0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    A. S.

Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?
Motorun boğulması nedir ? Ne yapınca boğulur ?
Boğulmuş motoru çalıştırmak için ne yapmalıdır ?
« Son Düzenleme: Eylül 11, 2015, 19:24:16 Gönderen: Ahmet Solmaz »


*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Fakat bi motorun tek çekişte çalışması için gerekli en önemli şey şans. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim teknenin ismi bile ŞANS ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?
Motorun boğulması nedir ? Ne yapınca boğulur ?
Boğulmuş motoru çalıştırmak için ne yapmalıdır ?
Fark vardır.
Fazla yakıt az hava boğar. Jikle çekiliyken  ipi gereğinden fazla çekersen boğulur. Çalışmıyorsa ara ara beklemek lazım.
Bekleyip fazla yakıtın uçmasını sağlamak gerekir.


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim bu haftaki planım kocaman bir kumaş serip yere motorun her vidasını söküp herşeyi benzinle iyice temizleyip yerine takmak yeniden...
Bu yeterli olur mu dersiniz ?
Karbüratör ayarı nasıl oluyor ?
Piston, silindir, sekman durumu bizi aşar...

Sökersin ama takamayabilirsin. Her parçayı sökmeden önce fotoğraflamanı tavsiye ederim.


*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
En önemli şey..kaliteli,yeni bir buji..

İki hafta önce yeni buji taktım hemde üzerindeki bujinin 3 katını ödeyerek Champion marin buji aldım.  En iyisi oymuş.
Tık yok... O kadar sinirleniyorum ki motoru denize atasım geliyor...
Buji dışında karburator tamir takımı alıp yenilersen sorun çözülür.

*

    A. S.

Teşekkürler Orhan Abi ...
Hepsini aklıma yazdım...
*

    N. B.

Solmaz korsan herkesin ortak sıkıntısını dile getirdi.
Benim omuz da zayıf olduğundan başbelasıdır bu durum.

Bunların marşlı olanları yok mu?
*

    H. D.

Jigle tam çekilip,birkaçkere çalıştırmayı denediğinizde motor boğulur,düzeltmek için jigle tamamen geri itilir ve kesinlikle Tamgaz da ip çekilir veya marşa basılır.
*

    O. B.

Kıçtan takma motorun çalışma sorunlarını en aza indirmek için:
1. Uzun süre bırakacaksan stop edene kadar çalıştır içinde benzin kalmasın
2. İki zamanlı ise yağ yakıt oranına ve yağ kalitesine dikkat et
3. Yılda bir buji aralığını kontrol et ve temizle
4. Çalıştırırken ilk denemede jikleyi sonuna kadar çek
5. 4-5 çekişte çalışmamışsa tekrar denemeden önce 5 dak bekle
6. Hava sıcaksa ikinci denemeyi jikle çekmeden yap
7. Yine çalışmazsa jikleyi çek  gaz kolu ile gaz vererek dene
8. Çalışmazsa 10 dak bekle baştan dene
9. 1 saat uğraşıp çalıştıramazasan tamirciye git
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?


Yarım jigle diye bir şey yok. Olsa, bu mesafeyi gösteren bir işaret, mekanizma olurdu. Jigle ya çekilir, ya itilir. Çekyat ya da itotur gibi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    O. B.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?


Yarım jigle diye bir şey yok. Olsa, bu mesafeyi gösteren bir işaret, mekanizma olurdu. Jigle ya çekilir, ya itilir. Çekyat ya da itotur gibi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarım jikle vardır. Karburator içine bakarsan jikle tam çekiliyken hava kanali tam kapanır yarım çekiliyken yarım kapanır. Yani ilk çalıştırmada yakıt/hava karışımının zengınliğini kısmen jikle koluyla ayarlayabilirsin.
*

    H. E.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?


Yarım jigle diye bir şey yok. Olsa, bu mesafeyi gösteren bir işaret, mekanizma olurdu. Jigle ya çekilir, ya itilir. Çekyat ya da itotur gibi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarım jikle vardır. Karburator içine bakarsan jikle tam çekiliyken hava kanali tam kapanır yarım çekiliyken yarım kapanır. Yani ilk çalıştırmada yakıt/hava karışımının zengınliğini kısmen jikle koluyla ayarlayabilirsin.

Orhan Korsanım,
Bu mantıkla 3/4 jikle, 2/8 jikle, 3/32 jikle falan da vardır.
Anlatmaya çalıştığım bu motorun hava ayarında yarım jikle yok. Soğuksa tam jikle, sıcaksa jikle kapalı. Ara değerler enjeksiyon yerini titreten doktor gibi teknik adamların fantezisi...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A.

Durduk yerde jikle çekmeye gerek olmamalı. Özellikle, karbüratörün rölanti ayarı düzgün ise.
Jikleye, nispeten soğuk havalarda ihtiyaç olacak galiba.
Honda 4 zamanlı motorun prospektüsünde; "ipi yavaşca çekin, bir noktada sert bir karşı kuvvetle karşılaşınca ipi başa alın. Bu defa, ipi hızlıca çekin" diyor diye hatırlıyorum. "Karşı kuvvet oluşma noktası" , hava benzin karışımının sıkıştırılma noktasında bujinin ateşlemesi ile oluşuyor. Eğer karışımı buji ateşlemiyorsa, sadece pistonun sıkıştırma kuvveti hissedilir, fazlası değil. Karşı kuvvet hissedilmiyorsa, ya ateşleme iyi değil, ya da ateşleme rötarlıdır.
Ateşleme, (varsa)ateşleme zamanı(sente?) ve karbüratör ayarı düzgün olan motorun çalışmaması için başka sebep yok diyebilirim.
*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Peki jigle yi tam çekmek le yarım çekmek arasında fark varmıdır.. ?


Yarım jigle diye bir şey yok. Olsa, bu mesafeyi gösteren bir işaret, mekanizma olurdu. Jigle ya çekilir, ya itilir. Çekyat ya da itotur gibi.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yarım jikle vardır. Karburator içine bakarsan jikle tam çekiliyken hava kanali tam kapanır yarım çekiliyken yarım kapanır. Yani ilk çalıştırmada yakıt/hava karışımının zengınliğini kısmen jikle koluyla ayarlayabilirsin.

Orhan Korsanım,
Bu mantıkla 3/4 jikle, 2/8 jikle, 3/32 jikle falan da vardır.
Anlatmaya çalıştığım bu motorun hava ayarında yarım jikle yok. Soğuksa tam jikle, sıcaksa jikle kapalı. Ara değerler enjeksiyon yerini titreten doktor gibi teknik adamların fantezisi...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Benim motorun normal zamanlarında yarım jigle ile çalışıyor fakat tam jigle ile çalışmıyordu?..
Ayrıca birkaç çekişte boğuluyordu...
*

    A. S.


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Ateşleme, (varsa)ateşleme zamanı(sente?) ve karbüratör ayarı düzgün olan motorun çalışmaması için başka sebep yok diyebilirim.

"Düzgün karbüratör ayarı" nı kendimiz yapabilirmiyiz ?
Karbüratörü ayarlarken en " düzgün " ayarı yaptığımızı nasıl anlarız ?