0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. M.

Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« : Ağustos 06, 2020, 15:24:17 »
Merhabalar herkese,

İstanbul kıyıları ve adalar çevresinde günü birlik kısa seyirler yapıyorum. Artık günü birlik planladığım seyileri bir kaç gece konaklamalı olarak planlayacağım. Bu arada foruma yeni katılmış, önümüzdeki dönemde yelkenli almayı düşünen ama şu an 6,30'luk  motorlu teknesi olan bir deniz sever olduğumu belirteyim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teknemin ağırlığı motor, fiber gövde, iç donanımlar ve konaklayacak iki kişi dahil yaklaşık 1.300 kg gibi düşünülebilir. Bugüne kadar hep günü birlik seyir yaptığım için 50 metre halat, 5 metre zincir ve 6 kg'lık şemsiye çapa işimi görüyordu. Fakat uzun süreli konaklamalarda yetersiz olacak bu tertibatı, kıçtan atılacak yedek çapa olarak kullanmayı düşünüyorum.

İnternetten yaptığım incelemelerde, baş demiri için 7 kg'lık delta tipi galvaniz bir çapa ve 30 metre kadar zincirin (8mm galvaniz) benim teknem için Marmara suları özelinde mantıklı olduğu kanaatine vardım. Tabi bunun için mecburen bir elektrikli ırgat arayışım da olacak.

Bu anlamda çapa, zincir ve ırgat seçimi konusunda fikrinizi almak isterim.

Not: Sadece kıç çapanın gece konaklamada yeterli olmadığını düşündüğümden, konaklayacağım alanlarda her halükarda kıçtan koltuk halatı alıp tekneyi sağlamlamayı planlıyorum.




 




*

    A. Ç.

Ynt: Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« Yanıtla #1 : Ağustos 06, 2020, 15:49:57 »
IOrgatla kullanacaksanız zincir mantıklı ama el ile atıp çekecekseniz,  çapa seçiminiz yeterli ve 5 m veya biraz daha uzun zincir ucuna halat örerek kullanmanızı öneririm. Kıçtan koltuk almak tekneyi sağlama almaz aksine karaya oturmasına yardımcı olur.

Zincir eğrisi çapayı daha yatık tutar iddiası varsa da 15 knot ve üzerinde esen rüzgarda zincir eğrisi ortadan kalkıyor ve tam tutmasını beklediğiniz anda zincirinizin halattan farkı kalmıyor. Çapaya bağlı zincir sadece dibe yakın olduğundan halat olsa aşınıp zarar görebilir. Zincir ise çok daha az zaraer görüyor.


*

    M. M.

Ynt: Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« Yanıtla #2 : Ağustos 06, 2020, 16:21:03 »
Bilgilendirme için teşekkürler Ahmet Bey.

Kıçtan koltuk alma konusunu demir atacağım koyda teknenin rüzgarda serbest dönmesine izin vermeyecek bir alan olur düşüncesiyle yazdım açıkçası. Malum İstanbul'da özellikle haftasonları Adalar çevresindeki koylarda uygun kaloma bırakarak sadece baştan demirlemek neredeyse imkansız oluyor.


*

    M. Ç.

Ynt: Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« Yanıtla #3 : Ağustos 07, 2020, 07:37:46 »
Boş deplasmanı 2.2 ton olan yelkenlimde 8kg Danforth, 10m zincir kalanı halat donanımla yıllardr adalarda alargada kalıyorum.

Irgatım yok, sert rüzgar hariç demir alırken pek zorlanmıyorum, o zaman da makineyi arada ileri verecek bir yardımcı varsa sorun olmuyor.

Hafta sonu kalabalıkta kaloma gerçekten dert ama gün batımına doğru o teknelerin çoğu gidiyor. Gündüz tekneyi başı boş bırakmayacaksanız az kaloma ile demirleyip hava kararırken uzatabilir ya da demir alıp daha güzel bir yere tekrar atabilirsiniz.

Bu bayram maceram misal: Birinci günü 2 gibi Kınalı adanın arkasına hafif lodosla vardık. Tam demiri funda ederken hava sağanaklı karayele döndü. Oysa Poyraz beklentisine göre demir yeri seçmiştim. Mecbur toplayıp başka bir yere atmak zorunda kaldım. Yaklaşık 20m kaloma üstünde gece sorunsuz yattım.

İkinci gün öğlene doğru çok daha kalabalık oldu ve hava da Yıldıza döndü, tonozdaki bir teknenin üstüne düşmeye başlayınca 6-7m toplamak zorunda kaldım. Gece o kadar kısa kalomayla yatmazdım ama zaten dönecektik, akşama kadar da aslanlar gibi tuttu.

Bu arada, sabah sökmeyecekseniz kıçtan koltuk almayı adalarda kesinlikle önermem.
« Son Düzenleme: Ağustos 07, 2020, 07:39:13 Gönderen: Mehmet Çömlekçi »


*

    M. M.

Ynt: Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« Yanıtla #4 : Ağustos 07, 2020, 09:31:35 »
Detaylı bilgilendirme için çok teşekkürler Mehmet Korsan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    C. Y.

Ynt: Marmara Denizi Demir ve Irgat Önerisi
« Yanıtla #5 : Ağustos 08, 2021, 07:04:07 »
Kaptanım konu üzerinden biraz geçmiş ama yinede sormak isterim. Adalar civarı dip yapısı nasıldır? bende hem danfort hem bruce çapa var. bu bölgelerde hangisini kullanmak daha mantıklı olacaktır?

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Boş deplasmanı 2.2 ton olan yelkenlimde 8kg Danforth, 10m zincir kalanı halat donanımla yıllardr adalarda alargada kalıyorum.

Irgatım yok, sert rüzgar hariç demir alırken pek zorlanmıyorum, o zaman da makineyi arada ileri verecek bir yardımcı varsa sorun olmuyor.

Hafta sonu kalabalıkta kaloma gerçekten dert ama gün batımına doğru o teknelerin çoğu gidiyor. Gündüz tekneyi başı boş bırakmayacaksanız az kaloma ile demirleyip hava kararırken uzatabilir ya da demir alıp daha güzel bir yere tekrar atabilirsiniz.

Bu bayram maceram misal: Birinci günü 2 gibi Kınalı adanın arkasına hafif lodosla vardık. Tam demiri funda ederken hava sağanaklı karayele döndü. Oysa Poyraz beklentisine göre demir yeri seçmiştim. Mecbur toplayıp başka bir yere atmak zorunda kaldım. Yaklaşık 20m kaloma üstünde gece sorunsuz yattım.

İkinci gün öğlene doğru çok daha kalabalık oldu ve hava da Yıldıza döndü, tonozdaki bir teknenin üstüne düşmeye başlayınca 6-7m toplamak zorunda kaldım. Gece o kadar kısa kalomayla yatmazdım ama zaten dönecektik, akşama kadar da aslanlar gibi tuttu.

Bu arada, sabah sökmeyecekseniz kıçtan koltuk almayı adalarda kesinlikle önermem.