0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    İ. S.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #15 : Nisan 07, 2016, 23:36:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İsmail Abi;
Yağ seviye çubuğundan yağı boşalttıktan sonra içeride kaç cm3 kalıyordur tahminen?
Şevket Kardeşim,
Çok titizleniyorsan motor iç temizlemeyi yaptıktan sonra 2.8 lt yeni yağ koy 1 saat çalıştır. İlk yağ boşaltmadan karterde kalan çok çok 5-6 cm3ünde %80 i temiz yağla boşaltır ve rahat edersin.Bu kadar çok kafa yorma bu işe.Açıl denizlere keyfini sür.Ben öyle yapıyorum canım kardeşim.
Allah selamet versin....
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2016, 23:37:09 Gönderen: İsmail Sandan »


*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #16 : Nisan 08, 2016, 06:27:01 »
İsmail Abi;
Teşekkür ederim.


*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #17 : Nisan 08, 2016, 19:17:24 »
Motor ureticisinin bir tanesinin manuelinde olmayan birseyi veya gercekten gerek var idiyse yag ureticilerinin coktan yapacagi bir seyi  yapmamissa neden boyle bir maddeyi illaki onerirler , bana ticari geliyor olay
« Son Düzenleme: Nisan 08, 2016, 19:19:32 Gönderen: Semih Sener »


*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #18 : Nisan 18, 2016, 10:42:30 »
Maliyetli oldu ama oldu;
3 basamaklı bir işlem oldu
1-Motoru çalıştırdım ısınınca yağ pompası ile yağı çektim:temizleyiciyi kullandıktan sonra nasıl bir şey çıkacak görmek istediğimden ,temizleyiciyi eski yağa koymadım,bir de temizleyiciyi daha ince daha akışkan bir yağ ile kullanmak istedim.
2-10 numara yağ ve castrol 10-40 karıştırdım ve koydum ısınmasını bekledim restore motor iç temizleyici 250 ml i ekledim.15 dakika rolantide çalıştı.
3-Temizleyici ile 15 dakika çalışan yağı çektim.İçine 10-40castrol magnetec koydum.Devirli devirsiz 20-25 dakika çalıştırdım.(Temizleyicinin artıklarını tamamen almak için)
4-Bu yağı da çektim .En son castrol 15-40 turbomax yağı koydum filtreyi değiştirdim.Çalıştırdım.
3 basamaktada çıkan yağ zift gibiydi.
Aşağıdan boşaltılabilecek tapayı bulamadım belki çok ta iyi bakmadım ya da yok bilmiyorum.Malzemeler hazır olunca giriştim.Doğruluğu mantıklı olup olmama durumu tartışılır benim kafama böyle yattı.
Paylaşmak istedim.


*

    H. D.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #19 : Nisan 18, 2016, 11:19:20 »
Şevket korsanım yaptığınız işlemlerin hiç birinde teknik hata filan yok ama gereksiz yere ara basamaklarda pahalı yağ kullanmışsınız,30 numara yağ yeterli ve uygundu.
Açıklık kazanmamış bir durum var:yağ filitresini yazmamışsınız.Bence ilk başta eski yağı döktüğünüzde(boşalttığınızda) eski filitreyide söküpyeni bir filitre takmalı bu filitre ile ara basamakları uygulamalı ve en son motorun kendi yağını koyarken üstündeki filitreyi söküp  yine tertemiz bir filitre takmanız gerekir diye düşünüyorum.
Tabi bana göre bu işlemleri hiç yapmaya gerek yok.
Saygılar

*

    Ş. Ö.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #20 : Nisan 18, 2016, 11:43:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şevket korsanım yaptığınız işlemlerin hiç birinde teknik hata filan yok ama gereksiz yere ara basamaklarda pahalı yağ kullanmışsınız,30 numara yağ yeterli ve uygundu.
Açıklık kazanmamış bir durum var:yağ filitresini yazmamışsınız.Bence ilk başta eski yağı döktüğünüzde(boşalttığınızda) eski filitreyide söküpyeni bir filitre takmalı bu filitre ile ara basamakları uygulamalı ve en son motorun kendi yağını koyarken üstündeki filitreyi söküp  yine tertemiz bir filitre takmanız gerekir diye düşünüyorum.
Tabi bana göre bu işlemleri hiç yapmaya gerek yok.
Saygılar
Evt Hüseyin Korsanım Yağ filtre sinide değiştirmeliydim ilk işlemde bir tane daha yedek filtrem yoktu o anda.Yağ filtresi kirletti biraz da sonradan yapılan işlemlerde.
Motor da dolaşan tuzlu sisteminin tamamını temizlemiştim sıra yağ dolaşan sisteme gelmişti.Öncesindede çok fazla motor seyri yapmayan bir tekne olduğu için karterde zeminde çok fazla atık olduğunu ve bunların temizlendiğini düşünüyorum.Arap yağı bol bulduğunda ile başlayan babamın söylediği bir söz aklıma gelmedi değil  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  yaptığım işlemlerle ilgili...
*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #21 : Nisan 18, 2016, 14:50:59 »
Şevket korsan  bende soyle yaparım,

ilk yağı ve filtresini değiştirip numune alırdım, 20 saat  gibi  seyir yaptıktan sonra  bir numune daha alırdım, son yeniden yağı ve filtresini değiştirirdim.

bu işlemlerle hala balçık görüyorsam motoru açtırırım.



