0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Tamamda bunların neden 12 V çalışanı yapılamıyor ?Sintine pompaları var beni bile denize fırlatır onlar 12 V
Her ne kadar klima sözüm ona ısı pompası ise de o ısıyı pompalamakiçin kullanılan motor oldukça büyüktür. Marin klimaların elektrikle çalıştrılacağı öngörüldüğü için hiç bir klimanın ne kadar güç harcadığını bulamadım. Ufacık bir buzdolabı için bile 4-5 A tüketim oluyorsa ısı izolasyonu olmayan koca bir tekne kabinini soğutmak için gerekecek gücü düşünürsek hiç de az olmadığını tahmin edebiliriz. Bir de bu meret 15 dakika çalışıp durmuyor ki sürekli saatlerce hatta günlerce çalışması gerekiyor. Kompresörün yanı sıra bir de havayı dolaştıran ek bir motor daha var. Su pompası var.
Bu ülkede kimse klima kullanmayı bilmez. "14 dereceye ayarla, fanı da sonuna kadar aç, bağrına yönlendir." Genlerimizde yazılı kullanma talimatı bu. Adam koca otobüsü kullanıyor, önündeki panelde neredeyse 44 koltuğun her birini ayrı havalandıracak "iklimlendirme" kontrolü var, yaptığı uygulama yukarıda yazdığım. İlk yolcu şikayet edince de her şeyi kapatıyor, toplu halde pişiliyor.O "Nem alma, gece modu, iyon püskürtücü, dalgalı üfleme, akış yönlendirici, günllük program" menülerinin, tuşlarının hiçbir geçerliliği yoktur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der. Anladığım kadarıyla verdiğiniz örnekte tekne uzun süreli terk ediliyor. Kaldı ki ben uzun süreli terkedişlerde de solar da bırakıyorum. Bir miktar tüketim için buzdolabını da düşük güçte açık bırakıyorum. Uzun terkedişlerde kıyı elektriğine güvenmiyorum. Şebeke ve solar aynı zamanda aktifken kendi voltaj setlerine göre redresör ve regülatör devreye girip çıkıyorlar. Sadece redresörlerin değil regülatörlerin de sıcaklık sensör girişleri var. Benim teknemdeki redresör reset istemiyor. Hangisi istiyor bilmiyorum. Teknem Dufour ve fabrika montajı redresörü kullanıyorum. Galiba diğer Fransız üreticiler de aynı markayı kullanıyor. Sarı beyazdı sanıyorum rengi. Solar controller victron smartsolar MPPT Bence start ve thruster aküleri için de ayrı bir solar devresi kurulmalıdır. Panelle, regülatör vs..servis ve diğerleri izole edilmeli bence.Bazı tekneler sezonda hiç kara elektriğine bağlanmıyorlar. Alargacı çok tekne var. Güncel güneş ienerjili şarj sistemleri aküler için çok sağlıklıdır.Dufour ile cristec redresör gelir bazılarında ısı sensör girişi vardır ama ısı sensörü takılı değildir akü başına, eski tiplerinde o girişte yoktur. Siz güvenmiyor olabilirsiniz saygı duyarım ancak bu redresörün daha güvenli bir kaynak olduğunu değiştirmez. İnsanlar uçaktan da korkup uçağa binmezler ama dünyanın en güvenli taşıma aracı olduğu gerçeğini değiştirmez. Solar olduğu sürece evet solar iyidir ama solar olmadığı zamanda teknedeki tüketimin bir yerlerden karşılanması gerek. Buzdolabı en kısıkta bile min 40A çeker günde. 1 hafta hava kapadı hiç enerji gelmedi solardan. Makine start ve baş pervane aküleri AGM diyelim discharge oranı çok düşük o ok kış sezonunu geçirtir çok soğuk değilse. İyibir şey değil ama hadi neyse. Eee servis akülerinden günde 50A çektiniz ışıklar vs ile. Haftada 350A demek. Jel ve AGM akü grubu ile min 700A akü grubuna ihtiyacınız var. Kapalı sulu ile min 1000A. Bu kadar akünüz var mı?
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapBağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der. Anladığım kadarıyla verdiğiniz örnekte tekne uzun süreli terk ediliyor. Kaldı ki ben uzun süreli terkedişlerde de solar da bırakıyorum. Bir miktar tüketim için buzdolabını da düşük güçte açık bırakıyorum. Uzun terkedişlerde kıyı elektriğine güvenmiyorum. Şebeke ve solar aynı zamanda aktifken kendi voltaj setlerine göre redresör ve regülatör devreye girip çıkıyorlar. Sadece redresörlerin değil regülatörlerin de sıcaklık sensör girişleri var. Benim teknemdeki redresör reset istemiyor. Hangisi istiyor bilmiyorum. Teknem Dufour ve fabrika montajı redresörü kullanıyorum. Galiba diğer Fransız üreticiler de aynı markayı kullanıyor. Sarı beyazdı sanıyorum rengi. Solar controller victron smartsolar MPPT Bence start ve thruster aküleri için de ayrı bir solar devresi kurulmalıdır. Panelle, regülatör vs..servis ve diğerleri izole edilmeli bence.Bazı tekneler sezonda hiç kara elektriğine bağlanmıyorlar. Alargacı çok tekne var. Güncel güneş ienerjili şarj sistemleri aküler için çok sağlıklıdır.
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der.
Güneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.
Oktay Abi genel olarak inverterler akü katilidir bu kesin. Eğer uzaktan kumanda ile açıp kapama özelliği yoksa kafadan saatte 1A harcarlar hiç 220V luk alet çalışmasa bile. Onu geçtim diyelim senin çekmen gereken güç 220V da 5A. 220*5:1100 Watt demek. 1100/12:91 A. Yani aküden bir saatte 91A harcaman demek. Eeee 200Alik akün var diyelim. Kapalı sulu ise bunun 60A ni kullanabilirsin. AGM ise 100A. Ama onuda 20 saatte yani saat başı 10A çektiğin zaman senin akün 200A. Bir saatte çekicem dersen akün 150A bile değil. Yani harcayabileceğin 75A den az. Tamam 1 saat kullanma. Ama yinede akünün 1 saatte verebileceği akımı sen 15 dakikada çekmeye çalışıyorsun yani aküyü yoruyorsun. AGM bu tip şeylere dayanıklı fiziksel yapı olarak. Kapalı suluda dayanır bir nebze ama kapasite kaybı yaşar. Jel ise hiç sevmez bu tip kullanımları. O nedenle kaliteli bir jel akü kullanmak gerekir dayanması için. Ama onda da kısa süreli kullanımlar için. Yoksa saç kurutma makinesi ile 10 dakika falan kullandığınız zaman onunda canını alırsınız. İnverter ile klima kullanmak çok büyük hata olur. Bu şekilde bana gelip ustam söyledi ben klima aldım inverter aldım bana akü ver klima çalıştırıcam diyen var. Adama anlatıosun o zaman Battery to Battery charger ver motoru çalıştırırken çalıştıriim. Abi sen yüklendiğin zaman alternatörün voltajı düşecek benim cihazda devreye girmeyecek o da olmaz diyorum. Anlatamıyorum sen ne biçim tüccarsın oluyor sonunda. Bilmem kaçıncı seviye kanseri tedavi edemeyip bir araba dayak yiyen doktor gibi oluyorum.
Çanta tipi jeneratör kullanan korsan varsa fikirlerini almak isterim.Honda'lar çok pahalı ama iyi. Aksa, Hyundai vs. daha uygun fiyatlı markaları kullanan var mı?Sadece gerektiğinde aküleri şarj için kullanılacak. Sessiz olması malum çok önemli