0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. İ.

Ynt: kazıklanmadan avrupadan yelkenli alıp getirme aşamaları?
« Yanıtla #15 : Aralık 02, 2019, 22:10:29 »
 Murat bey, yazınızda ki bir konuyu düzelteyim. Çift vatandaşlığın olması yeterli değil.
Yılda en az 180 gün ikamet ediyor olmak gerekir.


*

    M. T.

Ynt: kazıklanmadan avrupadan yelkenli alıp getirme aşamaları?
« Yanıtla #16 : Aralık 03, 2019, 11:17:11 »
Murat Yilmaz korsan,

Gormediginiz tekneye kesinlikle deposito gondermeyin. Resimlere guvenmeyin. En kolayi teknenin bulundugu konuma yakin bir surveyor bulun. Sadece tekneye gidip yarim saat bir goz atmasini rica edin... detayli survey e 400-500 EUR isteyen bir surveyor yarim saat bakma icin daha uygun bir rakam isteyecektir. Gerekirse buldugunuz surveyor’un yol ucretini / benzinini de odeyin.

Ben nakit verme taraftari degilim. Teknenin sahibinin kim oldugunu ve kacinci sahibi oldugunu sorun. Sirket uzerine mi kayitli sahis uzerine mi...tekne uzerinde herhangi bir kredi borcu ya da lien hold var mi ona da bakmak lazim.

Internetten ya da cruisers forum’dan yerel surveyor icin bilgi sorabilirsiniz. Gelecek cevaba gore tekrar konusalim.

Survey esnasinda genelde karaya alma atma ucretini alici oder. Ancak tekne karaya alindiktan sonra ciddi bir problem bulunursa bunu saticiya yikma sansiniz olabilir. Alim oncesi survey sozlesmesi tarzi birsey yapabilirsiniz ancak bu da uygulama asamasinda ne kadar ise yarar bilemiyorum.

Marina muhtemelen karaya alma ucretini pesin isteyecektir. Saticiya odettirebiliyorsaniz odettirin.

Teknenin oldugu yerde boatshed varsa onlardan yardim alabilirsiniz.

Survey asamasina gelirseniz mutlaka survey sirasinda bulunup satici ile ilgilenmeyip surveyorun dibinden ayrilmayin. Ben bi cay iceyim adam isini yapsina gelmesin, siz de teknenin her yerine bakip size garip gozuken herseyi sorun. Gerekirse fotograf cekip buraya da gonderebilirsiniz.
« Son Düzenleme: Aralık 03, 2019, 11:20:57 Gönderen: Meriç Taşer »


*

    S. K.

Ynt: kazıklanmadan avrupadan yelkenli alıp getirme aşamaları?
« Yanıtla #17 : Aralık 03, 2019, 19:11:52 »
Bu işi yurtdışında yapmak zaten riskli; bari yabancı sahibinden'lerin peşinde koşacağınıza maksimum kazancı kovalayın da attığınız taş / ürküttüğünüz kuş oranı daha da lehinize olsun.. Avrupa'da nasıl bir usul var bilmiyorum ama USA'de litigation sales diye bir kurum var; bizdeki icra satışı gibi... Farkı ve kolaylığı hukuk uygulamasından doğuyor... USA'de avrupa hukukunun epey temel kavramlarından olan "lex commissoria yasağı" yok. Bu şu demek; Avrupa'da ve TR' de rehinli bir mal için "rehin borcunu ödemezsen mal benim olur" diyemezsin; bu şartı koymak yasak (lex commissoria yasağı).. USA'de ise tam tersine hem kredi verenin böyle bir hakkı, hem de kredi alanın böyle bir exit-clouse'u var... Yani borç ödenmediğinde banka rehinli mala hem fiziken hem de mülkiyet anlamında el koyabildiği gibi; kredi alan da kredinin konusu rehinli malı bırakarak sözleşmeden çıkma hakkına sahip (2008-09 mortgage krizini hatırlayın; halktan önce bankalar batmıştı ellerinde onbinlerce beş para etmez evle birlikte)...Bunun pratikteki anlamı şu: USA'de çok sayıda insan bir hevesle motorlu-yelkenli tekne satın alıyor; üstelik bunu tıpkı bizdeki ev kredileri gibi uzun vade rehinli kredilerle yapıyorlar.. Sonra hevesi geçince veya ödeme dengesi zora girince içinde yaşadığı evin mortgage sözleşemesini bırakıp çıkamayacağından tekneyi ve teknenin kredisini bırakıp çıkıyorlar. Aynı şey arabalar hatta bizde pek olmayan küçük hava taşıtları için de geçerli... Bankalar da bu tekneleri / arabaları / uçakları alıp güncel değerinden çok batık krediyi ne kadar kurtarabileceği ile ilgilenerek açık artırmayla birer birer, bazen de bu işi yapan şirketlere yüzer yüzer satıyorlar.İşte o şirketlerde inanılmaz ucuz paralara sapasağlam tekneler bulmak mümkün (sapasağlam diyorum çünkü aynı şirketler bir de hurricane damaged boats işi yapıyorlar, sigorta şirketlerinde aldıkları ile)... Birkaç defa bu şirketlerde çok güzel fırsatlar görmüştüm ama yapı itibarı ile "Amaan!!! sonra yaparım" dininden olduğumdan sallamıştım. Siz İspanya'ya kadar kararlı şekilde uzandıysanız USA hemen suyun karşısı; gitmişken Dalavere'de şirket işini bayrak işini de halledersiniz hem  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  Bu arada bahsettiğim "amaan sonra yaparım" dininin tanrısı da bu abla:

Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap