0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. D.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #45 : Mayıs 24, 2018, 20:49:58 »
Esasında  motor denen nesnenin belli bir devir ömrü vardır. Aynı insan kalbinin belli bir atış sayısı gibi. O nedenle tekne alırken saatine değil muhakkak motor ustası ile durumuna birlikte bakın. 2000 Saatte de motorun bütün ekmeğini yemiş kullanıcılarda görebilirsin. Sürekli yüksek devir çalışan bir makine çok daha çabuk ömrünü yitirecektir.


*

    T. A.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #46 : Mayıs 24, 2018, 21:10:55 »
Benim yanmar kitapçığı 250 saat veya bir sene diyor. Biz çokça yelken kullandığımız için 6 ay kullandığımız teknenin motoru senede genelde 100 ila 110 saat yapmış oluyor. Ama sene olayından dolayı her sene yağını değiştiriyoruz.


*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #47 : Mayıs 24, 2018, 21:36:43 »
Bende volvo D1-40 surelerını paylaşayım, 500 saatte bır heat exchangerı  temızlıgı de var , bunu da atlamamak lazım ,ustalar kacamak yapıyor , ozellıkle ıstemek lazım


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #48 : Mayıs 24, 2018, 21:57:51 »
I ınspect
C clean
A adjust
R replace

gibi kodlar koymuslar


*

    A. K.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #49 : Mayıs 25, 2018, 15:00:46 »
Gecen teknenin birinde sabb marka norvec yapimi bir motor gördüm tekne ve motor 45 yillik ve hic sorunsuz calisiyor. Sahibinin dedigine göre sadece pompa bakimi yapilmis saat olarak kac bin saattir bilinmiyor😁

*

    N. D.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #50 : Mayıs 25, 2018, 19:22:41 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende volvo D1-40 surelerını paylaşayım, 500 saatte bır heat exchangerı  temızlıgı de var , bunu da atlamamak lazım ,ustalar kacamak yapıyor , ozellıkle ıstemek lazım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih D1 icin 200 saat vermis yag degisimi benmi yanlis okudum yoksa?
*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #51 : Mayıs 25, 2018, 19:59:47 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bende volvo D1-40 surelerını paylaşayım, 500 saatte bır heat exchangerı  temızlıgı de var , bunu da atlamamak lazım ,ustalar kacamak yapıyor , ozellıkle ıstemek lazım
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Semih D1 icin 200 saat vermis yag degisimi benmi yanlis okudum yoksa?

Dogru D2-40 500 , D1-30 200 saatte bır yag degısımı

Kuyruk yagı her ıkısı ıcınde 200

Mazot fıltre impeller her ıkısı ıcınde 500
*

    K. Y.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #52 : Mayıs 27, 2018, 08:03:14 »
Motor bakımı kendini süratte gösterir.kısmet oldu beneteau 343 aldık.motor göz kontrolü;kaçak temizlik motor saati kayışların yıpranma durumu görünen filtrelerin temizliği vb.kontrolden sonra çalıştırıp anormal ses titreşim kontrolü yaptık.sonrasında seyir kontrolünde tekne gövde temizliğine bağlı olarak görmemiz gereken gövde boyu suratine kıyasla bize verebildiği sürati degerlendirdik.7.44 mil maks.gövde boyu süratiydi.önce motoru ve şanzımanı ileri geri düşükten yüksek devre doğru denedik.sonra maks.sürat olarak 7 mili gördükki gövde 2 cm çapında kekamoz kaplıydı.bize göre bu verilerle motor şanzıman
Sınavı geçti.değerlendirme bu şekilde olabilir.tabi daha tecrübeli insanlar motor ve şanzıman sesinden yatak subap motor ayakları sorunlarınıda anlayabilirler.bakım konusunu göz kontrolü ve seyir tecrübesi ile beraber değerlendirdik.örneğin 1000 saat bakımı içerisinde gaz kolu değişimi var subap ayarı ve enjektör temizliği var.bu gibi ağır bakımların durumunu sorunuz .
Yağ filtreler kayışlar impeller vb.meraklı ve becerikli iseniz yapılacak işler.
Şu an kara bakımı yaptığımız tekne 2400 devirde 7.1 i gördü Allaha şükür.
*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #53 : Mayıs 27, 2018, 09:31:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor bakımı kendini süratte gösterir.kısmet oldu beneteau 343 aldık.motor göz kontrolü;kaçak temizlik motor saati kayışların yıpranma durumu görünen filtrelerin temizliği vb.kontrolden sonra çalıştırıp anormal ses titreşim kontrolü yaptık.sonrasında seyir kontrolünde tekne gövde temizliğine bağlı olarak görmemiz gereken gövde boyu suratine kıyasla bize verebildiği sürati degerlendirdik.7.44 mil maks.gövde boyu süratiydi.önce motoru ve şanzımanı ileri geri düşükten yüksek devre doğru denedik.sonra maks.sürat olarak 7 mili gördükki gövde 2 cm çapında kekamoz kaplıydı.bize göre bu verilerle motor şanzıman
Sınavı geçti.değerlendirme bu şekilde olabilir.tabi daha tecrübeli insanlar motor ve şanzıman sesinden yatak subap motor ayakları sorunlarınıda anlayabilirler.bakım konusunu göz kontrolü ve seyir tecrübesi ile beraber değerlendirdik.örneğin 1000 saat bakımı içerisinde gaz kolu değişimi var subap ayarı ve enjektör temizliği var.bu gibi ağır bakımların durumunu sorunuz .
Yağ filtreler kayışlar impeller vb.meraklı ve becerikli iseniz yapılacak işler.
Şu an kara bakımı yaptığımız tekne 2400 devirde 7.1 i gördü Allaha şükür.

