0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. Y.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #45 : Ocak 16, 2019, 15:30:18 »
BE ehliyet hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak E sınıfı ehliyetini Haziran 1997'den önce almış olanlar 750 kg*üstü römork veya karavan çekebiliyorlar . Daha sonra alınmış bir E sınıfı ehliyetiniz varsa, ağır vasıta ehliyetim var diye güvenmeyin. Sizin tekrar sınava girip D sınıfı ehliyet almanız gerekir.


(*) : 750 kg, çekilecek römork ya da karavanın yüklü ağırlığıdır. Karavan satıcılarının"Bu karavan 700 kg(kuru ağırlık), B sınıfı ehliyetle çekebilirsiniz" lerine itimat etmeyin. İlk kantarda bağlanırsınız.


*

    N. D.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #46 : Ocak 16, 2019, 18:59:31 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
BE ehliyet hakkında bir şey diyemeyeceğim ancak E sınıfı ehliyetini Haziran 1997'den önce almış olanlar 750 kg*üstü römork veya karavan çekebiliyorlar . Daha sonra alınmış bir E sınıfı ehliyetiniz varsa, ağır vasıta ehliyetim var diye güvenmeyin. Sizin tekrar sınava girip D sınıfı ehliyet almanız gerekir.


(*) : 750 kg, çekilecek römork ya da karavanın yüklü ağırlığıdır. Karavan satıcılarının"Bu karavan 700 kg(kuru ağırlık), B sınıfı ehliyetle çekebilirsiniz" lerine itimat etmeyin. İlk kantarda bağlanırsınız.
Benim Land Rover Defender , hususi ancak ruhsatta arazi taşıtı-kamyonet olarak geçiyor . Şimdiye kadar hiç kantara girmedim . Hususi araçlar da kantara giriyor mu ?


*

    E. Y.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #47 : Ocak 16, 2019, 19:38:06 »
Kamyonet geçiyorsa bir ağırlık limiti var B ehliyet için. Yanılmıyorsam 3500 kg idi. Birleşik araçlar (yani, alkovenli karavan, campervan v.s.) için 4500 kg.a kadar arttırılmıştı diye biliyorum. Landrover Defender görünüş olarak arazi taşıtı. Kimsenin aklına kamyonet yazılacağı gelmemiştir. Bir de kamyonet minibüs v.s. için K2 belgesi meselesi var ki o konuya hakim değilim. Anladığım kadarı ile kimse de hakim değil. Bürokrasi dahil.
Önümüzde güzel bir fırsat var, P.tesi "Rüzgar Nereden Eserse"de Hakan'ın konuğu Gezenbilir Forum moderatörlerinden biri olacak sanırım. Sorularımızı hazırlayalım, biraz terletelim Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (Hakan'da konuğunu uyarsın, o da dersini çalışıp gelsin  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ).
Son olarak, bu ehliyet tonaj belge konularındaki ukalâlığımın kaynağı da Gezenbilir'dir. Oradan aldım, size sattım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Aklıma sonradan geldi. Adınıza kayıtlı hususi kamyonetteki yükün size ait olduğunu ispatlamak zorundasınız. Yani ben arabadaysam ve kasada-bagajda tamire götürdüğünüz çamaşır makinesi varsa ve de maliye kontrolüne denk gelirseniz geçmiş olsun. Minibüste de yanınızda birileri varsa, soyadı v.s. tutmuyorsa mali kontrole de gerek yok, polis çevirmesine denk gelirseniz... bir kere daha geçmiş olsun. Korsandan işlem yaparlarsa araç bağlanır, yeddiemin otoparkına çekilir, üç-beş bin TeLe artı otopark parası karşılığında geri alabilirsiniz. Acı ama gerçek
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2019, 19:47:01 Gönderen: Erol Yapıcı »


