0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.821
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Both Şalter Kaçlık olmalı ?
« Yanıtla #15 : Mayıs 24, 2018, 18:38:42 »
Off konumunda güneş panelleerinden şarj oluyorsa güneş paneli regülatörünün iki akü için çıkışı vardır veya sadece bir akü grubu şarj oluyordur. Both konumunda sahil beslemeden şarj olması ise elektrik kesintisi veya şarj cihazının bozulması halinde iki akü grubunun paralel bağlanması demektir. Ayrı ayrı kullanılmalrı tasarlandığına göre paralel bağlandıklarında ve üstlerinde şarj olmadığında birbirlerini etkileyip boşalmalarına yol açabilir. Ahyrıca both konumunda tekneye giden elektrik kesilmemiştir. Bir de both konumunda şarj olduğuna göre bir şekilde both şalteri off pozisyonuna alsanız bile tekne panısunda yani tüm teknede 12 V daha doğrusu şarj cihazının vereceği 13,8 veya 14,4 V olacaktır.

Her ne kadar sağlıklı bir sistemde bir sorun olmazsa da herhangi bir arıza durumunda, sahilden şarj olurken  tekne elektriğini kesemiyorsunuz demektir.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.