0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. D.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #30 : Aralık 03, 2015, 23:43:04 »
Ahmet Korsanım bütün yazdıklarınız herkesin gerektiği zaman bulabileceği basılı bilginin burada tekrarı kopyası.Kendi yorumunuz var mı?
Bütün yazılanlar mal sahibinin parasını; uydurulan "BAKIM" kavramı ile devamlı olarak elinden almak.Şimdi soruyorum bakımı yapılanlar hiç mi bozulmuyor? yine soruyorum bilmem kaç saatte değişmesi gerek diye beyan edilen konik kavramayı fabrikası bile çürük olduğunu kabul ediyorsa neden sağlamını yapmıyor,neden sürekli kullanılır sağlamlıkta yapmıyor? Çünkü amaç müşteriyi sağmaktır.Yine soruyorum bilmem kaç saatte eskidiği için değişmesi gerek denen bir parçanın yenisinin zamanından evvel bozulmayacağını kim garanti edebiliyor kendisi bile çürük mal imal ettiğini kabul ettiğine göre!!!!
Bence bakım kavramı içine giren parça değişimi, ancak o parçanın ben arızalanmaya başlıyorum diye kendine göre işaret vermesi ile yapılmalıdır.Ben anlamam derseniz,bakım yapıldığını nasıl anlayacaksınız?silip süpürülüp aynı şekilde size geri verilmediğini nereden bileceksiniz?
Ben böyle düşünüyorum başka türlü düşünülmesine mani olamam,herkesin malı kendine;parasını istediği gibi boş yere harcayabilir.
1987 model Reno 9 dizel binek aracım var.Burada yazdığım gibi kendi tarzımda kullanıyorum. 800.000km de yazı ile "sekizyüzbin"km de sekman yapıldı,yağ pompası değişti,şu an 1500.000km de halen günlük kullanımda faal.Anlayan anlasın işte.
Motor yağı değişimi otomobillerde ölçümü kolay olduğu için km üstünden yapılması söylenir ama as olan çalışma süresi içinde kartere inen egzoz gazlarının yaptığı kimyasal değişimler,ısınma ve mekanik zorlamalar  ile zamana bağlı oluşan kimyasal değişimler yüzünden yağın istenen özelliklerinin olumsuz yönde değişmesi yüzünden yağın değişmesi gerekir.
Şimdi motorumuz yeni ise kartere egzoz gazı çok az kaçar yağ kolayca eskimez,teknemizde motorumuzu belli bir devirde kullandığımız için yine ısınmaya ve mekanik zorlanmaya bağlı eskime de kolay olmaz.yani sürekli ve düzgün kullanılan bir motorun yağı kolayca eskimez.Esas sıkıntı uzun süreli çalışmayan motorun yağındaki kimyasal olaylardır.
Bütün motorların yağlama sisteminde yağ havalandırma sistemi vardır.Bu sistemde karterdeki hava, sürekli olarak motor tarafından emilir böylece kartere kacan egzoz gazları yagın içine fazla karışmadan  motor tarafından emilip yok edilirler.Motoru stop ettiğimizde karterde bir miktar egzoz gazı kalır bu gazlar yagın içinde eriyip asitler oluştururlar,oluşan asitlerde zaman içinde motor yataklarını aşındırıp motorun ömründen çalarlar.Bu sebepten dolayı yağı 1 senede değiştireceksin derler.
Bu kadar bilgiden sonra gelelim yoruma:Şayet çalışma saati doldurmadan motor çalıştırmadan uzun süreli bekleyeceksek ara sıra  motoru ısınacak kadar çalıştırırsak yağın içinde daha oluşmamış asitleri havalandırma ile yok ederiz yani bunun anlamı motorun içindeki yağı söylenenden daha uzun süre değiştirmeyiz.
Yine düzgün şekilde motor kullanır bir aşır ısıtıp bir soğutmazsak,vırt zırt çok yüksek devirlere çıkarıp indirmezsek bu yağın belirtilen çalışma saatlerini geçsek bile inanınki o yağın teknik özellikleri henüz değişmemiştir,uygun ana kadar kullanmaya devam edebilirsiniz.
Bütün yazdıklarım öğrendiğim teorik ve uygulamalı pratik bilgilerin,özel bir durum için  kendi kafamda yeniden sentezlenmesi ile elde ettiğim yorumlarımdır. Yanlışım varsa lütfen teknik gerekçeleri ile yazın ki bende ikna olayım.
Saygılar
Hiç bir yerden alıntı yapılmamıştır,kes yapıştır uygulanmamıştır.


*

    M. D. Y.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #31 : Aralık 04, 2015, 00:34:58 »
  Hüseyi Durmaz kaptanım,teşekkürler cevap için.Denize çıkamasam bile her hafta düzenli olarak 15-20dk çalıştırıyorum,impelleri söküp kontrol edicem belki sertleşmiş çatlamıştır diye.Denizde de 2000 devirden yukarda hiç kullanmam.50 saat kullanımda yağ..vs değiştirmek bana da hiç mantıklı gelmemişti.Kılavuzda yazan;


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Aralık 04, 2015, 00:36:19 Gönderen: Mehmet Deniz Yılmaz »


*

    Ü. Ö.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #32 : Mayıs 24, 2018, 14:39:29 »
Benim motor volvo penta D2 60.

Marinadan çıkmadan motoru çalıştırdım, o sırada motor saati 176, hatta buçuğu bile hatırlıyorum, 176.5 .

Marinadan çıktık, çok geçmeden motor stop, yelkene geçtik. En fazla 1.5 satte karşıyı bulduk (motorsuz!). Yanaşırken motor çalıştırdım ama saate bakmadım. Ertesi gün dönmeden önce çalıştırdığımda motor saatini 180 gördüm. 176.5 yazdığı durumdan 180 yazdığı duruma kadar motor taş çatlasın 1 saat çalışmıştır. Hadi farkına varmadım diyelim 2 saat olsun. Yine de 180 saat etmez. Kendimden şüphe ettim acaba 179.5 ti de 176.5 mu hatırlıyorum diye. Ancak saat çok yazıyor hissine daha önce de kapıldığım için takibe alacağım bu konuyu.

Motor saati hesaplanırken acaba bakıma etkisi olacağı için net saat değil de farklı bir hesaplama sistemi mi var?
(Örneğin marşa bastın, hemen 1 saat yazıp devamını üstüne toplamak vs gibi?)


*

    A. Ç.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #33 : Mayıs 24, 2018, 14:43:48 »
Motor saati motorun kaç saat çalıştığını gösterir. Herhangi bir şekilde kontak açık kaldıysa, saat çalışmaya devam eder.


*

    Ü. Ö.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #34 : Mayıs 24, 2018, 14:50:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Motor saati motorun kaç saat çalıştığını gösterir. Herhangi bir şekilde kontak açık kaldıysa, saat çalışmaya devam eder.

Bizde anahtar da, kontak da yok (hiç beğenmediğim bir durum).
İçeriden şalteri kapatmazsan girsin isteyen çalıştırsın, öyle yani.

Stop tuşuna basınca duruyor. Sonra on-off tuşuyla kapatıyoruz ekranı. Acaba onu mu kapatmadım? Gerçi o da öyle açık bırakırsan bir alarm veriyor ama. Daha yakın takip edip buraya yazacağım bende mi var bir durum saatte mi...

*

    N. D.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #35 : Mayıs 24, 2018, 17:59:19 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Örneğin 1000 saatte olan motor ne anlama gelir?
Her motorda saat ölçeği ve bu olçeğin özel bir ismi   var mıdır? vs.

Bu soruyu bende kendime sormustuum, ve söyle bir hesap yapmistim.
Benim arabanin saat/ortalama hiz hesabi var, ben büyük sehirde yasamiyorum dolayisiylan fazla trafikte takilmiyorum ve otoyolu cok kullaniyorum benim saate hiz ortalamam 67klm olarak senelerdir böyle, araba 180 binde.

Simdi bu ortalama klm hesabini tekne satine aktarirsak

1000 saat x 67 km =67000 km yol yapiyor.

200-300 satte Servis deniyor yani 300x67 =  20100 km yapiyor Arabalardaki Servis süreleri gibi.

6000 saat x 67km = 400 bin klm yola denk geliyor

Tabi bu benim formulüm  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bu förmüllen arabada kac gün gecirdim hesaplamistim 180000/67=2186/24 = 111 gün


Bir tanidigim 29 hp Yanmar 9000 bin satte reftikeye  yapildi yani 600 bin km yol yapmis oluyor.
« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2018, 18:11:35 Gönderen: Nedim Delen »
*

    N. D.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #36 : Mayıs 24, 2018, 18:03:02 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ancak saat çok yazıyor hissine daha önce de kapıldığım için takibe alacağım bu konuyu.

