0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    C. A.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #135 : Şubat 22, 2019, 00:33:20 »
Yelkenli tekneye çanta tipi jeneratör olmaz.

İşin doğasına (sessizlik,sakinlik) aykırı.

Emniyet için alıyorum derseniz o da ayrı, ancak sadece acil durumlarda kullanacaksanız.

Aksi taktirde yatırımınızı güneş panellerine ve akülere yapmanızı tavsiye ederim.

Selametle...

« Son Düzenleme: Şubat 22, 2019, 00:34:29 Gönderen: Cenk Ayvacı »


*

    R. E.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #136 : Şubat 22, 2019, 01:47:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yelkenli tekneye çanta tipi jeneratör olmaz.

İşin doğasına (sessizlik,sakinlik) aykırı.

Emniyet için alıyorum derseniz o da ayrı, ancak sadece acil durumlarda kullanacaksanız.

Aksi taktirde yatırımınızı güneş panellerine ve akülere yapmanızı tavsiye ederim.

Selametle...


 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekkür ederim. İşin profesyonellerince düşündüklerinin doğrulanması mutluluk veriyor.
Ben sadece starter aküyü marş basar hale getirmek (belki çok uygunsuz koşullarda ışık için) amaçlı evdeki mini jeneratörü (650 watt) tekneye almayı düşünüyordum. O da "koyacak yer sorunu"na takılıyor..


*

    S. B.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #137 : Şubat 22, 2019, 10:20:21 »
Çok sessiz de olsa jeneratörü sadece olağanüstü durumlarda kullanmak için bir köşede bulunsun diyorum.

Honda piyasada ki diğer markalardan iki misli pahalı ama fark sessizliğinde herhalde. Yük altında diğerlerinin gürültü seviyesine bir bakayım.


*

    M. N. S.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #138 : Şubat 22, 2019, 17:24:30 »
Çok önemli bir konuda, tekne ve deneyim sahibi olmadan, sadece araştırmalarımdan bir bilgilendirme vermek isterim. Nigel Calder abimiz Triskel Marine ile birlikte uzun yıllardır çalıştıkları bir projeyi hayata geçirmişler. Motorda standart alternatör yerine alternatör gibi bir jenaratör uygulaması yapmışlar. Bir kere bakım onarım maliyetlerini çok düşürmüşler, diğer yandan motora 3 üncü bir görev yüklemişler. Bu sistemin maliyetinin 9 ya da 11 kw marin bir jeneratörle aynı olduğunu öğrendim. İncelemeye değer bir konu olduğunu düşünüyorum. Sevgiler...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2019, 17:25:36 Gönderen: Mehmet Necdet Sağun »


*

    M. N. S.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #139 : Şubat 22, 2019, 17:38:20 »
Cruisersforum da da konu ile ilgili ciddi bilgi gelişimi var. triskel ya da integrel diye arattığınız zaman sistem siparişi veren kişinin maliyet ve güç ile alakalı açıklamaları mevcut..

*

    Ü. Ö.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #140 : Şubat 22, 2019, 23:28:08 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çok önemli bir konuda, tekne ve deneyim sahibi olmadan, sadece araştırmalarımdan bir bilgilendirme vermek isterim. Nigel Calder abimiz Triskel Marine ile birlikte uzun yıllardır çalıştıkları bir projeyi hayata geçirmişler. Motorda standart alternatör yerine alternatör gibi bir jenaratör uygulaması yapmışlar. Bir kere bakım onarım maliyetlerini çok düşürmüşler, diğer yandan motora 3 üncü bir görev yüklemişler. Bu sistemin maliyetinin 9 ya da 11 kw marin bir jeneratörle aynı olduğunu öğrendim. İncelemeye değer bir konu olduğunu düşünüyorum. Sevgiler...


Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Maliyetten bahsederken 9-11kW marin jeneratörün fiyatı konusunda bir fikriniz olmadığını düşünüyorum. Ucuz birsey degil.

Tek motorla bu işi (hem jeneratör, hem ana yürütme gücü) görmenin pratik yolu büyük bir jenatatör ile, elektrik motorları kullanmak, bir akü bankıyla da kısa kullanimlarda jeneratörü bile çalıştırmamak.
Bu tip elektrikli katamaranlar çıktı. Katamaranlarda güneş paneli alani da büyük olabildiğinden, oradan başladı. Zaten yelken var. Mümkun olduğunca jeneratör de kullanmak istenmiyor.

Youtube'ta bolca örnek var.





*

    M. N. S.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #141 : Şubat 23, 2019, 00:58:04 »

Maliyetten bahsederken 9-11kW marin jeneratörün fiyatı konusunda bir fikriniz olmadığını düşünüyorum. Ucuz birsey degil.

Tek motorla bu işi (hem jeneratör, hem ana yürütme gücü) görmenin pratik yolu büyük bir jenatatör ile, elektrik motorları kullanmak, bir akü bankıyla da kısa kullanimlarda jeneratörü bile çalıştırmamak.
Bu tip elektrikli katamaranlar çıktı. Katamaranlarda güneş paneli alani da büyük olabildiğinden, oradan başladı. Zaten yelken var. Mümkun olduğunca jeneratör de kullanmak istenmiyor.

Youtube'ta bolca örnek var.



Haklısınız, maliyet oldukça yüksek, jeneratör fiyatları hakkında bilgim var. Zaten müthiş bir öneri olarak sunmadım konuyu, sadece incelenmeye değer olduğunu ifade etmiştim. Distant shore ekibi yeni aldıkları southerly ye sistemi uygulamışlar. Güneş rüzgar ve hydro enerji kullanımları oldukça artıyor, ancak sistemler hala çok pahalı. Devamlı gezen ve teknede yaşayan bir çok yabancı denizci tabiki kendi gelir düzeylerine göre yedek sistem uygulamalarını abartabiliyorlar. Ancak haklı oldukları birşey var, yedekli sistemler güvenlik ve rahatlık durumlarını arttırıyor.  1000 amper LiFePO4 ‎akü bankası- 900 watt solar sistem - d400 rüzgar jeneratörü - jeneratör veya triskel sistemini aynı anda neden tekneye yüklesinler? Evde yapılabilen her şeyi teknede yapabilme arayışlarının bir sonucu olarak görüyorum bütün bu yatırımları...
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2019, 01:00:43 Gönderen: Mehmet Necdet Sağun »
*

    S. B.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #142 : Şubat 23, 2019, 10:20:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çanta tipi jeneratör kullanan korsan varsa fikirlerini almak isterim.

Honda'lar çok pahalı ama iyi. Aksa, Hyundai vs. daha uygun fiyatlı markaları kullanan var mı?

Sadece gerektiğinde aküleri şarj için kullanılacak. Sessiz olması malum çok önemli

Aksa: rölantide sessiz ama iş yaparken gayet gürültülü. Tekneye niyet aldim, başka yerlerde kullanıyorum. Tekneye hiç düşünmeyin.

Honda'ların çok sessizlerini hep sokak müzisyenlerinde gördüm. Anfi filan bağliyorlar.

Honda'ların 2kva'lıkları 8.000tl civarında. Ötekilerle 2 misli fark var.

Piyasada bir de Hyundai var, süper sessiz yazıyor, fiyatı uygun. Aynısı Aksa'nın da bir çanta modelinde yazıyor. Yeni modelleri sessizleştirdiler mi acaba?
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2019, 10:22:25 Gönderen: Sinan Bozkurt »
*

    R. E.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #143 : Şubat 23, 2019, 11:38:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Yeni modelleri sessizleştirdiler mi acaba?

Fuara katılıyorlarsa kataloglarına bakılabilir. Katalogda, ürettikleri gürültünün değerleri vardır.
Bahçeye çıkarıp test etme imkanı elbette yoktur ama olsa iyi olurdu...  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

*

    Ç. Ş.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #144 : Şubat 23, 2019, 11:44:06 »
Bu arada güneş panellerinin verimlilik oranları da çok hızlı gelişiyor. Yakın zamanda bir teknenin tüm ihtiyacını karşılayabilecek hale gelecekler gibi görünüyor.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    R. E.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #145 : Şubat 23, 2019, 12:58:27 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu arada güneş panellerinin verimlilik oranları da çok hızlı gelişiyor. Yakın zamanda bir teknenin tüm ihtiyacını karşılayabilecek hale gelecekler.

Benim epeydir hayalim bu. Şimdikiler bir metrekarede ortalama 150-180 watt üretiyor.
Dileğim yakın zamanda bir metrekarede 500-600 watt üretim sağlayan solar panellerin piyasaya çıkması.
Kimya biliminde bir buluş gerçekleşirse işimiz kolaylaşacak Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



*

    A. Ç.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #146 : Şubat 23, 2019, 13:01:20 »
1 metrekareye düşen güneş enerjisinin tamamı zaten 600 watt civarindadır. Kayıpsız enerji transferi için bence dsaha çok erken.
*

    S. B.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #147 : Şubat 23, 2019, 14:19:07 »
2kva çanta tipi jeneratörlerin özelliklerine baktım. Honda ciddi şekilde daha sessiz ve 2x daha pahalı.

Honda - 54 db rölantide -59 db yük varken
Aksa - 64 db - yük varken mi yazılmamış
Hyundai - 62db @ 7m uzaklıktan. Bu da aynı belirsiz.
Kipor - 61/73 db

« Son Düzenleme: Şubat 23, 2019, 14:20:19 Gönderen: Sinan Bozkurt »
*

    S. Ö.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #148 : Kasım 06, 2023, 23:25:14 »
Çanta tipi jeneratörü yelkenli teknede kullanan arkadaşlar yorum yaparlarsa sevinirim.
  • Alargada kullanırken sorun yaşanıyor mu?
  • Marin kullanım için uygun mu? Alınması gereken tedbirler var mı?
  • Servis, yedek parça sorunu var mı?
*

    M. V.

Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #149 : Kasım 08, 2023, 05:11:06 »
Alargada kullanabilirsiniz ama gürültüye dayanabilirmisiniz bilmem kıç tarafa koysanız hem gürültü hem egzos baş tarafa koysanız acil bir durumda ulaşma problemi  elektrik hattı çekmek ve sabitlemek gibi işler.
Marin için ömür biçemem ama çok çabuk yıpranacağı kesin içinde benzin varken dolaba kaldırmak indirmek hele 2 kw lık jeneratör için hem ağırlıktan dolayı zor hemde benzinin dökülme ve patlama problemi var .
Her seferinde dolaba koymadan önce benzini boşaltmak gibi işler gerçekten bıktırıcı olabiliyor.
Servis i ben kendim yapıyordum zor bi şeyi yok buji, karbüratör temizliği ve hava filtresi değişimi yağ değişimi eliniz tornavida tutuyor yatkınsa youtube da bir sürü video var bakıp yaparsınız.
Ben 6 ayda 2 kez kullandım sonra sattım attığınız taş ürküttüğünüz  kurbağaya değmiyor gerçekten.
Bir de o desibel değerleri 10 metreden ölçülüyor.
Sadece 10 dakika çalışan jeneratörün yanında durun elinizle dolaba indirip kaldırmaya çalışın ne demek istediğimi anlayacaksınız