0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Moto yağı değişiminde yağ çubuğundan yağı çekip yenisini koymak yeterlidir. İçeride mutlaka bir miktar pislik kalacağı kaçınılmazdır ama yağ filtersinin görevi de bu tü pislikleri süzmektir. Alltan yağ tapasını açıp boşaltsanız bile motor eğimli duduğundan tüm yağ boşalmayacaktır, kaldı ki katı maddeler genellikle dibe oturur ve temizleme yapmadan kolay kolay hareket etmezler. Filtrenizi ve yağı değiştirin, yeterlidir.Temizleme veya benzer destekler gerekseydi motor üreticileri bunu mutlaka dile getirirlerdi. Bu tür temizleme ve diğer katkıları kullanmak bu nedenle çok doğru değildir.
Hatta bazen motor stop çubuğu çekik vaziyette, marşa basıp motoru 3-5 tur yaptırdığım da oluyor.
Şevket korsan, yirmi yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe profesyonel tüketime yönelik kimyasal ithalatı yapıyorum. Bu konuda mütavzı olamayacağım. Motor iç temizleme ürünlerinin Türkiye' de kullanımını yaygınlaştıran kişilerden önde gelenlerinden biriyim.Bahsettiğiniz ürün orta segmentte yer alan bir üründür. Kullanımında bir sakınca yoktur. Orta seviyede faydası olacaktır.Gelelim bu işin neden ve gerekliliğine; Motor, muhtelif bölgelerinde metall ısısı 700 derecelerde seyreder. Bu yüksek ısı yağın çok kaliteli olması ile bir nebze yağın deformasyonunun önüne geçer. Bir nebze!Asıl sorun egzoz gaz emisyon değerlerindedir. Egzoz gazının bir kısmı ( hidrokarbon, karbondioksit, karbonmonoksit, su buharı, sülfirik asit, NOx gazlar vs.) segmanlardan sızarak motor yağı ile karışır. Karbon değeri yüksek olan/asit karakterli gazlar ve su buharı yağın kalitesini bozmaya ve reçineleşip meteal yüzeye yapışmasına neden olur. Bu verniksi katmanlar segmanlarda ise kompresyon değerlerini bozmaya başlar, diğer yüzeylerde yağlanmasının dolayısı ile soğumanın önüne geçer ve motorun performansına ve ömrüne etki eder.Önerim her yağ değişiminde mümkünse kullanılmasıdır.Temizlik için mazot kullanmayın(zaten temizlemez). Keçe ve contaların sertleşmesine sebep olur.