Nasıl bir motor merak ettım , 500 yerıne 1000 saatte injecktor kontrolu ve subap ayarı isteyen

Gaz kolu degısımı ilk kez duydum , tel degısımı herhalde dedıgınız , var mı bır manuel kopyası
*

    S. Ç.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #54 : Mayıs 27, 2018, 12:43:50 »
Motor bu kadar çok ellenmez bence..

Senede bir yağını,impelleri değiştir, suyunu kontrol et tamam..

Gaz çubuğu değişimide neymiş..
*

    H. A. T.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #55 : Mayıs 28, 2018, 21:54:24 »
Bende 13 hp kubatodan tut 250 hp cummins e kadar envayi cesit motor takili ekskavator,forklift ve beko loder var.Bunlarin hepsi ayni tekne gibi devrini verip saatlerce ayni devirde calisan makineler.Oyle enjektor temizligi,sarj dinamosu,mars dinamosu bakimi,subab ayari istemez.Biz iskandinav ulkelerinde olsak subab ayari kislik yazlik subab ayari ister.Tozda calisan bu makinalar bile 5 senede bir dinamo bakimi istiyor.Sen mazotu duzgun bidondan koyma su kacir sonra enjektor bakimi yaparsin.Bence bunlar hep titizlikten.Biraz rahat olmak ve motorun istedigini vermek gerek.Yakitta su,yag degisimi zamanini cok gecirmek,impeller,su giris cikislar vs hassas olunmasi gerekenler.Motor calisma saati dusuk ama motoru hararetten piston saran cok motor gordum.
*

    A. Ç.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #56 : Mayıs 28, 2018, 22:15:37 »
Supaplar yuvalarına çarparak çalışır, supap başları da aynı şekilde piyanolara çarpar. Bu tür bir çarpma metali aşındırır ve ayarları bozulur. Supap ayarı yağ kapağını açıp iki anahtarla yapılır. Motorun düzgün ve verimli çalışması için üreticisinin önerdiği zamanda supap ayarı yapılmalıdır. Motorların rektifiye nedenlerinden öncelikli olanın üst kapak olduğu unutulmamalıdır yani piston ve segmanlar aşınmadan önce supaplar ve yuvaları aşınır ve genellikle tam rektifiyeden önce üst kapak sökülerek taşlanır.

Ben içme suyu diye pet şişede satılan suyun bile tam temiz olduğuna inanmıyorum. Yakıtın temiz olduğuna hiç inanmam, enjektör söküp enjektörcüye temizletmek çok zor değildir, malzeme olarak bir tek alüminyum pulları alacaksınız. Motorunuzda bir sorun yoksa, pompacınız da yeni ise, "bu enjektör işiyor" söylemini boş verin, temizleyip ayarını yapmasını isteyin.
*

    K. Y.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #57 : Haziran 05, 2018, 04:37:34 »
Semih korsanım 3ym30 motorum
Kullanıcı kitabında her 1000 saatte bir gaz kolu değişimi mevcut
Hatırladığım kadarıylada yine her 1000 saate benim henüz yapmadığım ama niyetli olduğum ağır bakımları var.