0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    h.

Jet Thruster Saildrive karşı......
« Yanıtla #45 : Ocak 02, 2009, 12:26:53 »
Şaft,kovan,uskur kutsal üçlü'süne muhalif harket oluşturma çabalarının doruk noktasına ulaştığı hafiye teşkilatımca rapor edilmiştir.

Bu muhkem ifadelerle dolu zabıtlara göre;aramızda  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap x():kendi    efff...öhööö...eeeee ; klasik ve geleneksel teknesinin  şaft ve kovanından memnun olmaları gereirken  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap    fuarların gözdeleri olan bazı   sefinelerin   saildrive (tövbebismillah/mazallah) 2  ve dahü 3 kanatlı saildrive lara şaputular içerisinde bakan lorsanlar olduğunu tesbit edilmiştir...

Matbaaya karşı duruş gösteren ve hatta yazılı matbuata karşı elan karşı duruş gösteren şevketlu, padişahımızın aşağıdaki fermanı tüm korsan taifesine behemahal duyurula..

    Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap"Bundan Kelli tüm plastik tekneler , mabadlarında mabad ölçülerine uygun olarak jet-thruster la mücehhez olunacaktır" Korsan taifesi  tez zamanda, (klasik odun tekne sahibi olanlar hariç) 2009 yılının teknolojisine uygun halde teknelerini teknolojikman güncelleştire " Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    M. E.

Ynt: Motor arızaları
« Yanıtla #46 : Ocak 02, 2009, 13:08:50 »
Elektrik göstergeleri ve anahtarı kesinlikle ve kesinlikle-kıyı seyri de olsa, açıkdeniz de olsa-kapatılmamalıdır!

Diğer konuşulanları yorumlamak beni aşar ))


*

    A. E.

Ynt: Motor arızaları
« Yanıtla #47 : Ocak 02, 2009, 20:56:40 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Valla bu defa ben tamamen koptum.
[sildim]


Şimdilik mesai başındaki görevli moderatörden son dileğim bu tartışmayı başlatan ilk mailimin silinmesi ;
şööle ki :
1 ) Bööle bir mail hiç yazılmadı
2 ) Ööle bir sorun hiç yaşanmadı
3 ) O anlatılan seyahat hiç yapılmadı
4 ) Anılan tekne aslında hiç olmadı
5 ) Tekne ekibindeki denizciler aslında yoktular...

Oooh, içim rahatladı.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Yaw Aali San üstadım, valla billa amacım üstünüze gelmek filan değildi. Sizi kırdıysam affedin. Ben sadece marin dizellerde bir farklılık mı var diye merak etmiştim. Ondan sebep kurcaladıydım konuyu.
Bir de Yanmar buyurmuşşunuz. Bendeki Yanmarın manuel bir ısıtması mevcut. Henüz kondisyonu iyi olduğundan (daha 50-60 saatte) 2-3 santigrad hava sıcaklığında bile ön ısıtma yapmadan çalışabiliyor. Ama ön ısıtma yapmazsanız atıyorum gav gav gav yapıp çalışıyor, 5-10 saniye ön ısıtma yaparsanız gav diye çalışıyor. Eski motorumda had safhada kompresyon kaçağı vardı ve ön ısıtma sistemi de yoktu. Kışın çalıştırabilmek için önce şalamo ile iyice bir ısıtmak gerekirdi. Üstüne de marş basarken emme manifoldundan içeri sıcak hava vermek gerekirdi. Ama ısındı mıydı da, o haliyle bile tek marşta çalışırdı garibim.


*

    h.

Tekne de motor ve hortum arızları için İLK YARDIM ÇANTASI
« Yanıtla #48 : Ocak 04, 2009, 13:01:17 »
 TEKNE SAHİBİ OLMAYI ARZU EDENLER İLE 2.EL TEKNE SATIN ALMAĞI DÜŞÜNEN YENİ MERAKLILAR  İÇİN FAYDALI BİLGİ. (Amatör bir denizcinin bilmesi ve mutlaka becerebilmesi gereken 'ler kapsamında  geçiçi problem çözümü amaçlı)

1- Motor için: yedek filtre, Yedek kavanozuyla birlikte komple filitre, bir ,iki metre yakıt hortumu  uygun kelepçeler.  alternatör kayışı.. ara  hortum yedekleri. ımpeller ,  gaz ve şanzuman kumanda teli..

2- Motor veya diğer su tesisatı için... Herboydan yarımşar veya birer metre makaron. sunfix kelepçe ve muhtelif boy hortum birleştirme ara parçaları.  ve ISI TABANCASI

3-Elektrik tesisatı için her farklı ampul için yedekler. Dc ve AC yedek kablolar. Akım test cihazı  ve almak istediğiniz  diğer kablo bağlantı elemanları...sigortalar
                                                 ---------------------------
Hortumlar kelepçe ağzından yarılmışsa  ve hortumda kesilecek  mesafe yok ise  önce uygun çaptaki makarondan  kesin ve hortuma geçirin. sonra hortuma tekrar yuvasına yerleştirin.İyice kurulayın. Asetonla veya alkolle silin  Üzerine bir parça iki komponentli  sunfix yerleştirin.

Makaronu heriki pracyıda abrayacak kadar ikeri sürün ve teknede (varsa ısı tabancası)yoksa çakmak alevinde ısıtarak sıktırın. dilerseniz bu makaronla sarma işini iki üç kat yapabilirsiniz peşpeşe hortuma süreceğiniz makaraon parçalarını kullanarak. sonra kelepçeyi sürün ve  sıkıştırın.

Mazot hortumlarını tamir edecekseniz mutlaka ısı tabancası kullanmanız şart. acil halde  kullanmak üzere minik bir araba için olanlardan yangın söndürme cihazını da el altında bulundurun. Ağzınızı kapatmak içinde bir toz maskesi olsa iyi olur. Mazot sızıntısı olan zeminlere ıslak bir havlu atmanızda yarar var .(ilave  tedbir olarak)

Bu yöntem işe yarıyor ve  yedeği olmayan kesilerek de  yenilemeyen  hortumların bağlantı noktalarını başarıyla izole ediyor. Özellikle dizel motorlarda yakıt borusundaki  iğne başı büyüklüğündeki deliklerden hava girişini önlemekte son derece başarılı.
« Son Düzenleme: Ocak 04, 2009, 13:12:48 Gönderen: Boray Uras »