0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #15 : Mayıs 04, 2016, 12:40:03 »
Emeğinize , aklınıza sağlık çok güzel ve anlaşılır olmuş.
Teşekkürler.
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.580
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #16 : Mayıs 04, 2016, 12:49:21 »
"Yöneltici flap" mi "yönlendirici flap" mi demeliyiz?
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2016, 13:00:31 Gönderen: Hakan Erim »
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Öcal Turan

  • * Gezgin Korsan
  • 2.123
    • Yaşadığı Şehir
  • Burgas-İstanbul
    • Tekne Adı
  • S.Y SERENITY
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #17 : Mayıs 04, 2016, 12:54:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
"Yöneltici flap" mi "yönlendirci flap" mi demeliyiz?

''Yönlendirici flap''
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #18 : Mayıs 04, 2016, 13:09:44 »
Son derece verimli ve faydalı bir çalışma olmuş. Başta Atilla Hocam olmak üzere katkısı olan tüm dostlara çok teşekkürler...

*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #19 : Mayıs 04, 2016, 13:27:54 »
***yöneltici***
    Kaynaklarda 'auxiller rudder -yardımcı dümen'anlatılırken yönlendirici 'router'kelimesi kullanılıyor ama' trim tab ' tanımlanırken' director' kelimesi kullanılıyor.Trim tab kavramının farklılığından dolayı yönlendirici değil yöneltici demeyi uygun gördüm.Yönelticinin TDK sözlügünde karşılığı yok bu arada.Noyan korsan bilir. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap 
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.359
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #20 : Mayıs 04, 2016, 15:27:11 »
Tam karşılığı uçaklardaki "fletner" aslında... ama türkçe değil maalesef... ince dümen diyelim nasıl olur?  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap  dümenin dümeni düdümen de diyebiliriz ... Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap (yeni kelime uydurmanın psikiatride bir adı var tabii ama boşverelim şimdi).
S/Y  FUNDA NİL
*

    Çevrimdışı Emin Alp Alayunt

  • * Gezgin Korsan
  • 1.359
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • FUNDA NİL , Mandalya Marina
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #21 : Mayıs 04, 2016, 15:33:25 »
Ben Teos ta  rüzgar dümenini takmaya çalışırlarken başlarına musallat oldum, birinci elden sınıf pratiği yapar gibi ders aldım. Çok şanslıydım doğrusu, Başta Atilla K. olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ederim.
S/Y  FUNDA NİL
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #22 : Mayıs 04, 2016, 19:13:40 »
Çok merak ettiğim sistemlerdi.Çok yalın ve aydınlatıcı bir çalışma olmuş..Aklınıza ve ellerinize sağlık .

Serdar Korsan tamamen konuyla bağlantılı alt yapı eksikliğimden kaynaklı,emin olamadığım için  sormak istediğim bir husus var.Ana dümen palasının kilitlendiği sistemler de ''Eğer tekne üzerinde kötü yelken trimiyle oluşmuş rüzgara dönüş etkisi var ise ana dümen palası biraz rüzgar altına doğru sabitlenerek bu etki nötürleştirilir'' diyor.Fakat öyle anlıyorum ki  sadece kötü yelken trimli teknelerde değil,genel olarak ana dümen palasının sabitlendiği tüm sistemler de palanın biraz rüzgar altına kaçık sabitlenmesi gerekiyor,öneriliyor..Yani şu sonucumu çıkarmalıyız. Bu yapıdaki sistemlerde tekne her koşulda biraz rüzgar üstüne mi kaçmak istiyor?Sistem tekneyi azda olsa rüzgar üstüne döndürmek istiyor da biz onun için mi ana dümen palasını biraz rüzgar altına kaçık sabitliyoruz?
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #23 : Mayıs 04, 2016, 19:37:51 »
Belki "aktarım oran düzeneği (gear ratio)" yerine "dişli kutusu" veya "redüktör" gibi bir tanım daha anlaşılır olabilir sanki?
« Son Düzenleme: Mayıs 04, 2016, 19:38:18 Gönderen: Özgür Ökten »
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #24 : Mayıs 04, 2016, 20:54:55 »
O zaman ana dümen palasının sabitlendiği sistemler de değişkenlere bağlı olarak  a.d.palasını gerekiyorsa biraz rüzgar altına kaçık sabitliyoruz.Her koşul da değil.Klasik tekne tipi,trim,hava ve deniz koşulları değişkenleri olayı belirliyor.
Bu arada Nurettin Korsan ın teknesin de emeğiniz olan bir rüzgar dümeni sistemi mi var?Yoksa bliindik markalardan bir sistem mi?
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #25 : Mayıs 04, 2016, 20:55:39 »
 Teknik yaklaşımınız için konuyu açmak adına çok teşekkür ederim Gülümser hanım.Konu çok geniş o nedenle ben başlangıç olarak çalışma prensiplerini hazırladım.Daha önce rüzgar dümeni kullanmadığım için ileriki dönemlerde okuyarak,paylaşarak ve tartışarak konuyu olgunlaştırırız diye düşünüyorum. Bu konuda seyahate çıkınca Nurettin abiden ( İşletici ) olacak geri dönüşlere çok güveniyorum.
   Kötü trim yanısıra sert havalarda ana dumenin bir miktar orta hat dışına kilitlenmesi öneriliyorBenimde okuduklarım bu yönde..Ana dümenin kitlenmesi sadece yardımcı dümen kullanan sistemlerde(hydrovane gibi)sozkonusu ve yardımcı dümen ana dumenden yaklaşik 3 kat küçük. Kötü trimde veya çok sert havada yardımcı dümen yetmiyebiliyor.Bu goreceli bir durum.Konunun sert  hava,kötü trim dışında tekne boyu,deplasmanı,salma tipi,pala yapısı,yelpaze alanı gibi pekçok vektörü var.Sizin''genel olarak ana dümen palasının sabitlendiği tüm sistemler de palanın biraz rüzgar altına kaçık sabitlenmesi gerekiyor,öneriliyor.''cümleniz doğru ve nedenide bu.Özellikle yanlış sistem seçimlerinde bu durum sıkça olabiliyor.Örneğin 60 feet bir teknede  salt yelpaze ve yardımcı dümenli bir  sistem tekneyi kaçırabilir,yelpazenin rüzgarla oluşturduğu güç tekneyi rotaya sokmaya yetmiyebilir.Bu durumda ana dümen kitlenirken hafif rüzgar altı yapılabilir.
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #26 : Mayıs 04, 2016, 20:59:15 »
Yazılar yer değiştirdi Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #27 : Mayıs 04, 2016, 21:06:58 »
   Benim yazdığım 24 numaralı mesaja ek ve düzeltme yapmak istedim o nedenle böyle oldu Gülümser hanım.
   Nurettin abinin tekneye bizim model olarak kullandığımız orjinal'' hydrovane''i taktık.Montaj ayaklarının düzenlenmesini biz yaptık sadece.Tuttuğumuz tüm gekoları çalıştırdık bu arada. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #28 : Mayıs 04, 2016, 21:10:12 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki "aktarım oran düzeneği (gear ratio)" yerine "dişli kutusu" veya "redüktör" gibi bir tanım daha anlaşılır olabilir sanki?


   Redüktör olacagına (gear ratio) kalsa daha iyi bence.Dişli kutusuda tam karşılamıyor gibi,mekanikçiler karar versin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.580
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Kaçırılmayacak bir konu - Rüzgar Dümenleri
« Yanıtla #29 : Mayıs 04, 2016, 21:46:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Belki "aktarım oran düzeneği (gear ratio)" yerine "dişli kutusu" veya "redüktör" gibi bir tanım daha anlaşılır olabilir sanki?


   Redüktör olacagına (gear ratio) kalsa daha iyi bence.Dişli kutusuda tam karşılamıyor gibi,mekanikçiler karar versin. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Redüktör, dişli kutusu gibi isimler hep okuyucunun bir ön bilgisi olduğu varsayımıyla kullanılabilir. Dişli kutusunun ne iş yaptığını bilen bir okuyucu ne dendiğini anlayacak, konuya ilgisi devam edecektir. Halbuki bizim amacımız teknik hiçbir bilgisi olmayan bir okuyucunun dahi sistemi anlaması. Bu nedenle "aktarım oran düzeneği" ne iş yaptığını kendi açıklayan bir isim, bir tanımlama.
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap