0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    K. T.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #15 : Nisan 23, 2017, 23:08:02 »
Servet korsan hakli. Aldigin motor ile evet şarj yapabilirsin. 2 zamanli 15 bg motor almissin demekki 2.el umarim iyi durumdadir. Bu motor icin elbetteki guc pervanesi bulabilirsin ama bu motor senin teknen icin ciddi yakit tuketimi doguracaktir. Bir 4 zamanli makine alman daha dogru olacakti.


*

    Y. İ. Ş.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #16 : Nisan 24, 2017, 00:03:40 »
Evet malesef bilgim yok araştırarak bulamadığımda yada daha çok güvendiğim için buaradaki tecrübeli abilerimize sorarak hem bilgi kirliliği olmadan doğru bilgiye ulaşıyorum. hem tecrübe ediniyorum. sınırlı olanaklarımı kullanarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum. mümkün olduğunca işçiliği kendim yapmaya çalışıyorum. yardım eden cevep veren herkese teşekkür ederim...


*

    Y. İ. Ş.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #17 : Nisan 24, 2017, 00:11:24 »
Evet malesef bilgim yok araştırarak bulamadığımda yada daha çok güvendiğim için buaradaki tecrübeli abilerimize sorarak hem bilgi kirliliği olmadan doğru bilgiye ulaşıyorum. hem tecrübe ediniyorum. sınırlı olanaklarımı kullanarak bir şeyler yapmaya çalışıyorum. mümkün olduğunca işçiliği kendim yapmaya çalışıyorum. yardım eden cevep veren herkese teşekkür ederim...
İletiyi düzenle


*

    F. G.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #18 : Nisan 24, 2017, 03:24:54 »
Daha once hem 5.50 hemde 6.70 boylarinda iki teknem oldu. Bu teknelerde 5-8 beygir guc araliginda 3 kictan takma motorla tanistim. 15 hp o boydaki tekne icin cok buyuk. sana en az 5 en fazla 8 beygir olurdu. Benim kendi tecrubelerimden yola cikarak verebilecegi tavsiye 5 dir. Seninkinin boyundaki catalina 22 teknemde 8 ve 5 beygiri denedim. 8 beygir hem yelken performansini hem teknenin agirlik dengesini bozdugu icin, kaldirip koparmasi guc oldugu icin 5 beygire dondum. Fazlasiyla yetiyordu. Bunlardan daha onemlisi saft 'in boyu. Dogru uzunlugu secmek sart.


*

    Y. İ. Ş.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #19 : Nisan 24, 2017, 08:06:22 »
15 hp motoru seçme şansım olmadı. 2 sezondur denizden uzak bir abim al kullan burada durmasn dedi yoksa 8 hp karar vermiştim. sağolun bilgi için teşekkür ederim.

*

    A. Y.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #20 : Kasım 05, 2023, 23:47:35 »
Tekne motor gucunu hesaplarken kullanilacak formul plaining tekneler haricinde her govde icin aynımı?  Orngegin 8 metre yelkenli, 8 metre gezi teknesi , 8 metre minik trawler , bunlarin hepsinin govde tipi farklı fakat agirliklari ayniysa koyulacak motor aynı güçte olsa sorun oluyormu? Aklima takilan şey yelkenli teknelerin govdesi daha az suyun icinde trawlerlara gore bunun icin koyulacak motor daha farkli guctemi olacak? Yoksa 'zaten govde hizi belli' diyip ayni hp motormu koyulacak
*

    A. Ç.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #21 : Kasım 06, 2023, 08:53:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tekne motor gucunu hesaplarken kullanilacak formul plaining tekneler haricinde her govde icin aynımı?  Orngegin 8 metre yelkenli, 8 metre gezi teknesi , 8 metre minik trawler , bunlarin hepsinin govde tipi farklı fakat agirliklari ayniysa koyulacak motor aynı güçte olsa sorun oluyormu? Aklima takilan şey yelkenli teknelerin govdesi daha az suyun icinde trawlerlara gore bunun icin koyulacak motor daha farkli guctemi olacak? Yoksa 'zaten govde hizi belli' diyip ayni hp motormu koyulacak

Tekne gövdesinin şekline göre motor gücü belirlenir. Deplasman tekneleri gövde hıznıa ancak ulşablen teknelerdir ve en düşük motor gücü gerektirirler. Kayan gövdeli tekneler su üstüne çıkarak ilerlerler ve hız yapmak için tasarlanmışlardır. Motor gücü arttıkça hızları da artar. Yarı kayıcı gövdeli tekneler arada yer alırlar. gövde hzının üstüne çıkailirler, motor güöleri ise deplasman teknelerine göre fazla kayan gövdeli teknelere göre azdır.
*

    Ö. Ö.

Ynt: kaç metre ? tekne kaç bg ? motor.
« Yanıtla #22 : Kasım 06, 2023, 09:07:10 »
Evet, yelkenli veya trawler farketmez, deplasman teknesi ise ağırlığına göre yapılan hesap yeter. Fazlası israf, kirlilik ve gürültüdür.

Ama arada "yarı kayıcı" olanlar var, dışarıdan bakınca anlamak zor ama biraz zorlayınca gövdesinin bir kısmı suyun üstünde kaymaya başlar, o zaman hesap (ve ihtiyaç) değişir.

Facebook ve Instagramda buna örnek çeşitli balıkçı teknesi videoları görebilirsiniz. Genelde gövdesinin vasattan kıça doğru kısmı düz gibi olan, veya su hattının hemen altında bir kaldırma alanı (hava boşluğu, tampon) yaratacak şekilde yalpa omurgaları olan teknelerdir.