0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

*

    E. B.

Tekne ilk girisinde kacak akim kesicili 220 Vac faz notr sigorta (V otomatda denilir. Evlerdeki gibi. Hava sartlarinda etkilenmiyecek bir yere yerlesmeli). Sonrasinda toprak hatti uzerinde galvanik izolator. Teknedeki tum topraklamalar buna baglanmali. Oncesinde bir toprak baglantisi olmamali) ... sonrasinda redresor vb sigorta panosuna dagitilir. Bu noktadan sonra secenekler degismeye basliyor. Teknedeki donanima bagli.
Galvanik izolatorde sart degildir ama tutyalarin hizli erimesini onler, sudaki metal aksami korur. Yakinizdaki elektrik kacagi olan bir teknenin sizin teknenizi yiyip bitirmesine musade etmez. Sac tekneniz varsa galvanik izolatoru mutlaka kullanmalisiniz yada eski ve bakimsiz bir marinadaysaniz.


Kacak akimi 30mA secebilirsiniz ama simsek yildirim vb olan havalarda atabilir. Zirt pirt atiyorsa bir probleminiz vardir. Ya kacak var yada kafaniza yildirim dustu!


Ben redresorden oncekileri yazdim. Akulerden sonrasi butcenize ve teknenize gore cok degisir. Elektrik panosunu mutlaka ihtiyacinizdan buyuk hacimli tutun. Sonra cok ek geliyor icine, yer yoksa olmadik yerlere birseyler monte etmeye basliyorsunuz.


Telsizinize akuden ayri bir sigorta ile elektrik verin. Ana salter, both vb kesicilerden gecmesin. Bir acil durumda, duman gordugunuzde elektrikleri kesmeniz lazim ama telsiz de aktif olmali ki yardim cagirabilesiniz. Sintine pompalarida ayni sekilde hep akuye bagli olmali kendi sigortalari uzerinden. Ortak sigorta kullanmayin teknede. Bu sayede sigortalari tam olmasi gereken degerde secebilirsiniz.


Aku yerlesimini yaparkende ileride bir yada birkac aku daha ilave edebileceginizi dusunun, yeri ve teknenin dengesine etkisi ne olur onu da dusunerek.


Akunuzu saglam baglayin, monte edin, mumkunse ayri plastik kutu icinde. Teknenizin alabora olabilecegini dalgalarda bata cika gidecegini dusunerek. Tepetaklak dursada asagi dusmemeli (cunku altinda olabilirsiniz) . Aku kablosunu da sabitleyin, oynayan kalin bir aku kablosu kutup basina zarar verir, gevsetir veya catlatir. Kutup basi kabloyu tutmamali sadece elektriksel baglantiyi saglamali.


Cok nokta var yazacak tabii ama konu fazlasiyla ilgisiz baslik altinda olacak.



*

    T. T.

sart degil ama Battery Protect diye bir cihaz var..linkini asagiya bırakıyorum...aramizda kullanan var mi bilmiyorum ama bir kaç youtube videosunda övgüyle bahsedilmişti..ilaveten :

a. bir de tabi redresör ve aküler arası gerekli sigortalamalar önemli (uygun kablo kesitlerine ilaveten)
b. akülerin pek yakınından yakıt borularının gecmemesi
c. kablolamalarin düzgün yapılması ve bara kullanımı

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


*

    A. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alternatör ile jel akü şarj etmek doğru bir işlem değil. Jel aküler alternatörün sağladığı sabit akımı sevmiyorlar. Alternatör ile şarj edecekseniz alabileceğiniz tek ürün var. Alternator To Battery charger diye. Redresör gibi şarj ediyor aküleri. Akü tipi seçilebiliyor hem de alternatör verimini arttırıyor. Çok değerli bir ürün bence motor seyri yapılan teknelerde.

Değeri: 650€

Evet abi değeri 650€ ve dünyada tek bu işi yapabilen alet. İngiltere fiyatı 450 Pound. Ülkenin alım gücü düşükse bunda üreticinin ve dünya kadar ithalat vergisi ödeyen ithalatçının suçu ne? Ürüne kabahat bulacağına bence vergi sistemine ve ülke ekonomisini yönetemeyenlere söylen.


*

    N. A.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alternatör ile jel akü şarj etmek doğru bir işlem değil. Jel aküler alternatörün sağladığı sabit akımı sevmiyorlar. Alternatör ile şarj edecekseniz alabileceğiniz tek ürün var. Alternator To Battery charger diye. Redresör gibi şarj ediyor aküleri. Akü tipi seçilebiliyor hem de alternatör verimini arttırıyor. Çok değerli bir ürün bence motor seyri yapılan teknelerde.



Evet abi değeri 650€ ve dünyada tek bu işi yapabilen alet. İngiltere fiyatı 450 Pound. Ülkenin alım gücü düşükse bunda üreticinin ve dünya kadar ithalat vergisi ödeyen ithalatçının suçu ne? Ürüne kabahat bulacağına bence vergi sistemine ve ülke ekonomisini yönetemeyenlere söylen.

Yaptığı iş basit aslında. Bence pazarı olmadığı için diğer firmalar üretmemiştir. Pazarı olan bir ürün olsa tüm markalar yapardı mutlaka. Sürekli motor çalıştırıp akü şarj ediyorsanız bence de mutlaşa elektrik sistemine dahil edilmeli. Ama güneş paneliniz, jeneratörünüz ve sahil bağlantınız varsa motor seyri ile şarj akü ömründe toplam %2-3 ü geçeceğini düşünmüyorum.


*

    Ö. Ö.

Daha ucuza DC to DC charger cihazlar var (örnek: Victron Orion Tr Smart - 30A - 200€ civarı veya Havensis DC-DC charger - 30A, 150€ civarı), benzer işi görebilir.

(Dikkat edilecek şey sadece "DC-DC converter" değil "DC-DC charger" olması gerek ki aküyü 3 aşamalı sağlıklı şarj etsin..)

veya başka bir yöntem;
Feda edilebilir bir motor aküsü alternatöre bağlı olur, servis aküleri bu motor aküsüne "batttery-to-battery charger" cihazı ile bağlanır..
Bilmem daha uygun fiyatları bu cihazlardan var mıdır, bakamadım.

*

    A. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Alternatör ile jel akü şarj etmek doğru bir işlem değil. Jel aküler alternatörün sağladığı sabit akımı sevmiyorlar. Alternatör ile şarj edecekseniz alabileceğiniz tek ürün var. Alternator To Battery charger diye. Redresör gibi şarj ediyor aküleri. Akü tipi seçilebiliyor hem de alternatör verimini arttırıyor. Çok değerli bir ürün bence motor seyri yapılan teknelerde.



Evet abi değeri 650€ ve dünyada tek bu işi yapabilen alet. İngiltere fiyatı 450 Pound. Ülkenin alım gücü düşükse bunda üreticinin ve dünya kadar ithalat vergisi ödeyen ithalatçının suçu ne? Ürüne kabahat bulacağına bence vergi sistemine ve ülke ekonomisini yönetemeyenlere söylen.

Yaptığı iş basit aslında. Bence pazarı olmadığı için diğer firmalar üretmemiştir. Pazarı olan bir ürün olsa tüm markalar yapardı mutlaka. Sürekli motor çalıştırıp akü şarj ediyorsanız bence de mutlaşa elektrik sistemine dahil edilmeli. Ama güneş paneliniz, jeneratörünüz ve sahil bağlantınız varsa motor seyri ile şarj akü ömründe toplam %2-3 ü geçeceğini düşünmüyorum.

Bazen gerçekten bazı ürünleri karalamak için yazılanlara gülüyorum. Evet Özgürün bahsettiği DC to DC charger ı da ilk piyasaya çıkaran firma Sterlingdir. Daha sonra diğerleri çıkardı. DC to DC de kullanabilirsiniz sorun yok. DC to DC normal makine devrinde alternatör kaç Ah üretiyorsa alternatörün beslendiği voltajı  yönlendirir. Alternatörünüz 60Ah ve makine seyir devrinde 10 Ah üretebiliyorsa onu makyajlar şekillendirir akünün istediği şekilde gönderir. Alternatör to Battery charger aynı makine devrinde 2 katı 3 katı şarj sağlar. Farkı budur. Alternatör verimini arttırmaktan kastım budur. Alternatörü aynı makine devrinde daha fazla üretmesi konusunda zorlar. Sıcaklık sensörü ile hem aküleri hem de alternatörü takip eder. Çoğu DC to DC chargerda sıcaklık sensörü yoktur. Alternatör To Battery charger her iki tarafı da kontrol eder. Alternatör çok ısınırsa tehlikeye atmamak için kendini kapatır. Aküler çok ısınırsa voltajı ona göre düşürür. 2 çıkışı vardır o yüzden bağlı olduğu bütün akü gruplarını kontrol eder. DC to DC sadece şarj edeceği akü grubunu şarj diyagramına göre şarj eder sıcaklık sensörü yoksa ve aküler çok ısındığı zaman ona bakmadan voltajı düşürmeden diyagramda ne yazıyorsa ona bakar ona göre devam eder. Alternatör motor aküsünün canına okuyorsa bana ne der. Bana gereken minimum voltajı versin ben ona bakarım der.
Evet gerçekten yaptığı çok basit Redresör dediğiniz alet gelen 220V u şekillendirir voltajını ayarlar aküye yollar. Zaten olan potansiyeli arttırmaya uğraşmaz. Bu alet kendisine gelen üretilenle yetinmez hem daha da arttırır. Baktı alternatör üzerinde konjüktür bozuk ve saçma sapan voltajlar veriyor o zaman alternatörün aküler ile bağlantısını keser aküler zarar görmesin diye.  Evet gerçekten yaptığı çok basitmiş.
Siz engin bilgileriniz ile daha iyisini  hatta aynısını üretin millet onu satsın. Ülkenin parası ülkede kalsın.
Bu ülkenin derdi bu bilgisi olmayan adamın bile fikri var ve çıkıp yaa esasında yaptığı çok basit diyebiliyor. Bir fikir ortaya atmadan önce aleti bir araştırın ne yapar ne yapmaz. Adamlar technical sheetine kadar yayınlıyor. Bir sürü çakma firma gibi abi bu alet müthiş ee teknik döküman abi o yok demiyor.
Charles Sterling denen manyak ile tanışma fırsatım olduğu için söylüyorum bunları.
*

    A. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Daha ucuza DC to DC charger cihazlar var (örnek: Victron Orion Tr Smart - 30A - 200€ civarı veya Havensis DC-DC charger - 30A, 150€ civarı), benzer işi görebilir.

(Dikkat edilecek şey sadece "DC-DC converter" değil "DC-DC charger" olması gerek ki aküyü 3 aşamalı sağlıklı şarj etsin..)

veya başka bir yöntem;
Feda edilebilir bir motor aküsü alternatöre bağlı olur, servis aküleri bu motor aküsüne "batttery-to-battery charger" cihazı ile bağlanır..
Bilmem daha uygun fiyatları bu cihazlardan var mıdır, bakamadım.

La oğlum  bunu anlattık motor aküsü feda edilir mi? Bunu göpek balığı ile anlattık deniz taraa ile anlattık. ırgat bağlamayın dedik makine start aküsü önemli dedik. Amaa nerdeee.
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
La oğlum  bunu anlattık motor aküsü feda edilir mi? Bunu göpek balığı ile anlattık deniz taraa ile anlattık. ırgat bağlamayın dedik makine start aküsü önemli dedik. Amaa nerdeee.
Demek ki insanlık henüz bu bilgiye hazır değil, panik olmamamız için hepsini birden anlatma! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dc dc örneğini sterlingin yerine geçer, aynısının ucuzu diye değil, benzeri gibisinden verdim. Yoksa aynı işi yapan başka alet ben de görmedim.

Acaba artık alternatör üreticilerinin yeni akü teknolojilerini ve teknedeki uygulamaları da düşünerek daha akıllı, çok çıkışlı, duruma göre kendini ayarlayabilen alternatörler üretmesi gerekmiyor mu?
Marin alternatör diye tonla para alıyor ama içine iki gram elektronik koymuyor.


Özgür (mobil tapatalk)

*

    A. D.

Akü imalatçıları o üreticiyi anında satın alıp kapatırlar.
Daha önce ingilterede Range Rover için daha sağlam aktarma organı üreten firmayı Land Rover firması yeni firma kurup o üretim yapan firmayı satın alıp 15 gün içerisinde de kapattı. Adamlar Land Rover satılmaz diye yaptı bunu. Akücüler de aynısını yaparlar. Gözünün yaşına bakmazlar. Alternatör üreten adamın eti ne budu ne akü üretenin yanında. Akücü sırf o adamdan alternatör alınmasın diye aküyü herif batana kadar bedavaya verir otomobil ve yat üretecisine. BMW aküleri bagaja aldığı için olay oldu Bosch ile birbirlerine girdiler.
*

    A. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
La oğlum  bunu anlattık motor aküsü feda edilir mi? Bunu göpek balığı ile anlattık deniz taraa ile anlattık. ırgat bağlamayın dedik makine start aküsü önemli dedik. Amaa nerdeee.
Demek ki insanlık henüz bu bilgiye hazır değil, panik olmamamız için hepsini birden anlatma! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

Dc dc örneğini sterlingin yerine geçer, aynısının ucuzu diye değil, benzeri gibisinden verdim. Yoksa aynı işi yapan başka alet ben de görmedim.

Bi de sana Marin diye satılan akülerin diğer akülerden farklı üretildiğini mi zannediyorsun. Piyasaya ne akü üretiyorsa etiketini değiştirip marin lafını ekleyip sana bana iteliyorlar. Deep Cycle dediği akülerin plakaları biraz daha kalın CCAsı bu nedenle daha düşük ama kiloları aynı. İyi de akünün  deepcycle olma özelliğine etki eden en önemli faktör içerisindeki kurşun kalitesi. Deepcycle diyor plakalar daha kalın diye daha az çökme olmuyor. Çöküntü aynı sadece plaka kalın olduğu için ince plakadaki gibi plaka komple çökmüyor ama kapasitesi belli bir noktaya kadar aynı şekilde düşüyor. İnce plakalı aküde bir plaka komple çöktüğü zaman akü bozuluyor bunlar biraz daha fazla idare ediyor. Ama akla deve değil aradaki fark. Bunları öğrenebilmek için aküleri açıp incelerken kaç tane T-shirt kot pantalon deldim. Adamlar tekstil piyasasını bile kalkındırıyorlar.

Acaba artık alternatör üreticilerinin yeni akü teknolojilerini ve teknedeki uygulamaları da düşünerek daha akıllı, çok çıkışlı, duruma göre kendini ayarlayabilen alternatörler üretmesi gerekmiyor mu?
Marin alternatör diye tonla para alıyor ama içine iki gram elektronik koymuyor.


Özgür (mobil tapatalk)
*

    Ö. Ö.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bi de sana Marin diye satılan akülerin diğer akülerden farklı üretildiğini mi zannediyorsun. Piyasaya ne akü üretiyorsa etiketini değiştirip marin lafını ekleyip sana bana iteliyorlar.
Ucuz akü üretimini çok yakınen tanıyorum, babamın kuzenleri 80'lerde Rize Çayeli nde "ökten akü" adıyla akü üretiyorlardı, yerelde bir başarı kazanıp gaza gelip büyümek için 90larda üretimi istanbula taşıyınca kısa zamanda battılar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O dönem akü üretiminde azıcık çıraklık yapmışlığım var. Pis iş.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O zaman proje şu;
Bir devre tasarlayıp alternatörlere entegre ediyorum, bunu gören robert bosch benim şirketi 6 sıfırlı dolar fiyatlarla satın alıyor, ben de halberg rassymi alıp Karayiplere doğru yelken açıyorum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Özgür (mobil tapatalk)

*

    A. D.

Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bağlantıları görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap
Bi de sana Marin diye satılan akülerin diğer akülerden farklı üretildiğini mi zannediyorsun. Piyasaya ne akü üretiyorsa etiketini değiştirip marin lafını ekleyip sana bana iteliyorlar.
Ucuz akü üretimini çok yakınen tanıyorum, babamın kuzenleri 80'lerde Rize Çayeli nde "ökten akü" adıyla akü üretiyorlardı, yerelde bir başarı kazanıp gaza gelip büyümek için 90larda üretimi istanbula taşıyınca kısa zamanda battılar! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O dönem akü üretiminde azıcık çıraklık yapmışlığım var. Pis iş.. Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap

O zaman proje şu;
Bir devre tasarlayıp alternatörlere entegre ediyorum, bunu gören robert bosch benim şirketi 6 sıfırlı dolar fiyatlarla satın alıyor, ben de halberg rassymi alıp Karayiplere doğru yelken açıyorum! Resimleri görebilmek için üye olmalısınız. Üye Ol veya Giriş Yap


Özgür (mobil tapatalk)

Böyle basit devreleri herkes yapabilir Özgürcüğüm. Piyasada ihtiyaç olmadığı için kimse yapmıyor olabilir. Piyasada ihtiyaç yok ama her sene sadece Türkiyede en az 45-50 tekneye 5-10 tane karavana takılıyor. Millet jeneratör ile akü dolduruyor biz jeneratör kullanmadan daha basit ve doğru şarj yöntemi gösteriyoruz ürün basit oluveriyor.
Neden ?
Fiyatı 650 Euro olduğu için. İngiliz kendi parası ile kazancına göre 600-700 birim ödeyerek sahip olurken sen 6500 ödemek zorunda kalıyorsun. Bunun suçu da ilk önce basit ürün yaptığı için üreticide basit olduğu için üründe ve basit ürünü getirip sattığı için ithalatçıda oluyor.
*

    E. B.

Merhaba,
Bu konu uzerinde yatirim yapacaklar icin bir baska bakis acisi, dikkate almalari gereken baska bir noktayi yazmak istedim.  Akulerinizi alternatorden ne kadar sure ile sarj ediyorsunuz, hangi devirle ve ne sureklilikte... bunu dusunmeden onunuzdeki secenekler arasinda saglikli bir secim gerceklestiremezsiniz. En teknolojik secenek en iyi secenek degildir, size en uygunu bulmalisiniz ki ekonomik bir anlami olsun, dogru butceleyebilesiniz.  Bir yelkenli icin dogru secenek  bir motoryat icin uygun olmayabilir. Yaptiginiz seyir surelerine gore bazi secenekler ekonomik olmayabilir.  Seyir tarziniz 3 asamali bir dc-dc charger in gerekli asamalari kitabina uygun sarj edebilecegi zaman araliklarina uygun olmayabilir ki baska sarj kaynaklari, gunes paneli, ruzgar veya kiyi baglantisi sureleriniz de isin icindedir. Kiyidan sarjli aku ile ayrildiniz, yirmi dakika sonra actiniz yelkeni kapattiniz yelkeni durum farkli motor yatinizla ciktiniz 5 saat motor seyiri yaptiniz farkli.
Amator bir teknede sistemi basit tutmak onemli ve her kurusu bir amator butcesine gore harcamakta.  Aku omrunu uzatacak diye bir cihaza 3 aku parasini vermek ve devreyi komplike hale getirmek riski var eger kullanim tarziniza dikkat etmeden bir yatirim yaparsaniz.  Daha onceki, bir anlamsizliga suruklenen tartismada da vurgulamistim, bu isin tek dogrusu, en dogrusu yok, sartlara gore dogrular sekillenir. Butceniz, almak istediginiz riskler, kullanim tarziniz, bolgedeki servis, mekanik bilginiz mi iyi yoksa elektronik mi... secimi sekillendirecektir.


Baska bir alternatif, hic konusuldugunu gormedigim, ama yillardir da problemsiz kullandigim;  Iki alternator kullaniyorum tek motorda. Ayri v kayis ile baglilar, biri kopsa digeri aktif kalacak sekilde. Kasnak caplari farkli. Birinci alternator rolantide devreye giriyor ve aku bos ise 50Ampere kadar sarj ediyor , aku doldukca teknenin kullandigi akima kadar dusuyor verdigi, asiri sarj durumu soz konusu degil. Ikinci alternator daha dusuk devirli (kasnak capindan dolayi) ve daha yuksek devirde sistemi takviye etmeye basliyor (yada akuler cok bosaldiysa daha erken devreye giriyor). Her iki alternatorde kendi uzerinde regulatorlu ve marin tip degil! Ama arada bir wd40 ile koruyorum (sezon basinda ve sonunda iki fıs). 3 seneyi gectiler. Oyle kaliteli, Balmar veya benzeri degiller. Yenisi 80euro degildir. En ufak ariza yaptiginda tamiri ile ugrasmam, yenisiyle degistiririm. Köy bakkalinda bile bulurum (bildiginiz Renault 9 alternatoru). Iki alternatorum oldugundan da kayis koptu , arizalandi derdim yok sayilir. Aktif olarak yedekli bir bakima. Ayri sigortalardan akuyu besliyorlar. Ayri sarj kesti uyarisi var ve ampermetresi. Maliyeti dusuk sayilir .
Baskasina uymayabilir ama benim teknem bir motor sailor , yelken motor beraber seyir yapiyorum cogu zaman, motor devrim rolantide oluyor ama kisa yol gideceksem motor devrini arttirdigim anda cift alternator aktif olarak 80-90 amperlerde sarj edebiliyor, sarj suremi azaltiyorum. Oyle yada boyle 3 asamali bir alternator sarjina uygun zamanlama yok. Ancak gunes enerjisi devrem gelismis mppt, 3 asamali , cunku asil uzun sureli sarj ekipmanim paneller, teorigine uygun pratik sartlar icindeler.


Pahali akuler ve onlari korumak icin de daha pahali elektroniklere  yonelmeden once baska alternatifler var. Daha az riskli, ekonomik, butcenize ve tarziniza uygun. Denize cikmak istiyorum ama butcem kisitli derseniz baska,  en teknolojik tekne benimki olsun derseniz bu is baska.


Yukaridakileri bir amator denizci olarak ,  butcesi kisitli amator denizcilerin ihtiyaclarini dusunerek yazdim. Benim param bu ise yetmez demesin kimse. Teknoloji korkutmasin. Teknolojiye karsi degilim ama bir elektronik muhendisi olarak dogru yerde kullanilmasina onem veriyorum.


Butcesi kisitli amatorlere farkli bir bakis acisi vermis olmayi dilerim.


(Sarj devrem sadece alternator ve redresor degil.  Alternatorler motor akusune bagli , motor ve servis akuleri arasi cift yonlu voltage sensitive relay var. Bu sayede motor akusu , alternator devrede degilken servis akulerine bagli olan iki ayri mppt uzerinden, iki seri ve iki paralel panel ile sarj olmakta. )



*

    A. D.

Erdal bey ben jel aküler teknede kullanılacaksa alternatörden şarj edilmek isteniyorsa en doğru seçenek olarak bu ürünü önerdim. Bunların dışında sizde bilirsiniz ki alternatör 3 aşamalı şarj yapamaz ve fast şarjdan sonraki gerekli olan düşük voltajı sağlayamaz. Yani akü iç direncinin arttığı %80 lik kısımda şarj işlemi durur. Zaten aküde kullanabildiğiniz kısım %30 eğer agm ya da jel değilse.
Akülerinizi uzun süre kullanmak istiyorsanız doğru şarj etmek ve doğru miktarda kullanmak zorundasınız. Ben işin maliyetine bakmam ben doğru olanı sunarım gerisi kullanıcıya bağlıdır. Kimsenin yakasına yapışıp illa bunu alacaksın demiyorum. Danışmanlık verdiğim teknede kullanıcı profilini inceleyip ona göre projelendiriyorum.  Sürekli yelken seyri yapan adama manyak gibi bu aleti önerdiğimde yok. Bulunsun bulunsun bir gün kullanırsın diyerek ürün önerdiğim yok.
Alternatörden şarj mı edeceksin en doğru ürün bu. Ama ne kadar motorla seyir yapıyorsun akü kapasiten ne alternatör kapasiten ne bütün bu bilgiler ışığında fikir sunuyorum.
Belirttiğiniz karmaşık bir düzenek falanda değil. Akü gruplarını ayırmak için kullanılan izolatör çıkıyor yerine bu giriyor. Akülere ve alternatöre sıcaklık sensörleri takılıyor o kadar. Aldınız bozuldu diyelim değiştirene kadar 0 kayıplı izolatör gibi alternatör ne üretiyorsa voltajı düşürmeden bağlı olduğu akü gruplarına şarj yolluyor.
*

    Ö. Ö.

Erdal korsanın söylediği ana fikrin altını çizmek isterim;

Heskese uyacak tek bir çözüm yoktur.

Her tekne kendi ihtiyaçlarını ve alışkanlıklarını değerlendirip hesap kitap yapmalı.

Hesap yapmadan ezbere, kulaktan dolma yapılan her enerji yatırımı israf veya faydasız olma ihtimali yüksektir.

Özgür (mobil tapatalk)