0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #105 : Eylül 26, 2018, 18:49:50 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bu sıralamayı yapabilmek için ne tür bir cihaz kullanıyorsunuz?

Bendeki akıllı invertörde ayarı var öncelik tanımlanabiliyor.


Bu Akıllı invertör 12 v 220 çıkaran aletle aynı mı ?
Başka fonksiyonuda var mı.
Ben çok istemiştim bir invertörüm olsun , ancak herkes akülerin hayatını erken sonlandırdığını, yaşarkende hayatı zehir ettiğini söyledi.
Biz invertörü Kahve makinesi için istemiştik halbuki...

Kahve makinasi kaç watt bilmiyorum ama acayip güçler kullanmadiğin surece  invertör kullanmak çok pratik oluyor. Hatta eski teknemde buzluk/dolap bile 220V kullaniyordum. 12v göre çok daha ucuz olduğu için o şekilde yapmiştim.

Invertördeki sıkıntı kara elektriğini bağlarken invertörü kapatmak lazim. Kapat aç zor geliyordu.

Akılli invertör bu geçişi kendi denetliyor. O nedenle tercih ettim. Ayrica güneş enerjisinden de, karadan da akuleri şarj ediyor. Hele panel de taktığimdan beri çok memnunum.

Memnun olmadığım iki konu var. 1kVA, mikrodalgayı çalıştıramıyor. Büyüğü 24V olduğu için alamadim. İkincisi, şarj/akü girişi tek olduğundan, motor aküsünü şarj edemiyor. Mevcut eski redresör o işi yapıyor. Güneş panelinden şarj imkanı olmuyor motor aküsünü.


Bilemedim
Benim İki adet Solar panelim var. Şu üstüne basılanlardan.
Sahil elektriğine bağlanmadan hiç sıkıntım olmuyor.
12,6 in altında hiç monitör etmedim.
Jenaratörü taktıracağız herhalde sonunda ,
O da hem kahve makinesi hem klimayı aynı anda çalıştırmıyormuş.
Bir mahsuru varmı dediler.
Sanırsın Denizin ortasında Cafe açtık ...
Şimdi Bu İnvertör zararlı mı değil mi , eğer zararlı değil ise  yüksek kapasiteli bir invertör almayı tercih ederim.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
selamlar


« Son Düzenleme: Eylül 26, 2018, 19:01:38 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Hakan Erim

  • * Gezgin Korsan
  • 14.633
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Tekne Adı
  • S/Y Ekip, İstanbul
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #106 : Eylül 26, 2018, 19:58:51 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
...
Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan  voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der.

Ne pis muhabbetleri varmış bunların biz teknede yokken...
S/Y Ekip
Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.367
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #107 : Eylül 26, 2018, 20:07:34 »
Invertör'de üretilen güç aküden gelir. Watt ise bir güç birimidir.  Diyelim ki 1kW'lık kahve makinası çalıştrıyorsunuz, bunun karşılığı 12v aküde 1000W/12V=83 Amperdir. Invertör de güç tüketir. Kabaca 90A diyelim. Kahve makinasının ne kadar süre olarak kullanılacağını hesaba katarsanız akünüzden ne kadar güç harcayacağınızı bulursunuz. Bu güç kısa sürelerde kullanılırsa sanırım akülere aşırı zarar vermeden karşılanabilir ve gerçekten kısa süreli kullanım söz konusu olursa sahile bağlandığınızda elektrik şebekesinden yerine koyulabilir. Teknede kahve konusunda bir muhabbet yapılmıştı ve benim anladığım ocak üzerinde yapılan kahvelerin çok beğenilmediği yönündeydi. Espreso dahil her türlü kahve ocakta yapılabilir, en güzeli de Türk kahvesidir.

Klima işini ise invertörle unutmanızı öneririm. Neredeyse sürekli çalışması gerekecek, marin klimaların ne kadar çektiğini bilmiyorum ama hiç bir koşulda invertör ile akü kapasitesi nedeni ile beslenemeyeceğini biliyorum.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.367
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #108 : Eylül 26, 2018, 20:14:12 »
Aklıma başka bir konuda bir cevap geldi. ABD'den bir yelkenli tekne alıp, hiç yelken kullanmayı bilmediği için motorla Türkiye'ye gelmek isteyen bir deniz sevdalısının ne kadar yakıt gerekeceği sorusuydu. Benim cevabım, tekne sintinesini diz boyuna kadar yakıltal doldurun olmuştu. Uzun süreli yüksek güç tüketimi için teknenin sintinesini akü ile doldurmanızı öneririm.

Invertör aldığınızda işin kahve ile bitmeyeceğini de bilmeniz gerekir. Sahipleri ile yeni bir teknenin yurt dışından transferinde tekne sahibinin eşi aman ne güzel teknede 220V'ta var diyerek saç kurutma makinası almıştı.

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.

*

    Çevrimdışı Ümit Özdoğan

  • * Gezgin Korsan
  • 773
    • Yaşadığı Şehir
  • İzmir
    • Tekne Adı
  • YANKI 2, İZMİR
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #109 : Eylül 26, 2018, 20:37:14 »
8,5m minnak motoryat teknemde 2000watt sürekli invertörümle buzdolabi sürekli çalişiyor, mikrodalga güçlü olsa da 2-3dk. Bir bardak kirilsa, süpürge bile çalişiyor, ama 5dk.

Hal böyle iken, biz erkekler Sakız-Langada da kıyıda gezerken, kızlar da teknede akşam yemeğine hazırlanalım demişler.

Bir geldik, O-HA baya baya saçlar fönlü, şok oldum görünce. Sıkıntı yaşamadim o gün ama, yüksek wattlı invertör varsa, başını da beklemek lazım geliyor diye bir kenara yazdım.
YANKI 2 - Dufour 412 gl - Gökova Ören Marina
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #110 : Eylül 26, 2018, 21:47:25 »
Benim derdim Jenaratörü taktırmadan satmak.
Bu güne kadar Gezgin korsanda satmadık bir şey bırakmadım
İki bot , bir chartplotter , bir Dıştan takma motor, Bir 25 kg Lewmar Delta çıpa,bir spot takip cihazı sattım.Yakında tekneyi okutacağım burdan
O yüzden alıp bir türlü taktırmadığım jeneratörü burada karlı satacağıma Emin’im

Siz invertör akülere zarar vermez deyin yeterki
Aslında forumda devamlı sözü edilen gizli tüccar dedikleri benmiyim
Acaba  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


« Son Düzenleme: Eylül 26, 2018, 21:55:27 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Niyazi Ağaçdiken

  • * Gezgin Korsan
  • 192
    • Tekne Adı
  • S/Y AfaCAN - Göcek, MarinTürk Village Port
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #111 : Eylül 26, 2018, 22:27:14 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.

Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?

Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan  voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der.

Anladığım kadarıyla verdiğiniz örnekte tekne uzun süreli terk ediliyor. Kaldı ki ben uzun süreli terkedişlerde de solar da bırakıyorum. Bir miktar tüketim için buzdolabını da düşük güçte açık bırakıyorum. Uzun terkedişlerde kıyı elektriğine güvenmiyorum.

Şebeke ve solar aynı zamanda aktifken kendi voltaj setlerine göre redresör ve regülatör devreye girip çıkıyorlar. Sadece redresörlerin değil regülatörlerin de sıcaklık sensör girişleri var. Benim teknemdeki redresör reset istemiyor. Hangisi istiyor bilmiyorum. Teknem Dufour ve  fabrika montajı redresörü kullanıyorum.  Galiba diğer Fransız üreticiler de aynı markayı kullanıyor. Sarı beyazdı sanıyorum rengi.    Solar controller victron smartsolar MPPT     Bence start ve thruster aküleri için de ayrı bir solar devresi kurulmalıdır. Panelle, regülatör vs..servis ve diğerleri izole edilmeli bence.

Bazı tekneler sezonda hiç kara elektriğine bağlanmıyorlar. Alargacı çok tekne var. Güncel güneş ienerjili şarj sistemleri aküler için çok sağlıklıdır.
*

    Çevrimdışı Mehmet Cömert

  • * Gezgin Korsan
  • 706
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • Seafari, Marmaris
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #112 : Eylül 26, 2018, 23:36:43 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Benim derdim Jenaratörü taktırmadan satmak.
Bu güne kadar Gezgin korsanda satmadık bir şey bırakmadım
İki bot , bir chartplotter , bir Dıştan takma motor, Bir 25 kg Lewmar Delta çıpa,bir spot takip cihazı sattım.Yakında tekneyi okutacağım burdan
O yüzden alıp bir türlü taktırmadığım jeneratörü burada karlı satacağıma Emin’im

Siz invertör akülere zarar vermez deyin yeterki

Aslında forumda devamlı sözü edilen gizli tüccar dedikleri benmiyim
Acaba  Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap



akü kapasitenizin %20 sini geçmiyen bir invertör kontrollü kullanılırsa bir zararı olmıyabilir.
Ben 9 yıldır 2000 wat inverter 750 Amper akü kapasitesi  ile kullanıyorum AGM akülerim 5.5 yaşında
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #113 : Eylül 27, 2018, 12:26:29 »
Oktay Abi genel olarak inverterler akü katilidir bu kesin. Eğer uzaktan kumanda ile açıp kapama özelliği yoksa kafadan saatte 1A harcarlar hiç 220V luk alet çalışmasa bile. Onu geçtim diyelim senin çekmen gereken güç 220V da 5A. 220*5:1100 Watt demek. 1100/12:91 A. Yani aküden bir saatte 91A harcaman demek. Eeee 200Alik akün var diyelim. Kapalı sulu ise bunun 60A ni kullanabilirsin. AGM ise 100A. Ama onuda 20 saatte yani saat başı 10A çektiğin zaman senin akün 200A. Bir saatte çekicem dersen akün 150A bile değil. Yani harcayabileceğin 75A den az. Tamam 1 saat kullanma. Ama yinede akünün 1 saatte verebileceği akımı sen 15 dakikada çekmeye çalışıyorsun yani aküyü yoruyorsun. AGM bu tip şeylere dayanıklı fiziksel yapı olarak. Kapalı suluda dayanır bir nebze ama kapasite kaybı yaşar. Jel ise hiç sevmez bu tip kullanımları. O nedenle kaliteli bir jel akü kullanmak gerekir dayanması için. Ama onda da kısa süreli kullanımlar için. Yoksa saç kurutma makinesi ile 10 dakika falan kullandığınız zaman onunda canını alırsınız.
İnverter ile klima kullanmak çok büyük hata olur. Bu şekilde bana gelip ustam söyledi ben klima aldım inverter aldım bana akü ver klima çalıştırıcam diyen var. Adama anlatıosun o zaman Battery to Battery charger ver motoru çalıştırırken çalıştıriim. Abi sen yüklendiğin zaman alternatörün voltajı düşecek benim cihazda devreye girmeyecek o da olmaz diyorum. Anlatamıyorum sen ne biçim tüccarsın oluyor sonunda.  Bilmem kaçıncı seviye kanseri tedavi edemeyip bir araba dayak yiyen doktor gibi oluyorum.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.367
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #114 : Eylül 27, 2018, 12:31:35 »
İnvertör ile klima çalıştıracaksan, biraz akü alacaksın, tüm sintineye akü dolduracaksın, bir gün kullanacaksın, adam gibi şarj akımı veren bir de cihaz alacaksın, haftanın geri kalan günlerinde aküleri sahilden elektirkle şarj edeceksin. Olmaz, olmaz...

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #115 : Eylül 27, 2018, 12:42:38 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Güneş panellerinde akımı akülerinizin ihtiyacı ve/veya üretebildiğiniz güç belirler. Dediğim gibi güneyde ortalama 6 ay güneşlenme yeterli. MPPT de bu kısmi gölgelenmelerde vs verimin düşmemesini sağlayacaktır. DC üret - DC kullan. Özetle benim için 1 güneş, 2 kara bağlantısı, 3 jeneratör (Zaten ben de yok Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap ), 4 alternatör.

Niyazi bey yukarıda gayet bulutlu bir hava arada ortaya çıkan bir güneş var diyelim. Teknede de solar çalışıyor ancak tüketimde var. Solar devreye girdi voltajıda yüksek bu nedenle redresörüde kapadı. Redresör kapandıktan sonra düğmesine basmazsanız çalışmaz. Servis solar karışık aküleri şarj ediyorsunuz ancak tüketim de var. Solar yetmedi akülerden harcadı. Bu arada start ve baş pervane akülerine zaten şarj gitmiyor olduğu yerde discharge oluyor. Sizce mantıklı mı?

Regülatör üzerinde sıcaklık sensörü yoksa akülerde çok sıcak yerdeyse akü %80 dolu bile olsa normal vermeniz gerekenden daha düşük voltaj vermeniz gerek. Eee sıcaklık sensörü yok akü tamam doldum ama burasıda sıcak dio regülatör tamam dolduysan  voltajı düşürürüm ama sıcaklığa göre ne kadar düşürmem gerektiğini bilmiyorum o nedenle bana tanımlı olan değeri veririm bak başının çaresine der. Aküde sinirlenir bozulur. Redresörler genelde sıcaklık sensörlü oldukları için aa baba sen tamam boşsun ama senin orası çok sıcak. Seni terletmek istemiyorum o nedenle sana düşük voltaj yolluyorum şimdilik idare et ama ileride bana çok teşekkür edeceksin der.

Anladığım kadarıyla verdiğiniz örnekte tekne uzun süreli terk ediliyor. Kaldı ki ben uzun süreli terkedişlerde de solar da bırakıyorum. Bir miktar tüketim için buzdolabını da düşük güçte açık bırakıyorum. Uzun terkedişlerde kıyı elektriğine güvenmiyorum.

Şebeke ve solar aynı zamanda aktifken kendi voltaj setlerine göre redresör ve regülatör devreye girip çıkıyorlar. Sadece redresörlerin değil regülatörlerin de sıcaklık sensör girişleri var. Benim teknemdeki redresör reset istemiyor. Hangisi istiyor bilmiyorum. Teknem Dufour ve  fabrika montajı redresörü kullanıyorum.  Galiba diğer Fransız üreticiler de aynı markayı kullanıyor. Sarı beyazdı sanıyorum rengi.    Solar controller victron smartsolar MPPT     Bence start ve thruster aküleri için de ayrı bir solar devresi kurulmalıdır. Panelle, regülatör vs..servis ve diğerleri izole edilmeli bence.

Bazı tekneler sezonda hiç kara elektriğine bağlanmıyorlar. Alargacı çok tekne var. Güncel güneş ienerjili şarj sistemleri aküler için çok sağlıklıdır.

Dufour ile cristec redresör gelir bazılarında ısı sensör girişi vardır ama ısı sensörü takılı değildir akü başına, eski tiplerinde o girişte yoktur. Siz güvenmiyor olabilirsiniz saygı duyarım ancak bu redresörün daha güvenli bir kaynak olduğunu değiştirmez. İnsanlar uçaktan da korkup uçağa binmezler ama dünyanın en güvenli taşıma aracı olduğu gerçeğini değiştirmez.
Solar olduğu sürece evet solar iyidir ama solar olmadığı zamanda teknedeki tüketimin bir yerlerden karşılanması gerek. Buzdolabı en kısıkta bile min 40A çeker günde. 1 hafta hava kapadı hiç enerji gelmedi solardan. Makine start ve baş pervane aküleri AGM diyelim discharge oranı çok düşük o ok kış sezonunu geçirtir çok soğuk değilse. İyibir şey değil ama hadi neyse. Eee servis akülerinden günde 50A çektiniz ışıklar vs ile.  Haftada 350A demek. Jel ve AGM akü grubu ile min 700A akü grubuna ihtiyacınız var. Kapalı sulu ile min 1000A. Bu kadar akünüz var mı?
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #116 : Eylül 27, 2018, 12:45:45 »
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
İnvertör ile klima çalıştıracaksan, biraz akü alacaksın, tüm sintineye akü dolduracaksın, bir gün kullanacaksın, adam gibi şarj akımı veren bir de cihaz alacaksın, haftanın geri kalan günlerinde aküleri sahilden elektirkle şarj edeceksin. Olmaz, olmaz...
Ahmet abi ben adama alternatör voltajı düşer Bat to Bat devreye girmez diyorum o zaman Solar Regülatöre girerim dio. Abi ben mühendisim olmaz diyorum. Adam olabilir bende mühendisim hem de öğretim üyesiyim dio. Yok anlatamıyorum.
IN BOOST WE TRUST
*

    Çevrimdışı Ahmet Çelenoğlu

  • * Gezgin Korsan
  • 8.367
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Eğitim, tekne danışmanlığı, sörvey
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #117 : Eylül 27, 2018, 13:21:00 »
Akü versen, 6 ayda bitirecek, akülerin bozuk çıktı diyecek, vermesen fırça yiyeceksin. Evde incecik kablodan tüm ihtiyacını görebilen birine 12V 200A çok büyük bir güç gibi geliyor. 

Bir tekne limanda güvenliktedir, ancak tekneler limanda durmak için yapılmazlar.
*
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #118 : Eylül 27, 2018, 13:36:30 »
 Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Akü ile klimamı çalışırmış hiç duymadım.Fantezi gibi....

Tabi benim yukardaki yazımdan kendimi anlatma özürlü olduğumdan Invertör taktırayım Klimayı öyle çalıştırayım anlaşılmış ki 10000 kişiye okutsan 9999 kişi öyle anlar.

Ancak
Akü ile neler neler çalışıyorda bu klima denen müsibet aletin  b.ktan ufacık bir kompresörü var o neden çalışmıyor acep...
Teknoloji her şeyi beceriyor bunu neden başaramıyor ...
 diye merak içerisindeyim

Şöyle ilkokul düzeyinde anlatabilecek bir Korsanımız  varmıdır acep


« Son Düzenleme: Eylül 27, 2018, 13:46:59 Gönderen: Oktay Eryılmaz »
*

    Çevrimdışı Alper Dora

  • * Gezgin Korsan
  • 858
    • Yaşadığı Şehir
  • İstanbul
    • Sosyal Ağ Hesapları
    • Tekne Adı
  • HAYHAY, Sokakağzı
Ynt: Jeneratör ve Güneş panelleri
« Yanıtla #119 : Eylül 27, 2018, 13:53:53 »
abi sadece kompresör değil aynı zamanda su devirdaim pompası var dakikada min 20lt su basan. Kompresörün kankası. İkiside 220V içio bunların. Bide öyle böyle içmiyorlar. 220 lik borudan azıcık çekiolar ama boruyu 12lik yapınca basıncı arttırmak gerekio. Akü denen pompişin de o kadar kondüsyonu yok. İki dakika sonra gücü bitio bişe basamıo.
IN BOOST WE TRUST