0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #30 : Ocak 15, 2019, 23:55:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eski bir macgregor sahibi olarak, yelken performansı iyi değil. Sağanaklardan çok etkileniyor. Ancak, artıları da var; yüksek beygirli motoru ve yaşam alanı o boyda bir tekneden beklenmeyecek kadar rahat. Ayrıca salmayı kaldırıp çok sığ sulara girebiliyorsunuz.
[/quote
Kerekm korsanım ,benimde mac Gregorda yelken konusunda beneteau dan iyi olmadığını düşünüyorum..Artıları evet çok fazla..


*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #31 : Ocak 16, 2019, 00:01:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence Beneteau çok daha iyi bir seçim olacaktır, şöyle ki mcgregor biraz motoryat biraz da yelkenli özellikleri ile yoğrulmuş bir tasarım olduğu için ne tam bir yelkenli ne de tam bir motoryat olmayı beceremiyor. Havuzluğu 26 feet bir tekne için oldukça dar, ortadaki dümen dolabı kıç havuzluğu kaplıyor ve kullanışsız. Bunun dışında bir trailer teknesinin elbette ki kışlama ve barınma açısından çok büyük ekonomik avantajları var. Ekonomik anlamda barınma, kışlama masraflarını karşılamak sizin için büyük  problem olmayacaksa ve bu sizin için 2 yıl kullanıp elden çıkartacağınız bir tekne olduğu için 2 eli çok daha güçlü olan Beneteau veya benzeri markalı tekneleri tavsiye ederim. Bu arada her iki tekneyle de doğru havayı kolladığınızda  ne marmarada ne de ege de sorun yaşamazsınız.

Efe korsanım,Evet bu konuda hem fikirim ama genelde ben 2 kişi seyehat edeceğim için sorun olmayacağını düşünüyorum..2.el konusunda sizinle hem fikirim..Marmara konusunda beni çok rahatlattınız 1w5ey8Tekekkurler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #32 : Ocak 16, 2019, 01:23:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Zamanında Yelkenciler Lokali yahoo grupta Mac Gregor hakkında bilgi istediğimde olumsuz görüşler bildiren geri dönüşler olmuştu. İlginç olan, bu görüş sahipleri hiç MacGregor sahibi olmamış hatta binip seyir dahi yapmamış kişilerdi. Ancak, Mac Gregor sahibi olup onu Batı Karadeniz'de(Bartın'dı sanırım) kullanan, defalarca hangardan römorkla kıyıya götürüp denize atan römorka alan hatta aracınının arkasında Marmaris'e götüren Ankara'lı bir avukat (yanlış hatırlamıyorsam adı Turgut İlhan'dı, üyemiz mi bilmiyorum), artısıyla eksisiyle son derece objektif bilgi vermişti ki, benim için en değerli bilgi o idi.
Bence, forumda ve Google'da Turgut İlhan diye bir aratın, kendisine ulaşabildiğinize MacGregor ile ilgili çok değerli bilgilere ulaşacaksınız.
(Gerçi Kerem korsan da daha ayrıntılı bilgiler verebilir)
Burada esas olan sizin ne istediğiniz, ne beklediğiniz, bu iki tekne bunların hangilerine cevap verebiliyor.Son olarak, binin, içini dışını konforunu görün...(ben bir MacGregor'un içine girdiğimde fotoğraflara gerçek arasında boyut olarak fark görmüştüm). Sonra, karar sizin.

Erol Korsanım çok teşekkür ederim,Sizin bu mesajınızdan sonra Turgut beyin numarasını intenette buldum..Yarın kendisini arayacağım..Benim beklentimi iki teknede şu an için karşılıyor..nasıl bir fark görmüştünüz boyutlarında?


*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #33 : Ocak 16, 2019, 01:37:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba;

Şimdiye kadar hep Motoryat kullanmış birisi olarak MacGregor tekneye ben de merak saldım bir dönem. Denildiği gibi birçok avantajı var.(Römork, hareketli salma, boşaltılabilir balast tankı, hafifliği gibi.)

