0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #15 : Ocak 15, 2019, 19:59:26 »
Çift cıdarın tek avantajı üretim aşamasında işçiliğin azaltılması .
Kabuk kalıptan bir tarafı mükemmel parlak ve boyalı (jelkotlu)
bir tarafı pürüzlü ve boyasız çıkar .
O pürüzlü yüzeyi macunlama , zımparalama ,boyama gibi işlemler
çok zahmetli .Burada ikinci kalıp devreye giriyor .
Ben zamanında bir firmadan tek cıdar kayık istemiştim uğraşamayız demişlerdi .
*
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #16 : Ocak 15, 2019, 20:11:31 »
Isı izolasyonu da sağlıyor.
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 787
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #17 : Ocak 15, 2019, 20:30:07 »
Bizim teknelerde yeni bir çift cidar modasi var. Dış kabuk el yatırması iç yüzey jelkotlu değil. Gövde iç yüzeyi temiz olsun diye parlak tarafı üste gelen ikinci bir katman yapıştırılıyor. Koltuk altı kapak vs açinca esyetik görünmekten başka ciddi bir fonksiyonu yok.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 787
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #18 : Ocak 15, 2019, 20:35:37 »
Meraklisina bölüm bölüm imalat aşamaları:

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bahsettiğim 2. Taban


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina

*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 894
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #19 : Ocak 15, 2019, 20:41:35 »
Benim Pendik Teknesan takamın baş ve kıç tek cidar , sadece iskele ve sancak yanlar (bodoslama mı denir?) çift cidar.
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 787
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #20 : Ocak 15, 2019, 20:43:37 »
Video 44:30'da, içi balpeteği karton, kevlar fiber sandviç gövdenin yarış teknelerinde hafiflik için kullanildiğindan bahsediyor.

Doğru mu acaba?

Muhendis olarak olabileceğini bilsem de, kimse beni içi karton tekneyle okyanusa çikartamaz. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



Videonun tamami da fiberle ilgili fena değil ama cok uzun.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.230
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #21 : Ocak 15, 2019, 21:01:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çift cidar bilindiği gibi , teknenin bazı bölümlerinin arada hava boşluğu bırakarak veya strafor koyarak içten fiber kaplanması ile oluşturulan 2. kesit , aradaki hava boşluğu veya strafor tekne su alsa batmasını engelliyor. Her satıhta yapılması mümkün değil
baş ve kıçda olmuyor genellikle ... Avantajı , batmayı engelliyor ,kayığın kendi can simiti , dezavantajı maliyet ve yer kaybı ...

Özellikle küçük yelkenli teknelerde devrilme durumunda batmayı önlemek amaçlı tercih edilir. Misal rota prensesler çift cidardır ve içinde batmazlık özellik kazandıran bölmeler vardır. Ama bizim arkadaşlar oraları depo, malzeme saklama alanı yapmak için bozmakta ve yer kazanmaktadırlar..

*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.427
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #22 : Ocak 15, 2019, 21:20:25 »
Çift cidar ve sandviç yapıyı birbirinden ayırmak gerekebilir. Çift cidar aynen bir şişme bot gibi içi kapalı odacıklardan oluşmuştur ve teknenin içi su dolsa bile yüzmeye devam etmesini sağlar. Sandviç ise bir kat fiberglas arasına ahşap veya balpeteği görüntüsünde plastik ve üstünde tekrar fiberglastan oluşuyor. amacı ise daha hafif malzeme ile güçül bür yapı oluşturmaktır.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Cezmi Ük

  • * Gezgin Korsan
  • 170
    • Yaşadığı Şehir
  • gaziantep istanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #23 : Ocak 15, 2019, 21:42:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çift cidar ve sandviç yapıyı birbirinden ayırmak gerekebilir. Çift cidar aynen bir şişme bot gibi içi kapalı odacıklardan oluşmuştur ve teknenin içi su dolsa bile yüzmeye devam etmesini sağlar. Sandviç ise bir kat fiberglas arasına ahşap veya balpeteği görüntüsünde plastik ve üstünde tekrar fiberglastan oluşuyor. amacı ise daha hafif malzeme ile güçül bür yapı oluşturmaktır.

Ahmet Hocam, peki günümüzde standart uygulama nedir örneğin benetau bavaria jeanneau dufor vs yoksa bunlada mı farklı farklı
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.427
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #24 : Ocak 15, 2019, 21:50:03 »
Uygulama genellikle karinanın tek tabaka olarak yapılması, kamaranın ise sandviç yapıda olmasıdır. Sandviç yapı arasına su girerse dedlamine oluyor, yani peynir, ekmekten ayrılıyor ve bu da yapıyı çok zayıflatıyor. Karina da sürekli su içinde olduğundan sandviç yapıdan kaçınılıyor. Kamara yapısında sandviç yapı ise çarmıh ayakları, koç boynuzları gibi delik içeren yerlerde terkedilerek bu bölgeler üst ve alt fiberglasın birleşerek tek katman olarak yapılması sağlanıyor. Böylece katmanlar arasına su girişi büyük ölçüde engelleniyor. Yarış teknelerinde ise ağırlığı azaltmak için ana gövde de sandviç yapıda olabiliyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Nevzat Doğru

  • * Gezgin Korsan
  • 894
    • Yaşadığı Şehir
  • Trabzon
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Dost
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #25 : Ocak 15, 2019, 21:57:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Uygulama genellikle karinanın tek tabaka olarak yapılması, kamaranın ise sandviç yapıda olmasıdır. Sandviç yapı arasına su girerse dedlamine oluyor, yani peynir, ekmekten ayrılıyor ve bu da yapıyı çok zayıflatıyor. Karina da sürekli su içinde olduğundan sandviç yapıdan kaçınılıyor. Kamara yapısında sandviç yapı ise çarmıh ayakları, koç boynuzları gibi delik içeren yerlerde terkedilerek bu bölgeler üst ve alt fiberglasın birleşerek tek katman olarak yapılması sağlanıyor. Böylece katmanlar arasına su girişi büyük ölçüde engelleniyor. Yarış teknelerinde ise ağırlığı azaltmak için ana gövde de sandviç yapıda olabiliyor.
Sayın hocam ,merak ettiğim bir konu da koç boynuzu gibi yük taşıyan elemanların altına ahşap destek konuluyor mu lux yatlarda ,yoksa başka bir şekilde mi sağlamlaştırılıyor ?
*

    Çevrimdışı Göksel Görkem

  • * Gezgin Korsan
  • 62
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Tamay 2013
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #26 : Ocak 15, 2019, 23:36:59 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bir Tekneyi römorka baglayıp evinizin bahcesine veya güzel bir yere cekebiliyorsanız bu mükemmel bir avantajdır.aynı zamanda ege de bir çok küçük iskele ve denize acılan derelere tekneninizi sokabilmek bence bulunmaz hint kumaşı.
Heleki kamyon degil kendi aracınızın arkasına romörke baglıyorsanız cok güzel.
Bircok korsanımız marina ücretlerinden ve marinalarda cektigi sorundan bahsediyor forumda,Ben mesela daha hic marinaya girmedim,Bu ucretlerle de girmem sanırım teknem 36 feet ve en uygun 1500 euro kışlama istiyorlar.bu ücretin olmaması demek her sene tekneye + upgrade yapabilmek demek.Birde ben Teknemde bütün tamirleri kendim yapmaya calisiyorum evimin önünde bir haftada yapacagim proje,tekne alargada olunca botla 1 mil git 1 mil gel eşya taşı,enerji ve hava durumunu kolla zor iş.Romörk üzerinde isterseniz götürün aracınızla usta gerekli yere baksın.unutmayınki ustayı denize cagirmak 2 misli para oluyor genelde....
Gectigimiz yaz bi arkadaşımın Mac gregor teknesini inceleme fırsatı buldum,bence cok kullanışlı ve konforlu.içi oldukça rahat ve ihtiyacınızı karşılar.hareketli salma sizi aynı zamanda 50-60 cm su derinliklerine kadar ulaşabilmenizi sagliyor.ki buda romörke alırken illa rampa aramanıza gerek kalmaz,
Malum satış sitesinde uygun fiyatlı,daha genç,sanırım milas civarında bir tekne var.digerlerinden ciddi fiyatı uygun bi görüşebilirsiniz.

Sevgili Alaatin Korsanım,

Yorumların ve Bilgin için teşekkur ederim..Gerçekten bayağıdır inceliyorum ama Bu forumdan anladığım kadarıyla kimse MacGregor un uretiminin neden devam etmediği ve neden Tatto adıyla devam ettiği konusunda bilgi sahibi değil..Hatta konu bizim olaydan çıkmış Tek çidar ve Çift Çidarli teknelere kadar gitmis Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap t*"y+Bunuda öğrendiğim iyi oldu Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Şu an Mac Gregor alırsam tekneyi karada romorku ile koyabileceğim kapalı bir alan bakıyorum,hatta şehir içinde böyle evler araştırıyorum ama ortaya inanılmaz rakamlar çıkıyor)
 
*

    Çevrimdışı Göksel Görkem

  • * Gezgin Korsan
  • 62
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Tamay 2013
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #27 : Ocak 15, 2019, 23:38:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Merhaba bence once bir mcgregora binip karar verin.Zaten tekneleri kiyaslamak icin ustune cikip alici gozle bakinca gorursunuz.

Hasan Ali Korsanım bende oyle yapacagım bu hafta,Teşekkür ederim..
*

    Çevrimdışı Göksel Görkem

  • * Gezgin Korsan
  • 62
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Tamay 2013
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #28 : Ocak 15, 2019, 23:50:28 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
McGregor üzerinde direk de olan bir motorlu teknedir. Benetau  first ise aslında yarış için tasarlanmış bir teknedir. McGregor kamara olarak daha geniş ve kullanışlıdır. her iki tekne de açık deniz için zayıftır. İkisinden birini seçmeye kalksam, McGregor'u seçerim hava tam bastırmadan, güçlü bir motorunuz varsa kendinizi  kısa sürede güvenli bir limana atabilirsiniz. Benetau ile ise denizde kalmak sanırım McGregor'a göre biraz daha güvenlidir ama bu boyda ve yarış için tasarlanmış bir tekne ile açık denizde kalmayı ben pek düşünemem. Niyetiniz gezmekse ve imaknınız da varsa 30-33 ft boyunda bir gezi teknesi seçmek daha doğru olur. Sizin koşullarınızda ben olsam ilk ön seçimime bağlı kalır ve 40 ft bir tekne alırdım.

Ahmet Korsanım çok teşekkür ederim yorumunuz ve bilgileriniz  için.Mac Gregor daha ağır basıyor bende de ,.Bende bazen duşunmuyor değilim ve bazen 40 ft lik bu yaz tekne kiralayıp onunla pratik yapıp,kendimi,bilgilerimi test edip ona göre seçim yapmayıda düşünmüyor değilim yani..Deniz Cesaret ister ama Bilge cesareti diyerek mantık kısmım küçük bir başlangıç yelkenliyle başlamayı uygun görüyorum..
*

    Çevrimdışı Göksel Görkem

  • * Gezgin Korsan
  • 62
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Tamay 2013
Ynt: MacGregor 26 mı,Beneteau First 25.7 mi
« Yanıtla #29 : Ocak 15, 2019, 23:52:52 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Değerli Korsanlar,

Aranıza 3 ay önce katılmış biri olarak ,sitenizdeki değerli ustadlardan 40 feetlik tekne konusunda bilgi istemiştim ve bu anlamda beni bilgilendirdiğiniz için müteşekkirim..
Adb belgemi bugun aldım ancak 35 gun önce 2 dizimden ameliyat olduğum için yelkenli kursuna Nisan da ancak gidebileciğim..Bu süreç içerisindede kitapçılardan aldığım Denizcilik,Yelkencilik,Tekne bakım,tamirleri,Turk denizcilerimizin dunya turları ,İlk yardım,Denizlerimizdeki balıklarla ilgili bulabildiğim buyun kitapları aldım ve bu donemde hepsine evde çalışıyorum..
Denizleri çok seven ve 12 yıldır profosyonel Scuba dalış yapan biri olarak hayalim teknede yaşamaktı ve bunun için işe 40 feetlik bir tekne ile başlamak istedim..Ancak Denizciliğin içine girdiğimde gerçekten benim için yeni bir denizcinin ögrenmesi,pratik etmesi ve ozumsemesi açısından zamana ihtiyacım olduğunu , bunun sadece kendimde bir fantazi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap olarak urettiğimi gordum.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Denizciliğin gerçekten başlı başına apayrı derin bir konu olduğunu ve öğrenmesi eğrisinin tecrubelerle doğru orantılı olduğunu iliklerime kadar hissettim.Buyutulecek birsey yok,tabiki hepimizin aklı var,yapabiliriz  :----)ancak okuduklarımdan,öğrendiklerimden,internetteki araştırmalarımdan,sitedeki değerli korsanların bilgi,birikim ve yorumlarından yola çıkarak kendi mantığıma göre ilk etapta 25,26 feetlik teknelerle bunu en az 2 yıl kadar tecrube ettikten sonra 40 feet yukarı teknelere geçmenin daha mantıklı olduğunu nacizane kendi düşünceme göre gördüm Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap..

Araştırmalarım sonucunda başlangiç tekne konusunda  2 tekne arasında kararsız kaldım,Alacağım tekne 2.el olacağından macGregor 26m ve benetau first 25,7 arasında kaldım..benetau fiyatı %25 civarında Mac Gregordan pahalı ancak tabi marka olarak yanyana koyduğumuzda Benetaunun dunyaca unu ve guvenilirliği tabiki ağır basıyor..

Ancak Mac Gregorun hareketli salmasının avantajı,romorka bağlanabilmesi ,surati,ve internette firmanın yaptığı harika Amerikan marketingini gördüğüm zaman ,detayları incelediğim zaman bana hem ekonomi olarak hemde Değerli korsanların sitede yaptığı yorumlardan,bilgilerden,tecrubelerden yola çıkarak daha ağır basıyor..

Ancak yine arada kalmadım desen yalan olur çunku macgregorlar artık uretilmiyor ve tattoo markasıyla piyasaya çıkıyor..Firma neden isim değişikliğine ihtiyac duyabilirki?Yıllarca birçok Amerikalı firma ve bir çok Avrupa firması  ile kendi sektörumde çalıştım ve Amerikalılar markalasma ,marka değeri,marlkalarını yukseltmek konusunda Dunyada bizim sektorde 1.lerdir ve diğer sektorlerde de oyle olduklarını birçok Amerika seyehatimde kendim bizzat gordum..Yani dunyaya yaydıkları markayı buyuk bir olay olmadan bu şekilde kesinlikle isim değiştirmezler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

2.kafama takılan olay Başlangıç teknelerinin genelde kıyı tekneleri olduğu ve bu anlamda bu iki teknenin marmarayı nasıl geçebileceği konusunda henuz kararsızım,,Rahmetli Ustad Sadun  Boro nun da dedği gibi Marmara denizi dunyadaki zor denizlerden biridir..Boyle dusununce tekneyi Ege denizine  romorkla goturup  oradan Ege turu yapma fikri bende daha ağır basıyor..Boyle dusununcede mac Gregor 26 lık daha iyi basıyor hatta bunun için 4x4 arazi pıckup alma gibi düşüncemde var Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

3-)benetau first 25.7 ile marmara kıyılarından Egeye ulaşmak sizce nasıldır?


Aklıma glemeyen ,siz değerli korsanların bu konularla ilgili bilgi ,deneyimlerini ve ekelemk istedikleri değerli yorumları olursa çok sevinirim..

Saygı ve Sevgilerimle,

Göksel korsanım, ben de sizinle benzer bir noktadayım, eş durumunuz nedir tekne de tek mi yaşayacaksınız yoksa eş çocuk dost akraba vs olacak mı ?
( nasıl öğrenmeye başlamışım di mi  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  )

Cezmi Korsanım teknede tabi misafirlerim olacak sureklı:)))Bağımzsızlık ve Ozgurluk Benim Karakterimdir Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap