0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. T.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #15 : Kasım 08, 2018, 23:22:05 »
bugün yağı kontrol ettim yağ minimum altına inmiş idi.Neden olduğunu anlamadım hiç damlama vs görmedim şimdiye kadar Yaş doldurunca başlangıçtaki kavrama sorunu kalmadı ancak fark ettim ki 2400-600 sonrası kendini bırakıyor. devir azalınca tekrar kavrıyor. sanıyorum içerde dişli sorunu var. net bir şekilde belli devir üzer,ne çıkınca motor devrinde olmasına rağmen şaft rölanti gibi dönüyor . Devri 2400 altına getirir getirmez kavrama olup tekrar normale dönüyor.


*

    C. T.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #16 : Kasım 08, 2018, 23:23:32 »
Baysan şanzımanı sök gönder dedi, bakacağım.


*

    C. T.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #17 : Kasım 10, 2018, 10:00:41 »
Nevzat Korsana teşekkürler, bu bilgiyide dağarcığıma kaydettim. Ancak yaptığım araştırmalar sonucunda iki sorun olduğunu fark ettim. Biri şanzımanda yağ kalmamış (sebep ne belli değil keçe, tapa??) onu ekleyince ilk sorun düzeldi yani başlangıçtaki kavrama sorunu düzeldi  .Sonra yüksek devirde de sorun olduğunu fark ettim 2600 devir üzerinde kaçırma yapıyor. Baysan servisiyle konuştum. Plaka aşınması olduğu söylendi. 2600 devir altına gelince normale geliyor. Üstüne çıkınca resmen şaftın dönüş hızı yavaşlıyor. Tornistanda sorun yok. Sonuçta Şanzımanı servise göndereceğim. Yaklaşık bir haftada geri verebileceklerini söylediler. Sorun çözülme yolu göründü. Belki bu bilgi  ileride bir korsanın işine yarar. Sevgi ve selamlar


*

    N. D.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #18 : Kasım 10, 2018, 20:44:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Nevzat Korsana teşekkürler, bu bilgiyide dağarcığıma kaydettim. Ancak yaptığım araştırmalar sonucunda iki sorun olduğunu fark ettim. Biri şanzımanda yağ kalmamış (sebep ne belli değil keçe, tapa??) onu ekleyince ilk sorun düzeldi yani başlangıçtaki kavrama sorunu düzeldi  .Sonra yüksek devirde de sorun olduğunu fark ettim 2600 devir üzerinde kaçırma yapıyor. Baysan servisiyle konuştum. Plaka aşınması olduğu söylendi. 2600 devir altına gelince normale geliyor. Üstüne çıkınca resmen şaftın dönüş hızı yavaşlıyor. Tornistanda sorun yok. Sonuçta Şanzımanı servise göndereceğim. Yaklaşık bir haftada geri verebileceklerini söylediler. Sorun çözülme yolu göründü. Belki bu bilgi  ileride bir korsanın işine yarar. Sevgi ve selamlar
Rica ederim , basit bir şey herkesin aklına gelebilir ama bir arıza olunca unutulabilir diye yazdım .


*

    C. T.

Ynt: Teknede Şanzıman Problemi
« Yanıtla #19 : Kasım 22, 2018, 22:30:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
bendeki şanzıman sorunan benziyor, Baysan M30C şanzıman önce yavaş hareket ediyor iki dakika sonra aniden tam hareket oluyor (motor devrinde değişme olmuyor) sonrasında kavrama sorunu olmuyor. Şanzımanda yağ eksilir mi? yağ farklı konmuş olabilir mi? bunlar yoksa aşınma vardır tahminen. Katkı olursa memnun olurum. Bir defa devrini bulunca yüksek devirde sorun olmuyor.

Demiştim ki, sorun tekrar edince Şanzımanı değiştirdim. Artık ve doğal olarak sorun yok. Önceki sorun keçeden yağ kaçırması sonrasında plakaların sıyırması olarak belirlendi ve de tamir etme yerine değiştirmeyi tercih ettim çünkü fiyat farkı değmeyecek düzeydeydi.