - Mayıs 07, 2022, 15:18:17
 (https://i.ibb.co/BGYPwbJ/IMG-20220507-151611.jpg) (https://ibb.co/BGYPwbJ)

Şekilde görüldüğü üzere bu boru karterin en alt noktasına bağlı. Boşalttıktan sonra 1 lt yağ kalmaması gerekir. Kalan çok daha az bir miktar olabilir. Yağı Boşalttıktan ve yeni filtreyi yerine taktıktan sonra bir miktar yağ koyup, marşa basıyorum. Birkaç dakika çalıştıktan sonra onu da çekince yeni konan yağın rengi tıpkı bidondaki gibi oluyor. Bu işlem için yağ seviye çubuğunun en alt seviyesine gelecek kadar yağ yeterli olur.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Mutluay İzbudak - Mayıs 07, 2022, 21:08:16
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Karterde bir miktar yağın kalması kaçınılmazdır, karter altındaki boşaltma tapasından boşaltma yapmak oldukça zahmetlidir. Bir diğer yöntem sabit bir yağ boşaltma pompası takmak olur, emiş ağzı karterin en dibine monte edilebilirse yağın tamamı olmasa bile çok önemli bir kısmı  boşaltılabilir.

Yağ boşaltmadan önce motoru çalıştırıp ısınmasını beklemek, yağ dolaşımı sağladığı için dipte birikebilecek pisliklerin önemli bir kısmını tüm yağa karıştırarak kalabilecek pislik miktarını oldukça azaltır. 

Ben de bunu yazacaktım.  :-*

Motorun tamamen temizlenmesi konusunda hassas olanlar için uygun fiyatlı yağ konup, 5dk kadar çalıştırılıp, sonra o yağ da çekilip orjinal yağ konabilir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Mutluay İzbudak - Mayıs 07, 2022, 21:10:09
Ayrıca dipte 1 litre yağ kaldı düşüncesi için; Belki dipte yağ kalmamıştır da motor 1lt yağ yakmış olabilir mi? :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Mutlu Elcin - Mayıs 07, 2022, 22:41:58
Öyle olsa değişim öncesi yağ seviye çubuğundan yağ eksikliği fark edilir. Zaten yilda bir kez yağ degisimi yapılıyorsa benim motor 100 saat civarında çalışıyor.. Bu surede 1 litre yağ yaksa, çıkan egzoz renginden ve kokusundan rahatlıkla yağ yaktığı anlaşılır diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Volkan Gorciz - Mayıs 07, 2022, 22:59:21
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mayıs 08, 2022, 07:41:44
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.

Her ne kadar yağı kapalı bir karterde gibi düşünüyorsak da karter atmosfere açıktır. Bilinen tüm açıklıklar yağın etrafı kirletmemesi için conta ile kapalı olsa da motorun hava emişi yağ havalandırmasıdır ve karterde sürekl atmosferk basıncın olmasını sağlar, bu nedenle hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın bir etkisi olmaz.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Volkan Gorciz - Mayıs 08, 2022, 08:30:13
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayranı kutusundan pipet ile içtiğinizi düşünün. Ayran bittiğinde duyduğunuz sesin aynısını duymanız gerekiyor yağı tamamen çektiğinizde.  Kullanılan hortum yağ emiş borusunun içine veya etrafına sıkıca geçmeli. Pompa ile yağ emildiğinde hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın negatif vakum basıncını bozucu etkisi olur.

Her ne kadar yağı kapalı bir karterde gibi düşünüyorsak da karter atmosfere açıktır. Bilinen tüm açıklıklar yağın etrafı kirletmemesi için conta ile kapalı olsa da motorun hava emişi yağ havalandırmasıdır ve karterde sürekl atmosferk basıncın olmasını sağlar, bu nedenle hortum bağlantılarından az da olsa giren havanın bir etkisi olmaz.

Yağ karterden çekilirken pompanın içinde oluşan vakum söz konusu. Burada oluşan vakum karterin dibine kadar inen bakır boru içerisinde oluşuyor karterin yağ hanesinde değil. Bu bakır boru içerisindeki vakum basıncını korumak gerek. Bu da ancak hava sızdırmayan bir hortum ile mümkün.  ;??^+%%