0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    H. A.

Yaz sıcağında hiç jikle çektiğimi hatırlamıyorum , jikle soğuk havada gerekiyor.


*

    H. D.

Çalıştırılacak motorun metal aksamı ( piston,silindir kafası gömlek) soğuk ise hiç olmazsa yarım jigle gereklidir.


*

    A. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yaz sıcağında hiç jikle çektiğimi hatırlamıyorum , jikle soğuk havada gerekiyor.

Yazın bende pek çekmem Hakkı Abi..
Ama biz Aralık Ocak ayları hariç 10 ay denize çıkıyoruz...
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2015, 21:31:30 Gönderen: Ahmet Solmaz »


*

    M. B.

Bende sıfır 9.9 mercury 4 motor var. Kitapçığında yaz kış belirtilmeksizin jikleyi çekin, benzin emiş pompasına 2 kez basın ve kolu çekin diyor. Bu arada benzin emiş pompası jiklenin hemen yanında küçük bir düğme. Bu talimatlara uyuyorum fakat 3. veya 4. çekişte motor çalışıyor. Sıcakken tek çekişte çalışıyor ama tekneye ilk geldiğimde 3-4 çekişte çalışıyor.


*

    Y. C.

Ahmet korsanım, motorunuz normal zamanda da yarım jikle işe çalışıyorsa yeterli benzin gitmiyordur, karbüratör tıkalı olabilir.
Karbüratörün altında, şamandranın durduğu kabın altında sarı bir vida olacak, onu sökün, benzin gelip gelmediğini kontrol edin, sarı vidanın da deliğinin tıkalı olmadığından emin olun. Temizse veya temizledikten sonra takın tekrar çalıştırmayı deneyin.
Eğer olmadıysa geniş bir kaba benzin koyup karbüratörü sökün, sökerken de fotoğraflayın tabii. Benzin giriş hortumunun olduğu delikten kuvetli hava verin. Şamandranın oturduğu kabı güzelce temizleyin, dipinde sarı tortu olmadığından emin olun, taşlaşmış tortu olma ihtimali yüksek.
Şamandranın üstünde sarı bir vida olacak onu da söküp, deliğini temizleyin.
Bir süre. Benzinde tuttuktan sonra tazyikli hava ile her parçayı temizleyin ve monte edin.
Takarken jikle ve gaz kelebeklerini tahrik eden telleri doğru taktığınızdan emin olun.
Gaz telini takarken tam gazda kelebeğin tam açık olduğunu görün.
Jikle in de kapalı iken kelebeğin açık, jikle açıkken de kelebeğin kapalı olduğunu görün.
Çalıştırmadan önce eğer dıştan depolu ise pompa ile benzini doldurun jikleyi çekin biraz gaz vererek çalıştırmayı deneyin. Olması gerekir. Tabii daha önce yazılan buji değişmesi, benzin kirli ve eski plmadığını düşünüyoruz.
Gene başarılı olmazsa kompresyon sorunu olabilir. Bu kampanya bizi aşar servise gitmesi gerekir.

*

    A. S.

Çok teşekkür ederim Yalçın Korsanım..
Tam olarak yapmayı planlayıp neyle karşılaşacağımı bilmediğim kısmı detaylandırdınız... Bakalım çözebilecekmiyiz sorunu..
Selamlar
*

    H. A.

Eğer karbüratörü sökerseniz heryerini balata spreyi ile temizleyip hava vurun.
Memelerde buna dahil.Bu hafta benim motoru serviste söküp takarken başında bekledim,hava ayarı falan yapmadılar.Öyle kuş falan kondurmuyorlar.
Selamlar
« Son Düzenleme: Eylül 12, 2015, 08:44:12 Gönderen: Halil Acir »
*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer karbüratörü sökerseniz heryerini balata spreyi ile temizleyip hava vurun.
Memelerde buna dahil.Bu hafta benim motoru serviste söküp takarken başında bekledim,hava ayarı falan yapmadılar.Öyle kuş falan kondurmuyorlar.
Selamlar

Balata spreyi WD40 mı oluyor Halil Korsan ?
*

    K. T.

Ahmet korsanım sizin motorun kendi üzerinde depo'su olacak... Bence o depo'yu kullanın... Motorun karburatörü'nü temizleyin yada temizletin... İçinde bir meme olacak... Onun durumuna bakın çünki yakıt ordan geçiyor... Eğer sıkıntı varsa onun ayarını yaptırın yada yapın... Ardından karburatörlü motorlarda mesela bir haftadır yatan motoru çalıştırmak biraz zaman alabilir... Ama ilk çalışmadan sonra stop ettiğinizde her çektiğinizde rahat çalışması gerekir... Genel tanı jikle'yi ilk çalıştırmada açmaktır... Bu sayede karburatöre benzin bol miktarda girer... Sizin sıkıntınız karburatörden kaynaklı olduğu kesin ve net... Motoru dağıtlayın karburatöre ayar verin yeter... Ayrıca yapılan basit bir hata benzin deposunun hava kanalını açmamak açmayı unutmak veya o kanalın tıkalı olmasıdır... Böyle bir durumda benzin zaten karburatöre yeterli beslemede gelmemektedir... Onada bir bakın...
*

    F. N.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Eğer karbüratörü sökerseniz heryerini balata spreyi ile temizleyip hava vurun.
Memelerde buna dahil.Bu hafta benim motoru serviste söküp takarken başında bekledim,hava ayarı falan yapmadılar.Öyle kuş falan kondurmuyorlar.
Selamlar

Balata spreyi WD40 mı oluyor Halil Korsan ?
Hayır WD-40 çok amaçlı sprey olarak geçer 5 fonksiyonu vardır. Temizleme, yağlama, pas sökme, nemi itme, sıkışan parçaları açma. Ancak bu 5 vazifeyide yarım yamalak yapar. Fren balata spreyi ise benim tabirimle namus lekesi hariç her lekeyi temizler Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ancak plastik aksamı bozar bu yüzden sadece metal aksama sıkmak gerekir...
*

    S. Ç.

Ayrıca WD40 elektronik bağlantılara ve kartlarada sıkılmaz..sıkarsanız sıktığınız elinizde kalır..denenmiştir görülmüştür..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    F. N.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ayrıca WD40 elektronik bağlantılara ve kartlarada sıkılmaz..sıkarsanız sıktığınız elinizde kalır..denenmiştir görülmüştür..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
WD-40 ın special serisinde kontak sprey var bir dahaki sefere onu kullanabilirisiniz Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S.

Ben her sene bowtruster ın kontrol düğmelerindeki temassızlık sorununu kapağını kırmadan açamadığım için WD40 ile çözüyorum. Allahtan henüz elimde kalmadı Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    M. C.

Ben yıllardır nitro yakıtlı araçlarda bu sorunla uğraşıyorum, genelde yazları kullanıp kışları rafa kaldırdığımdan her yıl bu sorun tekrar musallat oluyor.

En az yarım saat uğraşıp kendine getirebiliyorum ama illede tek seferde çalıştırmak istiyorsam bütün yakıt hortumlarını söküp temizliyor, karbüratörü söküp temizliyorum yakıt deposunun içini temizliyorum ve yeni yakıt koyuyorum, buji ile hiç uğraşmıyorum ve tek seferde çalışıyor.

Bu durumun aynısını iki zamanlı yamaha jenaretörümde de yaşıyorum çözüm aynı olmasına rağmen bütün bunlar çok zor geldiği için 5-6 kez çekiyorum ve çalışıyor.
Bu tarz bütün motorlar da çalıştırmadan önce hemen buji kablosunu çeker kıvılcımı görür sonra denemelere başlarım.
Bence uzun süre bekletilen bu tip motorlardaki problem yakıtın çeşitli yerlerde donup tıkanması nedeniyle oluşuyor.
*

    M. C.

Birde ben son kullanımda yakıtı sonuna kadar kullanıp yakıt hortumlarının içini boşaltmayı denedim ama bu aynı sonucu doğuruyor ve ancak en az iki kez çekince yanma odasına yakıt gelebildiğinde bir şey değişmiyor yani bana göre iki uçlu değnek.