*

    O. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #48 : Ocak 17, 2019, 10:40:49 »
Erol Korsanım,
Benim 2010 yazından 2017 Sonbaharına kadar, Ankara-Güney karavan yapısı 740kg ağırlığında 4 metrelik çekili karavanım vardı. Bunların üzerinde yazan ağırlıklar, mesela o üzerindeki 100 litrelik temiz su deposu dolu olmadan, karavanda tencere-tava, mutfak tüpü, senin üzerine ayrıca mesela o depoyu doldurmak için koyacağın 20-30 metre hortum, önüne yaptıracağın tente, elektrik bağlamak için koyacağın 20-30m kablo, tabak-çanak, bardak, çaydanlık-demlik, çarşaf-örtü, havlu, bir portatif merdiven vs. olmadan önceki ağırlıklardır. Bunlar da oldu mu, o karavan zaten 1000 kg'ı bulur. Ama ben kaç kere, kantarların önüne gelip yalvardım: "noooolur bi kantara giriiiim... nooolur giriiiim..." diye, sinirlendiler, bi dövmedikleri kaldı: "Git aaaabi, bi de senle mi uğraşıcaaaz?" diye kovaladılar beni. Arabam da Fiat Albea Multijet, kaputun açıldığı ön taraftaki metal levhada katar ağırlığı: 2495 kg yazıyor, aracın boş ağırlığı 1080kg. Ben biraz da bu katar ağırlığına güvenip, Karayollarına göre nasıl olsa 1,5 ton karavana kadar yolum var diye "nooolur giriiiim" diye bastırıyordum. Karayolları sizin ehliyetinize bakmaz, ona polis bakar. Ancak, polis kantar istasyonunun önünde durup, içeri yönlendiriyorsa "durumunuz kel" olabilir. O Land Rover'ların en kötüsüne fabrikası 3,5 ila 4 ton römork ağırlığı verir (ayrıca Defender'ların veya daha eski "serie"lerin tek veya çift kabin kamyonetleri, tabii ki kamyonettir ve öyle kaydedilir). Eğer katar ağırlığı o teknik referans metal levhasında da böyle gözüküyorsa karayolları bişiicikler demez, trafik polisi karışır o işe... Bana ise yollarda trafik polisi hiç çevirip, "ruhsata kayıtlı mı senin çeki demiri, karavanın 750kg'ı geçiyo mu bakiim, geçerse ayrı ruhsat, plaka, muayene ister ona..." falan demedi. Tersine, "aaabi sen o uzunlukla her yere yanaşamazsın, gel ben sana yer göstereyim..." falan dedi, mesela Yalova'nın tam içinde... Ancak, karavanı satmadan önce, epeydir yattığı ve çocukların camlarına taş atıp kırdığı, soğuktan sıcaktan yer yer boyasının attığı hobby bahçemizden alıp, Konya Yolu üzerinden, bakıma girsin diye Ankara'ya çekerken, Gölbaşı girişinde, maliyecilerin kamyonlara, tırlara fatura-vergi kontrolü yaptığı cebin önünde, genç bir trafik polisi çevirip, sadece ruhsattaki çeki demiri kaydına baktı, ehliyetimi bile sormadı... "Aaabi senin yolun uzun...Uğurlar ola..." diye gönderdi (ne uzunu be yau, 15km sonra, Siteler'deki Güney Karavana girecektim alt tarafı).


*

    O. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #49 : Ocak 17, 2019, 11:11:10 »
Sevgili Korsanlar,
Bu "batmazlık" konusunda, "CE" belgesi sahibi bir tekne, "D" sınıfı bile olsa (kaldı ki, 4 metrelik dışta takma motorlu ya da kürekli tekneler bile "C" sınıf - 2 metre denizde kendi imkanlarıyla seyir yapabilen - şimdi) batmazlık özelliğine sahip olmak zorunda, yaani onlar bile içi su doldurulduğunda Manş'ı geçebilir. Ama bu da çift cidar'ın şart olduğu anlamına gelmiyor. Ama kapalı, içi hava veya stropor vs. dolu bölmeleri olması gerektiği anlamına geliyor.

*

    Ü. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #50 : Ocak 17, 2019, 11:30:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sevgili Korsanlar,
Bu "batmazlık" konusunda, "CE" belgesi sahibi bir tekne, "D" sınıfı bile olsa (kaldı ki, 4 metrelik dışta takma motorlu ya da kürekli tekneler bile "C" sınıf - 2 metre denizde kendi imkanlarıyla seyir yapabilen - şimdi) batmazlık özelliğine sahip olmak zorunda, yaani onlar bile içi su doldurulduğunda Manş'ı geçebilir. Ama bu da çift cidar'ın şart olduğu anlamına gelmiyor. Ama kapalı, içi hava veya stropor vs. dolu bölmeleri olması gerektiği anlamına geliyor.

Artık CE belgesiz tekne piyasaya sürme imkanı yok. Yazdığınızdan artık satılan tüm teknelerin pozitif yüzerliliği zorunlu gibi yanlış olduğunu sandığım bir anlam çıkıyor.

3-4m teknelerle insanlar balığa çıkıp, kötü havalara yakalanıp kolayca alabora olup, teknelerin batması sonucu da yardım bekleyememeleri sebebiyle, küçük sandallara 'batmazlık' özelliğinin zorunlu konulduğunu ben de okumuştum. Ama buna karşın bizim büyük CE belgeli, üstelik A sınıfı teknelerde dahi öyle bir özellik aranmıyor diye biliyorum.

Bazı katamaranlarda batmazlık var ama o da bolca sandviç panel güverte, ters dönünce gövde kısımlarında havanın tahliye olmaması gibi avantajların doğal sonucu.

*

    E. Y.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #51 : Ocak 17, 2019, 12:43:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Erol Korsanım,
Benim 2010 yazından 2017 Sonbaharına kadar, Ankara-Güney karavan yapısı 740kg ağırlığında 4 metrelik çekili karavanım vardı. Bunların üzerinde yazan ağırlıklar, mesela o üzerindeki 100 litrelik temiz su deposu dolu olmadan, karavanda tencere-tava, mutfak tüpü, senin üzerine ayrıca mesela o depoyu doldurmak için koyacağın 20-30 metre hortum, önüne yaptıracağın tente, elektrik bağlamak için koyacağın 20-30m kablo, tabak-çanak, bardak, çaydanlık-demlik, çarşaf-örtü, havlu, bir portatif merdiven vs. olmadan önceki ağırlıklardır. Bunlar da oldu mu, o karavan zaten 1000 kg'ı bulur. Ama ben kaç kere, kantarların önüne gelip yalvardım: "noooolur bi kantara giriiiim... nooolur giriiiim..." diye, sinirlendiler, bi dövmedikleri kaldı: "Git aaaabi, bi de senle mi uğraşıcaaaz?" diye kovaladılar beni. Arabam da Fiat Albea Multijet, kaputun açıldığı ön taraftaki metal levhada katar ağırlığı: 2495 kg yazıyor, aracın boş ağırlığı 1080kg. Ben biraz da bu katar ağırlığına güvenip, Karayollarına göre nasıl olsa 1,5 ton karavana kadar yolum var diye "nooolur giriiiim" diye bastırıyordum. Karayolları sizin ehliyetinize bakmaz, ona polis bakar. Ancak, polis kantar istasyonunun önünde durup, içeri yönlendiriyorsa "durumunuz kel" olabilir. O Land Rover'ların en kötüsüne fabrikası 3,5 ila 4 ton römork ağırlığı verir (ayrıca Defender'ların veya daha eski "serie"lerin tek veya çift kabin kamyonetleri, tabii ki kamyonettir ve öyle kaydedilir). Eğer katar ağırlığı o teknik referans metal levhasında da böyle gözüküyorsa karayolları bişiicikler demez, trafik polisi karışır o işe... Bana ise yollarda trafik polisi hiç çevirip, "ruhsata kayıtlı mı senin çeki demiri, karavanın 750kg'ı geçiyo mu bakiim, geçerse ayrı ruhsat, plaka, muayene ister ona..." falan demedi. Tersine, "aaabi sen o uzunlukla her yere yanaşamazsın, gel ben sana yer göstereyim..." falan dedi, mesela Yalova'nın tam içinde... Ancak, karavanı satmadan önce, epeydir yattığı ve çocukların camlarına taş atıp kırdığı, soğuktan sıcaktan yer yer boyasının attığı hobby bahçemizden alıp, Konya Yolu üzerinden, bakıma girsin diye Ankara'ya çekerken, Gölbaşı girişinde, maliyecilerin kamyonlara, tırlara fatura-vergi kontrolü yaptığı cebin önünde, genç bir trafik polisi çevirip, sadece ruhsattaki çeki demiri kaydına baktı, ehliyetimi bile sormadı... "Aaabi senin yolun uzun...Uğurlar ola..." diye gönderdi (ne uzunu be yau, 15km sonra, Siteler'deki Güney Karavana girecektim alt tarafı).


Orhan korsanım, sormamış olabilirler ancak, "çık bakalım kantara kaç okka çekiyormuş senin karavan" hikayelerini çok okudum. Hayattan bezdirmek isteyen görevliler için mevzuatımızda mebzul miktarda madde var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap . O polisler iyi niyetli davranıp zorluk çıkarmamışlar, şanslıymışsın diyelim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bundan 3-5 yıl önce ehliyet-ruhsat-plaka yok diye Zonguldak bisiklet nüfusunun yarısına ceza yazıp bağlayan trafik komiserini hatırlatırım. Adamın dayandığı bindokuzyüzbilmemkaç tarihli karayolları kanunu hâlâ yürürlükteydi.
(Bisiklet nüfusunun kalan yarısı o an trafikte olmadığı için yırttıydı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)
« Son Düzenleme: Ocak 17, 2019, 12:48:44 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    O. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #52 : Ocak 17, 2019, 14:27:05 »
Ümit Korsanım,
Haklısın, bir araştırdım. Şunlar çıktı:

 ISO 12217-3 Small craft – Stability and buoyancy – Methods of assessment and categorisation – Part 3: Boats of up to and including 6 m Lh
Gezi tekneleri yönetmeliği
Yüzebilirlik ve batmazlık
   Tekne tasarım kategorisi ve üreticinin önerdiği taşıma kapasitelerini dikkate alan uygun yüzebilirlik karakteristiklerini sağlayacak şekilde inşa edilmiş olacaktır. Yaşam mahalleri bulunan bütün çok gövdeli tekneler, tekne alabora olduğu zaman batmayacak şekilde tasarımlanacaktır. Kendi tasarım kategorisinde  kullanıldığında, dalgada su alabilecek, boyu 6 m ’den küçük teknelerin tamamen suyla dolması durumunda uygun yöntemlerle teknenin yüzebilirliği sağlanmış olacaktır.

E şimdi, ben haksız mıymışım Jeanneau Sun Fast 20 (ya da Beneteau First 20) derken. Ya o youtube'daki İspanyollar Sun Fast 20'yle Atlantikteki İspanyol adalarına 5 metrenin üzerinde dalgalarda hoplaya zıplaya giderken... Di mi Ali Ünalan korsanım?

Hadi bu kural, emniyet bakımından doğru da, haala 30 metrelik katamaran veya trimaranlar için bile CE'de bile bu positive buoyancy şartı geçerli. O ilginç. Bunlardan zaten çoğu, okyanus yarış makinası olarak yapılıyor.
*

    N. D.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #53 : Ocak 17, 2019, 15:28:29 »
Orhan kaptan, yazmış olduklarınızdan anladığım kadarıyla , katamaran/trimaran batmazlık şartı var ,tek gövde yelkenlilere yok
Acaba yelkenlilerin tamamen kapalı güverte olması , kamara kapısının kapalı olması halinde üzerine dalga da gelse içeri su almayacağından kuvvetli bir batma tehlikesi yok diye mi ? ayrı tutmuşlar?
*

    O. E.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #54 : Ocak 17, 2019, 15:38:18 »
Nevzat korsan ,

Onu bilmem Ben bizim patronu öyle kandırıyorum  tam dediğin gibi...

"Heçler kapalı , Kapıda kapalı ise Bu tekne batmazmış "  diye

Sagdan soldan İkide yalancı şahit

- Değil mi kaptanım ?

- Tabii tabii batmaz...

Şaka bir yana Bir süre evvel Çok Ünlü Bir Doktorun Koskoca Teknesi ve yepyeni  batmış...Bu Heç açık diye...
*

    Ü. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #55 : Ocak 17, 2019, 16:48:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Orhan kaptan, yazmış olduklarınızdan anladığım kadarıyla , katamaran/trimaran batmazlık şartı var ,tek gövde yelkenlilere yok
Acaba yelkenlilerin tamamen kapalı güverte olması , kamara kapısının kapalı olması halinde üzerine dalga da gelse içeri su almayacağından kuvvetli bir batma tehlikesi yok diye mi ? ayrı tutmuşlar?


Katamaranlar geniş hacimli yapiları ile ayni boy teknenin iki kati hacimde de olsa neredeyse aynı ağirlikta. En başta safra, torpil vs ağırlık yok. Çok geniş bir yüzey alanı var gerek iç gerek dış güverte, hatta yan duvarlar tavan, içi balsa sandviç panel olunca bunlar hep yüzdürücü etken. Yani hiç bir ozel detay yapmasan batmiyor baziları.

Otoriteler kural koyarken teknik olarak yapilabilir detayları yazabiliyorlar. Bazı katamaranlar batmıyorsa, az bir çabayla hepsi batmaz yapılabilir mantığıyla kural konuveriyor.

Monohol tekneyi 'batmaz' yapmanın kolay bir yolu olsaydı, onu da isterlerdi.
*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #56 : Ocak 17, 2019, 21:23:00 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zamanında Yelkenciler Lokali yahoo grupta Mac Gregor hakkında bilgi istediğimde olumsuz görüşler bildiren geri dönüşler olmuştu. İlginç olan, bu görüş sahipleri hiç MacGregor sahibi olmamış hatta binip seyir dahi yapmamış kişilerdi. Ancak, Mac Gregor sahibi olup onu Batı Karadeniz'de(Bartın'dı sanırım) kullanan, defalarca hangardan römorkla kıyıya götürüp denize atan römorka alan hatta aracınının arkasında Marmaris'e götüren Ankara'lı bir avukat (yanlış hatırlamıyorsam adı Turgut İlhan'dı, üyemiz mi bilmiyorum), artısıyla eksisiyle son derece objektif bilgi vermişti ki, benim için en değerli bilgi o idi.
Bence, forumda ve Google'da Turgut İlhan diye bir aratın, kendisine ulaşabildiğinize MacGregor ile ilgili çok değerli bilgilere ulaşacaksınız.
(Gerçi Kerem korsan da daha ayrıntılı bilgiler verebilir)
Burada esas olan sizin ne istediğiniz, ne beklediğiniz, bu iki tekne bunların hangilerine cevap verebiliyor.Son olarak, binin, içini dışını konforunu görün...(ben bir MacGregor'un içine girdiğimde fotoğraflara gerçek arasında boyut olarak fark görmüştüm). Sonra, karar sizin.

Erol Korsanım çok teşekkür ederim,Sizin bu mesajınızdan sonra Turgut beyin numarasını intenette buldum..Yarın kendisini arayacağım..Benim beklentimi iki teknede şu an için karşılıyor..nasıl bir fark görmüştünüz boyutlarında?

Erol Korsanım Turgut beye ulaştım ve bugun yaklaşık 30 dk suren telefon görusmesi yaptık..Kendisi 20 yıldır Mac Gregor kullanıcısı olarak ve halada kullanmakta olup(Baska tekne almamıs)bana harika referanslar verdi ve bende tercihimi kesinlikle MacGregordan yana kullanıp Cumartesi bir aksilik olmazsa alıcağım..Size cok tesekkur ederim..
*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #57 : Ocak 17, 2019, 21:29:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Göksel korsanım tekneleri inceledikçe burayada yorumlarınızı bildirmeyi unutmayın ama  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cezmi korsanım bugun Avukat Turgut beyle 30 dk suren telefon gorusmem oldu ve inanın çok etkilendim.Kendisi 20 yıldır Mac Gregor 26m kullanıyor ve hic değiştirmemiş ayrıca şu anda kullanmayada devam etmekte..Kısa zamanda Ankarada buluşup bir rakı içeceğiz..Arkadaşlarıyla beraber olduğu zaman veya kalabalık olduğu zaman buyuk tekne kiralıyorlar.Banada çok mantıklı geldi..Kendisi mac Gregoru yalamış,yutmus yani Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benimde seçimim bu yonde olacak ve kısmetse Cumartesi alacağım..
*

    Ü. Ö.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #58 : Ocak 17, 2019, 21:31:03 »
Bu da benden gelsin. Gelgit olan yerde demir atmaya gerek yok.   Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Google abi ne okuduğumuza bakıp youtube'a ispiyonluyor kesin. Hiç Mcgregor aratmadım ama nasılsa önüme çıkıverdi.
*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #59 : Ocak 17, 2019, 21:31:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Geçen yaz Sığ limanda Kaan Erdemin yanına demir atmıştık .
Gece orda kaldık .
Sabah Bizim hanım Oktay Kalk yanımıza çok güzel bir tekne gelmiş dedi...
Kalktım gerçekten çok güzel hemde Şirin bir tekne...McGregor imiş
O zamana kadar hiç görmemiştim veya dikkat etmemişim, Çok hoşuma gitmişti..
Sonradan her gördüğümde inceliyorum
İçini , dengesini falan bilmem dış görünüşü gerçekten harika

Şurdan bakmıştık



Oktay korsanım bugun 20 yıldır mac Gregor kullanan Avukat arkadaşla görüştüm telefonda yaklaşık 30 dk:)Kararımda bu yonde olacak ,gerçekten 2 kişi için harika bir tekne Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap