0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ş. Ö.

Motor içi temizleyici
« : Nisan 06, 2016, 23:28:04 »
Würth motor içi temizleyici ile yağ değişimi öncesi 15dk rölanti de bu katkı ile çalıştırıp daha sonrada yağ ve yağ filtresi değişimi yaparak yılların birikimi kurumu temizlemek istiyorum.30yıllık bir Makinada(yanmar 3GM30) bunu yapan bu konuda deneyimleri olan var mı?


*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #1 : Nisan 07, 2016, 00:40:48 »
Bu tur temizliyicileri uzun sure yatmis motorlarda kullanmak mantikli,yoksa anlami yok.amaci kalinlasmis yagi inceltmek...

Enjektor temizleyici de ayni , surekli rolantide kalmis yola cikmamissa dogal olarak yanma odasinda karbon birikintisi olusur,amaci sicakligi artirip sokturmek...

« Son Düzenleme: Nisan 07, 2016, 00:45:08 Gönderen: Semih Sener »


*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #2 : Nisan 07, 2016, 10:36:00 »
Motor yağ değişimini motor yağ çubuğundan pompa ile yaptığım durumda içeride mutlaka bu sıvıdan kalacağı alttan boşaltmadığım durumda bunu yapmamanın daha doğru olduğu teorik bilgisine güvendiğim bir ustadan ulaştım.
Alttan boşaltmayı yapmadım nasıl yapılır, yapınca contası değişmeli mi o tapa nerede bulmam lazım bilmiyorum.
Kaşınıyor muyum oturayım oturduğum yerde mi?Derdi olmayan tıkır tıkır çalışan makinayı ellemiyeyim. Normal yağ ve filtre değişimini yapıp muvcutu koruyayım mı?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tecrübeli Gezgin Korsan Ağabey ve Kardeşlerim ne dersiniz?


*

    A. Ç.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #3 : Nisan 07, 2016, 10:45:59 »
Moto yağı değişiminde yağ çubuğundan yağı çekip yenisini koymak yeterlidir. İçeride mutlaka bir miktar pislik kalacağı kaçınılmazdır ama yağ filtersinin görevi de bu tü pislikleri süzmektir. Alltan yağ tapasını açıp boşaltsanız bile motor eğimli duduğundan tüm yağ boşalmayacaktır, kaldı ki katı maddeler genellikle dibe oturur ve temizleme yapmadan kolay kolay hareket etmezler. Filtrenizi ve yağı değiştirin, yeterlidir.

Temizleme veya benzer destekler gerekseydi motor üreticileri bunu mutlaka dile getirirlerdi. Bu tür temizleme ve diğer katkıları kullanmak bu nedenle çok doğru değildir.   


*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #4 : Nisan 07, 2016, 10:50:49 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Moto yağı değişiminde yağ çubuğundan yağı çekip yenisini koymak yeterlidir. İçeride mutlaka bir miktar pislik kalacağı kaçınılmazdır ama yağ filtersinin görevi de bu tü pislikleri süzmektir. Alltan yağ tapasını açıp boşaltsanız bile motor eğimli duduğundan tüm yağ boşalmayacaktır, kaldı ki katı maddeler genellikle dibe oturur ve temizleme yapmadan kolay kolay hareket etmezler. Filtrenizi ve yağı değiştirin, yeterlidir.

Temizleme veya benzer destekler gerekseydi motor üreticileri bunu mutlaka dile getirirlerdi. Bu tür temizleme ve diğer katkıları kullanmak bu nedenle çok doğru değildir.

Teşekkür ederim.

*

    C. İ.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2016, 11:10:21 »
  Benim uygulamam şöyle Şevket kaptanım:
Emiş ( vakum) yapan el pompası ile çekebildiğim kadar motor yağını alıyorum.
en alt tapayı 2-3 tur gevşetip (tamamen çıkarmıyorum) bir saat kadar süre ile
tüm yağın süzülmesini sağlıyorum.
 Bir çay bardağı kadar mazotu yağ doldurma yerine boşaltıp motorun içini az
çok temizlemiş oluyorum. Bir süre bekledikten sonra, alt tapayı sıkıp, gerektiği
kadar temiz yağı dolduruyorum.
  Kolay gelsin.
*

    Y. C.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2016, 17:25:05 »
Koyduğunuz mazotun bir kısmı motor içinde kalacak, kalan mazot yağın evsafını bozmayacak mı?
*

    C. İ.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #7 : Nisan 07, 2016, 17:55:13 »
 Yalçın kaptanım,
Süzülüp akmasını bekliyorum.( Acelem yok, bir saat kadar süre ile tapa gevşek olarak)
Hatta bazen motor stop çubuğu çekik vaziyette, marşa basıp motoru 3-5 tur yaptırdığım da oluyor.
Motorum 2,5 Litre yağ aldığını düşününce, içeri de kaldığı düşünülen bir çay kaşığı kadar mazotun
önemi yoktur diye düşünüyorum. Bunun karşılığında metal partiküllerden oldukça temizlenmiş bir
motor içi elde etmiş oluyorum.
Selam ve sevgiler.
*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #8 : Nisan 07, 2016, 18:29:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hatta bazen motor stop çubuğu çekik vaziyette, marşa basıp motoru 3-5 tur yaptırdığım da oluyor.
Cevat Korsanım;
Ayrıntılar iyi oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #9 : Nisan 07, 2016, 18:36:26 »
Motor  zaten mazot ile çalışıyor. Her ne kadar tamamı yanıyor diye düşünsek de her defasında bi kısmı yanmadan yağa karışıyor. Motor temizliğinde, örneğin rektifiyede  parçaların mazotla temizlendiği de unutulmamalı. Az bir mazot yağı kolay kolay bozmaz ama bu tür bi temizliğe gerek olup olmadığı tartışmaya  açıktır. Yağın çok temiz kalacağı öngörülse idi, yağ filtresine gerek olmazdı.
*

    Ö. K.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #10 : Nisan 07, 2016, 19:05:56 »
Şevket korsan, yirmi yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe profesyonel tüketime yönelik kimyasal ithalatı yapıyorum. Bu konuda mütavzı olamayacağım. Motor iç temizleme ürünlerinin Türkiye' de kullanımını yaygınlaştıran kişilerden önde gelenlerinden biriyim.

Bahsettiğiniz ürün orta segmentte yer alan bir üründür. Kullanımında bir sakınca yoktur. Orta seviyede faydası olacaktır.

Gelelim bu işin neden ve gerekliliğine; Motor, muhtelif bölgelerinde metall ısısı 700 derecelerde seyreder.  Bu yüksek ısı yağın çok kaliteli olması ile bir nebze yağın deformasyonunun önüne geçer. Bir nebze!
Asıl sorun egzoz gaz emisyon değerlerindedir. Egzoz gazının bir kısmı  ( hidrokarbon, karbondioksit, karbonmonoksit, su buharı, sülfirik asit, NOx gazlar vs.) segmanlardan sızarak motor yağı ile karışır. Karbon değeri yüksek olan/asit karakterli gazlar  ve su buharı yağın kalitesini bozmaya ve reçineleşip meteal yüzeye yapışmasına neden olur. Bu verniksi katmanlar segmanlarda ise kompresyon değerlerini bozmaya başlar, diğer yüzeylerde yağlanmasının dolayısı ile soğumanın önüne geçer ve motorun performansına ve ömrüne etki eder.

Önerim her yağ değişiminde mümkünse kullanılmasıdır.

Temizlik için mazot kullanmayın(zaten temizlemez). Keçe ve contaların sertleşmesine sebep olur.
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2016, 19:09:04 Gönderen: Ömer Kırcal »
*

    G. A.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #11 : Nisan 07, 2016, 21:54:23 »
Motor yağını bosalttiktan sonra mazot ile dipteki kalan tortuyu....
bende ayni Cevat Abinin metodunu uyguluyorum.
Buradaki amaç zaten temizlikten ziyade
Olur ya iste kalan tortuyu daha ince bir yağlı sıvı ile akıtmak
Gerçi hep gereksiz olduğunu düşünürüm sonuçta filtre var... 
Ama iste kayik olunca daha bir ozeniyoruz galiba:)
*

    İ. S.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #12 : Nisan 07, 2016, 22:15:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şevket korsan, yirmi yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe profesyonel tüketime yönelik kimyasal ithalatı yapıyorum. Bu konuda mütavzı olamayacağım. Motor iç temizleme ürünlerinin Türkiye' de kullanımını yaygınlaştıran kişilerden önde gelenlerinden biriyim.

Bahsettiğiniz ürün orta segmentte yer alan bir üründür. Kullanımında bir sakınca yoktur. Orta seviyede faydası olacaktır.

Gelelim bu işin neden ve gerekliliğine; Motor, muhtelif bölgelerinde metall ısısı 700 derecelerde seyreder.  Bu yüksek ısı yağın çok kaliteli olması ile bir nebze yağın deformasyonunun önüne geçer. Bir nebze!
Asıl sorun egzoz gaz emisyon değerlerindedir. Egzoz gazının bir kısmı  ( hidrokarbon, karbondioksit, karbonmonoksit, su buharı, sülfirik asit, NOx gazlar vs.) segmanlardan sızarak motor yağı ile karışır. Karbon değeri yüksek olan/asit karakterli gazlar  ve su buharı yağın kalitesini bozmaya ve reçineleşip meteal yüzeye yapışmasına neden olur. Bu verniksi katmanlar segmanlarda ise kompresyon değerlerini bozmaya başlar, diğer yüzeylerde yağlanmasının dolayısı ile soğumanın önüne geçer ve motorun performansına ve ömrüne etki eder.

Önerim her yağ değişiminde mümkünse kullanılmasıdır.

Temizlik için mazot kullanmayın(zaten temizlemez). Keçe ve contaların sertleşmesine sebep olur.

Ömer Kırcal Korsanım,

İzninizle her satırınıza katıldığım,bu konuyu ilgi ile takip eden korsan kardeşlerimizin dikkatini çekmek için yazınızdan alıntı yaptım.

Motor iç temizliği söylediğiniz gibi gerekli.Yağ sistemine sızan karbon ve asit karakterli gazlar bilhassa su buharının etkileri ile yağlanma performansı düşmekte.İç temizleme katkıları ekzost emisyonlarını da optimize eder,motora performans sağlar.Her yağ değişiminde olmasa da  iki yağ değişiminde bir kez uyguluyorum.7000 saatlik 16 yıllık motorum fabrika conta,saplama ve ayarları ile çalışıyor.

Bunun yanı sıra, hava emme-ekzost manifoltların sökülüp temizlenmesi,enjektör ayarları,emisyon değerlerinin her iki yılda bir kontrolü de çok önemli.

Selam Saygılar


*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #13 : Nisan 07, 2016, 22:20:46 »
İsmail Abi;
Yağ seviye çubuğundan yağı boşalttıktan sonra içeride kaç cm3 kalıyordur tahminen?
*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #14 : Nisan 07, 2016, 22:32:03 »

Youtube da bir video buldum.Bu işlem için yapılmış özel cihazlar kullanıyorlar.Yağı motordan alttaki tapa ile boşalttıktan sonra bile çok fazla atık görünüyor.
Şu an işlemi yaptık diyelim yaptıktan sonra o katkı maddesini tamamen uzaklaştıramadan yeni yağı koymanın sıkıntı yaratacağını düşünüyorum.Onu tamamen temizlemenin bir yolu olmalı.
Bir de senin motor 15 yaşında benimki 30. Kuruma alıştı ve o kurumu uzaklaştırdığımda kafası karışır mı bu yaşlı organizmanın?
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2016, 22:32:54 Gönderen: Şevket Öztürk »