0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bu tamamen motor gücü ile ilgilidir. bir tekneyi gövde hızına çıkaracak şaft beygir gücü hesaplanabilir, bu şaft beygir gücüne göre motor gücü hesaplanır ve motor ona göre seçilir. Bu hıza ulaşabilmek için gereken motor gücünün %20 kadar fazlası asıl motor gücü olarak alınır. Kısacası iyi hesaplanmış bir motorla tekne gövde hızına ulaşmak için motor gücünün %75-80 kadarını kullarsınız. Bu beygir gücüne motorun hangi devirde ulaşacağı ise motorun bu değerleri gösteren grafiklerinden çıkarılır.
Recep bey aslında en güzelini yapıyorsunuz. Araştırmanın öğrenmenin bugüne kadar bir zararını görmedim.insanoğlu bazısı teknik işleri kafayı takmaz sadece keyfini sürer.bazıları hem teknik olarak öğrenmekten ve uygulamaktan da keyif sürer.Sorunuza gelince, teknenin gövde hızında gitmesi teknenin üzerindeki motor gücüylede ilgili.Gösterge panelinde knoht göstergesi varsa ,devir saati ile knoht göstergesini karşılaştırdığımızda gövde hızınız kaç devirde olduğunuzu bilirsiniz.