0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #30 : Mayıs 04, 2016, 22:07:22 »
BU metinde omurga salma olmayan teknelerin, pupa seyrinde çok gezdiklerini söylüyor.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Bu palavradır.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Omurga salma tekneler gezerler esas. Hatta ahşap olanlar daha çok gezerler. Hele isimi T ile başlayan tekneler hele daha çok..


*

    A. S. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #31 : Mayıs 04, 2016, 23:28:18 »
   Çok emek harcanarak hazırlanan, denizcilik kültürümüze katkı sağlayacağına inandığım bu topik kirlenmezse çok sevinirim,anlayışınız için teşekkür ederim. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 


*

    N. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #32 : Mayıs 04, 2016, 23:33:43 »
Yeri belki tam olarak burası olmayabilir ama izninizle rota stabilitesi ile ilgili küçük bir deneyimimi paylaşmak isterim.

Bir tarihte ,ismini vermek istemediğim bir yakın arkadaşım dünya seyahatine çıkmış fakat Cebelitarıktan çıkmadan geri dönmüştü.

Gitmeden önceki endişelerinden biri de fin salmalı teknesinin fazla geziyor olması idi. Epey düşündükten sonra aslında kıç tarafta dümen palasının yeteri kadar büyük bir yüzey oluşturduğunu ama asıl eksikliğin baş taraf su altındaki yanal yüzeyde olduğu kanaatine varmiştık.

Bu düşünce ile hemen baş tarafa alttan 6 mm kadar bir paslanmaz saçtan , alanı yaklaşık dümen palasının üçtebiri kadar olan yarım daire bir parçayı , balık yüzgeci gibi vidalamıştık.

Islak sathı bir miktar arttırmasına rağmen önemli bir hız kaybına neden olmamıştı.

Akdeniz boyunca gidip dönen arkadaşım , boyuna rota stabilitesinin hissedilir derecede arttığını söylemişti.

Uzun yola çıkmak isteyenlere belki bir ışık tutar ümidiyle paylaşmak istedim.


*

    N. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #33 : Mayıs 04, 2016, 23:43:27 »
Pardon Atilla bey , uyarınızı görmeden yukarıdaki mesajı yolladım.
Buraya uygun değilse moderatör arkadaşlar lütfen silsinler.


*

    B. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #34 : Mayıs 04, 2016, 23:46:32 »
"yöneltmek" "doğrultmak" " çevirmek"  anlamına geliyor. Eğer okuduğumu doğru anladıysam, çeviri yerli yerinde olmuş kanısındayım.
"doğrultucu" "çevirici" gibi.
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2016, 23:48:05 Gönderen: Bülent Büyükdağ »

*

    A. S. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #35 : Mayıs 04, 2016, 23:54:20 »
  Lütfen Nejat bey,paylaşımınız için teşekkürler.Bahsettiğiniz durumla ilgili feen salmanın tipi ve  teknenin nasıl bir kesitte olduğuda önemli sanırım. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    A. S. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #36 : Mayıs 05, 2016, 00:00:32 »
 
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"yöneltmek" "doğrultmak" " çevirmek"  anlamına geliyor. Eğer okuduğumu doğru anladıysam, çeviri yerli yerinde olmuş kanısındayım.
"doğrultucu" "çevirici" gibi.
   ''Yöneltici''yi tamda bu mantıkla kullanmıştım Bülent'cim,sağol. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    H. D.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #37 : Mayıs 05, 2016, 00:00:54 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu düşünce ile hemen baş tarafa alttan 6 mm kadar bir paslanmaz saçtan , alanı yaklaşık dümen palasının üçtebiri kadar olan yarım daire bir parçayı , balık yüzgeci gibi vidalamıştık.

Islak sathı bir miktar arttırmasına rağmen önemli bir hız kaybına neden olmamıştı.

Akdeniz boyunca gidip dönen arkadaşım , boyuna rota stabilitesinin hissedilir derecede arttığını söylemişti.
Tahmin ediyorum ki aynı oranda dümene geç cevap verme özelliğide oluşmuştur.
*

    O. O.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #38 : Mayıs 05, 2016, 00:12:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki "aktarım oran düzeneği (gear ratio)" yerine "dişli kutusu" veya "redüktör" gibi bir tanım daha anlaşılır olabilir sanki?


   Redüktör olacagına (gear ratio) kalsa daha iyi bence.Dişli kutusuda tam karşılamıyor gibi,mekanikçiler karar versin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Hydrovane sayfasından manuelini okudum. Orada "Ratio Knob" olarak tanımlamış. Tam Türkçe karşılığı "oran topuzu". Dişli bir mekanizma kullanılmamış. Aktarım oran düzeneği daha doğru olur teknik açıdan.
*

    N. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #39 : Mayıs 05, 2016, 00:15:34 »
Hüseyin bey, bunu hatırlayamadım ama muhtemelen dediğiniz gibi olmuştur.
Ama zaten fin keel teknelerin , long keel teknelere göre olan durumunu konuşuyorsak, long keel tekneler de zor manevra yapmalarıyla bilinirler.
Fakat liman manevraları hariç , uzun yolda bunun öneminin olmdığını düşünüyorum.
*

    H. D.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #40 : Mayıs 05, 2016, 00:34:15 »
Olumsuz anlamda yazmadım.Her ilave edilen yapısal eklentinin istediğimizden başka veya zıt etkilerinin de oluşabileceğini belirtmek için yazmıştım.
Bence bahsedilen eklentiden sonra teknenin dümeni daha tok duruşlu olmuştur ki dümenciye güven hissi de verecegini düşünüyorum.
*

    B. B.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #41 : Mayıs 05, 2016, 00:43:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



   Redüktör olacagına (gear ratio) kalsa daha iyi bence.Dişli kutusuda tam karşılamıyor gibi,mekanikçiler karar versin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Redüktör, dişli kutusu gibi isimler hep okuyucunun bir ön bilgisi olduğu varsayımıyla kullanılabilir. Dişli kutusunun ne iş yaptığını bilen bir okuyucu ne dendiğini anlayacak, konuya ilgisi devam edecektir. Halbuki bizim amacımız teknik hiçbir bilgisi olmayan bir okuyucunun dahi sistemi anlaması. Bu nedenle "aktarım oran düzeneği" ne iş yaptığını kendi açıklayan bir isim, bir tanımlama.
[/quote]


Bu yerinde kaygıyı ortadan kaldırmak ve 'yöneltici' gibi yeni sözcükleri de açıklayabilmek için makalenin sonuna küçük bir sözlük konsa veya sayfa sonuna dip not eklense?
*

    H. E.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #42 : Mayıs 05, 2016, 09:12:37 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...


Bu yerinde kaygıyı ortadan kaldırmak ve 'yöneltici' gibi yeni sözcükleri de açıklayabilmek için makalenin sonuna küçük bir sözlük konsa veya sayfa sonuna dip not eklense?

Evet, bu yapılabilir. Ancak "bizim okuyucu" ne sayfa altı, ne belge sonu açıklamaları, önsöz, Appendix falan okumaz.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Varsayımımız bu.
« Son Düzenleme: Mayıs 05, 2016, 09:25:23 Gönderen: Hakan Erim »
*

    A. Ü.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #43 : Mayıs 05, 2016, 09:15:21 »
Benim düşceme göre,Redüktör ismi isabetli olur.
Çünki redüktör bir nevi güç aktarım mekanizması aslında,Arabalarda kullanılan Şanzımanlar bir nevi Rediktör denile bilir.
Daha akılda kalıcı olur diye düşünüyorum,
*

    Ö. Ö.

Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #44 : Mayıs 05, 2016, 11:50:46 »
"Şanzıman" diyelim?

Benim tercihim teknik terimlerin yerinde kullanılması ve en alta (veya belkide en başa?!) mini sözlük konulması olur.

Böylece meraklı okuyucu doğru terimleri de öğrenme şansı bulur.

Yada ingilizcesi gibi Türkçe terimleri de hemen yerinde parantez içinde vermek olabilir.