0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    U. P.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yani ölçülere göre büyüttük sonra bir baktık, ya direk değişecek yada burada duracak yelken büyütme operasyonu. Sonrasında eğer direk değiştirilmesini seçmez isek nasıl bir çözüme gidilmeli ?

Ana yelkeni değil genoanı büyütsen daha kolay olmaz mı?


O zaman orsa performansımız düşmez mi ?


*

    O. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...bu bize sadece hafif havalarda ( 2 Bf, 3 Bf ) fayda
sağlar...

Ben de tam bu noktadayım... Hafif havada yürüyebileyim.

Gerektiğinde küçültebileceğim büyük yelkenin zararı olmaz diye mantık yürütüyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğrumudur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim dün bahsettiğim Yelken Alanı / Islak Yüzey oranı İngilizce kaynaklarda SA / WS oranı
olarak geçiyor. Belki hızlı internet kullanıcıları faydalı bir takım bilgilere ulaşabilirler.


Deplasman, teknenin batan kısmının hacmi olduğuna göre, herhangi bir tekne için (mesela Karia 31), deplasman artışı olması halinde, artan ıslak alan deplasman artışı ile doğru orantılıdır. Dolayısıyla Yelken alanının deplasmanla veya ıslak yüzeyle orantılanması  sonuç açısından farketmemesi gerekir.
Burada bir de paradoks çıkıyor. Deplasman artıyor ıslak alan arttığı için performans düşüyor ama aynı zamanda su hattı boyu arttığı için performans artıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her ikisini de hesaplayıp farka bakmak lazım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim teknenin 750kg ağırlık artışı ile 6 cm suya gömüldüğünü hesaplamıştık. Arka ve öndeki açıların 45 derece olduğunu farzedersek su hattı boyunun da 6+6=12 cm uzayacağını kabul etmek gerekir. Bu durumda yeni su hattı boyu 772 cm den 784 cm ye yükselecektir. Bunun sonucu maksimum hızda 0.05 knot artıştır Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2010, 12:40:05 Gönderen: Orhan Barut »


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...bu bize sadece hafif havalarda ( 2 Bf, 3 Bf ) fayda
sağlar...

Ben de tam bu noktadayım... Hafif havada yürüyebileyim.

Gerektiğinde küçültebileceğim büyük yelkenin zararı olmaz diye mantık yürütüyorum Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Doğrumudur Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence doğru, çünkü ben teknem ile 20 knot havada orsa seyirde  yelkenlerin tümünü açarsam olmuyor(tekne çok yatıyor), mutlaka camadan vurmam gerekiyor Ama hafif havada çok iyi gidiyorum.
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2010, 12:55:18 Gönderen: Orhan Barut »


*

    A. S.

Doğrudur.
Hemen bir örnek de vereyim. Rahmetli Mesut Baran'ın teknesi HAYAL bir PALA 11,50 idi.
Mesut Baran kendi tercihiyle bu tekneye diğerlerinden uzun bir arma ve daha fazla yelken alanı
koymuştu. Bu sayede tekne özellikle hafif havalı yarışlarda çok başarılı olmaktaydı.

Az yelken alanı / çok yelken alanı sonuçta bence reis'in tercihidir ve MEREM Korsan'ın ananesinin
o unutulmaz deyişiyle : '' Her karar bir vazgeçiştir ''.

Uygun sezon ve iyi havalarda geziniyorsak daha fazla yelken alanı ; daha hırçın iklimlerde isek
az yelken alanı herhalde daha iyi seçim.

*

    O. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
'' Her karar bir vazgeçiştir ''.


Bu karardaki vazgeçiş sanırım imaj olacaktır.

Şöyleki.

Tüm tekneler tam arma giderken benim camadanlı yelkeni gördüklerinde acemi korkak diyeceklerinden dolayı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    U. K.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tüm tekneler tam arma giderken benim camadanlı yelkeni gördüklerinde acemi korkak diyeceklerinden dolayı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
temkinli demeyi tercih ederim.  diğer şekilde düşünenle de işin olmasın zaten, hatta uzak olsun.
*

    A. S.

Denizcim,
ketch armalı teknenin sloop armaya karşı avantajlı olup olmadığı fikri Volvo Ocean Race'in öncüsü
olan Whitbread yarışlarında denenmişti. Dev tekneler ketch armayla donatılıp dünya çevresinde
yarışa çıkmışlardı...Bugün o seride sadece sloop armalar gördüğümüze göre, ketch arma kazanç
getirmedi.

Buna karşılık kullanım kolaylığı getireceği kesindir. Mesela çeşitli kaynaklarda bir ketch teknenin
fırtınada bocrum ve flok açık, ana yelkeni toplanmış, çok rahat seyir yaptığı yazar. Yani yelken
alanını dengelemek daha kolay, belki camadana gerek yok. Ana yelkeni topla yeter...filan gibi.
*

    O. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DISPLACEMENT  (to CWL)                                            10,593 kg       23,304 lbs (steel)
WEIGHT (1/2 LOAD)                                                     14,115 kg       31,053 lbs (steel)

Deplasman ile yarım yüklenmiş arasındaki 3500 kg. ne anlama geliyor acaba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. G.

Deplasman ile yarım yüklenmiş arasındaki 3500 kg. ne anlama geliyor acaba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hımmmmm. Derslerine çalışmamışsın Osman Korsan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2010, 15:23:04 Gönderen: Cem Gür »
*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

DISPLACEMENT  (to CWL)                                            10,593 kg       23,304 lbs (steel)
WEIGHT (1/2 LOAD)                                                     14,115 kg       31,053 lbs (steel)

Deplasman ile yarım yüklenmiş arasındaki 3500 kg. ne anlama geliyor acaba Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

CWL : "Construction Water Line"  yani imalatçının su hattı.
Half Load : Mürettebat dahil teknenin yüklenmiş hali ancak tanklar yarım dolu.
Osman Korsan demek ki senin tekneye benimkini rahatlıkla yükleyebileceğiz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2010, 15:27:45 Gönderen: Orhan Barut »
*

    O. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Half Load : Mürettebat dahil teknenin yüklenmiş hali ancak tanklar yarım dolu.

Osman Korsan demek ki senin tekneye benimkini rahatlıkla yükleyebileceğiz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benimde anlamadığım bu oldu zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nasıl bir mürettebattır ki bunlar yarım dolu tanklar ile 3500 kg gelsin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hımmmmm. Derslerine çalışmamışsın Osman Korsan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Cem korsanımdan fırçayı yedim ama olsun, ustanın vurduğu yerde gül biter diye öğrettiler bize Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    A. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benimde anlamadığım bu oldu zaten Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Nasıl bir mürettebattır ki bunlar yarım dolu tanklar ile 3500 kg gelsin Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Her şeyin çözümü hesapta ! Hesap yapalım...
Teknede 4 mürettebat olsa 4x80 = 320 kg mürettebat ağırlığı
3500 - 320 = 3180 kg yarı dolu depolar ağırlığı

1/2 dolu mazot / su / pis su deposu ağırlığı = 3180 kg

Pis su deposu varsayalım 250 litre olsun, yarı dolusu ( pis suyun özgül ağırlığını kolaylık olsun diye 1 aldım )
125 kg.
Demek ki mazot + su depoları toplam dolu ağırlıkları = 3055 kg
Mazot ve su depolarının eşit ağırlıkta olduklarını varsaysak :

Su deposu Hacmi : 2 x 1527 l = 3055 l
Mazot deposu hacmi : 2x 1527 x 1/0,95 ( mazot özgül ağırlığı ) = 3215 l

3 ton su 3200 l mazot taşıyan tekne olsa olsa...Hımm , en az 20- 25 metre olmalı...
20-25 metre tekneye gerekli mürettebat sayısı 6- 8 kişi olsa ;

6x 80 kg = 480 kg mürettebat, demek ki tanklar için kalan ağırlık
3500 - 480 = 3020 kg

şimdi buradan depolara gidersek....

Birileri gelip beni dövmeden ben forumu terk edeyim...
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap)


*

    U. P.

Mesut Baran,
Diregi vs. ne kadar buyutecegine nasil karar vermistir ? Bir aciklama getirilebilir mi ?
*

    O. B.

Konu başlığındaki sorumun cevabını İnternette buldum : Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

"Absent such a glorious opportunity, you can only estimate how much extra weight you will put aboard and add it to the published figure. Nigel Calder, in his very useful Cruising Handbook (International Marine/McGraw-Hill, 2001), suggests that the best average adjustments to make to arrive at a reasonable half-load number (i.e., the boat is loaded to cruise with tanks half full) are plus 2,500 pounds for a lightly used coastal cruiser and plus 3,750 pounds for a bluewater cruiser. For a more heavily equipped coastal boat, or a long-term liveaboard bluewater boat, he further suggests that these corrections be increased to 3,750 and 5,000 pounds respectively. These estimated average corrections are as good as any I have seen.  Alternatively, if you want to be really anal and try to make a much more detailed itemized estimate of the weight you will put aboard a boat, you can use the handy worksheet that appears on page 13 of Nigel’s book."

Özet tercümesi: Az kullanılan ve  kıyısal sefer yapan gezi teknesi üreticinin verdiği deplasman değerine ilave 1200 kg civarında bir yük yüklerse normal sayılabilir. Uzak seferler için bu rakkam 1700 kg'a kadar çıkabilir.

Bu durumda 650 kg daha yükleyebilirim demektir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
300 kg mürettebattan gelir,  300 kg da tanklardan gelir 50 kg da yiyecek olsa istihap haddi doldu demektir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Nisan 02, 2010, 17:05:35 Gönderen: Orhan Barut »