0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #60 : Ağustos 25, 2014, 14:48:04 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizde arabayı vurdurmak gibi tekneyi calistirmanın bir yolu olsa aküleri bir 5 sene daha kullanacağım ama güvenemiyor insan 
Motoru elle çalıştırma için yapılmış olan "KOL DEMİRİ" ile çalıştırabilirsin

Merhaba Hüseyin Korsanım,
Volvo Penta D serisi için var mı böyle bir mekanizma? nerededir takacağımız yer bir bakayım, Eğer her motor için varsa en önemli aksesuar bu olur benim için,
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #61 : Ağustos 25, 2014, 14:52:43 »
Kol demirini ben artık balıkçı teknelerindeki Pancar'lar hariç hiç bir teknede göremiyorum.  Pancarlara bile marş taktılar. Yanmar gövdede kol yerini uzun süre kaldırmadıysa da önce basit bir kapakla kapattı, sonra tam üstünden impeller V kayışını geçirdi ve kol demirinin takıldığı pimi kaldırdı.

Söylendiğine göre bu çeşit çalıştırmada kol kırma olasılığı yüksekmiş. Uzun süre kol ile çalıştırdık ve kol demiri kalkana kadar da kolumuzu kırmadık.   

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimiçi Hüseyin Durmaz

  • * Gezgin Korsan
  • 5.228
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir idi değişti şu an EDİRNE.Yine değiştiİZMİR
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #62 : Ağustos 25, 2014, 14:56:19 »
Ahmet korsanım bütün motorların markası yanmar değil,ayrıca istenirse çok masraf çıkarmıyacak şekilde anamil kasnagına koldemiri yuvası yapılır
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimiçi Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.501
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #63 : Ağustos 25, 2014, 15:05:55 »
Türkiye'de hakim iki marka var: Yanmar ve Volvo Penta, ikisinde de kol demiri yeri yok. Ana mil kasnağından çevirmek çok ağır oluyor. Egsantrik mili veyabir dişli ile başka bir yere bağlamak lazım. Sadece kol demiri ile de olmuyor, dizellerde egsoz supaplarını açık tutmak için mutlaka ek teşkilat gerekiyor.

Üreticiler kaldırdığına göre mutlaka bir yanlışlık görmüşlerdir. Kol demiri yapmak yerine marşı sürekli bakımlı tutmak ve ömrü olan bir akü bulundurmak daha doğru görünüyor.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #64 : Ağustos 25, 2014, 15:50:55 »
Kol demirini çevirecek açıklıkta lazım. Ayrıca birden fazla silindirli makinalarda sırasıyla kelebekleri kapatacak ikinci kişi lazım.Son zamanlarda güverte altında kalan pancarları da ilave bir kasnakla ip çekerek çalıştırır hale getirmişlerdi.Teknolojiye yenik düştüler aslında...
Gerçek şu ki keşke kol demiri yada iple de  çalıştırılabilse, scooter motosikletlerden ayaktan marşı kaldırmaları gibi sıkıntılı bir durum.
"Son Denk Kayıkçısı"

S/Y Asterix / Fatih/İstanbul
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #65 : Eylül 04, 2014, 04:38:15 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Denizde arabayı vurdurmak gibi tekneyi calistirmanın bir yolu olsa aküleri bir 5 sene daha kullanacağım ama güvenemiyor insan 
Motoru elle çalıştırma için yapılmış olan "KOL DEMİRİ" ile çalıştırabilirsin

Volvo firması,27 beygirlik motoru kol ile çalıştırırken kolunu kıran biri yüzünden kol ile çalıştırmayı iptal etti....

Ancak dekompresyon vanaları hala motor üzerinde duruyordu.... Eski teknemde akü azalınca ihtiyacım olmamasına rağmen( yedek aküm vardı çünkü) bu dekompresyon vanasını açıp marşa basar motoru deli gibi döndürürdüm ve vanayı kapatınca motoru kolayca çalıştırırdım...
« Son Düzenleme: Eylül 04, 2014, 04:38:56 Gönderen: Kadir Kurtbayram »
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #66 : Eylül 04, 2014, 04:41:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Türkiye'de hakim iki marka var: Yanmar ve Volvo Penta, ikisinde de kol demiri yeri yok. Ana mil kasnağından çevirmek çok ağır oluyor. Egsantrik mili veyabir dişli ile başka bir yere bağlamak lazım. Sadece kol demiri ile de olmuyor, dizellerde egsoz supaplarını açık tutmak için mutlaka ek teşkilat gerekiyor.

Üreticiler kaldırdığına göre mutlaka bir yanlışlık görmüşlerdir. Kol demiri yapmak yerine marşı sürekli bakımlı tutmak ve ömrü olan bir akü bulundurmak daha doğru görünüyor.


Bizim teknelerde kol demiri olmasa bile hepsinde dekompresyon vanaları var...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #67 : Eylül 04, 2014, 04:48:57 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kol demirini çevirecek açıklıkta lazım. Ayrıca birden fazla silindirli makinalarda sırasıyla kelebekleri kapatacak ikinci kişi lazım.Son zamanlarda güverte altında kalan pancarları da ilave bir kasnakla ip çekerek çalıştırır hale getirmişlerdi.Teknolojiye yenik düştüler aslında...
Gerçek şu ki keşke kol demiri yada iple de  çalıştırılabilse, scooter motosikletlerden ayaktan marşı kaldırmaları gibi sıkıntılı bir durum.

Kol demirini çevirecek bir açıklık olması gerektiği konusunda hemfikirim....Ancak klapeleri,valfleri kapatacak ikinci bir kişiye gerek olduğunu düşünmüyorum.Birden fazla silindirlerin klapeleri tek hareketle kapananları olduğu gibi ayrı ayrı kapananları da vardır,haklısınız...Tek istenen durum rahat çevrilen bir kol demiridir... Klapeler fazla da olsa kolayce tek elle kapanabilir. Fakat yelkenli bir teknede yeri zor olan tek silindirli bir yanmarı çalıştıramamışken,gemide 3 silindirli bir peter-listeri kolayca çalıştırabiliyordum... Kolu çevirecek yer önemli yani!
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #68 : Eylül 04, 2014, 04:51:36 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kadir Korsanım,

Bendeki akülerde 7 senelik ama artık su koymaya basladi sanırım, gecende 2 saat lik yelken yolculugu sonrası
(Buzdolabi, tüm elektronik seyirler, hidrofor, hersey acik Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ) Aku gerilimi 12.4 gösteriyordu. Marşa bir bastim, dink hersey gitti. Hemen motor aküsüne geçtim (O da cok saglam degil) Allahtan calisti alet,
Denizde arabayı vurdurmak gibi tekneyi calistirmanın bir yolu olsa aküleri bir 5 sene daha kullanacağım ama güvenemiyor insan  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Barış korsanım,şafta halatı sarıp,ucuna da demir bağlayıp denize atıyorsun...atarken de vitese takıyorsun...vurdurunca çalışıyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #69 : Eylül 04, 2014, 04:54:14 »
Şaka bir tarafa bumba üzerindeki ana yelken iskotasının makarasını kullanıp kaytanla motor çalıştırma projemiz vardı...Taaa...ne zamanlarda konuşmuştuk...Bir deneyelim bakalım...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #70 : Eylül 04, 2014, 11:24:55 »
Kadir Korsanım,
Calisirsa banada gösterirsin, motorlarımız aynı nede olsa Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Boemar - Fenerbahce F6
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #71 : Eylül 04, 2014, 12:00:45 »
Bence çalışır. Balıkçı teknelerinde çok kez peş botuyla çekerek çalıştırıldığını görmüşümdür.
"Son Denk Kayıkçısı"

S/Y Asterix / Fatih/İstanbul
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #72 : Eylül 06, 2014, 02:13:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kadir Korsanım,
Calisirsa banada gösterirsin, motorlarımız aynı nede olsa Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Şaka yaptık yahu... S drive larda bu mümkün değil...şaft yokki bizde...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #73 : Eylül 06, 2014, 02:22:01 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bence çalışır. Balıkçı teknelerinde çok kez peş botuyla çekerek çalıştırıldığını görmüşümdür.

Şaka derken gerçek oldu yani... Peç teknesini hiç düşünmemiştim... Yani motoru basmayan bir balıkçı teknesi ki( bu duruma düşmek aptalca ama olabilir) şaftına halat sarıp peç ile vurdurunca çalışıyor ve siz bunu çok kereler gördünüz öylemi? Süper bir durum bu...Hatta dalmaya bile gerek kalmayabilir...Yani şaftın deniz altında kalan yerine değil,sintine içinde kalan parçasına da halat sarılıp vurdurulabilir... İskele ya da sancak farketmez... Bir taraftan uzatılan halat şafta iki tur dolansa yeterli olur...
S/Y AYNA  SETUR YALOVA MARİNA
*
Ynt: KOCA KOCA TEKNELERİN NEDEN GÜNEŞ PANELLERİ HALA YOKTUR ANLAMADIM
« Yanıtla #74 : Eylül 06, 2014, 09:38:59 »
Kadir Korsanım; Şafta değil Motorun önüne yapılmış ilave kasnaklara ip dolanıyor.Bu kasnaklar sonradan monte edilmiş hidrolik pompa vs. çeviren kasnaklardı. 3 silindir 45hp pancar motoru ,28bg çift silindir lombardini gibi motorlar da bunu çok pratik bir şekilde yaparlardı.Kaytan vurabilmek için makine dairesine sadece bir makarayla halatı yönlendirirlerdi.Asılan botta genelde 9 hp pancar yada 10hp lombardini ile çalışan sandallardı.Yani bahsettiğimiz 30metre 500bg motorlu tekneler değil 10 metre alamatra voli kayıkları ve bunları gördüğümüz yaşadığımız yıllar 1980-1990 arası yıllardı.
"Son Denk Kayıkçısı"

S/Y Asterix / Fatih/İstanbul