 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

« Son Düzenleme: Mayıs 24, 2018, 18:08:25 Gönderen: Nedim Delen »
*

    T. Ö.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #37 : Mayıs 24, 2018, 18:40:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Stop tuşuna basınca duruyor. Sonra on-off tuşuyla kapatıyoruz ekranı. Acaba onu mu kapatmadım? Gerçi o da öyle açık bırakırsan bir alarm veriyor ama. Daha yakın takip edip buraya yazacağım bende mi var bir durum saatte mi...

Evet Ümit bey, Ahmet abinin teşhisi doğru.
Benim de bir önceki teknemde D2-55 vardı.
Aynı sizin yaşadığınız problem ile ben de karşılaştım.
On-Off düğmesi açık kaldığında motor saati yazmaya devam ediyor.

TANER
*

    A. Ç.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #38 : Mayıs 24, 2018, 18:42:58 »
Dizel motorlar için sorunsuz çalışma süresini 8000 saat gibi kabul etmek gerekir. Her ne kadar 10000 saatin çok üstünde hala çalışan motorlar olsa da çok iyi bir bakıma bağlı tesadüf olarak kabul etmek doğru olur. 8000 saati bulmuş bir motoru değiştirmekte yarar var.
*

    Ö. Ö.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #39 : Mayıs 24, 2018, 18:51:14 »
Tüm markalarda aynı, motor saati motorun ne kadar çalıştığını değil kontrol panelinin ne kadar süre açık kaldığını ölçüyor.

öZgür (tapatalk)

*

    A. Ç.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #40 : Mayıs 24, 2018, 19:01:49 »
Yağın havalandırmasının mutlaka bir kısım egsoz gazının atılmasına yardımcı oluyordur, ama yağ havalandırmasının asıl amacı karterde basınç oluşmasını engellemek içindir. Piston aşağı yukarı hareket ettikçe hele tek silindirli ise aynen silindirin  içinde olduğu gibi karter içinde basınç oluşturur. Gazların atılması düşünülseydi, emiş ağzından gazlar emilirken başka bir yerden daha hava girişi sağlanırdı.
*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #41 : Mayıs 24, 2018, 19:17:56 »
Ben  bırsey atladıgımızı dusunuyorum...

Manueller acık 200-300 saat degıl ....500 saatte bır motor yagı degısecek

Dikkat Kuyruk  yagı 200...

Yok ikiyuz saat bu sezon yol yaptım , tatılın ortasında yag degısmem lazım dıye dusunulmemeli....
*

    S. Ş.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #42 : Mayıs 24, 2018, 19:28:07 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
  Hüseyi Durmaz kaptanım,teşekkürler cevap için.Denize çıkamasam bile her hafta düzenli olarak 15-20dk çalıştırıyorum,impelleri söküp kontrol edicem belki sertleşmiş çatlamıştır diye.Denizde de 2000 devirden yukarda hiç kullanmam.50 saat kullanımda yağ..vs değiştirmek bana da hiç mantıklı gelmemişti.Kılavuzda yazan;


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Geri vıtes yagı yanlış cevırı kuyruk  yagı  olucak...

Kim hangi zekayla cevırdıyse...
*

    Ü. Ö.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #43 : Mayıs 24, 2018, 20:13:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm markalarda aynı, motor saati motorun ne kadar çalıştığını değil kontrol panelinin ne kadar süre açık kaldığını ölçüyor.

öZgür (tapatalk)



İyi bari erken uyandim, boş yere paneli açik birakmayalim. Yok yere saat yazmasin.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. A.

Ynt: Motor çalışma saati
« Yanıtla #44 : Mayıs 24, 2018, 20:45:50 »
Motorların manuelleri değişik uygulamalar veriyor . Örneğin benin Yanmar 4JH3E motor için yağ değişimi 150 saat diyor. Ustam 2002 yılındaki yağ kalitesine göre yapılmış bir tablo, sen 200 saatte bir değiştirebilirsin desede şimdiye kadar  180 saati geçmedim.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap