0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    M. S.

Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« : Ağustos 03, 2009, 16:23:50 »
Sevgili gekolar, Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Tek nedeni var, tekne borcu nedeniyle yelkeni başkasına diktirecek paramız kalmadı. fakat bu iş nasıl yapılır bilmiyoruz. daha önceleri biryerlerde sailcut diye bir yazılım kullanarak kendi yelkenlisini diken bir denizciyle tanıştığımızı ve yazıştığımızı hatırlıyorum ama ne isim ne adres kaldı hafızamda. bu işi nasıl yapcez bilen var mıdır içimizde? ilk soru sailcat programıyla kendi yelkenini diken bir geko oldu mu? ikincisi dakron kumaş kaç paradır, nerede satılır? (telefon yeterli)

selamlar,
*

    O. B.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #1 : Ağustos 03, 2009, 16:28:03 »
Bu konuyla ben de uğraştım. Fırtına yelkeni yapacağım. Ölçüleri hazır, kumaş bakıyorum. Bir başka tekneden ölçüp yapsan daha iyi bence. Ölçülerin o kadar da hassas olması gerekmiyor sanırım. Dakron kumaş satan yer ben de bulamadım. Yelkenciler ithal ediyorlar ve sana satmayabilirler. Dakron olması şart mı ayrıca?


*

    A. Ç.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #2 : Ağustos 03, 2009, 17:25:11 »
Kumaşlar büyük ölçüde yelkenciler tarafından ithal ediliyor ve fiyatları da yalken fiyatlarına çok yakın, bu nedenle kendi dikmeniz yelkencinin dikmesinden çok da ucuza mal olmaz.  Benim keyfim bu ben kendim dikeceğim derseniz, internette ücretsiz ve ücretli yelken kesim programları var, mutlaka onlardan birini kullanın. Bilginiz varsa şekiller üzerinde biraz oynayabilirsiniz ama çok oynamanızı önermem. Salcut programı ücretsiz bir programdır. Google'da "sailcut" araması yaparak indirme kaynağına ulaşabilirsiniz.

*

    E. Ç.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #3 : Ağustos 03, 2009, 17:32:48 »
Teklif Başlığı:  dakron kumaş (tüm renkler mevcuttur,özel renkler en geç 1 hafta 10 gün içerisinde teslim edilir.)

İletişim

Yetkili Kişi : ibrahim yavaş
Adres : dosab orkide cad.no:9 bursa
Şehir : Bursa
Ülke : Türkiye
Telefon : (090) - (224) - 2610062 
 


Belki işe yarar....
Sevgiler...
*

    M. S.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #4 : Ağustos 03, 2009, 17:54:07 »
kimdi kimdi diye sora sora buldum. işte aktardıkları. tabii her ayrıntı başka sorular doğursa da birçok detay bilgi mevcut içinde. kendisinin rızasını almadığım için (hayır demezdim aslında...) adını yazmadım.
"YELKEN DIKIM MACERASİ 1
 
ilk once kumasi ve dikeceginiz makinayi bulmalisiniz, 2,5-3 mtlik teknelerin yelkenlerinde duz dikis yeterli olur sonrasinda zigzag dikis diken makina bulmak lazim.ben dikis ipi olarak 100 no polyester ip kullaniyorum.
 
a-)kumas temini:
yelken kumasi oncelikle dokuma olmali,dacron veya pamuklu.pamuklu kumas islandiginda stabilizesi bozuldugundan ve hafif oldugundan dacron tercih ediliyor.Benim aldigim yer usenmez testil imc 1.blok no:1403 tel:0212 5272086
kumasi alirken yelken alaninin %20 fazlasini alin
b-)Yelken dizayni:
eger bir proje ile calisiyorsaniz projeciniz size bazi olculeri veriyor. ornegin: ana yelkende orsa yakasi (luff),gungormez yakasi(leech) ,ve alt yaka(foot) ,diyagonal olcu,gungormez yakasinin genisleme olcusu(leech round),yelkenin en ust noktasinin genisligi (gaff)
 
bize lazim olan diger olculer diregin kıc tarafa yatma acisi,direk boyu bunlarida proje ustunden aliyoruz.sonra Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap. com sitesinden sailcut4 programini indirip calistiriyoruz. ''create a new sail '' deyince.iki adet tablo karsimiza cikiyor birinde olculer birinde ise dizayn ettiginiz yelkenin resmi var.olcu tablosundaki yerlere mm olarak projeden aldigimiz luff,l(diagonal length),foot, mast rake(direk acisi),leech round yerlerine giriyoruz.leech round positision %60 yapiyoruz.
 
simdi yelkeni yelken yapan olculeri girecegiz.simdi nasil bir yelken istiyoruz
hafif havada yuruyen guclu bir yelken icin  max depth %10-11-12 guclu ruzgarla hiz yapan yelken  icin max depth %6-7 sececegiz

benim tekne 4.27 mt boyunda bir gunluk gezi ve cogunluk hafif havada gececeginden cr (chamber ratio veya max depth) %10 sectim. head depth %11 foot depth %2 secildi.(bunlarla nasil oynanacagini bende tam cozemedim ama ornek yelken ile ayni oranda calistim). foot round (bumbaya baglanan yerdeki yelkenin disari dogru yaptigi
kavis)bu olcu 10 feet bir bumbada 2-3 inch benim bumba olcusu 290 cm Oldugundan ben onu 50mm sectim.

luff round: bu direge cektigimiz yakanin disbukey kavisi max deapth %10 sectigimizden bilgisayar Lp diye bir olcu veriyor o Lp olcusunu 0,027 ile carpip luff raund u buldum.

*** onemli bir veri girisi usefull cloth width (kullanacaginiz kumas genisligi)
benim aldigim kumasin eni 1180 mm idi. 15 mm sini bir sonraki kumasa eklerken guclendirmek icin kullanacagiz, 30 mm sini kumasin tam ortasindan 15 mm ust uste katlayarak guclendirecegiz (bu guclendirme daha kucuk boy teknelerde yapilmaya bilir onun yerine anlatacagim yerel guclendirme yapilabilir. ).
1180 mm kumastan 45mm cikti geriye kalani kullanacaginiz kumas olcusu
olarak yazin. ***Onun altinda seam width var bu '' ek genisligi'' her
kullanacaginiz paneli bir birine eklerken kullanilacak genislik.Bu
genislik genelde 20-30mm oluyor.katlama ve kivirma payi ile ben 40mm yaptim.

Simdi yelken panel seklini secelim genel tavsiye CROSSCUT bismillah deyip VALIDATE tusuna basin.
sizin yelken soldaki pencerede gozukuyor,oradaki azimut,elevation tuslari ile saga sola cevirip bir bakin nasil olmus,Tamam diyorsaniz save tusundan data yi secip save edin.autocad kullaniyorsaniz dxf dosyalarinida kaydedebilirsiniz. print sekmesinden
data,drawing, panel( fit) cikti alabilirsiniz. panel(scale 1) sanirim 1-1 cikartiyor ben hic denemedim zaten gerek yok.

Buraya kadar hersey kolay asil dans bundan sonra basliyor.

Ekte ki dosyada autocad ve sailcut programinin kendi print(to fit) goruntulerini gorebilirsiniz. yelkenlerimizi dizayn ettik, kumasi aldik,ipi aldik,makinayi kullanmayi ogrendik(makina ile once biraz antreman yapmak lazim igneye gidecek ip nedense 10 tane yerden geciyor.)
 
Benim ana yelken 8,3 mt2 simdiye kadar ki maliyetide bir kontrol edelim
1.) 8,3 mt2 yelken icin 10m2 kumas aldim 5 ytl*10= 50 ytl
2.) 100 no iplik 1 makara 3 ytl
3.) 10 mt 5mm esnemesi dusuk halat 1,5*10= 15 ytl
4.) bazi yerler elle dikilecegi icin yelken ignesi ve eldiveni alinacak
5.)yelken ustune konacak matafyonlar alinacak, o asamaya gelirsek
Bu yelken icin alinan en uygun fiyat 175 euro+kdv yaklasik 400 ytl(nakliye ile).Malzeme maliyeti dusuk gozuksede siki bir iscilik gerekiyor. Bu isin en enterasan tarafi bu yelken hafif havalarda yurusun diye torlu bir yelken, eger sert bir ruzgarda az torlu yelkenle nasil gider bu tekne diye merak ederseniz hemen cat pat kendiniz dikersiniz.
 
YELKEN KESİMİ:
Gerekli malzemeler:
1.cetvel, yumusak uclu bir kalem, gönye, makas, toplu igne, para bandi
2.keskin uclu bir havya
3.yaklasik 1,2 veya 1,5 mt uzunlugunda hem cetvel hemde egrisel cizmeye yarayacak ahsap cita
4. evdeki yemek masasi
5.evdekilerden izin
 
APLİKASYON
Kumasi onunuze actiniz en alttaki parcadan degil bir ustteki parcayi cizmek icin kumasin en altindan 15mm lik ek parcasini ciziyoruz, parcanin sol tarafi yelkenin orsa yakasi, sag tarafi gungormez yakasi bu yakalarda 70-80 mm pay birakip dusey x ekseni yatay y ekseni olarak yelkeni ciziyoruz.(ortada takviye dikisi atmadigimizi varsaydik.). Cizimde ust tarafta cift cizgi var alttaki cizgi yelkenin esas dikis yeri, ustteki ise yapacagimiz ekin cizgisi.
 
dx= ve dy=  rakamlari ise yelkenin esas dikis cizgisine uyguluyoruz burada bir dis bukey kavisli cizgi olusuyor, bu kavis dikildiginde yelkenin tor dedilen seyini olusturacak.
 
2.parcadan itibaren hepsini bitirdik kaldi en altta bumbaya baglanacak parca.
Sol ve sagdan biraktigimiz 70-80mm boslugu bu parcada en alttada birakacagimiz icin bu parcayi iki parcadan duz dikerek olusturuyoruz.
 
KUMAŞIN KESİMİ:
Parcalari aplike ettik, kesim cizgisi altina cetvel olarak kullanilan tahtayi koyup, havyayi fise takin,(dacron kumasi makasla kesmeyin hep havya ile kesilecek.) .Cizgiden el ile yavas yavas duzgun kesin (bu kesilen yerler katlanip icerde kalacak).kesilen her parcanin orsa ve gungormez yakasini markalayin.
 
Not1:kesmeden once olculeri tekrar kontrol edin, koordinatlar karismasin, gerci yanlis yaparsaniz en fazla orada bir ekyeri olur.
Not2:Bu islemden once kucuk bir parcada elinizi alistirin"""

*

    S. B.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #5 : Ağustos 03, 2009, 17:56:40 »
Müfit Korsanım!
Boşver programı yazılımı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arkadaş çıta, ip(halat değil) ve mezura ile yelken biçip dikebiliyor. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Hemide öğretiyor.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


"Acemi marangozun talaşı tahtasından çok olurmuş"

Söylemedende edemedim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kolay gele... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    C. D.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #6 : Ağustos 03, 2009, 21:45:50 »
Müfit korsanım valla brovo ben trinkete için cesaret edemedim. Yelkeni takınca haber verde görmeye geleyim....


*

    M. S.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #7 : Ağustos 07, 2009, 13:54:47 »
serhat korsanım, ben ilk teknemi yaparken de bir arkadaş bana sizin gibi kamçılayıcı bir atasözü sarfetmişti. tekne bitince çok piman olmuştu. siz marangozdan bahsedince o geldi aklıma.
gönderdiğiniz videodaki çirkin sakallı arkadaş o yelken o yöntemle dikebiliyorsa ben uzay gemisi yaparım Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (büyük söz)
önce dandik bir kumaşla prova ederek ve sevgili terzi kayınvalidemin tecrübesinden yararlanarak bu işi kıvırabiliriz gibi geliyor. hadi hayırlısı. gelişmelerden haberdar edeceğim camiayı...

sevgiler, selamlar,
*

    C. B.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #8 : Haziran 08, 2012, 20:12:03 »


 Selamlar,

 bu sailcut programındaki % ile verilen kumaştaki bombeler, çok bilinçli tasarlanmak zorunda,
 aksi taktirde yelkenin orsada bayılması veya apazlama seyirde hız kaybetmesi sorun olabilir...
 bu % delerin bilinçli olarak verilmesi gerekirki buna dair web de hiç kaynak bulamadık...!!!

 eskiden yelken kumaşları kanvastan dikilirmiş... en iyisi yelken yapacak arkadaşlar
 bir top kumaş ithal ederlerse, herkeze yeter herhalde imece gibi bişey olur...Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
 ortak forumlarında amacı bu değilmi zaten... ufak bir organizasyona bakar. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    S. G.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2022, 09:02:40 »
Bu dakron denilen kumaş hala bulunamıyor. Onun yerine rinstop denilen bir kumaş tavsiye ediliyor. Bilen veya kullanan korsan var mı acaba?
*

    A. K.

Ynt: Kendi yelkenimizi dikmeye karar verdik. Ama....
« Yanıtla #10 : Nisan 29, 2022, 13:52:07 »
Benim terzilik diplomamda var. Senelerdir 20 sene konfeksiyonun içindeydim . Pffaf dikiş makinamda var .  İş yerimde yelkeni serecek yerim de var . İşlerden de anladığımı tahmin ediyorum . Biraz da deliyim ama teknede tek yapmadığım ve yapmayacağım şey yelkendir.   

Bence yelken işine girmeyin, yer , malzeme , makina ve özel bilgi ister
« Son Düzenleme: Nisan 29, 2022, 13:53:39 Gönderen: Atilla Kaplan »