0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
BE ehliyet hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak E sınıfı ehliyetini Haziran 1997'den önce almış olanlar 750 kg*üstü römork veya karavan çekebiliyorlar . Daha sonra alınmış bir E sınıfı ehliyetiniz varsa, ağır vasıta ehliyetim var diye güvenmeyin. Sizin tekrar sınava girip D sınıfı ehliyet almanız gerekir.(*) : 750 kg, çekilecek römork ya da karavanın yüklü ağırlığıdır. Karavan satıcılarının"Bu karavan 700 kg(kuru ağırlık), B sınıfı ehliyetle çekebilirsiniz" lerine itimat etmeyin. İlk kantarda bağlanırsınız.
Sevgili Korsanlar, Bu "batmazlık" konusunda, "CE" belgesi sahibi bir tekne, "D" sınıfı bile olsa (kaldı ki, 4 metrelik dışta takma motorlu ya da kürekli tekneler bile "C" sınıf - 2 metre denizde kendi imkanlarıyla seyir yapabilen - şimdi) batmazlık özelliğine sahip olmak zorunda, yaani onlar bile içi su doldurulduğunda Manş'ı geçebilir. Ama bu da çift cidar'ın şart olduğu anlamına gelmiyor. Ama kapalı, içi hava veya stropor vs. dolu bölmeleri olması gerektiği anlamına geliyor.
Erol Korsanım, Benim 2010 yazından 2017 Sonbaharına kadar, Ankara-Güney karavan yapısı 740kg ağırlığında 4 metrelik çekili karavanım vardı. Bunların üzerinde yazan ağırlıklar, mesela o üzerindeki 100 litrelik temiz su deposu dolu olmadan, karavanda tencere-tava, mutfak tüpü, senin üzerine ayrıca mesela o depoyu doldurmak için koyacağın 20-30 metre hortum, önüne yaptıracağın tente, elektrik bağlamak için koyacağın 20-30m kablo, tabak-çanak, bardak, çaydanlık-demlik, çarşaf-örtü, havlu, bir portatif merdiven vs. olmadan önceki ağırlıklardır. Bunlar da oldu mu, o karavan zaten 1000 kg'ı bulur. Ama ben kaç kere, kantarların önüne gelip yalvardım: "noooolur bi kantara giriiiim... nooolur giriiiim..." diye, sinirlendiler, bi dövmedikleri kaldı: "Git aaaabi, bi de senle mi uğraşıcaaaz?" diye kovaladılar beni. Arabam da Fiat Albea Multijet, kaputun açıldığı ön taraftaki metal levhada katar ağırlığı: 2495 kg yazıyor, aracın boş ağırlığı 1080kg. Ben biraz da bu katar ağırlığına güvenip, Karayollarına göre nasıl olsa 1,5 ton karavana kadar yolum var diye "nooolur giriiiim" diye bastırıyordum. Karayolları sizin ehliyetinize bakmaz, ona polis bakar. Ancak, polis kantar istasyonunun önünde durup, içeri yönlendiriyorsa "durumunuz kel" olabilir. O Land Rover'ların en kötüsüne fabrikası 3,5 ila 4 ton römork ağırlığı verir (ayrıca Defender'ların veya daha eski "serie"lerin tek veya çift kabin kamyonetleri, tabii ki kamyonettir ve öyle kaydedilir). Eğer katar ağırlığı o teknik referans metal levhasında da böyle gözüküyorsa karayolları bişiicikler demez, trafik polisi karışır o işe... Bana ise yollarda trafik polisi hiç çevirip, "ruhsata kayıtlı mı senin çeki demiri, karavanın 750kg'ı geçiyo mu bakiim, geçerse ayrı ruhsat, plaka, muayene ister ona..." falan demedi. Tersine, "aaabi sen o uzunlukla her yere yanaşamazsın, gel ben sana yer göstereyim..." falan dedi, mesela Yalova'nın tam içinde... Ancak, karavanı satmadan önce, epeydir yattığı ve çocukların camlarına taş atıp kırdığı, soğuktan sıcaktan yer yer boyasının attığı hobby bahçemizden alıp, Konya Yolu üzerinden, bakıma girsin diye Ankara'ya çekerken, Gölbaşı girişinde, maliyecilerin kamyonlara, tırlara fatura-vergi kontrolü yaptığı cebin önünde, genç bir trafik polisi çevirip, sadece ruhsattaki çeki demiri kaydına baktı, ehliyetimi bile sormadı... "Aaabi senin yolun uzun...Uğurlar ola..." diye gönderdi (ne uzunu be yau, 15km sonra, Siteler'deki Güney Karavana girecektim alt tarafı).
Orhan kaptan, yazmış olduklarınızdan anladığım kadarıyla , katamaran/trimaran batmazlık şartı var ,tek gövde yelkenlilere yok Acaba yelkenlilerin tamamen kapalı güverte olması , kamara kapısının kapalı olması halinde üzerine dalga da gelse içeri su almayacağından kuvvetli bir batma tehlikesi yok diye mi ? ayrı tutmuşlar?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapZamanında Yelkenciler Lokali yahoo grupta Mac Gregor hakkında bilgi istediğimde olumsuz görüşler bildiren geri dönüşler olmuştu. İlginç olan, bu görüş sahipleri hiç MacGregor sahibi olmamış hatta binip seyir dahi yapmamış kişilerdi. Ancak, Mac Gregor sahibi olup onu Batı Karadeniz'de(Bartın'dı sanırım) kullanan, defalarca hangardan römorkla kıyıya götürüp denize atan römorka alan hatta aracınının arkasında Marmaris'e götüren Ankara'lı bir avukat (yanlış hatırlamıyorsam adı Turgut İlhan'dı, üyemiz mi bilmiyorum), artısıyla eksisiyle son derece objektif bilgi vermişti ki, benim için en değerli bilgi o idi. Bence, forumda ve Google'da Turgut İlhan diye bir aratın, kendisine ulaşabildiğinize MacGregor ile ilgili çok değerli bilgilere ulaşacaksınız.(Gerçi Kerem korsan da daha ayrıntılı bilgiler verebilir)Burada esas olan sizin ne istediğiniz, ne beklediğiniz, bu iki tekne bunların hangilerine cevap verebiliyor.Son olarak, binin, içini dışını konforunu görün...(ben bir MacGregor'un içine girdiğimde fotoğraflara gerçek arasında boyut olarak fark görmüştüm). Sonra, karar sizin.Erol Korsanım çok teşekkür ederim,Sizin bu mesajınızdan sonra Turgut beyin numarasını intenette buldum..Yarın kendisini arayacağım..Benim beklentimi iki teknede şu an için karşılıyor..nasıl bir fark görmüştünüz boyutlarında?
Zamanında Yelkenciler Lokali yahoo grupta Mac Gregor hakkında bilgi istediğimde olumsuz görüşler bildiren geri dönüşler olmuştu. İlginç olan, bu görüş sahipleri hiç MacGregor sahibi olmamış hatta binip seyir dahi yapmamış kişilerdi. Ancak, Mac Gregor sahibi olup onu Batı Karadeniz'de(Bartın'dı sanırım) kullanan, defalarca hangardan römorkla kıyıya götürüp denize atan römorka alan hatta aracınının arkasında Marmaris'e götüren Ankara'lı bir avukat (yanlış hatırlamıyorsam adı Turgut İlhan'dı, üyemiz mi bilmiyorum), artısıyla eksisiyle son derece objektif bilgi vermişti ki, benim için en değerli bilgi o idi. Bence, forumda ve Google'da Turgut İlhan diye bir aratın, kendisine ulaşabildiğinize MacGregor ile ilgili çok değerli bilgilere ulaşacaksınız.(Gerçi Kerem korsan da daha ayrıntılı bilgiler verebilir)Burada esas olan sizin ne istediğiniz, ne beklediğiniz, bu iki tekne bunların hangilerine cevap verebiliyor.Son olarak, binin, içini dışını konforunu görün...(ben bir MacGregor'un içine girdiğimde fotoğraflara gerçek arasında boyut olarak fark görmüştüm). Sonra, karar sizin.
Göksel korsanım tekneleri inceledikçe burayada yorumlarınızı bildirmeyi unutmayın ama Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen yaz Sığ limanda Kaan Erdemin yanına demir atmıştık .Gece orda kaldık .Sabah Bizim hanım Oktay Kalk yanımıza çok güzel bir tekne gelmiş dedi...Kalktım gerçekten çok güzel hemde Şirin bir tekne...McGregor imişO zamana kadar hiç görmemiştim veya dikkat etmemişim, Çok hoşuma gitmişti..Sonradan her gördüğümde inceliyorumİçini , dengesini falan bilmem dış görünüşü gerçekten harikaŞurdan bakmıştık