0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #45 : Ağustos 08, 2017, 22:07:23 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
semih kaptan
Bende anlamadım.67 kg 12 tonluk teknede nasıl denge bozduğunu ama bu deniz işlerini normal mantıkla anlamaya çalışmak hayli güç. Burada Tecrübe en önemli referans oluyor.
Yok solarımız yeterli fazla fazla hatta. Klima için ihtiyacımız var.
Bizim hanımın sıcağa hiç tahammülü yok .
Ya elektrik olan iskeleye bağlanıyoruz o da göcekte sadece Boynuzbükü (24 saat) veya Zeytin sadece akşam 18:00 den 24:00 kadar var.
Umarım olur.
Ahmet Kaptanım teşekürler  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bunu anlamak için fazla düşünmenize gerek yok..

Marina türü düz ve durgun bir suda 12 tonluk teknenizi dışarıdan izlemeye başlayın..
67 değil,daha da az kiloda olan birini kıç sancağa yada iskeleye getirtin..
Sonrada dizlerini kırarak ve düzelterek az bir basınç yapsın yada beş cm kadar zıplasın..
Seyredin bakalım tekneniz kaç dakika sallanacak..

Denizdeki tonları,karadaki gibi düşünmeyin..kayar bir yüzeyden bahsediyoruz..
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #46 : Ağustos 08, 2017, 22:21:13 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
semih kaptan
Bende anlamadım.67 kg 12 tonluk teknede nasıl denge bozduğunu ama bu deniz işlerini normal mantıkla anlamaya çalışmak hayli güç. Burada Tecrübe en önemli referans oluyor.
Yok solarımız yeterli fazla fazla hatta. Klima için ihtiyacımız var.
Bizim hanımın sıcağa hiç tahammülü yok .
Ya elektrik olan iskeleye bağlanıyoruz o da göcekte sadece Boynuzbükü (24 saat) veya Zeytin sadece akşam 18:00 den 24:00 kadar var.
Umarım olur.
Ahmet Kaptanım teşekürler  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap




Bunu anlamak için fazla düşünmenize gerek yok..

Marina türü düz ve durgun bir suda 12 tonluk teknenizi dışarıdan izlemeye başlayın..
67 değil,daha da az kiloda olan birini kıç sancağa yada iskeleye getirtin..
Sonrada dizlerini kırarak ve düzelterek az bir basınç yapsın yada beş cm kadar zıplasın..
Seyredin bakalım tekneniz kaç dakika sallanacak..

Denizdeki tonları,karadaki gibi düşünmeyin..kayar bir yüzeyden bahsediyoruz..

Gerçekten öyle
Palamar arkadaşlar tek başına çekiyor tekneyi haklısınız.
Siz ne diyorsunuz bu 67 kg işine ?
Bozar mı dengesini gerçekten
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #47 : Ağustos 08, 2017, 23:39:08 »
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #48 : Ağustos 09, 2017, 00:30:20 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?
Su atma borusu denizin içine kadar uzatılsa kesilmezmi?
Ey kör! Bu yer, bu gök, bu yıldızlar boştur boş!
Bırak onu bunu da, gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende,
Bir nefestir alacağın, o da boştur boş!
Ömer Hayyam

*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #49 : Ağustos 09, 2017, 00:51:32 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?

45 feet 4,30 m en
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #50 : Ağustos 09, 2017, 01:06:24 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?
Su atma borusu denizin içine kadar uzatılsa kesilmezmi?

Suyun rahat akması esastır.Ama birşekilde takılması lazım gelse bile,söktak zor olacağı için sabit ve kavisli bir boru olması gerekir..Böyle birşeyin seyir halindeki durumunu düşünmek istemem..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #51 : Ağustos 09, 2017, 01:13:56 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?

45 feet 4,30 m en

Bizim tür yelkenli teknelerde dengenin önemli olduğunu söylemeye gerek yok..
O boy teknede 67 kg belki fazla etki göstermez ama,aynı bölgeye sizde oturursanız bir anda o kısım 100+ 67 kg olur.
Birde teknenin seyir halinde o tarafa yattığını düşünün..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
« Son Düzenleme: Ağustos 09, 2017, 01:16:12 Gönderen: Serdar Çırak »
S/Y   SANSED

Bir büyüğünü alıncaya kadar, tekneni sev..onu koru.
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #52 : Ağustos 09, 2017, 01:21:21 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Jeneratörün esas derdi kendi gürültüsünden çok,attığı suyun denizdeki şırıltısıdır..ve yandaki tekne için acaip bir rahatsızlık verir..ki devirli jenaratörlerde bu ses daha güçlüdür..alet bir şekilde izole edilse bile su sesini yok edemezsiniz..

Denge durumu için...teknenin en ve boyu nedir?

45 feet 4,30 m en

Bizim tür yelkenli teknelerde dengenin önemli olduğunu söylemeye gerek yok..
O boy teknede 67 kg belki fazla etki göstermez ama,aynı bölgeye sizde oturursanız bir anda o kısım 100+ 67 kg olur.
Birde teknenin seyir halinde o tarafa yattığını düşünün..Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Teşekür ederim .Serdar kaptanım  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Ahmet Çelenoğlu kaptanın önerdiği gibi karşı tarafada eşit ağırlıkla çözebiliriz herhalde .
*

    Çevrimdışı Hakan Zorlu

  • * Gezgin Korsan
  • 7.321
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • S/Y Maşallah
    • S/Y Maşallah
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #53 : Ağustos 09, 2017, 01:34:19 »
Klasik çizimli bir haşap tekneniz varsa güneş paneli için rollbar yaptırma şansınız olmuyor. Bir arkadaşınız size iki panel hediye edip diğer arkadaşınız da 'senin koyacak yerin yok, bunu ben aldım ' diye el koyunca zaten elin kolun bağlı. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Maşallah'ta paneli seyyar kullanıyoruz o yüzden..
S/Y Maşallah
*

    Çevrimdışı Ali Aygın

  • * Gezgin Korsan
  • 503
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Tekne Adı
  • ATLAS, Antalya
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #54 : Eylül 20, 2018, 18:06:06 »
Selamlar,

Jeneratör mü , güneş panelimi yerine başka bir soru sormak istiyorum.

Teknede makina varken niye  harici jeneratöre ihtiyaç duyuluyor? (deniz suyu soğutmalı marin jeneratörler karşılaştırma dışı)
Makina arıza yaptı, alternatör arızalandı  vs... nedenler de hariç.


Honda aap 2000 i jenaratör nominal 1700 watt enerji veriyor, 7,7 amper katalog değeri.

Benim teknenin prospektüsünde yazan 125 amper alternatörünün olduğu. Hangi devirde  max. ne verecek, aküler ne kadar kabul edecek Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

4*110 amper AGM Excide akü bankım var.

2. , 3. kaynak olarak motor çalıştırmak, extra jeneratör ve benzin taşımaktan mantıklı değil mi ?

Bu işin mantık ve hesabını bilenlerden yardım rica ediyorum.

GeKo
*

    Çevrimdışı Niyazi Ağaçdiken

  • * Gezgin Korsan
  • 198
    • Tekne Adı
  • S/Y AfaCAN - Göcek, MarinTürk Village Port
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #55 : Eylül 20, 2018, 18:52:32 »
Ali Korsan,


Jeneratör size direk 220 VAC sağlar. Makine çalıştırarak alternatörünüzden 12 V ile akü bankanızı şarj edersiniz. Tekrar 220 VAC ye ihtiyaç duyarsanız inverter kullanmanız gerekecektir. 1700 W güç alabilmek için yaklaşık 2200 W gücünde invertere ihtiyaç duyarsınız. Akü bankanız ile inverter arası kablo kesitini mümkün olduğunca büyük, uzunluğunu mümkün olduğunca kısa tutmanız gerekir...vs vs



*

    Çevrimdışı Ali Aygın

  • * Gezgin Korsan
  • 503
    • Yaşadığı Şehir
  • Antalya
    • Tekne Adı
  • ATLAS, Antalya
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #56 : Eylül 20, 2018, 19:22:31 »
Ok anladım , derdim 1700 watt 220 volt enerji sağlamak değil, sadece biten akülerimi doldurmak.
GeKo
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 922
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #57 : Eylül 21, 2018, 13:34:19 »
Alternatörden direkt olarak aküleri doğru olarak şarj edemezsiniz bunun nedeni de akülerin bir şarj diagramı varken alternatörle sürekli olarak sabit akım verirler. Akü %80 doluluğa geldiği zamanda iç direnç oluşur ve redresörünüzde akü sıcaklığını takip ederek buna göre voltajı düşürür. Ama alternatörün böyle bir özelliği olmadığı için aküleriniz düzgün şarj olmaz. O nedenle alternatörden şarj cihazı kullanmanız gerekir.  Bu cihazlar hem akülerin sıcaklığını takip eder hemde sizin alternatörünüz x devirde atıyorum 20A veriyorsa alternatörünüzden daha fazla Amper almanızı sağlar. Ve akü tipine göre aküyü şarj eder. Bir sıcaklık sensörüde alternatöre bağlı olduğu için alternatör çok ısındığı zaman devre dışı  kalarak izolatör görevi görür.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Recep Ertürk

  • * Gezgin Korsan
  • 1.240
    • Yaşadığı Şehir
  • Ayvalık
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Sonyaz
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #58 : Eylül 22, 2018, 22:15:54 »


Bu konu ile alakasız gibi ama, bu enerji işini bu aralar çok kurcaladığımdan kafama takıldı. Forklift aküsü gibi çok uzun saatler kullanılacak bir şeyin tekneye yerleştirilmesi, kullanımı mümkün müdür? Bunların ebatları ne kadardır? Ortaya yemek masası gibi bir kasa içine koyup üstüne daha genişçe bir mdf-su kontrası kaplayıp masa örtüsü örtsek?
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.725
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #59 : Eylül 22, 2018, 23:03:10 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu konu ile alakasız gibi ama, bu enerji işini bu aralar çok kurcaladığımdan kafama takıldı. Forklift aküsü gibi çok uzun saatler kullanılacak bir şeyin tekneye yerleştirilmesi, kullanımı mümkün müdür? Bunların ebatları ne kadardır? Ortaya yemek masası gibi bir kasa içine koyup üstüne daha genişçe bir mdf-su kontrası kaplayıp masa örtüsü örtsek?

Çok kullanışlı ürünler. Ancak artık jel aküler, AGM aküler çıktı. Pek gereksinim kalmadı.

Ben TESLA şirketi doğru dürüst pil yapana kadar bekleyeceğim. Hayalim yelken seyrinde dönen pervane sayesinde şarj olan bir sistem. Hatta daha önce bahsetmiştim, böyle basit dönünce elektirk üreten, elektirk verince dönen üniteler olsa. Ucuna rüzgar pervanesi takıp direğe geçirince, motor pervanesi takıp suya salınca elektrik üretse, demirde dingi botuna motor, karaya çıkınca scooter'a elektrikli tekerlek olsa gibi bir hayalim var. İstersen palaya tak, kıç manevra pervanesi olsun, burundan aşağı bir çubukla sarkıt baş manevra pervanesi olsun vs...
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap