0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    D. U.

Motor kulağı / takozu
« : Mart 09, 2020, 14:30:30 »
Korsanlar merhaba,
Yaz sonunda kışlamaya geçmeden önce motoru çalıştırdığımda alışık olmadığım titreşim sesi duydum. Tekneye sonraki gidişlerimde motoru çalıştırıp sağdan solan gelebilecek titreşim sesine kaynak aradımsa da bir şey bulamadım. Bir yerlerde bir kaptanımızın motor kulağına ilişkin bir yazısını okuyunca aklıma benimkileri kontrol etmek geldi.

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Soldaki fotoğraftan gördüğünüz gibi bir motor kulağı eşanjör çıkışından damlayan eser miktardaki su neticesinde taban sacı çürümüş, takoz lastiği de parçalanmış. Diğerleri sağdaki fotoğraflardaki gibi sağlam.

İnternette araştırırken Las-Par diye üretici bir firma buldum. Konuştum, ilgililer, fiyat da bir takoz için makul. Ölçüsü aynı olan ürün bu:
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hem vakitten, hem emekten hem de nakitten tasarruf için tek takozu değiştirmek daha uygun gözüküyor. Firma yetkilisi ile görüşmemde kendisi diğer takozların durumunu görmediğini bilmediğini özellikle belirtip, durumlarının iyi olduğunu kabul ederek tek arızalı kulakla uzun süreli kullanım olmadığı sürece diğer kulakların esvafını kaybetmeyebileceğini söyledi.

Tek takozu değiştireceğimi düşünecek olursak:
- Takozun saplaması ayrı, bağımsız gözüküyor. Saplamanın motor kulağından geçtiği yerin altında ve üstünde bir de takozun üzerinde somunu var. Bu üç somunu gevşetince bir şekilde saplamayı çıkarmak mümkün. Sonra da takoz çıkartılır. Yenisini takarken tersten bir sıra izlenecek. Aklıma takılan yeni saplama takıldıktan sonra takoz ile motor kulağı arasındaki mesafe diğer üçü ile nasıl eşitlenir. Sadece kulak altındaki somunu yeterince sıkmak yeterli olur mu?  Yoksa motor ağırlığı ile değiştirilen tarafa doğru somun sıkmasıyla kapatılamayacak kadar yatar mı?

 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

-Bu kulakların aynı ölçüde olmasına rağmen değişik mukavemette olanları var. Motor 33 bg Mitsubishi. Hangisini takmalı?

Tecrübesi olan korsanların yardımına ihtiyacım var.





*

    A. Ç.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #1 : Mart 09, 2020, 14:46:53 »
Motor kulaklarının tamamının değiştirlimesi önerilir. Aynı gibi görünse de kauçuk malzeme çalışma nedeni ile vasfını değiştirir, biri yumuşak kalırken diğeri daha sert olabilir. Her ne kadar motor kulakları motor titreşimlerini engellemek gibi bir görev üstlense de şaftı layna almakta da gereklidir. Sadece kulağı değiştirip tamam oldu diyemezsiniz, mutlaka layn işleminin yapılması gerekir.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #2 : Mart 09, 2020, 15:51:39 »
Kauçuk malzeme durduğu yerde kullanılmasa bile 'yaşlanır'.
Oto lastiklerinde mesela üretim tarihinin markalanma zorunluluğu da bundan kaynaklanıyor.
Bence de üşenmeyip hepsini aynı anda değiştirin.


*

    Ö. T.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #3 : Mart 10, 2020, 14:24:34 »
Kauçuk malzemenin normal sağlıklı ömrü 10 sene deniliyor.
Kauçuk şaft kaplinim kopunca öğrendim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. G.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #4 : Mart 11, 2020, 17:45:05 »
Motorum Yanmar 86 hp. Takozları değiştirmeyi düşünüyorum.
Tanesinin Yanmar fiyatı 200 euro civarı , orjinal olmayan üretimlerin tanesi 50 euro.
Orjinal olmayı uzun zamandır kullanan var mı?
Bu konuda ne önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

*

    A. Ç.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #5 : Mart 11, 2020, 17:46:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kauçuk malzemenin normal sağlıklı ömrü 10 sene deniliyor.
Kauçuk şaft kaplinim kopunca öğrendim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yine de başka sebeplerin etkisi var gibi görünüyor, örneğin layn kaçıklığı....
*

    i. t.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #6 : Mart 11, 2020, 22:51:48 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorum Yanmar 86 hp. Takozları değiştirmeyi düşünüyorum.
Tanesinin Yanmar fiyatı 200 euro civarı , orjinal olmayan üretimlerin tanesi 50 euro.
Orjinal olmayı uzun zamandır kullanan var mı?
Bu konuda ne önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

mahir korsan yan sanayi yedek parcalar orijinali kadar olmasada asagi kalan yanlari yok.
ben araclarima bile yan sanayi parcalari alip kulaniyorum.
bu zamana kadar en ufak bir sikinti yasamadim.
bence alip kulanmanizin cebinizede katkisi olucaktir.
*

    M. A.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #7 : Mart 12, 2020, 01:38:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motorum Yanmar 86 hp. Takozları değiştirmeyi düşünüyorum.
Tanesinin Yanmar fiyatı 200 euro civarı , orjinal olmayan üretimlerin tanesi 50 euro.
Orjinal olmayı uzun zamandır kullanan var mı?
Bu konuda ne önerirsiniz?
Şimdiden teşekkürler.

Ben geçen sene değiştirdim. İlk etapta kafam karışsa da; Denpardan aldım sonunda.

Zira risk/maliyet/fayda analizinde bu ürünlerin orijinal olması gerekiyor bence.

Beklenmedik bir üretim hatası nedeniyle yükteyken koptuğunu düşünsenize! Halat sardığında stop etmeden koparsa, tekne batıracak hasar bile verebilir tekneye.

Bence hayatımızı emanet ettiğimiz teknelerin hayati parçalarında cebimizi fazlaca düşünmemeliyiz.

İlaç almanız gerekirse tarım bakanlığı onaylı internet ilaçlarını mi alırsınız, yoksa eczaneden sağlık bakanlığı onaylıları mi? Bence biraz böyle bakmak lazım. Sonuçta hayatımızı gerçekten de emanet ediyoruz teknelerimize. Hem kendimizin hem sevdiklerimizin...
*

    D. U.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #8 : Haziran 20, 2020, 13:39:11 »
Motor takozu değişimi bitti olup biteni yazayım dedim.

Yurdum insanı iyi niyetli. Ancak yardımcı olmaya ve çözüm üretmeye çalışırken kimi zaman akıl karıştıran, acaba olur mu diye sizi şüpheye düşüren çözümler de sunabiliyor. Ben de böyle bir durumla karşılaşınca motorun üreticisi Hollanda'daki Drinkwaard firmasına bir e-posta gönderip '' Hacılar, ben darlandım bu işin oluru nedir?'' diye sordum. Şakkadanak Vetus falanca parça diye cevap geldi. Vallahi adamların bu ciddiyetine hayranım. Bir kaç yıl önce teknenin tasarımcısı Dick Zaal'e de bir e-posta göndermiş ondan da şakkadanak cevap gelmişti. Neyse, Vetus bulanabiliyor tek sorun adedi 500 tl gibi.  Yıllar önce bu sektörde yatçı ve deniz emekçisi gibi iki farklı müşteri grubu olduğunu öğrendiğimden yine yerli ürün arayışına girdim ama bu sefer elimde Drinkwaard'dan gelen verilerle. Eş dostla sohbet, Kappa Marin'den Alper beyle nasıl yaparız diye konuşurken sonunda Tuzla'ya gidip Ermaksan'dan dört adet takozu tek Vetus'ten ucuza aldım. Bursa'daki diğer bir firma gibi onlar da ihracat da yapıyorlarmış. T-Shirtlerdeki gibi iki cilt etiket olsa belki marin olarak kullandığımız bazı parçalarda Made in Turkey yazısını göreceğiz.
Salı günü Alper beyin yönlendirmesi ile Ferhan ve Recep ustalar tekneye geldi. Benim motor 180 kg, hem tecrübeli olup hem de mecbur kalmadıkça kesinlikle tek kişi yapılacak iş değil. İkinci bir kişi şart hatta bazen ben de el attım.
İlk önce patlamış olduğunu düşündüğüm takoz söküldü. Patlak, yırtık değildi sadece diğer yepyeni sağlam gözükenler gibi aşırı sertleşmiş esvafını yitirmişti. Esnemeyen takozların üstünde çalışan motorun laynı kaçmış, bir tarafa doğru yaslanmış. Herhalde şaft üzerindeki Aquadrive esnek kaplin motor bir yerlere kafa atmaya çalışıncaya kadar bu hatayı bir yere kadar sönümlemiş. Ferhan usta ''Abi, motor çarpık duruyordu'' dedi.
İşim tertemiz yapıldı, seyre çıkmadık ama yerinde motora yol verip denedik. Vuruntu falan yok yine dikiş makinası gibi çalışmaya başladı fıstık.
Hem burada yazan korsanların hem de ustaların dediği gibi kaucuğun bir ömrü var. Periodik bakım listesine kulak değişimini de ilave etmek lazım.

Herkese sorunsuz tekne keyfi dilerim.
*

    H. E.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #9 : Haziran 20, 2020, 14:11:36 »
Şu Ermaksan römorkörlere falan sabit küpeşte usturmaçaları yapıyor, şahane. Bizlere de baş, kıç usturmaçaları yapsalar da rahat etsek.
*

    E. U.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #10 : Ekim 30, 2020, 03:26:16 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yanmar 14~125hp arası motorlar için orjinalinde olduğu gibi 4 farklı sertlik derecesinde, en üst kalitede yerli üretimi yapılıyor. 3 senede 190 takım satıldı ve geri dönen ürün olmadı. Ayrıca seçenek olarak tamamen paslanmaz çelikten üretimide yapılıyor.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    N. Ö.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #11 : Ekim 30, 2020, 04:56:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yanmar 14~125hp arası motorlar için orjinalinde olduğu gibi 4 farklı sertlik derecesinde, en üst kalitede yerli üretimi yapılıyor. 3 senede 190 takım satıldı ve geri dönen ürün olmadı. Ayrıca seçenek olarak tamamen paslanmaz çelikten üretimide yapılıyor.  Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bir Yanmar kullanıcısı olarak bunu duyduğuma sevindim.

Başlangıçta denenmemiş olduğu için şüphe duyuluyordu ama şimdi gerçekten hiç geri dönen olmadıysa, yapanları tebrik etmek gerekir.

(Bu arada verdiğiniz ilanda 9-110hp arası deniyor, 14-125hp değil.)
*

    E. U.

Ynt: Motor kulağı / takozu
« Yanıtla #12 : Ekim 30, 2020, 14:21:34 »
 Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Diğer modellerle birlikte e-katalog hazırlıyorum. Bittiğinde sizlerle paylaşmış olacağım.