0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Eski bir macgregor sahibi olarak, yelken performansı iyi değil. Sağanaklardan çok etkileniyor. Ancak, artıları da var; yüksek beygirli motoru ve yaşam alanı o boyda bir tekneden beklenmeyecek kadar rahat. Ayrıca salmayı kaldırıp çok sığ sulara girebiliyorsunuz.[/quoteKerekm korsanım ,benimde mac Gregorda yelken konusunda beneteau dan iyi olmadığını düşünüyorum..Artıları evet çok fazla..
Bence Beneteau çok daha iyi bir seçim olacaktır, şöyle ki mcgregor biraz motoryat biraz da yelkenli özellikleri ile yoğrulmuş bir tasarım olduğu için ne tam bir yelkenli ne de tam bir motoryat olmayı beceremiyor. Havuzluğu 26 feet bir tekne için oldukça dar, ortadaki dümen dolabı kıç havuzluğu kaplıyor ve kullanışsız. Bunun dışında bir trailer teknesinin elbette ki kışlama ve barınma açısından çok büyük ekonomik avantajları var. Ekonomik anlamda barınma, kışlama masraflarını karşılamak sizin için büyük problem olmayacaksa ve bu sizin için 2 yıl kullanıp elden çıkartacağınız bir tekne olduğu için 2 eli çok daha güçlü olan Beneteau veya benzeri markalı tekneleri tavsiye ederim. Bu arada her iki tekneyle de doğru havayı kolladığınızda ne marmarada ne de ege de sorun yaşamazsınız.
Zamanında Yelkenciler Lokali yahoo grupta Mac Gregor hakkında bilgi istediğimde olumsuz görüşler bildiren geri dönüşler olmuştu. İlginç olan, bu görüş sahipleri hiç MacGregor sahibi olmamış hatta binip seyir dahi yapmamış kişilerdi. Ancak, Mac Gregor sahibi olup onu Batı Karadeniz'de(Bartın'dı sanırım) kullanan, defalarca hangardan römorkla kıyıya götürüp denize atan römorka alan hatta aracınının arkasında Marmaris'e götüren Ankara'lı bir avukat (yanlış hatırlamıyorsam adı Turgut İlhan'dı, üyemiz mi bilmiyorum), artısıyla eksisiyle son derece objektif bilgi vermişti ki, benim için en değerli bilgi o idi. Bence, forumda ve Google'da Turgut İlhan diye bir aratın, kendisine ulaşabildiğinize MacGregor ile ilgili çok değerli bilgilere ulaşacaksınız.(Gerçi Kerem korsan da daha ayrıntılı bilgiler verebilir)Burada esas olan sizin ne istediğiniz, ne beklediğiniz, bu iki tekne bunların hangilerine cevap verebiliyor.Son olarak, binin, içini dışını konforunu görün...(ben bir MacGregor'un içine girdiğimde fotoğraflara gerçek arasında boyut olarak fark görmüştüm). Sonra, karar sizin.
Merhaba;Şimdiye kadar hep Motoryat kullanmış birisi olarak MacGregor tekneye ben de merak saldım bir dönem. Denildiği gibi birçok avantajı var.(Römork, hareketli salma, boşaltılabilir balast tankı, hafifliği gibi.) Derken bir Mac Gregor buldum ve karada römork üstünde olan bir satılığa gidip baktım. İç mekanı tek cidar olması dolayısıyla yeterli genişlikte. Baialtı kıçaltı kamaralar ikişer kişilik. mutfak ve Wc asgari ihtiyacı karşılar. İç mekan yüksekliği ve ferahlığı da kimine iyi kimine yetersiz gelebilir. Limitlerde diyelim.Öbür taraftan; az evvel de bahsedildiği gibi havuz malesef çok kötü ortadaki dümen teşkilatı olmasa belki idare edilebilir ama onunla neredeyse adım atacak yer yok. iki yetişkin bir çocuk için anca yeter. Tekne römorkla taşınabilmesi için 2.40 eninde yapılmış. Dolayısıyla güverte de aynı şekilde ufak. Attığınız her adım farklı kotta oluyor. Güç bela iki kişi uzanabilir. Şekli şemali, dış ölçüleri vs zaten görece konular bence başarılı ve yakışıklı.Ek bir bilgi vereyim. 26M ve 26X karşılaştırmasını da yapmıştım kendimce. 26X in dinlencesi daha geniş. 26M 'de kıç altı kamaraya giriş kolay olsun diye havuzdan kamaraya giriş kısmını havuz koltuklarıyla aynı seviyeye getirmişler ve zaten dar olan havuzu iyice daraltmışlar ayrıca kamaraya inişi de saçma bir şekilde zorlaştırmışlar. Yanı önce çıkıyorsunuz sonra daha çok iniyorsunuz. 26 M deki hareketlı kayar mutfak gereksiz. Ayrıca tüplü ocak kullananlar için risk bile teşkil ediyor hareket ettirilen tüp hortumundan dolayı. Kısacası 26X bence daha iyi bir seçim.Gelelim römork olayına. Bu konuyla ilgili ayrı bi başlık açmak istiyorum gerçi ama yeri gelmişken. Bu ebat ve ağırlıkta bir tekneyi güvenli ve mevzuata uygun bir şekilde nakil etmek istiyosak frenli ve ruhsatlı bir römork edinmemiz gerekir. Ayrıca B sınıfı ehliyetler için artık BE sınıfı ehliyet almamız gerekiyor. Merak edenler için şu an 2500-3000 tl ye maloluyor.( Sürücü kursu vergi harç v.s dahil). Bu yaz 6.5 metre teknemi İstanbul Fethiye yaparak götürmek istiyorum.Toplamda 1250 kg ama yine de sanırım bunları yapacağım. Aksi halde ters bir durumda yüzde 100 suçlu duruma düşülür.Son olarak bende bu başlığa şöyle bir pencere açmak isterim. Aynı boyda bir motoryat örneğin Antares 8 Mac Gregor yerine tercih edilse daha mantıklı olmaz mı? (yelken merakı olmayanlar için) Sonuçta çoğu yelkencilerimiz belki yapılan seyirlerin büyük kısımlarını motorla yapıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapSizin koşullarınızda ben olsam ilk ön seçimime bağlı kalır ve 40 ft bir tekne alırdım.Ahmet korsanla aynı fikirdeyim.12 yıldır profesyonel scuba dalgıçlık yapan biri zaten yarı denizci olmuştur. Belki yelkene uzaksınız ama abartılacak bir durum yok. Benim tecrübem iyi yelkenci aynı şartlarda daha hızlı gidiyor ama en kötüsü de yolda kalmıyor. Zaman ve maddi anlamda 40ft hedefleyecek bir durum var ise direk 40ft'ten girin bu işe...Demir atma, yanaşma gibi manevraları çalıştığınız zaman, gerisi daha kolay. 26 feet teknede çalıştığınız manevraların 40ft'e o kadar da faydası olmaz düşüncesindeyim.Bolca zarar etmeye gönüllü olmadıkça, tekne kolay alınıp satılmıyor.
Sizin koşullarınızda ben olsam ilk ön seçimime bağlı kalır ve 40 ft bir tekne alırdım.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu tek cidar ,çift cidar meselesi ilgimi çekti .Yelkenlilerde çift cidar var mı ? ETAP yelkenli yatları çift cidarlı. Ya da hem çift hem tek cidar üretiliyor. Sitesine girip inceleyebilirsiniz. Test etmek için içini su doldurup Manş'ı geçmişlerdi.Teşekkür ederim ,Erdal Kaptan sağolun ...
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBu tek cidar ,çift cidar meselesi ilgimi çekti .Yelkenlilerde çift cidar var mı ? ETAP yelkenli yatları çift cidarlı. Ya da hem çift hem tek cidar üretiliyor. Sitesine girip inceleyebilirsiniz. Test etmek için içini su doldurup Manş'ı geçmişlerdi.
Bu tek cidar ,çift cidar meselesi ilgimi çekti .Yelkenlilerde çift cidar var mı ?
Sayın hocam ,merak ettiğim bir konu da koç boynuzu gibi yük taşıyan elemanların altına ahşap destek konuluyor mu lux yatlarda ,yoksa başka bir şekilde mi sağlamlaştırılıyor ?
Dengesi konusunda bir not: Kamara üstündeki bir plakada, ---- kişiden fazlası kamara üstüne aynı anda çıkmasın, gibi bir yazı var.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapMerhaba;Şimdiye kadar hep Motoryat kullanmış birisi olarak MacGregor tekneye ben de merak saldım bir dönem. Denildiği gibi birçok avantajı var.(Römork, hareketli salma, boşaltılabilir balast tankı, hafifliği gibi.) Derken bir Mac Gregor buldum ve karada römork üstünde olan bir satılığa gidip baktım. İç mekanı tek cidar olması dolayısıyla yeterli genişlikte. Baialtı kıçaltı kamaralar ikişer kişilik. mutfak ve Wc asgari ihtiyacı karşılar. İç mekan yüksekliği ve ferahlığı da kimine iyi kimine yetersiz gelebilir. Limitlerde diyelim.Öbür taraftan; az evvel de bahsedildiği gibi havuz malesef çok kötü ortadaki dümen teşkilatı olmasa belki idare edilebilir ama onunla neredeyse adım atacak yer yok. iki yetişkin bir çocuk için anca yeter. Tekne römorkla taşınabilmesi için 2.40 eninde yapılmış. Dolayısıyla güverte de aynı şekilde ufak. Attığınız her adım farklı kotta oluyor. Güç bela iki kişi uzanabilir. Şekli şemali, dış ölçüleri vs zaten görece konular bence başarılı ve yakışıklı.Ek bir bilgi vereyim. 26M ve 26X karşılaştırmasını da yapmıştım kendimce. 26X in dinlencesi daha geniş. 26M 'de kıç altı kamaraya giriş kolay olsun diye havuzdan kamaraya giriş kısmını havuz koltuklarıyla aynı seviyeye getirmişler ve zaten dar olan havuzu iyice daraltmışlar ayrıca kamaraya inişi de saçma bir şekilde zorlaştırmışlar. Yanı önce çıkıyorsunuz sonra daha çok iniyorsunuz. 26 M deki hareketlı kayar mutfak gereksiz. Ayrıca tüplü ocak kullananlar için risk bile teşkil ediyor hareket ettirilen tüp hortumundan dolayı. Kısacası 26X bence daha iyi bir seçim.Gelelim römork olayına. Bu konuyla ilgili ayrı bi başlık açmak istiyorum gerçi ama yeri gelmişken. Bu ebat ve ağırlıkta bir tekneyi güvenli ve mevzuata uygun bir şekilde nakil etmek istiyosak frenli ve ruhsatlı bir römork edinmemiz gerekir. Ayrıca B sınıfı ehliyetler için artık BE sınıfı ehliyet almamız gerekiyor. Merak edenler için şu an 2500-3000 tl ye maloluyor.( Sürücü kursu vergi harç v.s dahil). Bu yaz 6.5 metre teknemi İstanbul Fethiye yaparak götürmek istiyorum.Toplamda 1250 kg ama yine de sanırım bunları yapacağım. Aksi halde ters bir durumda yüzde 100 suçlu duruma düşülür.Son olarak bende bu başlığa şöyle bir pencere açmak isterim. Aynı boyda bir motoryat örneğin Antares 8 Mac Gregor yerine tercih edilse daha mantıklı olmaz mı? (yelken merakı olmayanlar için) Sonuçta çoğu yelkencilerimiz belki yapılan seyirlerin büyük kısımlarını motorla yapıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapOmer korsanım detaylı bilgileriniz için çok teşekkür ederim..Maalesef şu an piyasada 26x bulamıyorum..Diger konu gerçekten hiç bilmediğim bir konuydu..Src belgesiyle romorkun taşınabileceğini düşünmüştüm ve araştırmamışımda..harika bir detaya değinmişiniz..Yarın hemen araştıracağım,detayları burdada paylaşırım..Mac Gregor ların kendi orjinal romorkları var ancak frenli olup olmadığını bilmiyorum ancak internetde bu konuyu daha önce araştırdığımda sadece romork ağırlığı 750 kga kadar olanlarda romorkun frenli olması gerekmiyor diye okumuştum..Sizde bir araştırn ,yine burda bilgilerimizi paylaşalım Omer korsanım..