0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #120 : Eylül 27, 2018, 13:55:24 »
Tamamda bunların neden 12 V çalışanı yapılamıyor ?

Sintine pompaları var beni bile denize fırlatır onlar 12 V
« Son Düzenleme: Eylül 27, 2018, 13:57:13 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #121 : Eylül 27, 2018, 14:17:39 »
abi senin teknede neden 5hp motor yokta 40-50hp motor var. Buda o yüzden. Kompresör ve pompa denen teknolojiler sağlam güç tüketio. 12V ile o ihtiyacı karşılamak zor. Daha doğrusu öyle bir teknoloji geliştirilmedi daha. Buzdolabında da bizim engel denen aletin tüketimi diğerlerinin yarısı ama başka kimseye vermio kompresörü. Sharpında uzayda kullanılan solar cellleri daha dünyaya inmedi. Sana 500 dolara satacağı şeyi Nasaya 15000 dolara satıo amca. 
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.367
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #122 : Eylül 27, 2018, 14:18:55 »
Her ne kadar klima sözüm ona ısı pompası ise de o ısıyı pompalamakiçin kullanılan motor oldukça büyüktür. Marin klimaların elektrikle çalıştrılacağı öngörüldüğü için hiç bir klimanın ne kadar güç harcadığını bulamadım. Ufacık bir buzdolabı için bile 4-5 A tüketim oluyorsa ısı izolasyonu olmayan koca bir tekne kabinini soğutmak için gerekecek gücü düşünürsek hiç de az olmadığını tahmin edebiliriz. Bir de bu meret 15 dakika çalışıp durmuyor ki sürekli saatlerce hatta günlerce çalışması gerekiyor. Kompresörün yanı sıra bir de havayı dolaştıran ek bir motor daha var. Su pompası var.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ali Fuat Gökçe

  • * Gezgin Korsan
  • 48
    • Yaşadığı Şehir
  • Tekirdağ
    • Tekne Adı
  • Taka, Tekirdağ
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #123 : Eylül 27, 2018, 14:35:25 »
1. Klima gibi devamlı çalışacak yüksek akım çeken aletler devamlı akım üreten bir kaynak ister. Buzdolabı maceratör aralıklarla enerji çeker dolayısı ile yüksek akım çekse de günlük toplamda o kadar büyük bir akım değeri oluşmaz.
2. Akünün ömrü kaç defa boşaltıp doldurduğunuzla ölçülür. Ve bu doldur boşalt sayısı aküyü ne derinlikte doldurup boşalttığınız ile alakalıdır. Farzı misal akünüz gün içinde %90a düşüp doluyorsa 1000 defa ise %60a düşüp doluyorsa 400 defa çevrimden sonra ölür. Dolayısı ile akü klima kullanımı gibi derin kullanımlarda hızlıca ömrünü tüketir.
3.Tekne de klima kullanacaksanız ya sahil enerjisi ile ya da direk jeneratörle akü grubunu hiç karıştırmadan kullanabilirsiniz. Jeneratörünüzü sahil girişine bağlayın hem aküleriniz dolsun hem siz invertörsüzce klimanızı çalıştırın. Özellikle çanta tipi benzinli jeneratörü maksimum çalışma saatinden fazla çalıştırmamaya özen gösterin.
Doğru büyüklükte bir jeneratör şart tabi.


*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #124 : Eylül 27, 2018, 15:03:29 »
çanta tipi ufak jeneratörler ile klima çalıştırıldığında sıkça problem çıkıyor anakartlarında. Çanta tipi jeneratörler biraz dalgalı akım veriyor. O da kartları cortlatıyor.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 773
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #125 : Eylül 27, 2018, 15:08:09 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Tamamda bunların neden 12 V çalışanı yapılamıyor ?

Sintine pompaları var beni bile denize fırlatır onlar 12 V

Herşey 12V ile de çalışır. Mesele volt değil, iş-güç-enerji meselesi.

Birgün işi dişli-redüktör vs olan bir tanıdık arkadaşlar, kendi yapacakları vinç için bilmem kaç sayfa makina mühendisliği içeriği hesap çıkartmışlar ve vinç için uygun olan motoru seçmişler. Bana bakıver diye göstermeye geldi yıllar önce. Ben ona kaç kg yükü hangi yüksekliğe ne kadar zamanda kaldıracağını sordum. Çok basit bir hesapla %100 verimle gereken motor budur, verim di, emniyet payı % şu kadar koyarsak, en az bu kadar watt motor lazım demiştim. Birkaç sayfa hesapla aynı sonucun çıkmasına şaşırmışlardı.

Mesele 12V 220V meselesi değil, Ahmet Abi'nin yukarıda dediği gibi, gerekli olan enerji ve güç miktarı. Klima öyle büyük bir hacimi soğutuyor ki ve izolasyonu da çok kötü (buzdolabı gibi değil). Bir kere o enerjiyi tüketmeniz lazım, bunu belli bir sürede yapmak için de ona göre güç lazım. Aküden de olur karadan da ama o enerji lazım kaçarı yok. Aküden olursa nasıl yerine koyacaksın? Denizde tek yolu jenaratör o güçlerde. Aküden klima çalıştırıp aküyü de Jeneratörle şarj edeceğine direkt jenaratörden kullanmak bu nedenle daha doğru.

Yani 12V klima olmama sebebi budur, yapılamayacağından değil.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #126 : Eylül 27, 2018, 15:27:53 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Her ne kadar klima sözüm ona ısı pompası ise de o ısıyı pompalamakiçin kullanılan motor oldukça büyüktür. Marin klimaların elektrikle çalıştrılacağı öngörüldüğü için hiç bir klimanın ne kadar güç harcadığını bulamadım. Ufacık bir buzdolabı için bile 4-5 A tüketim oluyorsa ısı izolasyonu olmayan koca bir tekne kabinini soğutmak için gerekecek gücü düşünürsek hiç de az olmadığını tahmin edebiliriz. Bir de bu meret 15 dakika çalışıp durmuyor ki sürekli saatlerce hatta günlerce çalışması gerekiyor. Kompresörün yanı sıra bir de havayı dolaştıran ek bir motor daha var. Su pompası var.


Tamamda Ahmet abi ,
Karadaki Klima 42 Derece havayı alıyor  20 dereceye düşürüyor , Denizdeki klima zaten 26 derece hadi bilemedin 30 derece su ile zaten kendini soğuttuktan sonra 20 dereceye düşürüyor.
Su soğutmalı olmasa zaten yandı gülüm keten helvası Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Bu arada dünyada en gıcık olduğum alet  " Klima "  adı batsın...
Beni devamlı hasta ediyor....
Ohh be arada derede Bu günlük beddua mı ettim Klimaya  rahatladım
« Son Düzenleme: Eylül 27, 2018, 15:31:36 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.633
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #127 : Eylül 27, 2018, 15:42:13 »
Bu ülkede kimse klima kullanmayı bilmez. "14 dereceye ayarla, fanı da sonuna kadar aç, bağrına yönlendir." Genlerimizde yazılı kullanma talimatı bu.

Adam koca otobüsü kullanıyor, önündeki panelde neredeyse 44 koltuğun her birini ayrı havalandıracak "iklimlendirme" kontrolü var, yaptığı uygulama yukarıda yazdığım. İlk yolcu şikayet edince de her şeyi kapatıyor, toplu halde pişiliyor.

O "Nem alma, gece modu, iyon püskürtücü, dalgalı üfleme, akış yönlendirici, günllük program" menülerinin, tuşlarının hiçbir geçerliliği yoktur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #128 : Eylül 27, 2018, 16:16:33 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu ülkede kimse klima kullanmayı bilmez. "14 dereceye ayarla, fanı da sonuna kadar aç, bağrına yönlendir." Genlerimizde yazılı kullanma talimatı bu.

Adam koca otobüsü kullanıyor, önündeki panelde neredeyse 44 koltuğun her birini ayrı havalandıracak "iklimlendirme" kontrolü var, yaptığı uygulama yukarıda yazdığım. İlk yolcu şikayet edince de her şeyi kapatıyor, toplu halde pişiliyor.

O "Nem alma, gece modu, iyon püskürtücü, dalgalı üfleme, akış yönlendirici, günllük program" menülerinin, tuşlarının hiçbir geçerliliği yoktur. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Gerçekten doğru tespit...
Uçakta özelikle
Yaz Boyunca THY - Yolcular arasında harb yaşandı
17 Derece diye tutturmuşlar.

Milletin Yazın ortasında  kıçı donuyor.
Kabin Ekipleri bunalmış...Yolcu ile kavga etmekten
Temmuz ayında Battaniye vermekten ...

Bir Çok Uçak tipinde Cockpit te İklimlendirme Kontrolü , Bazı kaptanlar yükseltmiyor kabin sıcaklığını, Bazı kaptanlar hiç takmıyordu
Kabin hizmetleri Ağustos ortasında talimatı değiştirdi normale döndü

*

    Çevrimdışı Niyazi Ağaçdiken

  • * Gezgin Korsan
  • 192
    • Tekne Adı
  • S/Y AfaCAN - Göcek, MarinTürk Village Port
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #129 : Eylül 27, 2018, 18:02:35 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.

Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?

Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan  voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der.

Anladığım kadarıyla verdiğiniz örnekte tekne uzun süreli terk ediliyor. Kaldı ki ben uzun süreli terkedişlerde de solar da bırakıyorum. Bir miktar tüketim için buzdolabını da düşük güçte açık bırakıyorum. Uzun terkedişlerde kıyı elektriğine güvenmiyorum.

Şebeke ve solar aynı zamanda aktifken kendi voltaj setlerine göre redresör ve regülatör devreye girip çıkıyorlar. Sadece redresörlerin değil regülatörlerin de sıcaklık sensör girişleri var. Benim teknemdeki redresör reset istemiyor. Hangisi istiyor bilmiyorum. Teknem Dufour ve  fabrika montajı redresörü kullanıyorum.  Galiba diğer Fransız üreticiler de aynı markayı kullanıyor. Sarı beyazdı sanıyorum rengi.    Solar controller victron smartsolar MPPT     Bence start ve thruster aküleri için de ayrı bir solar devresi kurulmalıdır. Panelle, regülatör vs..servis ve diğerleri izole edilmeli bence.

Bazı tekneler sezonda hiç kara elektriğine bağlanmıyorlar. Alargacı çok tekne var. Güncel güneş ienerjili şarj sistemleri aküler için çok sağlıklıdır.

Dufour ile cristec redresör gelir bazılarında ısı sensör girişi vardır ama ısı sensörü takılı değildir akü başına, eski tiplerinde o girişte yoktur. Siz güvenmiyor olabilirsiniz saygı duyarım ancak bu redresörün daha güvenli bir kaynak olduğunu değiştirmez. İnsanlar uçaktan da korkup uçağa binmezler ama dünyanın en güvenli taşıma aracı olduğu gerçeğini değiştirmez.
Solar olduğu sürece evet solar iyidir ama solar olmadığı zamanda teknedeki tüketimin bir yerlerden karşılanması gerek. Buzdolabı en kısıkta bile min 40A çeker günde. 1 hafta hava kapadı hiç enerji gelmedi solardan. Makine start ve baş pervane aküleri AGM diyelim discharge oranı çok düşük o ok kış sezonunu geçirtir çok soğuk değilse. İyibir şey değil ama hadi neyse. Eee servis akülerinden günde 50A çektiniz ışıklar vs ile.  Haftada 350A demek. Jel ve AGM akü grubu ile min 700A akü grubuna ihtiyacınız var. Kapalı sulu ile min 1000A. Bu kadar akünüz var mı?

Ben kendimi anlatamadım sanıyorum. Solar tabiki güneş olduğu sürece kullanılabilir. En azından benim paneller öyle. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Kapalı havada tabiki sahil elektriğine bağlanıyorum. Hatırlarsanız ortalama güneyde 6 ay solar kullanabilirsiniz dedim. 12 ay demedim. Benim itirazım solar yerine "kara elektriği daha iyidir" tanımlamasına. Uçak örneğini de anlamadım.  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap . Redresör neden daha güvenli bir kaynaktır?

Redresördeki değil solar regülatördeki sıcaklık sensöründen bahsettim. Güncel solar regülatörlerde sıcaklık sensörü bağlanabiliyor. Yani sıcaklık kontrolünü hem redresörde hem de solar regülatörde aktif kullanabilirsiniz.





 

 
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #130 : Eylül 28, 2018, 10:26:01 »
Niyazi bey ben malzeme tedarik ediyorum sattığım ürünlerde de sıcaklık sensörü var ancak piyasada satılan çoğu markada sıcaklık sensörü yok regülatörlerde. Bazılarında girişi var sıcaklık sensörüne ek para istiyorlar. Benim sattığım bir üründe de aynı şekilde sıcaklık sensörü opsiyonel diğerinde standart geliyor. Ama biz aldığımız ürün kadar sıcaklık sensörü getirdik satın alan herkese de aldırıyoruz. Solar güvenilmez demiyorum sadece günlük kaç watt elde ettiğiniz ile alakalı bir durum. 200 wattlık panel toplamda günde 1000 watt verir full güneşli bir günde. Buzdolabını kıstınız 400 watt harcadı. Yukarıda parçalı bulut varsa düştü yarı yarıya üretim. Eee günde sadece 100 watt ile mi aküleri şarj edeceksiniz. Onu anlatmaya çalışıyorum.  Solar ile idame edebilirsiniz yukarıda yeteri kadar paneliniz ve yeteri kadar akü grubunuz varsa. Solar kötü diye hiç bir zaman söylemedim. Ama sahil elektriği varken sahilden yararlanmak daha iyi.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Mehmet Kocaoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 38
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Gökbora, Marmaris
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #131 : Eylül 28, 2018, 11:18:55 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Oktay Abi genel olarak inverterler akü katilidir bu kesin. Eğer uzaktan kumanda ile açıp kapama özelliği yoksa kafadan saatte 1A harcarlar hiç 220V luk alet çalışmasa bile. Onu geçtim diyelim senin çekmen gereken güç 220V da 5A. 220*5:1100 Watt demek. 1100/12:91 A. Yani aküden bir saatte 91A harcaman demek. Eeee 200Alik akün var diyelim. Kapalı sulu ise bunun 60A ni kullanabilirsin. AGM ise 100A. Ama onuda 20 saatte yani saat başı 10A çektiğin zaman senin akün 200A. Bir saatte çekicem dersen akün 150A bile değil. Yani harcayabileceğin 75A den az. Tamam 1 saat kullanma. Ama yinede akünün 1 saatte verebileceği akımı sen 15 dakikada çekmeye çalışıyorsun yani aküyü yoruyorsun. AGM bu tip şeylere dayanıklı fiziksel yapı olarak. Kapalı suluda dayanır bir nebze ama kapasite kaybı yaşar. Jel ise hiç sevmez bu tip kullanımları. O nedenle kaliteli bir jel akü kullanmak gerekir dayanması için. Ama onda da kısa süreli kullanımlar için. Yoksa saç kurutma makinesi ile 10 dakika falan kullandığınız zaman onunda canını alırsınız.
İnverter ile klima kullanmak çok büyük hata olur. Bu şekilde bana gelip ustam söyledi ben klima aldım inverter aldım bana akü ver klima çalıştırıcam diyen var. Adama anlatıosun o zaman Battery to Battery charger ver motoru çalıştırırken çalıştıriim. Abi sen yüklendiğin zaman alternatörün voltajı düşecek benim cihazda devreye girmeyecek o da olmaz diyorum. Anlatamıyorum sen ne biçim tüccarsın oluyor sonunda.  Bilmem kaçıncı seviye kanseri tedavi edemeyip bir araba dayak yiyen doktor gibi oluyorum.

Alper Korsanım,
Yazılarınızda ' Amper (A)' ve 'Amper-Saat (Ah )' kavramları sıkça karışıyor ve yanlış anlaşılmalara neden oluyor. Bu konuda bir mühendis olarak size geri bildirimde bulunma ihtiyacı hissettim.
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #132 : Eylül 28, 2018, 11:55:07 »
uyarınız için teşekkürler ancak benim yazdığım A ibaresinde genelde saatte olarak yazarım. Bundan sonra daha fazla dikkat ederm.
IN BOOST WE TRUST
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #133 : Şubat 21, 2019, 18:45:27 »
Çanta tipi jeneratör kullanan korsan varsa fikirlerini almak isterim.

Honda'lar çok pahalı ama iyi. Aksa, Hyundai vs. daha uygun fiyatlı markaları kullanan var mı?

Sadece gerektiğinde aküleri şarj için kullanılacak. Sessiz olması malum çok önemli
« Son Düzenleme: Şubat 21, 2019, 18:47:46 Gönderen: Sinan Bozkurt »
*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 773
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #134 : Şubat 21, 2019, 21:15:44 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Çanta tipi jeneratör kullanan korsan varsa fikirlerini almak isterim.

Honda'lar çok pahalı ama iyi. Aksa, Hyundai vs. daha uygun fiyatlı markaları kullanan var mı?

Sadece gerektiğinde aküleri şarj için kullanılacak. Sessiz olması malum çok önemli

Aksa: rölantide sessiz ama iş yaparken gayet gürültülü. Tekneye niyet aldim, başka yerlerde kullanıyorum. Tekneye hiç düşünmeyin.

Honda'ların çok sessizlerini hep sokak müzisyenlerinde gördüm. Anfi filan bağliyorlar.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina