0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    N. B.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #75 : Şubat 04, 2013, 00:49:27 »
Durmaz korsan, siz sordunuz Barut korsan da cevap verdi.
Teorik veya pratik, uygulanır veya uygulanmaz. O Barut korsanı ilgilendirmez.
Okuyanlar alacaklarını alır. Kalanlar burada kalır.
Gereksiz uzatma ve tartışmaları özel yazışma ile yapsak daha iyi olur bence.
Sevgiler.


*

    H. D.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #76 : Şubat 04, 2013, 01:04:09 »
Yani diyorsunuz ki teknik konularda tenkit yazamazsınız yanlışmı anlıyorum? yada teknik konularda bazı isimlerin yazdıkları kesinlikle ve tartışmasız doğrudur,ben neden  yazılmış bir şeyin yanlış olduğunu söyliyemiyorum ben neden yazılanın gereksiz olduğunu bizzat yazana hitap ederek yazamıyorum.Yine üstüne basarak diyorum ki Bir teknede motor mahallinin biraz sıcak olması motorumuzun çalışmasına, verimine,motor ömrüne olumsuz bir etkisi yoktur.Var deniliyorsa buna ait bizzat ortam çalışmasının belgesi ortaya çıksın.Test odasında yapılmış,pratikte motorun güzel kullanımı ile ilgili hiç bir işe yaramayan bilgileri ortaya koyup "bak burada böyle yazıyor" demenin burada teknesine işlem yapacak arkadaşa hiç mi ama hiç faydası yoktur.
Ben bunları söyleyince neden kabahat oluyor?


*

    N. B.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #77 : Şubat 04, 2013, 01:10:44 »
Ben size yazamazsınız veya kabahat işlediniz demedim.
Gereksiz tartışmalardan uzak duralım ya da sizce çok önemliyse
özel iletiler ile halledin dedim.
Vaktimizi ve gücümüzü boşa harcamayalım.
Bu yazdıklarım bile boş yere vakit harcatan şeyler.
Korsanlardan özür diliyorum.


*

    H. D.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #78 : Şubat 04, 2013, 01:19:46 »
Noyan korsanım
Teknik tavsiye diye yazılan bir şeyin yanlış olduğu yine o konuda açıklanır ki okuyanlar neyin yanlış neyin doğru olduğunu bilsin,ben kimse ile burada özel tartışmıyorum,yanlış dediğim şey konuda gecen bir fikir elbette burada genelde yazacağım. Belki hatırlarsınız kendi yanlış yazdığıma bile evet yanlış yazdım dogrusu bu dur diye yine konusu içinde düzeltme yaptım,okuyanların kafası karışmasın diye.
bence bu yazılanlar boş yere vakit harcamak degil,konu içinde yazışarak tartışma böyle olur diye düşünüyorum.
saygılar


*

    N. B.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #79 : Şubat 04, 2013, 01:37:54 »
Ben manasız tartışmalardan hoşlanmam bu bir.
Tartışma ve gerilimden beslenmem bu iki.
Kendimi her konunun içine dalma zorunluluğunda hissetmem bu üç.
Her konu içinde aynı ismi çokbilmiş edalarda görmek istemem dört.
Başöğretmen edasıyla altını çizerek yazmam konuşmam beş.
Bazıları da tam tersini düşünür ve yapar. Bu da altı. Nokta
 
 

*

    H. D.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #80 : Şubat 04, 2013, 01:44:51 »
Bildiğim ve emin olduğum konuda ısrarcıyımdır,her ne isim verilirse verilsin.
*

    H. Z.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #81 : Şubat 04, 2013, 02:16:09 »
Orhan abicim,

Maşallah'ın motor havalandırma benim de aklıma takılan önemli bir konu. Kayığa gittiğim ilk an hava alma speclerini ölçüp, biçip soracağım çünkü 9 senedir el atmadığım bir o kaldı teknede.  Ben de yazın sıcak havalarda hep motor kapağını açıyorum. Açmasam da görünürde sorun yaşamıyorum ama belki de yetersiz hava geliyor ve bilmeden sorun yaşıyorumdur. Eskiden hava filtresinin ağzına kadar dışarıdan temiz hava getiren bir hortumum vardı. 2008 senesindeki refitte iptal ettik. Bu yüzden kıç aynayı delip bloweri dışarıya vermedim. Şu an motor havayı sadece havuzluktaki 3 adet 10cm2 lik ızgaralar ve portuç aralarından.

Bir kaç desibel az ses için havalandırmayı az tutup motoru kasmak istemem. Zaten amacımız minimum motor, maksimum yelken ve sessizlik.
*

    H. D.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #82 : Şubat 04, 2013, 02:20:17 »
Hakan korsanım bu kadar yazışma motor bölümünün ses yalıtımı ile ilgili olarak yapıldı.Kapağı açmanın gürültünün size fazlası ile gelmesi dışında hiç bir sıkıntısı yok.
*

    O. B.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #83 : Şubat 04, 2013, 09:13:42 »
Hüseyin Korsan'ın  haklı olduğu bir yan var. Bazen fazla teknik yazıyorum. Ben bildiğim için herkes anlar zannediyorum. Burada da gördüğümüz gibi bazen söylemek istediğimin tam tersi anlaşılıyor.

Ben forumda,  en başlarda da belirtmiştim,  zaten hepimizin kullandığı bazı pratiklerin teorik arka planı nasıldır sorusuna cevap aradım. Bundaki amacım da günlük hayatımızda detayını bilmeden yaptığımız bazı işlemlerin aslında nasıl detaylı bir mühendislik çalışması sonucunda oluştuğunu bazı önemli sandığımız pratiklerin de aslında nasıl da önemsiz olduğunu göstermekti.

Bir çok hesaplama yaptım ve bunları özellikle kendi teknem üzerinde rakkamlandırdım. İstedim ki diğer arkadaşlar da isterlerse ve meraklıysalar kendi tekneleri için benzer çözümler üretsinler.

Bazen sayfalar dolusu hesap yaptım ve sonucunda önemsiz bir ayrıntı buldum. Örneğin:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hiç bir zaman iyi bir denizci olduğumu iddia etmedim. Sadece iyi bir mühendis olduğumu iddia ettim. Denizcilerin çoğunun bazı bilgileri neden öyle olduğunu merak etmeden kullandıklarına şahit oldum. Mühendislik merakı sonucu bunları inceledim. Aşağıda olduğu gibi bu pratiklerin bazılarının yanlış olduğunu gösterdim:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Hüseyin Korsan'ın bahsettiği linkte verdiğim makalede 1000 HP motorun hava şartlarına göre performansındaki değişiklikten bahsediyordu. Şimdi şöyle düşünelim(Hüseyin Korsan'ın kastettiği gibi):

1. 1000 HP motoru olan adam bunlarla ilgilenmez. Sorunu olursa servise gider.
2. 1000 HP motoru olan adamın bu forumda işi ne?
3. Bu forumdakiler 1000 HP motor ile ilgili bilgileri öğrenirlerse kendi motorlarında da aynı olduğunu zannederler.

Sonuçta fazla bilgi doğru kullanmayı bilmeyenlere bazen zarar verir.

*

    H. D.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #84 : Şubat 04, 2013, 10:04:48 »
Orhan korsanım
Şahsınıza vede bilginize hiç bir sözüm yok ve olamazda.Benim size olan olumsuz tenkidim sadece bu konudaki bir detay içindi.Üzdü isem özür dilerim.
"Sonuçta fazla bilgi doğru kullanmayı bilmeyenlere bazen zarar verir"
Bu yazdığınız cümleye aynen katılıyorum konu içinde anlatmak istediğimde üç aşagı beş yukarı bu idi.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu linkteki hesaplamalarınız aslında hepimiz için gerekli diye düşünüyorum
Saygılar
« Son Düzenleme: Şubat 04, 2013, 10:15:48 Gönderen: Hüseyin Durmaz »
*

    O. B.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #85 : Mart 01, 2013, 21:06:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bir kaç desibel az ses için havalandırmayı az tutup motoru kasmak istemem. Zaten amacımız minimum motor, maksimum yelken ve sessizlik.

Hakancığım
Daha da kötüsü ben teknede motorumun çıkardığı sesi seviyorum
« Son Düzenleme: Mart 01, 2013, 21:09:05 Gönderen: Orhan Barut »
*

    E. G.

Ynt: Motor ses yalıtımı
« Yanıtla #86 : Mart 05, 2013, 16:39:12 »
sevgili korsanlar,
makina dairesi ısınmış ve gurultulu gozukuyor.BU tekne nin normalidir.Gerilmeye gerek yok.
ses yalitimi sungerleri açık hucreli,diger yalitim sungerleri kapali hucrelidir genel olarak.Piramit yuzeyli,poliuretan veya kaucuk sungerler en fazla kullanilan ses izolasyon sungerleridir.beyaz ,acik gri vb renklerde de uretilmektedir.Google da ses izolasyonu,piramit sunger vb olarak girilirse  bircok uretici ve satici ya  ulasilabilir.Ses yuksekligi ve alana gore pratik kalinlik oneren chartlar da mevcuttur.Aliminyum folyolu olanlar,ses yalitimini bozar isi  kaybini kotulestirir.
BUtun yalitim sungerleri kendinden yapiskanli olarak mevcut olabilecegi gibi ,malzemeye uygun yapistirici ile motor yuzeyine yapistirilabilir.(poliuretan veya kaucuk yapistiricilar.)
ONemli olan alev almayan,parlamayan, grade lerinin secilmesidir.Faciaya yol acan diskotek yanginlarindaki ana hata ,yanlis secilen ses izolasyon sungerlerinin parlamasi ve duman,gaz salmasidir.
kalin karbon kece lerde hem isi ,hem de ses yalitiminda kullanilabilir ancakcogunlukla siyah renklidirler.
Yalitimci korsanlara kolay gelsin,

Karakorsan ERDAL de ZAHTER