0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Ö. A.

Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« : Şubat 09, 2015, 15:56:19 »
Gecen yaz mazottaki pislik sorunu yuzunden cok sikinti cektik.

Bu nedenle mazot aktarma pompasini makinadaki orijinal yerinden, ilk mazot filtresini de depo yanindan alip, ikisini de fotolarda gorulecegi uzere makinanin yanina tayin ettim..

Sumugumsu pislikten dolayi tikanan ilk filtre girisini bypass edip, mazot besleme hortumunu direk mazot transfer pompasina verdikten kisa sure sonra da pompanin agzina akuple olan ufacik filtre tikanmis idi.

Ne ben ne de usta sorunu teshis edemeyince yine bela olmustu.

Mazot sistemindeki her sikintida hava sorunu da yasadigimizdan dolayi da sisteme cekvalf takmak istiyorum.

Motor klavuzundaki notta, pompanin her calismasinda geri donus vasitasiyla havayi aldigini yaziyor. Cekvalf bu surece de yardimci olur gibime geliyor.

Son fotodaki cekvalf 8mm rakorlu inline tipi. Benim besleme hatti ilk filtreye kadar 10mm, sonrasinda ise 8mm.

Acaba mazot besleme hattina cekvalf takmak ile yorum yapmak isteyen korsan var midir?

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



S/Y Molto Cattiva - WIM



*

    M. Ş.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #1 : Şubat 09, 2015, 19:14:09 »
Merhaba Özkan Bey,

Deponuzdan gelen sümüğümsü pislik , büyük ihtimal bayat yakıtın içerisinde bulunan biodiselin bozulması yada bakterilenmesi ile ortaya çıkan pisliktir. Bundan kurtulmanın en garanti yolu depoyu,motora kadar olan yakıt hortumları filtreleri mümkünse tamamen söküp temizlemektir. Diğer bir yol ise fotoğrafta görülen Separ filtrenizi sık sık temizleyip yeni filtre elemanı takmaktır. Ancak bu yol çokta garanti değildir. Tank ile ilk separ filtre arasındaki hortumun her daim tıkanma riski vardır.

Yakıt pompası arızalı değil ise zaten geri yakıt kaçırmaz. Hava yapması sebebi ise yakıt tesisatınızın da sümüğümsü sıvı ile tıkanmış yada daralmış olmasıdır. Bu sıvı motor yakıt filtresini de geçtikten sonra yüksek basınç pompası ve enjektörlerde tamiri pahalı arızalara neden olmaktadır.

Daha önce çalışan sistem şimdi neden çalışmıyor ona bakmak lazım, yoksa tesisattaki filtreleri motora yaklaştırmak cekvalf takmak sorunun çözümü değil bence. Bir sistem önceden sağlıklı çalışıyorsa ve sonradan arızalar çıkarıyorsa sistem incelenmeli onu ne olumsuz etkiliyor tespit edilip kesin çözüme ulaşılmalı.

Kanunen tüm diesel yakıtların içerisinde belirli bir oranda bio diesel olmak zorunda bu sorunun oluşmaması için ya depoya bu iş için üretilmiş katkılardan koyulacak yada motor seyri yapılıp yakıt azaltılıp taze yakıt alınacak. Tekne uzun süre kullanılmayacaksa en mantıklı çözüm kimyasallar.  Yakıtlardaki yanıcılık oranı mevsim sıcaklıklarına göre rafineride ayarlanır.Yani yazın aldığınız ve deponuza beklettiğiniz yakıtın yanma performansı kışın daha farklı olacaktır. Aynı durum kış yakıtını yazın kullandığınızda da oluşacaktır.

Bir diğer karşılaştığım sorun ise özellikle emiş hattındaki borularda zamanla yaşlı boruların üzerinde kılcal çatlakların oluşumu ; bu çatlaklar motorun geç çalışmasına, ilk kapışta hava yapmalara sebep olur.
Ancak sizin durumdaki sümüğümsü pislik birde yakıt için uygun olmayan hortumun kullanılmasından da olabilir. Benzine dayanan bir hortum diesele dayanamıyor yada tersi olduğunu çok gördüm.
Piyasada kara vasıtaları için yapılmış olan nbr kauçuk hortumlar diesel yakıta dirençli ama deniz rutubetine dayanmıyor.  Bu nedenle çatlama dıştan içe oluyor. Deniz için yapılmış olan yakıt hortumları ise içi nbr dışı ise dalgıç elbiselerinin yapıldığı tip kauçukla kaplıdır.

Saygılarımla


*

    S. T.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #2 : Şubat 09, 2015, 19:28:27 »
Filikada yakıt hortumu olarak ince bakır boru kullanmışlar,ilkten bana deniz ortamını düşününce mantıklı gelmişti..ama aynı yeri bir,iki kere eğip bükünce kırılıyor hemen..


*

    M. Ş.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #3 : Şubat 09, 2015, 19:32:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Filikada yakıt hortumu olarak ince bakır boru kullanmışlar,ilkten bana deniz ortamını düşününce mantıklı gelmişti..ama aynı yeri bir,iki kere eğip bükünce kırılıyor hemen..

Merhaba Servet Bey,
Eğmek zorunda kalacağınız kısımları belirleyip rekorlu hortuma çevirin, gerisi olduğu gibi kalsın. Pek çok gemide yada iş makinasında metal hortumlar tercih edilir , vakumda ezilme yapmaz.


*

    S. T.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #4 : Şubat 09, 2015, 19:41:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Filikada yakıt hortumu olarak ince bakır boru kullanmışlar,ilkten bana deniz ortamını düşününce mantıklı gelmişti..ama aynı yeri bir,iki kere eğip bükünce kırılıyor hemen..

Merhaba Servet Bey,
Eğmek zorunda kalacağınız kısımları belirleyip rekorlu hortuma çevirin, gerisi olduğu gibi kalsın. Pek çok gemide yada iş makinasında metal hortumlar tercih edilir , vakumda ezilme yapmaz.

Teşekkür ederim,Mustafa bey..Konu daha önce açılmış olsa cevabınız üzere dediğiniz gibi yapardım..Ama söküp attım bütün bakır boruları Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap..Bende kauçuk boru arayışındaydım ,Ama tam olarakta ne alacağımı bilmiyordum..Alttaki nbr kauçuk ile ilgili mesajınız netleştirdi beni..

*

    T. G.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2015, 20:05:24 »
Bence gerek yok . Arıza çıkarma sebebi olabilir
*

    Ö. A.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2015, 20:09:24 »
Mustafa Korsan,

Oncelikle tesekkur ederim.

Benim su an bir sorunum yok, sadece tedbir amacli tum çabam..

Tum hortumlari, filtreleri degistirdim.. 28 bara dayanikli "fuel" hortumu aldim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dizele uygun mu, iletinizden sonra simdi, suphe uyandi!.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Kontrol edecegim..

Cekvalfi sadece ilave tedbir olarak dusunmustum, bu durumda ihtiyac yok.. Mazot transfer pompasindan yedek bulunduracagim..

Depodan emis icin tedbir amacli bir aparat yaptirdim tornada ama icime sinmediginden kenarda duruyor.. Diger bir bilgisayarda, fotosunu yarin burada paylasip yorumunuzdan memnuniyet duyacagim...

Yanlis yapiyor olsam da, sora sora dogruyu buluyoruz. Genele hitap eden forumda bilgi olmasi hosuma gidiyor..

S/Y Molto Cattiva

*

    M. Ş.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #7 : Şubat 10, 2015, 07:33:27 »
Rica ederim.
 Aklınızda bir şüphe varsa yakıt hortumunuzun tipi ile alakalı seperatör filtrenizi değiştirirken ve motor yakıt filitrenizi değiştirince içlerine bakın siyah kauçuk parçaları yada kalıntıları var mı? Yoksa sorun yoktur.
Selamlar
Saygılar
*

    Ö. A.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #8 : Şubat 10, 2015, 07:55:07 »
Gunaydin,

Gecen yaz motor stop ettiginde, hortumu sokmustum...

Gordugum sumugumsu sivi ile ayni yazdiginiz gibiydi...

Hortum disaridan piril piril parliyor ancak ici patates cipsi gibi ufalanmisti...


S/Y Molto Cattiva

*

    Ö. A.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #9 : Şubat 10, 2015, 11:12:07 »
Mustafa Korsan,

Ekteki fotoğraflarda görülen aparatı, sümüğümsü sıvıyı depoda bırakıp, sadece mazot alabilsin diye yaptırdım.

Ancak deponun içi, temizlik sonrası 5-6 ay geçmiş olmasına rağmen tertemiz "görününce" ve de "Zihni Sinir procesine" onay verecek bir bilirkişi de bulamayınca cesaret edip emiş borusu/hortumunun ucuna takamadım. Kenarda bekletiyorum.

Fuel transfer pompasının aynısı webde var ama Türkiye'de bulamadım. Mutlaka sıfırını takıp, şu anda sorunsuzca görev yapanı yedekte tutmak istiyorum.

Filtreyi depo yanından, -ve koltuğun altından- pompayı ise makine üzerindeki ulaşması çok zorlu yerinden alıp yeni konumlarına koyma sebebim, gözlemleme ve müdahale etmenin kolay olması.

Hortumların üzerinde yakıt cinsi ile ilgili bir yazı göremedim. 28 bar basınca dayanıklı ama Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


 
*

    Ö. A.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #10 : Şubat 10, 2015, 11:16:29 »
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

S/Y Molto Cattiva - WIM

*

    M. Ş.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #11 : Şubat 10, 2015, 12:35:41 »
Deponuzunun geçen yıl ne derece temizlendiğini bilmiyorum.
Benim söylediğim tam temizlikte depo tekne dışına çıkar defalarda sanki plastik bir bidon yıkıyormuş gibi çalkalanıp boşaltılır.
Temizlenmiş olsa bile bekleyen yakıtta sonuç aynı. Sümüğümsü sıvı biodiselden dolayı oluşur.
*

    Ö. K.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #12 : Şubat 10, 2015, 17:21:01 »
Çekvalf sorunuza istinaden, Mustafa Korsanın dediği gibi sağlık bir motor ve doğru bağlantıları olan sistem mazotu geri kaçırmaz. Dolayısı ile çekvalf fazladan ve işlevsiz olacaktır.
Ayrıca çekvaf içerisindeki kauçuk (viton bir nebze iyi olsa da şişme yapması mümkün) zamanla bozulacak ve sistemde sorun yaratacaktır.

*

    Ö. A.

Ynt: Makina Mazot Beslemesinde Cekvalf Olmali mi?
« Yanıtla #13 : Şubat 10, 2015, 18:55:36 »
Omer ve Mustafa Korsan,

Ok. Konu icerigi anlasilmistir.

Ekstra tedbir bu durumda aksilik yapabilir ve gereksiz gorunuyor.

Bende de sorun yok.

Yedek pompa, hortumlar, rakorlar, kelepceler, filtreler ve reduksiyon rakorlarla seyre cikabiliriz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bilgisini paylasan korsanlara tesekkur ederim.

S/Y Molto Cattiva - WIM