0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Teşekkürler. Zorluklar, tehlikeler neler olabilir? Mesela limana girip çıkarken, demir atarken? Demir attıktan sonra tornistanla demiri zemine gömmek lazım diye biliyorum, bunu motorsuz nasıl yapacağız mesela?
bu soruyu neden sorduğunuzu tam olarak açıklayabilir misiniz?
Motoru olmayan bir yelkenli tekneyle seyir yapmanın çok ayrı bir keyfi olur diye düşünüyorum. İzmir'den Kaş'a gidip dönülemez mi motorsuz? Olumsuz durumlar, tehlikeler neler olabilir?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapTeşekkürler. Zorluklar, tehlikeler neler olabilir? Mesela limana girip çıkarken, demir atarken? Demir attıktan sonra tornistanla demiri zemine gömmek lazım diye biliyorum, bunu motorsuz nasıl yapacağız mesela?Limana girerken ne yapmak gerektiği limanın cinsine bağlı. Girmeden önce rüzgarı da dikkate alarak çok iyi planlama yapmak lazım.Demir atmak kolay. Yelkenle demir bırakacağınız noktaya kadar orsa gelip aniden rüzgarı tam karşınıza alıp tekneyi durduracaksınız ve yelkenleri boşlayıp demiri bırakacaksınız. Rüzgar tekneyi sürüklerken yeterli kaloma verdikten sonra ara sıra zinciri(veya halatı) gerdirip demirin tutmasını sağlayacaksınız. Zemin uygunsa demir tutar ve rüzgar arttıkça demir daha da dibe gömülür. Tekneniz motorlu da olsa bu alıştırmaları yapıp herhangi bir motor arızasına karşı hazırlıklı olmak gerekir.
Pasifik'te katamaranla yalnız başına dolaşan bir kişinin de katamaranın orta hattına bisiklet pedalı ile çalışan bir itme sistemi kullandığını hatırlıyorum. Tüm Pasifik'te dolaşıyordu.Motor arızası nedeni ile Türkiye ve Akdeniz'în bir çok limanına değişik teknelerle, yelkenle yanaştım, tonoz aldım ve demirledim. Motor kolaylıktır ama olmadan da oluyor.