0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar,Teknesinde jeneratör kullanan vardır sanırım.Birkaç sorum var. Deneyimlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.1- Güneş panelimi-Jeneratörmü? yada her ikisidemi? (gündüz güneş paneli , gece jen. şeklinde) öncelik enerji ihtiyacınıza göre güneş paneli olmalı.ancak bir iskeleden elektrik almada 3 günden fazla kalmıyorsanız ikisine de gerek yok. jenaratör ile akülerini tamamen şarj etmek mantıklı olmaz bir süre sonra aküde volt yükseldiğinden şarj Amper i düşer böylece saatlerce efektif olmıyan bir şekilde çalıştırmak zorunda kalırsın.2- Jeneratör gücü minimum ne olmalıdır? (min. kaç kva/kw?)jenaratör gücü mevcut ihtiyacınız hesaplanır yanında klma su yapıcı kahve makinesi bulaşık vb. gibi ilaveler gelecekse ona göre seçilmeli fazlada abartmamak gerek her çalışmada fazla yakıt tüketitir bir noktadan sonra dönüşümlü kullanma uygulanır yelkenli için klima yoksa 4 kw-6 kw yeterli olur.3- Tavsiye edilecek bir marka-model varmı? (fiyatının uygun olması önemli elbette)ficher panda kullanıyorum memnunum.4-Jeneratör sesinden ve egzosundan rahatsız olmamak yada çevreyi rahatsız etmemek için jen. teknede nerede çalıştırılmalıdır?öneriler nedir?teknede projede düşünülen bir yer vardır zaten çok seçenek çıkmaz ,muhtemel kıç altı havuzluk altında bir yer.ses için bazı modellerde suyun içine kadar inen eksoz sistemi sesi azaltıyor elbette sulu marine jenaratörler daha sessiz,
Akü şarjı için akla gelen seçeneklerden biri de jeneratör. Özellikle çanta tipi küçük jeneratörlerin hem maliyeti hem de ses seviyesi bir çok denizciye cazip geliyor. Jeneratör yatırımı yapmadan önce hesaplanması gereken bir detay, redrösörün kapasitesi.En küçük jeneratör bile akülerimizin ihtiyacı olanın çok üzerinde bir enerji üretiyor. Ama 220 VAC olarak. Bunu kara elektriği için de kullandığımız redresörden geçirmemiz gerekiyor. Çoğu standart teknede redresör kapasiteleri nispeten düşük oluyor. Rakam vermek gerekirse, alternatörlerimiz tipik olarak 70-80 Amper iken, redresörler 20-30 Amper aralığında.Yani, daha güçlü bir redresör satınalmazsanız, jeneratörü çok uzun süreler çalıştırmanız gerekecek. Redresörler de ucuz şeyler değil.(Bu tip jeneratörlerin bir 12 VDC çıkışı oluyor, ama bu çıkışın kapasitesi çok düşük oluyor. 8-10 amper civarında. Çok işimize yaramıyor.)
Herkesin tekne kullanım tarzı farklı. Sizinkini bilmeden genel bir öneride bulunmak yanlış olur.Günübirlik kullanıcılar: Teknenizi her akşam elektriğe bağlıyorsanız, güneş paneli filan uğraşmayın. Akü kapasitenizi biraz arttırın. (Motoru az çalıştırdığınız günlerde gözünüz voltmetrede olsun. 12V altına inerse buzdolabını kapayın, akünüzü koruyun.) İki-üç gün çıkıyorsanız bile evden getireceğiniz litrelik dondurulmuş şişeler iş görür.Yol yapan kullanıcılar: Sınırlı tatilleri olup da, hergün haldır haldır yol yapıp onlarca değişik koy görmeye çalışanlar. Ağırlıkla yelken bile yapsalar, sadece liman/koy giriş-çıkışlarında çalıştırdıkları motor bile günü kurtarır. Hele bir de arada kara elektriği şansı yakalarlarsa tadından yenmez. Güneş paneliyle uğraşmaz, büyük akülere yüklenirdim. (150 Ah x 2)Yatan kullanıcılar (Ben!): Vakti bol olup, girdiği koyda üç gün kımıldamadan yatanlar. Güneş paneli özellikle bu grup için önemli. Benim kullanımıma göre (Buzdolabı 3A, Lambalar Led, fan-klima filan yok.) En az 2x 100 W, tercihan 2x130 W güneş paneli ve ~400 Ah toplam akü kapasitesi gerekiyor. Bu durumda bile bilgisayar filan kullandığımda, üçüncü gün aküleri tam dolduramadığım zamanlar oldu.Eminim bundan farklı tarzlar ve ihtiyaçlar da vardır. Genel kural şu: akününüz düzenli olarak 12 Voltun altına indiriyosanız ömrü çok azalıyor. Yılda birkaç kere 11,8 V'lere inmesi kabul edilebilir. Ve en azından haftada bir TAM şarja ulaşmasını sağlamalısınız. Akü kapasitenizi ve güneş paneli ihtiyacını buna göre belirlemek gerekir.Ek not: yukarıdaki tarzlar, bu forumdakilerin genellemesidir. Okyanus aşırı çok uzun yol yapan, günlerce durmayan yelkencilerin elektrik hesapları çok farklı (ve ben bilmiyorum!)
Güneş panelleri ile gündüz enerji ihtiyacını çözmüş oluyoruz ama ya akşamları? akşamlar/geceler uzun. buzdolabı çalışır,lambalar çalışır(gerektiğinde) varsa tv çalışır yada başka şeyler bilemiyorum.... servis aküleri birkaç saat gider ama ya sonra ne yapıyorsunuz tekne motoru bir süre çalıştırılabilir ama bunun yerine sessiz bir çanta jen. daha kullanışlı olmazmı? ayrıca buzdolabı sabaha kadar çalışacak termostatını kıssak bile..
...servis aküleri birkaç saat gider ama ya sonra ne yapıyorsunuz
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş YapGüneş panelleri ile gündüz enerji ihtiyacını çözmüş oluyoruz ama ya akşamları? akşamlar/geceler uzun. buzdolabı çalışır,lambalar çalışır(gerektiğinde) varsa tv çalışır yada başka şeyler bilemiyorum.... servis aküleri birkaç saat gider ama ya sonra ne yapıyorsunuz tekne motoru bir süre çalıştırılabilir ama bunun yerine sessiz bir çanta jen. daha kullanışlı olmazmı? ayrıca buzdolabı sabaha kadar çalışacak termostatını kıssak bile..Gunes panelleri elektrik üretmediği zamanı yazın 12 saat gibi düşünürseniz ,BuzdolabI için 5 A *12/2sa =30 ADemir feneri 1.5 A*10 sa =15 A (Hava kararınca )led değil hidrofor 10 A*0.30sa = 5 Aaydınlatma 3 A*5 sa =15 A TOPLAM =65 A Bunu için yaklaşık 300 wp güneş paneliniz, minumum 65/0.30=216 A yaklaşık verimli akü ömrü için tenvirat 220 A Akü kapasiteniz olması çözüm olur .Akü çeşitlerine göre değişir sulu asit akü için dir.Bu bilgiler şahsi tecrübem ve uzmanların verdiği bilgilerdir .Sadece mertebe için yazdım siz kendi tekneniz için bir çalışma yaparak uygulatırsanız doğru sonuca ulaşırsınız..