Derken bir Mac Gregor buldum ve karada römork üstünde olan bir satılığa gidip baktım. İç mekanı tek cidar olması dolayısıyla yeterli genişlikte. Baialtı kıçaltı kamaralar ikişer kişilik. mutfak ve Wc asgari ihtiyacı karşılar. İç mekan yüksekliği ve ferahlığı da kimine iyi kimine yetersiz gelebilir. Limitlerde diyelim.

Öbür taraftan; az evvel de bahsedildiği gibi havuz malesef çok kötü ortadaki dümen teşkilatı olmasa belki idare edilebilir ama onunla neredeyse adım atacak yer yok. iki yetişkin bir çocuk için anca yeter. Tekne römorkla taşınabilmesi için 2.40 eninde yapılmış. Dolayısıyla güverte de aynı şekilde ufak. Attığınız her adım farklı kotta oluyor. Güç bela iki kişi uzanabilir.

Şekli şemali, dış ölçüleri vs zaten görece konular bence başarılı ve yakışıklı.

Ek bir bilgi vereyim. 26M ve 26X karşılaştırmasını da yapmıştım kendimce. 26X in dinlencesi daha geniş. 26M 'de kıç altı kamaraya giriş kolay olsun diye havuzdan kamaraya giriş kısmını havuz koltuklarıyla aynı seviyeye getirmişler ve zaten dar olan havuzu iyice daraltmışlar ayrıca kamaraya inişi de saçma bir şekilde zorlaştırmışlar. Yanı önce çıkıyorsunuz sonra daha çok iniyorsunuz. 26 M deki hareketlı kayar mutfak gereksiz. Ayrıca tüplü ocak kullananlar için risk bile teşkil ediyor hareket ettirilen tüp hortumundan dolayı. Kısacası 26X bence daha iyi bir seçim.

Gelelim römork olayına. Bu konuyla ilgili ayrı bi başlık açmak istiyorum gerçi ama yeri gelmişken. Bu ebat ve ağırlıkta bir tekneyi güvenli ve mevzuata uygun bir şekilde nakil etmek istiyosak frenli ve ruhsatlı bir römork edinmemiz gerekir. Ayrıca B sınıfı ehliyetler için artık BE sınıfı ehliyet almamız gerekiyor. Merak edenler için şu an 2500-3000 tl ye maloluyor.( Sürücü kursu vergi harç v.s dahil). Bu yaz 6.5 metre teknemi İstanbul Fethiye yaparak götürmek istiyorum.Toplamda 1250 kg ama yine de sanırım bunları yapacağım. Aksi halde ters bir durumda yüzde 100 suçlu duruma düşülür.

Son olarak bende bu başlığa şöyle bir pencere açmak isterim. Aynı boyda bir motoryat örneğin Antares 8 Mac Gregor yerine tercih edilse daha mantıklı olmaz mı? (yelken merakı olmayanlar için) Sonuçta çoğu yelkencilerimiz belki yapılan seyirlerin büyük kısımlarını motorla yapıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Omer korsanım detaylı bilgileriniz için çok teşekkür ederim..Maalesef şu an piyasada 26x bulamıyorum..Diger konu gerçekten hiç bilmediğim bir konuydu..Src belgesiyle romorkun taşınabileceğini düşünmüştüm ve araştırmamışımda..harika bir detaya değinmişiniz..Yarın hemen araştıracağım,detayları burdada paylaşırım..Mac Gregor ların kendi orjinal romorkları var ancak frenli olup olmadığını bilmiyorum ancak internetde bu konuyu daha önce araştırdığımda sadece romork ağırlığı 750 kga kadar olanlarda romorkun frenli olması gerekmiyor diye okumuştum..Sizde bir araştırn ,yine burda bilgilerimizi paylaşalım Omer korsanım..


*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #34 : Ocak 16, 2019, 01:39:22 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sizin koşullarınızda ben olsam ilk ön seçimime bağlı kalır ve 40 ft bir tekne alırdım.

Ahmet korsanla aynı fikirdeyim.

12 yıldır profesyonel scuba dalgıçlık yapan biri zaten yarı denizci olmuştur. Belki yelkene uzaksınız ama abartılacak bir durum yok. Benim tecrübem iyi yelkenci aynı şartlarda daha hızlı gidiyor ama en kötüsü de yolda kalmıyor.

Zaman ve maddi anlamda 40ft hedefleyecek bir durum var ise direk 40ft'ten girin bu işe...

Demir atma, yanaşma gibi manevraları çalıştığınız zaman, gerisi daha kolay. 26 feet teknede çalıştığınız manevraların 40ft'e o kadar da faydası olmaz düşüncesindeyim.

Bolca zarar etmeye gönüllü olmadıkça, tekne kolay alınıp satılmıyor.

Umıt korsanım ,Mesajiniz çok değerli,tekrar bu konuda düşüneceğim..Cok teşekkürler..

*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #35 : Ocak 16, 2019, 01:44:12 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu  tek cidar ,çift cidar meselesi ilgimi çekti .Yelkenlilerde çift cidar var mı ?

   ETAP yelkenli yatları çift cidarlı. Ya da hem çift hem tek cidar üretiliyor. Sitesine girip inceleyebilirsiniz. Test etmek için içini su doldurup Manş'ı geçmişlerdi.
Teşekkür ederim ,Erdal Kaptan sağolun ...

Nevzat korsanım böylece bu sayede tek çidar ve çift çidar konusundada bilgi sahibi olduk Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    G. G.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #36 : Ocak 16, 2019, 02:07:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu  tek cidar ,çift cidar meselesi ilgimi çekti .Yelkenlilerde çift cidar var mı ?

   ETAP yelkenli yatları çift cidarlı. Ya da hem çift hem tek cidar üretiliyor. Sitesine girip inceleyebilirsiniz. Test etmek için içini su doldurup Manş'ı geçmişlerdi.

Erdal korsanım sizden sonra tek çidar ve çift çıdar konusunda incelediğim zaman Tes Yach tında çift çidarlı uretildiğini gördüm..Bilginize...
*

    E. D.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #37 : Ocak 16, 2019, 02:23:57 »
Teşekkürler Göksel korsan. Muhtemelen başka markalar da vardır. Araştırılıp bulunabilir. Benim bildiğim sadece Etap yacht'dı. Bir ara Etap tekneleriyle ilgilenmiştim, o zaman öğrenmiştim.
*

    C. Ü.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #38 : Ocak 16, 2019, 03:51:00 »
Göksel korsanım tekneleri inceledikçe burayada yorumlarınızı bildirmeyi unutmayın ama  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. Ç.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #39 : Ocak 16, 2019, 07:44:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Sayın hocam ,merak ettiğim bir konu da koç boynuzu gibi yük taşıyan elemanların altına ahşap destek konuluyor mu lux yatlarda ,yoksa başka bir şekilde mi sağlamlaştırılıyor ?

Sandviç yapıda bu tür yük taşıyan elemanların bulunduğu bölge tek katmanlı olarak yapılır. Sandviç arasına iki dilim domates koyduğumuzu düşünelim, domateslerin arasındaki boşlukta ekmek üst üste gelecektir. Suyun deliklerden girişinin azaltılması için de bu bölgeler güvertede biraz yüksek tutulur ve civataları takılırken su geçirmez mastikler uygulanır. Bağlantıların her zaman civata ile yapılması gerekir. Aşağıdan somunun altına ise en azından civata çapının iki katı çapta greniş ve etli bir pul koyulur veya birden çok civatanın baskısını alan destek levhası koyulur. Destek levhası fiberglas, paslanmaz çelik veya ahşaptan yapılabilir. Genel uygulama paslanmaz çeliktir. Ahşap ve alümünyum kullanıldığı da vardır. Ahşap daha esnek olduğundan ve organik olup çürüyebildiğinden az kullanılır. 

Sandviç bir yapıya sonradan bir şey eklenecekse, civata delikleri delinir. Alttaki delik koli bandı ile kapatılır ve üstten delik 1-2 mm daha geniş bir matkap ucu ile aşağıdaki deliğe kadar genişletilir. Bu delik epoksi reçine ile doldurulur. Böylece üstten su girse bile sandviç yapıya ulaşamaz. Doldurulan yer tam ortasından tekrar civata çapında delinir. Civata poliüretan mastik sıvanarak takılır, alttan pul veya destek levhası koyulduktan sonra civata başı tutulur ve sıkıştırma sadece somun sıkılarak gerçekleştirilir.
*

    O. E.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #40 : Ocak 16, 2019, 08:21:16 »
Geçen yaz Sığ limanda Kaan Erdemin yanına demir atmıştık .
Gece orda kaldık .
Sabah Bizim hanım Oktay Kalk yanımıza çok güzel bir tekne gelmiş dedi...
Kalktım gerçekten çok güzel hemde Şirin bir tekne...McGregor imiş
O zamana kadar hiç görmemiştim veya dikkat etmemişim, Çok hoşuma gitmişti..
Sonradan her gördüğümde inceliyorum
İçini , dengesini falan bilmem dış görünüşü gerçekten harika

Şurdan bakmıştık


« Son Düzenleme: Ocak 16, 2019, 08:33:15 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    A. Ç.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #41 : Ocak 16, 2019, 08:36:19 »
Dengesi konusunda bir not: Kamara üstündeki bir plakada, ---- kişiden fazlası kamara üstüne aynı anda çıkmasın, gibi bir yazı var.
*

    H. E.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #42 : Ocak 16, 2019, 10:05:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Dengesi konusunda bir not: Kamara üstündeki bir plakada, ---- kişiden fazlası kamara üstüne aynı anda çıkmasın, gibi bir yazı var.

Notu da tam ortaya yapıştırmışlar.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    E. Y.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #43 : Ocak 16, 2019, 11:25:28 »
Macgregor'lar (bence, diyeyim) konaklamalı seyirler için aralarında kaç-göç olmayan iki kişi için (karı-koca, sevgili v.s) uygun. Tuvalet kabini dışında kapalı alan olmaması mahremiyet açısından en büyük sorun.
Fotoğraflarda çok geniş, çok ferah durmasına rağmen içine girdiğimde yüksekliğin ancak kurtardığını(boyum 1,71), kapalı tuvaletin dar olduğunu(enim de fena sayılmaz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap) gördüm. Belki de ben beklentilerimi yüksek tutmuştum. O yüzden alacak olanın kendisinin görmesi önemli.
MacGregor'da beş kişi güvertenin bir tarafında dursa tekne bayılmaz. O not forumun Hakan'ları(HakanZ-HakanE-HakanT) aynı anda güverteye çıkmasın diye. Güverteninde canı var, ona da yazık. Di mi ama?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2019, 11:28:01 Gönderen: Erol Yapıcı »
*

    Ö. Y.

Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #44 : Ocak 16, 2019, 13:45:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba;

Şimdiye kadar hep Motoryat kullanmış birisi olarak MacGregor tekneye ben de merak saldım bir dönem. Denildiği gibi birçok avantajı var.(Römork, hareketli salma, boşaltılabilir balast tankı, hafifliği gibi.)

Derken bir Mac Gregor buldum ve karada römork üstünde olan bir satılığa gidip baktım. İç mekanı tek cidar olması dolayısıyla yeterli genişlikte. Baialtı kıçaltı kamaralar ikişer kişilik. mutfak ve Wc asgari ihtiyacı karşılar. İç mekan yüksekliği ve ferahlığı da kimine iyi kimine yetersiz gelebilir. Limitlerde diyelim.

Öbür taraftan; az evvel de bahsedildiği gibi havuz malesef çok kötü ortadaki dümen teşkilatı olmasa belki idare edilebilir ama onunla neredeyse adım atacak yer yok. iki yetişkin bir çocuk için anca yeter. Tekne römorkla taşınabilmesi için 2.40 eninde yapılmış. Dolayısıyla güverte de aynı şekilde ufak. Attığınız her adım farklı kotta oluyor. Güç bela iki kişi uzanabilir.

Şekli şemali, dış ölçüleri vs zaten görece konular bence başarılı ve yakışıklı.

Ek bir bilgi vereyim. 26M ve 26X karşılaştırmasını da yapmıştım kendimce. 26X in dinlencesi daha geniş. 26M 'de kıç altı kamaraya giriş kolay olsun diye havuzdan kamaraya giriş kısmını havuz koltuklarıyla aynı seviyeye getirmişler ve zaten dar olan havuzu iyice daraltmışlar ayrıca kamaraya inişi de saçma bir şekilde zorlaştırmışlar. Yanı önce çıkıyorsunuz sonra daha çok iniyorsunuz. 26 M deki hareketlı kayar mutfak gereksiz. Ayrıca tüplü ocak kullananlar için risk bile teşkil ediyor hareket ettirilen tüp hortumundan dolayı. Kısacası 26X bence daha iyi bir seçim.

Gelelim römork olayına. Bu konuyla ilgili ayrı bi başlık açmak istiyorum gerçi ama yeri gelmişken. Bu ebat ve ağırlıkta bir tekneyi güvenli ve mevzuata uygun bir şekilde nakil etmek istiyosak frenli ve ruhsatlı bir römork edinmemiz gerekir. Ayrıca B sınıfı ehliyetler için artık BE sınıfı ehliyet almamız gerekiyor. Merak edenler için şu an 2500-3000 tl ye maloluyor.( Sürücü kursu vergi harç v.s dahil). Bu yaz 6.5 metre teknemi İstanbul Fethiye yaparak götürmek istiyorum.Toplamda 1250 kg ama yine de sanırım bunları yapacağım. Aksi halde ters bir durumda yüzde 100 suçlu duruma düşülür.

Son olarak bende bu başlığa şöyle bir pencere açmak isterim. Aynı boyda bir motoryat örneğin Antares 8 Mac Gregor yerine tercih edilse daha mantıklı olmaz mı? (yelken merakı olmayanlar için) Sonuçta çoğu yelkencilerimiz belki yapılan seyirlerin büyük kısımlarını motorla yapıyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Omer korsanım detaylı bilgileriniz için çok teşekkür ederim..Maalesef şu an piyasada 26x bulamıyorum..Diger konu gerçekten hiç bilmediğim bir konuydu..Src belgesiyle romorkun taşınabileceğini düşünmüştüm ve araştırmamışımda..harika bir detaya değinmişiniz..Yarın hemen araştıracağım,detayları burdada paylaşırım..Mac Gregor ların kendi orjinal romorkları var ancak frenli olup olmadığını bilmiyorum ancak internetde bu konuyu daha önce araştırdığımda sadece romork ağırlığı 750 kga kadar olanlarda romorkun frenli olması gerekmiyor diye okumuştum..Sizde bir araştırn ,yine burda bilgilerimizi paylaşalım Omer korsanım..

750 kg a kadar olanlarda fren ruhsat ehliyet v.s istenmiyor. Ama 750 kg ı geçmemek için 5 mt bi kayık taşımak lazım. Kendi orjinal römorkları güzel. Fren tertibatları olup olmadığını bilmiyorum. Var olduğunu varsayalım iyi bir bakım yapılarak sistemin sorunsuz çalıştığından emin olmak gerekir. Bununla birlikte römorka ruhsat çıkartmak için tip onay belgesi fatura v.s bir takım belgeler isteniyor. Bunu nasıl nereden temin edebilirsiniz bilmiyorum. Üretici firmalar belki yardımcı olabilir. Bir husus daha var o da çekeceğiniz aracın ruhsatında yazan katar ağırlığı. toplam römork çekme kapasitesini ifade eder ki yaklaşık olarak arabaların kendi ağırlığı civarında olur. 1500 kg lık bir arabanın çekebileceği ağırlık yaklaşık 1500 kg oluyor.. (marka modele göre farklılık gösterir). Mac Gregor tahminim motorlu ve ufak tefek aksesuarı ile 1500 kg 300 kg da römork desek 1800 kg. 1000-1200 kg lık küçük segment araçlarla çekmek sıkıntılı olur. 4x4 ve ya jeep tarzı araçlar idealdir.. Son olarak ruhsatlı bir römorkun her yıl muayeneye götürülmesi gerekiyor. Bu  da cabası Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap