0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Max Prop mu Gori propellar mı?
« : Aralık 11, 2019, 15:36:15 »
Selamlar,

Volvo penta D2-55 motorlu sail drive teknemde 3 kanatlı katlanır pervane var. Zehirlinin yapıldığı zamanlar yani altın en temiz olduğu vakitler 7.5-8,2 knot ile gidebiliyorum.

Teknenin max. hull speedi 9,5 knot veya üzeri olabilir sanırım. Ben max hull speed e yaklaşmak için pervane arayışına girdim. Max Prop ve Gori arasında kaldım. 2 side aşağı yukarı aynı fiyat olduğunu kabul edersek performans açısından siz hangisini alırdınız? bu 2 marka arasında seçim yapan veya 2 sinden birini kullanan korsanlarımızın değerli fikirlerini veya tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

Saygılar



*

    K. G.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #1 : Aralık 11, 2019, 15:47:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar,

Volvo penta D2-55 motorlu sail drive teknemde 3 kanatlı katlanır pervane var. Zehirlinin yapıldığı zamanlar yani altın en temiz olduğu vakitler 7.5-8,2 knot ile gidebiliyorum.

Teknenin max. hull speedi 9,5 knot veya üzeri olabilir sanırım. Ben max hull speed e yaklaşmak için pervane arayışına girdim. Max Prop ve Gori arasında kaldım. 2 side aşağı yukarı aynı fiyat olduğunu kabul edersek performans açısından siz hangisini alırdınız? bu 2 marka arasında seçim yapan veya 2 sinden birini kullanan korsanlarımızın değerli fikirlerini veya tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

Saygılar


Max prop devre göre otomatik hatve ayarlı bence


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


*

    Ü. Ö.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #2 : Aralık 11, 2019, 15:56:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Selamlar,

Volvo penta D2-55 motorlu sail drive teknemde 3 kanatlı katlanır pervane var. Zehirlinin yapıldığı zamanlar yani altın en temiz olduğu vakitler 7.5-8,2 knot ile gidebiliyorum.

Teknenin max. hull speedi 9,5 knot veya üzeri olabilir sanırım. Ben max hull speed e yaklaşmak için pervane arayışına girdim. Max Prop ve Gori arasında kaldım. 2 side aşağı yukarı aynı fiyat olduğunu kabul edersek performans açısından siz hangisini alırdınız? bu 2 marka arasında seçim yapan veya 2 sinden birini kullanan korsanlarımızın değerli fikirlerini veya tecrübelerini paylaşmalarını bekliyorum.

Saygılar



Teknenizin detaylarını verebilir misiniz?

Gövde hızı 9.5m olacak tekneye (50ft) 55HP motor zayıf gelir. Sanırım tekneniz daha küçüktür.
Ama 55HP bile 50ft tekneyi gövde hızına çıkartır. Gövde hızının espirisi zaten düşük güçle bile kolay ulaşılması, sonrasında güçü ne kadar arttırsanız da kaymaya geçemediğiniz sürece bu hızın üzerine kayda değer bir çıkış olmamasıdır.

Motoru da büyütseniz, pervaneyi de değiştirseniz, verdiğiniz hızları geçebileceğinizi sanmıyorum. Eşit şartlarda ondalıklı bir hız farkı peşinde değilseniz tabiki.

Tekneniz 38-42ft civarıdır sanırım. (düzelttim)
« Son Düzenleme: Aralık 11, 2019, 16:03:58 Gönderen: Ümit Özdoğan »


*

    K. G.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2019, 16:03:19 »
Ümit Bey'e katılıyorum.
Eğer tekne yelkenli ise, o gövde sürati için tekne boyunun yaklaşık 60 feet seviyelerinde olması gerekir ki,böyle bir teknede fabrika çıkışı motor gücü minimum 150 BG olur


*

    K. G.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2019, 16:17:51 »
Can Bey
Eğer yanlış düşünmedi isem, siz motor seyrinde 9.5 knot hızdan bahsediyorsunuz. Bilgime göre bu hızları   Ortalama 40-42 ft bir teknede motor ile yakalarsınız, ama yakıt sarfiyatı dayanılmaz olur. Yinede pervane konuşulacaksa önceki mesajımda belirttiğim Max Prop en başarılı marka.
Yelkenli teknede, teorik gövde hızı 55 bg motorun kullanılabildiği boyda 7-7.5 knot cıvarlarında olmalı. Gezi teknesi olacağınıda öngörürsek, yelkenle bu hız aşıldığı taktirde, sıkıntılar başlar. En doğrusu hiç vakit kaybetmeden yelken alanını uygun bir şekilde küçültmek olacaktır


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

*

    Ü. Ö.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #5 : Aralık 11, 2019, 16:31:36 »
Gövde hizi knot olarak
1.34xĶarekök(LWL) olarak veriliyor heryerde.

Amprik bir formül aslında ama pratığe oldukca yakin degerler veriyor.

Lwl feet olarak su hattınin boyu ama tekne boyu da girsen tolerans icinde sayılır.
*

    C. A.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #6 : Aralık 11, 2019, 16:46:28 »
Sanırım eksik bilgi verdim özür dilerim. Teknem yelkenli Dufour 412GL.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Burda da 55 HP  ile 8 knot gittiğini belirtiyor. Max. Hull Speed i hesaplamadım çünkü bilmiyorum araştırmadımda ama tecrübelerimde motor+yelken seyrinde 9-9,4 knotları bulabiliyorum. Bir keresinde akıntı vardı muhtemelen ama sadec full yelken ile geniş apaza yakın seyirde 10.50knot u gördüm. Yani o zaman benim Max Hull speed im 9-9.5 knottur diyebilirim diye düşündüm.

Benim amacım eğer mümkünse sadece motorlu seyirlerde normal şartlarda 2,2 +/-%10 revs ile 9 civarı yelken motor ile 10know civarı gidebilmek. Bunu sağlıyacak ekipman arayışı içerisindeyim. Önerileriniz olursa sevinirim
*

    C. A.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #7 : Aralık 11, 2019, 16:53:29 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Gövde hizi knot olarak
1.34xĶarekök(LWL) olarak veriliyor heryerde.

Amprik bir formül aslında ama pratığe oldukca yakin degerler veriyor.

Lwl feet olarak su hattınin boyu ama tekne boyu da girsen tolerans icinde sayılır.

1.34x (Karekök 42feet ) = 1.34x6,48=8,69 mu dur benim max hull speedim? Motor + yelken ben çok 9 civarı hıza ulaşmıştım. Akıntı varmış demek ki hep. O zaman propellerı değiştirsek genel şartlardaki 6,8-7,2knot knot civarı yerine 8 civarı gidebilmem lazım. Buda uzun seyirlerde süreyi %15 civarı azaltabilir. Önemli olan en doğru propelları bulabilmektir diye düşünüyorum
*

    A. K.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #8 : Aralık 11, 2019, 17:21:15 »
Bizim  şarap kadehi tipi  teknelerde geçerli bir formul ancak sizin yeni tip kayar cinsi altı duz teknelerde farklı bir formul görmüştüm.
*

    L. A.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #9 : Aralık 11, 2019, 17:23:47 »
3 yıldır maxprop easy 3 kanatlı pervaneyi kullanıyorum, ben çok memnunum. Özellikle eski sabit 3 kanatlı pervanemle iktisadi devirde 4.5 Litre/saat yakıt tüketimim varken maxprop ile bu tüketim 2.95 Litre/saat'e düştü.
Tornistan manevralarında çok başarılı buluyorum, teknemin tahrik sistemi şaftlı olduğundan sail drive için kullanım farklarını manevra yönünden değerlendiremeyeceğim. Şaftlı sistemde tornistanda çok rahat ettiğimi söyleyebilirim.
*

    Ü. Ö.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #10 : Aralık 11, 2019, 17:26:18 »
Yelkenci dediğin motoru, pervaneyi yanaşirken kullanır.

Benim tanıdığım hiç bir yelkenci topuk tam gaz gitmez, her motorun ekonomik bir devri vardır o hızda gider, az gövde hızinın altinda da gitse. O devirde motor da 55hp uretmez zaten.

%15 hiz hesabi yaptığıniza göre sizin MOTORYATınız gelmiş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Ü. Ö.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #11 : Aralık 11, 2019, 17:35:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bizim  şarap kadehi tipi  teknelerde geçerli bir formul ancak sizin yeni tip kayar cinsi altı duz teknelerde farklı bir formul görmüştüm.

Tekneden tekneye değişebilir. Ama mesele şu.
Şu an 55hp ile bu teknenin bir govde hızı var. Arkadaşımız pervane değıştirip bu hizı arttirmak istiyor.

Ben diyorum ki 100hp motor da taksa, en verimli pervaneyi de taksa, kayda deger bir fark olmayacak.

Verimli pervane işe de yarar. 2000 devirde daha hizli gidebilirsin mesela, ve ya aynı hizda daha az yakarsın.

Ama konu gövde hiziysa, çabalar anlamsiz.

Pratikte imkansiz motor gucü ile belki her tekne kayar da bilmem bu tekne için kaç yüzlerce beygir çikar.
*

    K. G.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #12 : Aralık 11, 2019, 18:03:57 »
Katlanır pervanelerde, özellikle Max Prop'ta en önemle vurguladıkları argüman; manevralarda güce ihtiyacınız olduğunda çok avantajlı olmaları. Birde yakıt sarfiyatında bir miktar iyileşme olduğunu belirtiyorlar ki, katılrım.
*

    K. G.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #13 : Aralık 11, 2019, 18:07:34 »
Gövde hızını artırmak yelkenli bir teknede mümkün değil, size katılıyorum. Motor seyrinde bir nebze hıza ve yakıt sarfiyatına faydalı olur katlanır pervane. Önceliğiniz bu ise değer.
*

    H. E.

Ynt: Max Prop mu Gori propellar mı?
« Yanıtla #14 : Aralık 11, 2019, 18:43:06 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenci dediğin motoru, pervaneyi yanaşirken kullanır.

Benim tanıdığım hiç bir yelkenci topuk tam gaz gitmez, her motorun ekonomik bir devri vardır o hızda gider, az gövde hızinın altinda da gitse. O devirde motor da 55hp uretmez zaten.

%15 hiz hesabi yaptığıniza göre sizin MOTORYATınız gelmiş.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Teknenizi kendinizmi yoksa bir kaptan mı kullanıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap