Gezgin Korsan

Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 15:34:08

Başlık: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 15:34:08
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 19:49:59
Volvo Penta'nin orjinal yagini kullanmaniza gerek yok, kullanim kitabina gore bilinen bir markanin API CH-4 veya ACEA E7 standardina uygun bir 15W-40 veya 20W-50 dizel motor yagini kullanabilirsiniz. Kitapta verilen degisim araligi 200 saat veya 12 ay, kapasite 2.8 litre. Tabii her yag degisiminde yag filtresini de degistirmeniz gerekir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 20:20:56
Cok tesekkurler degerli bilgileriniz icin. Kilavuzda yazan 15W-40 ozellikli bir yag alinmasi. Castrol’un 5lt lik yagi os gorecektir o zaman. Filtreleri siparis verebilecegimiz bir yer var mi? Internette pek bulamadim.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Sener - Mart 29, 2019, 20:32:01
Oto Sanayi sitelerinde muadilleri var , MAN vs
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 29, 2019, 21:04:40
Muadillerden biraz cekiniyorum ilk sefer oldugu icin :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Sener - Mart 29, 2019, 21:10:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Muadillerden biraz cekiniyorum ilk sefer oldugu icin :)

Filtreler yagdan daha pahali nasil olucak bu is  :----)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 21:12:42
Bir konunun altini cizmekte fayda var; dort zamanli motor yaglari benzinli ve dizel yaglar olmak uzere ikiye ayrilir. Ve de bir yagin hangi servis sinifinda hizmet verdigini tespit eden bir takim otoriteler vardir: API (American Petroleum Institute), ACEA (European Automobile Manufacturers Association), ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) gibi. Bu amcalar ve teyzelerin gorevi yaglara ait kriterleri belirlemek ve yag ureticilerini belgelendirmektir.

API'ye gore S ile baslayan yaglar benzinli motorlar icin uygundur. Su an gecerli olanlar API SN, SM, SL ve SJ'dir.

Yine API'ye gore, C ile baslayan yaglar dizel motorlar icin uygundur. Su an gecerli olanlar API CK-4, CJ-4, CI-4 ve CH-4'tur.

Bazi yaglar ise hem benzinli, hem dizel motorlarda kullanima uygundur.

Bu saydiklarimin yani sira, motor ureticileri kendi standartlarini da belirleyebilirler. Bu kriterleri kullanim kitapciklarinda belirtirler, bizler de yag alirken buna dikkat ederiz.

Viskozite ise tum bunlardan bagimsiz olmakla beraber, dikkat edilmesi gereken kriterlerden biridir. Kullanim kitabinda belirtilen viskozitede yagin disinda yag kullanmak motorunuza zarar verebilir.

Ozetle; yag alirken, once kullanim kitabinda belirtilen standarda, sonra viskoziteye uygun yag secmek elzemdir. Marka daha sonra gelir ve genellikle subjektiftir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Murat Erciyes - Mart 29, 2019, 21:20:17
Volvo Penta (bende MD2040 var) kitabında yağ için SAE 15W-40 VDS-3     API-CI-4  yazar. Bunu karşılayan yağ olarak MOBIL DELVAC MX 15W-40 kullanıyorum. Hesaplı. Volvo Penta ya da Perkins yağ üreticisi olmadığına göre...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 29, 2019, 21:39:13
Volvo D1-20 icin orijinal filtrenin parca numarasi 861473.

Mann filtre katalogunda karsiligi W610-1. Yurticinde kolaylikla bulabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Semih Sener - Mart 29, 2019, 21:41:10
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo Penta (bende MD2040 var) kitabında yağ için SAE 15W-40 VDS-3     API-CI-4  yazar. Bunu karşılayan yağ olarak MOBIL DELVAC MX 15W-40 kullanıyorum. Hesaplı. Volvo Penta ya da Perkins yağ üreticisi olmadığına göre...



Alip dolduruyorlar o markali kutularina bir yag  ama neyse artik , bilmek bulmak lazim membagini...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Zerin Güney - Mart 30, 2019, 09:01:32
Belirli saat veya km yada 12 ay deniyor ya ben pek 12 ay olayına takılmam .

Haa 200 saat dendi ise  150 gibi değiştiririm fakat aya yıla takılmam .

Bu işi biraz çamaşır makinesinde CALGON  kullanın dediklerine benzetirim . :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 30, 2019, 10:17:13
Ureticilerin calisma saati veya km yerine ay/yil belirtmelerinin sebebi, ozellikle kisa sureli kullanimlarda yagin calisma sicakligina tam ulasamamasindan kaynakli su ve asit olusumunun yagin ozelligini kaybetmesine neden olmasidir. Bunu anlamanin en iyi yolu ise karterden cikan yagi tesekkullu bir analiz laboratuvarina gonderip yagin TBN durumunu ogrenmek olacaktir.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Can Yazar - Mart 30, 2019, 11:50:32
Felaket detay var. En ucuzunu al kullan :)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 30, 2019, 11:52:41
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Felaket detay var. En ucuzunu al kullan :)

:) Ilkini pahalisindan koycam, sonra gitgide ucuzundan devam edicem sanirim
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Serdar Çırak - Mart 30, 2019, 12:16:26
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?







(https://i.postimg.cc/VdmGgXhT/650538-B8-90-B8-429-C-9-E78-3855-DAC44-ADF.png) (https://postimg.cc/VdmGgXhT)

(https://i.postimg.cc/WFZWW8TR/87-F57617-F1-C5-47-EF-A392-A0-DD0-CF1-F7-A4.png) (https://postimg.cc/WFZWW8TR)


Teknede bunu kullandım..uygun fiyatlı ve işe yarıyor..
Tek yapacağınız..kullanmadan önce motor yağ ısısını 60 dereceye çıkartıp akışkanlığı sağlamak..
Alibaba da ve sanayide var..
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: İhsan Günev - Mart 30, 2019, 13:56:28
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar,

Volvo Penta D1-20 19hp motorun yagini degistirmeyi dusunuyorum.

Kitapciga gore 15w-40 lik bir yag koymam lazimmis.

Volvo Penta'nin orjinal yaglari cok pahali ve bulmak zor. Bir marka tavsiyeniz olur mu?

Bir de yagi karterden bosaltmaya yarayan pompadan ariyorum. Bazilari cok pahali. Tavsiye ettiginiz bir urun var mi?







(https://i.postimg.cc/VdmGgXhT/650538-B8-90-B8-429-C-9-E78-3855-DAC44-ADF.png) (https://postimg.cc/VdmGgXhT)

(https://i.postimg.cc/WFZWW8TR/87-F57617-F1-C5-47-EF-A392-A0-DD0-CF1-F7-A4.png) (https://postimg.cc/WFZWW8TR)


Teknede bunu kullandım..uygun fiyatlı ve işe yarıyor..
Tek yapacağınız..kullanmadan önce motor yağ ısısını 60 dereceye çıkartıp akışkanlığı sağlamak..
Alibaba da ve sanayide var..
Ben de 3 sezondur bu aletle çekiyorum. İşe yarıyor. En azından bozulmadı. İşiniz bittiği zaman temiz yağla devirdaim yapıp kaldırmadan önce temizleyin ama. Bir de karter temizleyici yağ çözücü ek sıvılar var. Eski yağı çekmeden önce motora koyup çalıştırıyorsunuz öyle çekiyorsunuz. Kullanmayı düşünebilirsiniz.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 30, 2019, 20:25:44
Bir adi var mi bu aletin?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 21:22:56
200 saat bence çok gerçekçi bir rakam değil  15 günde bir yağ değiş o zaman ben teknemi sezonda günde 8-10 saat kullanıyorum boğazda balık tutarken hiç mantıklı gelmedi, yağ üreticisi de benim yağım 20.000 km gider diyor motorcunun dediğini mi baz alacağız yağcının dediğini mi motor üreticisi laboratuvar (3 seferde doğru yazdım :) )ortamında test yapmış 200 saat yazmış hiç mi aşınmasın bu motor :) 50 sene mi kullanacağız  yağ masrafı motor masrafını geçer
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 21:29:01
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?


şöyle bir şey kullanıyorum ucuz  ve kullanışlı sabitle kalsın motorun yanında hatta her seferinde arayıp durma  50 -60 tl karaköyde
](https://mcdn01.gittigidiyor.net/41733/tn50/417335968_tn50_0.jpg)
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: İhsan Günev - Mart 30, 2019, 23:18:24
El pompası şeklinde olan pek kullanışlı birşey değil, ucuza geliyor gibi gözüküyor ama pratikte kullanımı büyük dert. Kol ağrısı, etrafı yağ yapma, işi bitiremeden yarıda bırakmak için birebir. Belki benim kullandığım çok dandikti.

Elektriklisi için motor Yağı Vakum Pompası 12V diye googleda aratabilirsiniz.


 
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Musa Sağlam - Mart 30, 2019, 23:31:27
sizdeki dandikmiş o zaman bende pirinç bir tane var 10 - 12 litre civarında yağ boşaltıyorum sorunsuz  mekanik iyidir bozulmaz :)
Tercih meselesi tabiki de  en güzeli karter tapası  :)
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?


[/size] şöyle bir şey kullanıyorum ucuz  ve kullanışlı sabitle kalsın motorun yanında hatta her seferinde arayıp durma  50 -60 tl karaköyde
](https://mcdn01.gittigidiyor.net/41733/tn50/417335968_tn50_0.jpg)
Pek kullanışlı birşey değil, ucuza geliyor gibi gözüküyor ama pratikte kullanımı büyük dert. Kol ağrısı, etrafı yağ yapma, işi bitiremeden yarıda bırakmak için birebir. Belki benim kullandığım çok dandikti. Sevmediğiniz komşunuza hediye olarak verebilirsiniz:)

Yağ boşaltma pompası diye aratabilirsiniz.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Barış Baykan - Mart 31, 2019, 00:18:58
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Volvo D1-20 icin orijinal filtrenin parca numarasi 861473.

Mann filtre katalogunda karsiligi W610-1. Yurticinde kolaylikla bulabilirsiniz.
Bunu 2 gun once goreydim iyiydi. 35 euro verdik valla orjinaline :(

Sent from my MI 8 Lite using Tapatalk

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Murat Erciyes - Mart 31, 2019, 07:50:37
E, bir de mazot filitresi muadili alalım o halde?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 31, 2019, 10:28:43
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir adi var mi bu aletin?

Aletin adı , mazot pompası , sintine pompası , vb ... Ama mazot veya yağda kullanacaksanız sintinede kullanmayın tabi ben 3-4 ay önce gitti gidiyordan 50 tl ye almıştım iş görüyor .
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Mart 31, 2019, 10:34:01
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 31, 2019, 10:45:48
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
E, bir de mazot filitresi muadili alalım o halde?

Murat Kaptanim,

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.

Selamlar.

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 31, 2019, 10:47:15
Volvo Penta D1-20 icin de muadilleri ogrenebilir miyim?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Mart 31, 2019, 10:53:54
D1-20 ile MD2040 ayni yakit filtresini kullaniyor Burak Kaptan.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Adil Burak Kilic - Mart 31, 2019, 10:58:20
🙏 cok tesekkurler
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tamer Danki - Mart 31, 2019, 11:48:57
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...
Nevzat korsan! Bahsettiğiniz bilyalı hortumu askerlik yılarımda görmüştüm. Buna hiç gerek yok.
Hortumu dolu bidonun içine iyice sokuyorsunuz ve parmağınız ile hortumun ağzını kapatıyorsunuz.hortumu bu şekilde aşağıdaki bidona getirin ve parmağınızı bırakın. Parmağınız ile kapattığınızda içine dolan mazot ( herhangi bir sıvı ) geri kaçmıyacaktır. Ağız ile vakumlamaya gerek yok.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Mart 31, 2019, 12:35:32
Sifon için başka bir öneri:

Hortumun ucunu bidona sokun, aktaracağınız yere de diğer ucunu yerleştirin. Elimizle bidon ağzını kapatın ve elinizin içinden bidona üfleyin. Bidonda arttırdığınız basınç sıvıyı hortuma doldurur, akmaya başlayınca üflemeye gerek kalmadan sifon işini yapar.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Selçuk Elmas - Mart 31, 2019, 12:41:11
Bahsettiğiniz alet bu. Kullanisli ama ne zaman lazim olsa elime gelmiyor.  Şak Şak diyoruz biz kısaca ama dogru ismi degil sanırım.
(https://i.postimg.cc/Lnk0N9m3/saksak.png) (https://postimg.cc/Lnk0N9m3)

Planlı işlerde bunu kullanıyorum.
(https://i.postimg.cc/c6nzt7jj/pompa.jpg) (https://postimg.cc/c6nzt7jj)

Hortumu sizin dediğiniz gibi sonuna kadar daldirip sonra ağzı kapalı sifonda guzel bir yontem tabi hortumu soktukca bidon tasmiyorsa.  Farkli bir yontem ise bidonun ağzını eliniz ile kapayip içine uflemek. Hava cok kacirmadan uflediğinizde sifon işlemi başlıyor. Zaten üç yönteminde çalışma prensibi aynı.

Konuda bahsedilen ise motordan yağ çekmek. Pompa bile 5-10 dakikada yapıyor motorun buyuklugune gore sifonla ne kadar sürer yada yapılırmı emin olamadım.

Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Öcal Turan - Mart 31, 2019, 18:23:22
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bu el pompaları hakikaten çok kullanışsız ve yorucu kimseye tavsiye etmem. Yıllar önce Samsunda Yusuf Kahvecioğlunda görmüştüm , uçaklara benzin doldururken kullandığı bir hortum vardı ,geçen bir youtube videosunda da gördüm ama nerde satılır nerden alınır bulamadım. Bir hortum sadece içinde bilye var yüksekte duran bidona bir ucunu sokup aşağı yukarı sallıyorsunuz sonra diğer ucu depoya ,kendi akmaya başlıyor. Ağıza mazot kaçma derdi yok harika bir şeydi ... Tabii bununla elektrikli sintine pompalarında olduğu gibi alçaktan yükseğe aktarma yapamazsınız ...

Bende var Nevzat korsan.
Kapıkule de tır aksesuarı satan bir yerden almıştım ,
o gibi yerlere bakmak lazım.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Nevzat Doğru - Nisan 01, 2019, 08:21:58
Selçuk , Öcal kaptanlar teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Hakan Erim - Nisan 01, 2019, 08:50:46
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...

Volvo Penta MD2040 motor icin yakit filtresi kodunuz 861477 olarak gozukuyor.

MANN'daki karsiligi WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. Ikisi de OEM'dir.
...



Bunlara nereden bakıyorsunuz?

Çok yaygın motorlar için bir çizelge oluştursak. GekoPedia'da durur.

Volvo D2-55 için hangi filtrelerdir mesela?
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Tuğcan Özcan - Nisan 01, 2019, 12:30:05
Google  :-*

Volvo D2-55 için yağ filtresinin orijinal parça kodu 3840525. Mann'daki karşılığı W712/98. Piyasada mevcut.

Yakıt filtresi kodunuz 861477. MANN'daki karşılığı WK811/86. Mahle'deki karsiligi KC5. MD2040 motorunki ile aynı.

Filtreler için bir muadelat tablosu yapmak elbette mümkün ve faydalı olacaktır, ancak kapsamlı ve titiz bir çalışma gerektirir. Yelkenli teknelerin çoğunluğu Volvo Penta veya Yanmar motorlar ile donatıldığından belki bunlarla başlanabilir. Böyle bir çalışmaya katkı vermeye hazırım.

Bir tablo oluşuncaya kadar orijinal parça kodunu Google'da aratıp Mann/Mahle/Knecht/Bosch/Fram'ın internet sayfalarında yayınladığı kataloglardan muadillerini bulabiliriz. Bunlara alternatif olarak Türk markaları Fil Filtre ve Eurofil/Maysat da kaliteli ürünleriyle piyasada bulunuyorlar.

Devir ekonomi devri; Türk Lirası yabancı para birimleri karşısında bu kadar değer kaybetmişken, Türk ve yabancı OEM'lere parça ürettirip üzerine ve ambalajına kendi markasını basan, veya piyasada kendi markasıyla halihazırda rekabet eden yağ üreticilerinden tedarik edip kendi ambalajına koyarak sanki özel bir yağmış gibi algı yaratan ve bunların karşılığında kar marjını katlayan üreticiler, en azından bizim gibi araştıran denizcilerden mahrum kalsınlar  ;)

Bu noktada tek muafiyet üretici firma garantisi altında olan motorlar olmalı. Üreticiler fabrika dolum yağlarında ve yetkili servislere dağıttıkları yağlarda, hizmetin yetkili serviste veriilip verilmediğini olası durumlarda anlayabilmek için, yağın içine "dye" dediğimiz, florasan tutulduğunda kendini gösteren bir boya katıyorlar. Böylelikle garanti kapsamında yetkili servis dışında bakım gören bir motorun, yağdan kaynaklı bir sorun yaşaması durumunda garanti dışı kalmasını sağlayabiliyorlar. Bu dediğim otomotiv için geçerli olup, marin motorlara hizmet veren servislerde henüz rastlamadım. Bu noktada en azından orijinal filtre kullanarak üreticiye koz verilmemeli.
Başlık: Ynt: Motor Yagi Degisimi, yag tercihi hakkinda
Gönderen: Ahmet Çelenoğlu - Nisan 01, 2019, 12:46:05
Yağ filtrelerinin en önemli özelliği belirli bir partikül büyüklüğünün üstündeki parçacıkları tutmalarıdır. Aynı ölçüde kaliteli herhangi bir filtre kullanılabilir. Bir diğer özellik de filtrenin vira edilmesi için kullanılan vida dişidir. Volvo Avrupa standardında dişleri kullanırken Yanmar Japon standardına uygun filtre kullanıyor. Filtre alırken Volvo için Avrupa kaynaklı araçların yağ filtrelerini Yanmar için Japon arabaların filtrelerini aramalısınız. Bazı sanayi sitelerinde filtre satıcıları bu dişleri kolaylıkla ayırdedip uygun filtre sunabiliyor. 

Gerek yağ gerek filtre konusunda belirli standartlar var ve üreticiler bu standartlara uyuyorlar. Düzgün markarın uygun ürünlerini kullandığnızda sorun olmayacağına inanıyorum.