0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. S.

Benim 4 hp lik Yamaha hiçbir zaman kolayca çalışmadı .
Geçen sene bakım yaptırdıktan sonra bile kolay çalışmıyordu...

Bu sefer bakımını kendim yapıp her şeyin kusursuz olduğuna emin olmak istiyorum.

Neyi nasıl yapmalıyım ?
Tek çekişte çalışan bir motor olması için gerekenler nelerdir ?
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2015, 18:35:25 Gönderen: Ahmet Solmaz »


*

    S. Ç.

En önemli şey..kaliteli,yeni bir buji..


*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En önemli şey..kaliteli,yeni bir buji..

İki hafta önce yeni buji taktım hemde üzerindeki bujinin 3 katını ödeyerek Champion marin buji aldım.  En iyisi oymuş.
Tık yok... O kadar sinirleniyorum ki motoru denize atasım geliyor...


*

    n. k.

Karbüratör ayarı, elektrik aksamının okside olmamasına dikkat etmek lazım. Başkada bişeyi yok zaten çalışma konusunda. 

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sefer bakımını kendim yapıp her şeyin kusursuz olduğuna emin olmak istiyorum.

Kritik iki şey var, karbüratör ve buji..
Bujiyi periyodik aralıklarla değiştirmek (temizlemek vb. değil) ve karbüratörü söküp en ince deliklerine kadar iyi bir temizlemek çok fark yaratır derim..

sonrasında yağın durumu ve seviyesi, içindeki benzinin kalitesi (güneş altında beklemiş, buharlaşmış olmayan vb.), filtreler ve yaşlı makinalar için piston-silindir-sekman durumu önemlidir.

en güzeli makinanızın kullanım kitapçığını bulup orada yazan bakımları yazıldığı şekil ve zamanlarda yapmak..

*

    n. k.

Ateşleme yapıyor mu bi bakın. Bujiyi söküp motor bloğuna yakınlaştırıp ipi çekin. Eğer tık tık diye kıvılcım sesi gelmiyorsa bobinde problem vardır.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    A. S.

Benim bu haftaki planım kocaman bir kumaş serip yere motorun her vidasını söküp herşeyi benzinle iyice temizleyip yerine takmak yeniden...
Bu yeterli olur mu dersiniz ?
Karbüratör ayarı nasıl oluyor ?
Piston, silindir, sekman durumu bizi aşar...
*

    n. k.

Bu arada elimde fazlalık yamaha bobini var. Tek bujiye uygun. Uyarsa bilaücret yollayabilirim.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    n. k.

Ahmet bey, karbüratörün fotoğrafını çekip yollarsanız nokta atışı tarif yapılabilir.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

*

    H. A.

Benim motorda Yamaha 3 hp Malta, 2 zamanlı, temiz benzin konduğu sürece 8 yıldır hiç ikiletmedi.  Daha bujide değişmedi, iki yıl önce  Marmaris yamaha serviste bakıma vermiştim , bir çok parçasını değiştirdiler, 450 tl . ödemiştim. Ben Yamaha  ikinci el bir motor sahibi olsam önce seviste bakım yaptırırım, sonra temiz benzin koyarım, ( ki benim motor ikinci el ) önceki yıldan bidonda kalmış benzinide koymam,  benzini mutlaka  süzerek koyarım.  Kışa girerken depodaki benzini boşaltır, karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştırır, motoru tatlı su içinde bir süre çalıştırırdım. Formül, uygun bakım  +  Temiz benzin.
*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ateşleme yapıyor mu bi bakın. Bujiyi söküp motor bloğuna yakınlaştırıp ipi çekin. Eğer tık tık diye kıvılcım sesi gelmiyorsa bobinde problem vardır.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bunu bilmiyordum ilk işim olacak....
*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada elimde fazlalık yamaha bobini var. Tek bujiye uygun. Uyarsa bilaücret yollayabilirim.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok teşekkür ederim. Şu an İstanbuldayım. Marmarise gidince sizi rahatsız ederim...
*

    A. S.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim motorda Yamaha 3 hp Malta, 2 zamanlı, temiz benzin konduğu sürece 8 yıldır hiç ikiletmedi.  Daha bujide değişmedi, iki yıl önce  Marmaris yamaha serviste bakıma vermiştim , bir çok parçasını değiştirdiler, 450 tl . ödemiştim. Ben Yamaha  ikinci el bir motor sahibi olsam önce seviste bakım yaptırırım, sonra temiz benzin koyarım, ( ki benim motor ikinci el ) önceki yıldan bidonda kalmış benzinide koymam,  benzini mutlaka  süzerek koyarım.  Kışa girerken depodaki benzini boşaltır, karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştırır, motoru tatlı su içinde bir süre çalıştırırdım. Formül, uygun bakım  +  Temiz benzin.

Hakkı Abi benzinle ilgili söylediklerinizi bu sene harfiyen yaptım. Depodaki benzin pompadan çekilip yeni bidona ve depoya konmuş ve kadın çorabında süzülmüş bir benzin...
Bakımıda aynı sizin gibi geçen sene Yamaha servisinde yapıldı...
Bu yazbaşı bakım yaptırmadım. İlk aylar sorunsuz çalışıyordu...
Şimdi sorunlu bile çalışmıyor Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2015, 19:05:23 Gönderen: Ahmet Solmaz »
*

    H. E.

Bu motorların düzgün çalışması için iki şey gerekir: yakıt ve elektrik. Buji değişimi ile genellikle elektrik kısmı hallediliyor ama benim gördüğüm en büyük sorun hep yakıy sisteminde. Özellikle bizim buralarda yüksek sıcaklık altında kalan motorda, nem+tuz bir şekilde karbüratörü etkiliyor ve bunun sonucunda yakıt+hava karışımı bozuluyor. Tamircilerin ve servisçilerin de kuş kondurduğu yok. Sadece sizin de yapacağınız şeyleri ısrarlı şekilde tekrarlayarak yapıyorlar. Benzinle yıkamak, her deliğe çelik tel sokmak, üflemek, yeni yağ koymak,
kelepçeleri sıkıştırmak...

Fakat bi motorun tek çekişte çalışması için gerekli en önemli şey şans. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    n. k.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ateşleme yapıyor mu bi bakın. Bujiyi söküp motor bloğuna yakınlaştırıp ipi çekin. Eğer tık tık diye kıvılcım sesi gelmiyorsa bobinde problem vardır.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bunu bilmiyordum ilk işim olacak....
Geçen motorumda bende çok çile çektiğim için öğrenmek zorunda kaldığım teknik çözümler.

SM-N900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi