0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    B. Y.

Devir saati kalirasyonu
« : Ağustos 12, 2020, 16:28:19 »
Merhabalar Mors marka 0-4000 rpm lik bir devir saati altım bunu Yanmar 3GM30F  motoruma takmayı düşünüyorum ancak kalibrasyon olayını nasıl yapacağım .Yanmar bir makine  rolentide kaç devirde olması gerekmekte yada  çalıştığı anca makine kaç devirde olduğunu nasıl bileceğim ki ayarı ona göre kalibre edeceğim sayın Korsan Abilerim. Şİmdiden çok teşekkür ederim yardımlarınız için.


*

    A. Ç.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2020, 16:53:59 »
Motor devri krank çıkışından, mekanik bir saatle ölçülür, sanırım artık ölçen elektronik cihazlar da vardır. Rölantide ve herhangi sabit gazda devri ölçüp, elinizdeki devir saatinin aynı konumlarda kaç devir gösterdiğine bakıp kalibre edebilirsiniz.


*

    E. E.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2020, 17:03:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhabalar Mors marka 0-4000 rpm lik bir devir saati altım bunu Yanmar 3GM30F  motoruma takmayı düşünüyorum ancak kalibrasyon olayını nasıl yapacağım .Yanmar bir makine  rolentide kaç devirde olması gerekmekte yada  çalıştığı anca makine kaç devirde olduğunu nasıl bileceğim ki ayarı ona göre kalibre edeceğim sayın Korsan Abilerim. Şİmdiden çok teşekkür ederim yardımlarınız için.

Dizel makinalarin rölanti devirleri yaklasik 750 rpm olur.Ben olsam makinanin maksimum bosta verdigi devirle ayarlarim.Makinaniz max rpm degeri katalaguunda yazar.Bosta tam gaz verin bakin.Ama devir saatine nasil kalibrasyon yapacaksiniz o kismini anlayamadim.Ayar yapilabilen bir ekrani vs. bir ozelligi mi var.Motor sarj dinamosundan bagli kablo ile gosterir motor devirini,yani takinca calisir birsey yapmaniza gerek yok diye biliyorum.


*

    A. K.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2020, 18:00:38 »
Aldıgınız devir saatini matora monte edeceksiniz sonra  mAkinanın krank cıkıs volanını üzerinden önce başka bir cihazla o anki devri  ölceceksiniz ve aynı devirdeyken saatinizi ayarlayacaksınız. Muhtelif devirde ölcum yaparak kontrol edeceksiniz. Maalesef baska hassas yapma yolu yok.

ama benim rolantim 1000 devirdir max is 3000 devirdir deyip ayarı yaparım derseniz o zaman baska .
« Son Düzenleme: Ağustos 12, 2020, 18:02:23 Gönderen: Atilla Kaplan »


*

    B. Y.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #4 : Ağustos 13, 2020, 14:18:48 »
Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için  Allah razı olsun.

*

    S. T.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #5 : Ağustos 13, 2020, 22:04:39 »
Benim bildigim,kendi makinamdan 83 sabb,devir saatinin sensörü volant üstündeki delige monte ediliyor ..ama yeni tip makinalarda devir alternatöre baglanan sensörlerle ölçülüyor diye biliyorum..konuya hakim bir arkadaşımız açıklamalarda bulunur..
*

    A. Ç.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2020, 13:34:24 »
Devir eskiden volan üstüne veya benzer yere monte edilen bir sensörden ölçülürdü. Volana bir mıknatıs yapıştırılır, mıknatıs motor gövdesinde olan bir reed switch'i kontrol eder buna göre devir saati çalışırdı. Belki bir ara optik okuyucular da kullanılmış olabilir. Şimdi ise alternatörden alınıyor, alternatör dönme hızı arttıkça üretilen elektriğin frekansı da artıyor, bu frekansa göre elektronik olarak motor devri hesaplanıp göstergeye veriliyor. Alternatörler değişik çapta kayış kasnağı ile donatıldığından sanırım her motor üreticisi kendi motor bağlantısına özel olarak devir saatini programlıyor.

Bir zamanlar elimde mekanik devir saati vardı, krankın kasnak çıkışında tam ortaya üçgen kesitli ucu dokundurup dakika tutar ve devir saatinin o dakikada kaç tur yaptığına bakardım. Krank ucu, buraya diş çekmek amacı ile küçük bir delik (çöküntü) oluşturur ve saatin iğnesi de bu çöküntünün içine kendiliğinden girerdi. Doğru zaman tutarsannız kesinlikle şaşmazdı.
*

    N. Ö.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2020, 14:24:55 »
Bütün markaların devir saatlerini bilemiyorum, ama bir defa kendi Yanmar devir saatini kalibre ettim.

Krank kasnağına yapıştırılan küçük bir yansıtıcı banta lazer devir ölçücü (çin malı ucuz bir cihaz , ama iş görüyor) tutarak devri ölçtüm.
Devir saatinin arkasındaki tornavida başlı düğmeyi ( muhtemelen arkasında ayarlı bir direnç var) çevirerek aynı devri gösterir hale getirdim.
Rölantide ve yüksek devirde kontrol ettim.

Eğer elinizde devir ölçme cihazı yoksa, şu şekilde de kabaca yapabilirsiniz.
Dizel enjektör pompaları, üreticinin maksimum devrine göre regüle edilmişlerdir. Eğer düzgün çalışıyorsa, boştaki tam gazda makina bu devrin üstüne çıkamaz.

Makinanızın maksimum devrini biliyorsanız (örneğin benim bu güne kadar kullandığım Yanmar’lar hep 3600d/d idi. Ama başka devirler de olabilir) boşta tam gaz verip saati bu devre ayarlayabilirsiniz. Regülatörünüz iyi çalışıyorsa ayar kabaca doğrudur.
*

    T. D.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #8 : Ağustos 16, 2020, 10:46:02 »
Bekir korsan'ım akıllı telefona indireceğiniz " Acoustic Tachometer "uygulaması ile deviri ölçebilirsiniz. Sistem ses frekansı ile ölçüm yapıyor. İnsan kulağının algılayamadığı tekrar eden sesleri sayıyor ve devri söylüyor.
Aranızda gitar çalan varsa gitar akordu yapmak için kullanılan " gitar tuna " veya benzer uygulamalrı bilir. Bu programlar sesin frekansını ölçer ve size akor için bilgi verir.
Ancak naçizane tavsiyem ufak tefek farkları gözardı edin ve maksimum devirde motorunuzun çıkardığı devir yöntemi ile manuel ayar yapın. Sögelimi motorun max devri 3600 ise zaten elinizde bir referans var. Rolanti devri üzerinden ayar yapılmaz çünkü oran ve orantı faktörü sizi daha fazla yanıltır. Kalın sağlıcakla.
*

    B. Y.

Ynt: Devir saati kalirasyonu
« Yanıtla #9 : Ağustos 18, 2020, 16:53:26 »
Çok teşekkür ederim Korsan Abilerim ve Kardeşlerim .Allah Hepinizden Razı Olsun