0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ümit Korsanım,Haklısın, bir araştırdım. Şunlar çıktı: ISO 12217-3 Small craft – Stability and buoyancy – Methods of assessment and categorisation – Part 3: Boats of up to and including 6 m LhGezi tekneleri yönetmeliğiYüzebilirlik ve batmazlık Tekne tasarım kategorisi ve üreticinin önerdiği taşıma kapasitelerini dikkate alan uygun yüzebilirlik karakteristiklerini sağlayacak şekilde inşa edilmiş olacaktır. Yaşam mahalleri bulunan bütün çok gövdeli tekneler, tekne alabora olduğu zaman batmayacak şekilde tasarımlanacaktır. Kendi tasarım kategorisinde kullanıldığında, dalgada su alabilecek, boyu 6 m ’den küçük teknelerin tamamen suyla dolması durumunda uygun yöntemlerle teknenin yüzebilirliği sağlanmış olacaktır.E şimdi, ben haksız mıymışım Jeanneau Sun Fast 20 (ya da Beneteau First 20) derken. Ya o youtube'daki İspanyollar Sun Fast 20'yle Atlantikteki İspanyol adalarına 5 metrenin üzerinde dalgalarda hoplaya zıplaya giderken... Di mi Ali Ünalan korsanım?Hadi bu kural, emniyet bakımından doğru da, haala 30 metrelik katamaran veya trimaranlar için bile CE'de bile bu positive buoyancy şartı geçerli. O ilginç. Bunlardan zaten çoğu, okyanus yarış makinası olarak yapılıyor.
Dengesi konusunda bir not: Kamara üstündeki bir plakada, ---- kişiden fazlası kamara üstüne aynı anda çıkmasın, gibi bir yazı var.
Macgregor'lar (bence, diyeyim) konaklamalı seyirler için aralarında kaç-göç olmayan iki kişi için (karı-koca, sevgili v.s) uygun. Tuvalet kabini dışında kapalı alan olmaması mahremiyet açısından en büyük sorun. Fotoğraflarda çok geniş, çok ferah durmasına rağmen içine girdiğimde yüksekliğin ancak kurtardığını(boyum 1,71), kapalı tuvaletin dar olduğunu(enim de fena sayılmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) gördüm. Belki de ben beklentilerimi yüksek tutmuştum. O yüzden alacak olanın kendisinin görmesi önemli.MacGregor'da beş kişi güvertenin bir tarafında dursa tekne bayılmaz. O not forumun Hakan'ları(HakanZ-HakanE-HakanT) aynı anda güverteye çıkmasın diye. Güverteninde canı var, ona da yazık. Di mi ama? Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ben bu Mc Gregoru ilk gördüğümden beri hayranım, bu başlık dolayısı ile iyice bakındım internetten Çok şaşırdım fun clubları ayrı forumları , bir çok aksesuarı varDaha önemlisi sahipleri gerçekten Seviyorlar bu bir marka için çok büyük bir şans....Güle güle kullanın ,
Hahh be Ali Korsanım, Bi de daha dün, "aaabi satalı iki sene oldu, vallaa taze bilgim yok..." diye ağlıyodun... Ha bugün de arkasından ağıt yakıyorsun :=))). Aslında Efe Korsanın anlatması laazım tabii ki, "iyi marka, küçük boyutlu yelken teknesi"ni bugünlerde. Senin şimdi koyduğun o iki fotoğrafı, daha önceden biliyorum. Ama işin ilginç tarafı, bordaları çok daha yüksek 26 feet Mc Gregor'ı da bağlıyorlar aynı şekilde.Bu arada, geçtiğimiz Ekim ayı gibi, Ankara'dan İstanbul'a, valideyi ziyarete gelmiştim. Bir "Grand Soleil 45" (Keyif 60-Didim) sahibi eniştem ve kızkardeşim Pendik Hızlı Tren İstasyonundan beni almışlardı, birkaç gün sonra gene oraya bırakıyorlardı. Şaşkınbakkal hizasından sahil yoluna çıktık, biraz yağmurlu da bir havaydı. Birkaç km sonra yanımızdan arkası römorklu bir araba geçti, üstünde bir tekne vardı. Biraz hızlıca gitti, önce teknenin ne olduğunu anlamadık. Benim enişte, "Bu ne ki Orhan, biliyor musun?" diye bir bastı... Daha 50 metre kala Mc Gregor 26'yı tanıdım. Künyesini saydım arka koltuktan... Kızkardeşim attı kahkahayı, hemen telefonu aldı eline: "Vallaa öyleymiş, nereden biliyorsun Orhan?..." dedi. "Yau, bundan daha ilginç bir tekne yok, arkasında kayak da yapılıyor 50 beygir motorla, 9,9 Beygir olduğunda da 50 knot rüzgarda yelken yapılıyor... O dikkatimi çekmişti." dedim. Pendik İstasyon'a kadar gülerek geldik (ama rivayet muhtelif, bu tekneyle 50 knot rüzgarda, 5 metre dalgada seyir yapan skipper'ın, kendine yelken taksa aynı şartlarda seyir yapabileceği iddia ediliyor :=))) ).