 



*

    A. Ç.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #22 : Nisan 18, 2016, 15:06:55 »
Yağın kirli olduğuna inanıyorsanız, yağ analizi yaptırmanızı öneririm, bu konuda çalışan laboratuvarlar var.
*

    H. D.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #23 : Nisan 18, 2016, 15:46:42 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şevket korsan  bende soyle yaparım,

ilk yağı ve filtresini değiştirip numune alırdım, 20 saat  gibi  seyir yaptıktan sonra  bir numune daha alırdım, son yeniden yağı ve filtresini değiştirirdim.

bu işlemlerle hala balçık görüyorsam motoru açtırırım.
 
Kusura bakmayın ama yağ kirleniyor diye MOTOR AÇILDIĞI nerede görülmüş?
Motor yağında "BALÇIK" diye tarif edilen durum veya şey nedir?
*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #24 : Nisan 18, 2016, 16:24:59 »
Eğer ilk yağ  oksitlenmiş ve asit etkisiyle   özelliğini kaybetmiş ise  parçaların üzerinde  aşınma, oksitlenme ve sakızlaşma (reçine) meydana getirmiş olabilir.  Bu  sakızlaşma, segmanların ve supapların yuvasından ard ardına yapılan yağlama neticesinde  sıkışıp kaldığı yerlerden tekrar yağa karıştığını düşünürüm.
« Son Düzenleme: Nisan 18, 2016, 16:25:37 Gönderen: Semih Sener »
*

    H. D.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #25 : Nisan 18, 2016, 16:34:52 »
Motor karter yağında balçık var sayımı ile motor açtırmaya kalkarsanız bu sizin zamanınızın,paranızın keyfinizin boşuna ve kendi elinizle ziyan edilmesi derim.
Tabiki tercih sizin karışamam.Ayrıca konu hakkında farklı fikirler sunmak, uygulamalar yapmakta elbette güzel ve faydalıdır.
*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #26 : Nisan 18, 2016, 16:57:53 »
peşi sıra yağ kalınlaşıyorsa , numuneler ne olduğunu gösterir. ne birktirdiğini bulmak gerekiyor ,motor açılır...
« Son Düzenleme: Nisan 18, 2016, 17:00:24 Gönderen: Semih Sener »
*

    C. İ.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #27 : Nisan 18, 2016, 17:10:07 »
 Semih kaptanım merhaba,
''Motor açılır'' derken tamamınımı  demek istiyorsunuz? yosa sadece karteri mi? yoksa silindir kapağını mı?
Selamlar
*

    Ö. T.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #28 : Nisan 18, 2016, 17:29:24 »
Her halukarda motor açılmaz. Çok kafanıza takılıyorsa ucuz bir yağla biraz devir yaptırılıp o yağ ve filtresi de değiştirilip kaliteli yeni yağ konur Hüseyin abinin dediği gibi. Az müdder sonra tekrar yağa bakılır ve yağın yine siyah olduğu görülür. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapÇünki motorunuz yüksek basınç ve onun ısısı ile çalışan diesel bir makina.

Aslıda denizcilere söylenmiş ve duyduğum bir atasözünü de hatırlatmak istiyorum. Derki ''Denizde herşeyin bakımını yap ama bozulup kırılmadıkça sökme'' Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Sevgi ve saygılar
*

    S. Ş.

Ynt: Motor içi temizleyici
« Yanıtla #29 : Nisan 18, 2016, 17:55:19 »
Karter ve filtresinde   toparlanan partüküllere rağmen , kısa kullanım sonucu yeniden yeniden kalınlaşma varsa yağı neyin  bozduğunu bulmak lazım ,ipucu numunede .

Blokta sakızlaşma  varsa kazınacak ,   katılaşmış  reçinenin temizlendiğini  gördüm  veya  silindirler veya yataklar aşınmışsa  onlara da bakılması lazım nereye kadar açılacaksa artık ...

Konu renk değil ...
« Son Düzenleme: Nisan 18, 2016, 17:58:31 Gönderen: Semih Sener »