0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ömer Yücel

  • * Gezgin Korsan
  • 93
    • Yaşadığı Şehir
  • istanbul
    • Tekne Adı
  • gülgüzeli
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2019, 13:40:15 »
Planinge kalkabilen motoryatlarla ilgili yorumlarınız neler?

Örneğin 30ft bir motoryat 11ft  en 6 ton ağırlık için...

su hattı boyu 28 ft. su hattı en 9 ft.

gövde tipi deep V

fabrika çıkışı 2 adet 250 hp motor maks hız 32 knot.

Bu yata örneğin bir adet 200 hp motor koysak nasıl davranış sergiler. planinge kalkamayacağı kesin lakin 14-15 knot hızlara çıkabileceğini düşünüyorum. Ümit Korsan deplasman tekne gibi davranır ve 7.5 knot sürati geçemezsin diye bir yorumda bulundu.
Diğer Ustaların yorumlarını almak isterim..
Searay 190 bowrider with suzuki 100bf
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.511
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2019, 15:02:52 »
Gövde hızı aşılmaz değildir. Bu hızı aşabilmek için motor gücünün, gövde hzına çıkarabilen gücün kat kat üstüne çıkarılması gerekir. Sudan kesilen bir tekneyi sudan kesmek için de belirli bir motor gücü gerekir, güç bu değerin altında kalırsa tekne sudan kesilmez ama gövde hızının üstünde seyredebilir. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #17 : Mart 06, 2019, 10:59:18 »
Gezgin korsanlara merhaba,
yeni katıldığım gurubunuzda merak ettiğim bir çok konuya cevaplar buluyorum.Bilgilerini paylaşan bütün korsanlara teşekkürler.
Yeni aldığım ancak uzun bir geçmişi olan Kurucaşile yapımı sonra Bodrumda omurgaya boydan boya salma ve direk takılmış
9.5 m boy ve 3 metre eninde kamaralı yelkenli teknemin motorunu değiştirmeyi düşünüyorum.
Teknenin motoru volvo penta TAMD 40a 6 silindirli,3600 devirde 138 beygir ve benden önceki sahibi bu makina ile 1800 devirde
7,5 knot hız yapabildiğini söylemişti.Zaten bu teknenin gövde hızı da bu kadar.
TAMD 40a kullanım kılavuzunda 1800 devirde verdiği güç 60 HP .yani bize 1800-2000 devirde 60 HP verecek Max devri 2500 devir olan bir motor yeterli olur diye düşünüyorum.
Bu konuda düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #18 : Mart 06, 2019, 11:08:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gezgin korsanlara merhaba,
yeni katıldığım gurubunuzda merak ettiğim bir çok konuya cevaplar buluyorum.Bilgilerini paylaşan bütün korsanlara teşekkürler.
Yeni aldığım ancak uzun bir geçmişi olan Kurucaşile yapımı sonra Bodrumda omurgaya boydan boya salma ve direk takılmış
9.5 m boy ve 3 metre eninde kamaralı yelkenli teknemin motorunu değiştirmeyi düşünüyorum.
Teknenin motoru volvo penta TAMD 40a 6 silindirli,3600 devirde 138 beygir ve benden önceki sahibi bu makina ile 1800 devirde
7,5 knot hız yapabildiğini söylemişti.Zaten bu teknenin gövde hızı da bu kadar.
TAMD 40a kullanım kılavuzunda 1800 devirde verdiği güç 60 HP .yani bize 1800-2000 devirde 60 HP verecek Max devri 2500 devir olan bir motor yeterli olur diye düşünüyorum.
Bu konuda düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


Sizinle aynı fikirdeyim.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina

*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.242
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #19 : Mart 06, 2019, 14:21:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gezgin korsanlara merhaba,
yeni katıldığım gurubunuzda merak ettiğim bir çok konuya cevaplar buluyorum.Bilgilerini paylaşan bütün korsanlara teşekkürler.
Yeni aldığım ancak uzun bir geçmişi olan Kurucaşile yapımı sonra Bodrumda omurgaya boydan boya salma ve direk takılmış
9.5 m boy ve 3 metre eninde kamaralı yelkenli teknemin motorunu değiştirmeyi düşünüyorum.
Teknenin motoru volvo penta TAMD 40a 6 silindirli,3600 devirde 138 beygir ve benden önceki sahibi bu makina ile 1800 devirde
7,5 knot hız yapabildiğini söylemişti.Zaten bu teknenin gövde hızı da bu kadar.
TAMD 40a kullanım kılavuzunda 1800 devirde verdiği güç 60 HP .yani bize 1800-2000 devirde 60 HP verecek Max devri 2500 devir olan bir motor yeterli olur diye düşünüyorum.
Bu konuda düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


Hoş geldiniz.

Motor seçimi konusunda çeşitli hesaplamalar olduğunu forumdan öğrendim.
Aklımda kalan 225 kg için 1 hp hesabı (formülü forumda bir yerlerde var. Aslı 226.5 kg gibi)

Yine forumda bir yerlerde "1 metre tekneye 3 hp motor" gibi bir şeyler de okumuştum. Yani 10 metre tekne için 30 HP gibi..

Burada da şöyle bir hesap var.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

İlk yazdığım 225 kg için 1 hp ile bu linkteki hesap tekne ağırlığını ölçü alıyor.

Fakat linkteki 7 metre ve 3 ton tekneye "10 hp yeter" gibi bir hesap çıkmış, bizim 225 kg için bir hp hesabında ise 13.33 hp çıkıyor.

Hangisi seçilmesi gerekir diye bir Türk'e sorduğunuzda 13.33 hp der. Bir İngilz'e sorsanız herhalde 10 hp der.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap diye düşünüyorum.

Siz tekne ağırlığından hiç söz etmemişsiniz. Göz kararı çıkarımınız bana da makul geldi. Teknenin ağırlığını biliyorsanız bir de ona göre hesaplayın.

Kafanız rahat olur..

Selametle..
*
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #20 : Mart 06, 2019, 15:42:29 »

Yanıtlar için teşekkürler,
bugün iki Marin dizelin özelliklerine baktım.
Yanmar 4JH110-CR: 2000 d/d da 75 HP
Kubota: V3800T : 2000 d/d da 86 HP
Genede acaba yanmar'ın bir küçük motoru bana yetermi diye düşünüyorum.Mevcut motorumla nasıl bir deneme ve ölçüm yapabilirim ?
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.242
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #21 : Mart 06, 2019, 21:10:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Yanıtlar için teşekkürler,
bugün iki Marin dizelin özelliklerine baktım.
Yanmar 4JH110-CR: 2000 d/d da 75 HP
Kubota: V3800T : 2000 d/d da 86 HP
Genede acaba yanmar'ın bir küçük motoru bana yetermi diye düşünüyorum.Mevcut motorumla nasıl bir deneme ve ölçüm yapabilirim ?


Sizin yukarıda paylaştıklarınızdan hareketle baktığımızda her iki motor da büyük.
Ayrıca "Türkler için bile" büyük  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 804
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Motor devri ve tekne gövde hızı
« Yanıtla #22 : Mart 06, 2019, 22:06:28 »
Gereksiz yere büyük motor aldım, bana 50hp lazım olan 2000rpm de 75hp uretip çok yakacak tarzinda endişeniz olmasın. 75hplik yük yoksa ona göre daha az yakar.

Ama o ekstra güç zor zamanda, mesela kafadan gelen sert havada size rahatlik sağlar.  138 hp koyan fazla koyduysa da, yarısından aşağiya da inmeyin bence

Bir de sadece motor değil, motor/şanziman/pervane olarak bakın değisikliğe.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina