Gezgin Korsan
Makine Dairesi => Teknik Bilgi ve Fikir Alışverişi => Konuyu başlatan: Birol Otağ - Mart 14, 2019, 19:47:58
-
Değerli korsanlar,
ön ıstıralyam da bir noktada büküm açılması var (mandar dolanmıştı); değişirmam lazım. Benim yiyeceğim bir nane değil o bakımda birilerine yaptırmalıyım. 10 yaşına gelmiş kayığa da bir arma kontrolü fena olmaz gibime geliyor.
Bir firmadan teklif aldım.
Tecklenborg 10mm 1*19 316 metre fiyatı 10,60 Euro * 16,5 Mt. = 175 Euro
direk terminali ve güverte terminali 20 Euro
Terminale iki taraftan sıvanma iççiliği(sıvamayıda kendi yapıyor) 105 Euro
gözle(boyayla değil) armaya şöyle bir bakma gerekirse tansiyon kont. ve gerekirse ayarı 220Euro
Marina haracı dahil kdv hariç toplam 520 Euro
Değerli Korsanlar bu müslümana Revamıdır?...
Zaten işçiliği Euro görmek beni yeteri kadar irite ediyor...
Değerli fikirlerinizi rica ediyorum.
Saygılar
-
Sepetli vinç kiralansa kendiniz değiştiremezmisiniz ?
-
Diğerleri ni bilmem ama en büyük kalemi siz kendiniz yapabilirsiniz Birol korsan.
Senede iki kere yapıyorum onu sonbahar ve ilkbaharda ben
-
Vinçsiz tırmanarak yapacaklar teklifi verenler. Ben vinçle de yapamam herhalde, göze alamıyorum.
-
Öcal korsan, terminal diplerini kontrol işinde kullanılan çatlakları gösteren bir boya varmış ne menem şeydir o?
-
Vinçsiz tırmanarak yapacaklar teklifi verenler. Ben vinçle de yapamam herhalde, göze alamıyorum.
Arma ayarı için vince filan gerek yok ,
Guvertenin 2 m kadar üst mesafesinden ölçümle ve liftin lerden yapiyorsunuz .
Metaldeki çatlakları da tesbit eden o sıvının adı aklima gelmedi . Bir tek telefon var yanimda ve yurt dışındayım
Çelenoglu kaptan görür söyler şimdi adını. :)
-
Öcal korsan, terminal diplerini kontrol işinde kullanılan çatlakları gösteren bir boya varmış ne menem şeydir o?
"swage dye penetrant" anahtar kelimeleri ile aratın.
https://www.magnaflux.com/Magnaflux/Blog/Dye-Penetrant-Infographic (https://www.magnaflux.com/Magnaflux/Blog/Dye-Penetrant-Infographic)
-
Fiyat bana biraz fazla geldi. Malzeme konusunda fikir yürütemem, yabancı paraların değeri çok değişti ama işçilik kesinlikle yüksek geldi. Gelelim işin teknik kısmına, istralya değişimi için hatta tüm armanın değişimi için vince gerek yoktur, tamamı direğe çıkılarak yapılabilir ancak teknenin suda olması gerekir. Karadaki bir teknede ben direğe çıkmam, zaten marinalar da buna izin vermez ve vermemesi gerekir. Bu koşullarda vinç kullanmak şarttır.
Tellerin kontrolü için boya kullanmak ancak arma tekneden sökülürse yapılmalıdır, aksi taktirde tüm tekneyi boyayabilirsiniz. Boya bana göre gereksiz bir işlemdir. Ben seyyar mikroskop denilen ve çok yüksek büyütme gücüne sahip bir alet kullanıyorum ve kontrolü onunla yapıyorum. Boyamanın tek faydası tekne sahibini ikna etmek için görünür hale getirmektir. Çok büyük kaynak yüzeylerinde yararlı olabilir ama arma telleri mikroskop ile kolaylıkla incelenebiliyor. Boya piyasada var, ben de merak edip almıştım, bir kere kullandım mikroskopuma göre kesinlikle bir üstünlüğü olmadığı için kenara kaldırdım.
Baş istralya değişecekse, hatta tüm arma yenilenecekse, özellikle gövde bağlantılarında sıvama terminal değil norsman terminal kullanmanızı öneririm. Sıvama terminale göre pahalıdır ama sıvama işlemini de dahil edince pahalı olmadığını göreceksiniz. Yarış teknesi olup direkte 5-10 gram fazla ağırlık olmasın diye düşünenler sıvama terminal kullanmakta ısrar edebilirler ama bir gezi teknesinde çok az ağırlık yapacak olan ama sıvamaya göre çok daha güvenli bir ekipmanı tercih ederim.
-
Norsmen terminal Türkiyede kim satıyor acaba? google la sordum söylemedi. Yabancı bir sitede 10 mm nin 85 euro falan gördüm doğrumudur bilemiyorum. Doğruysa eğer 600 tl terminalin biri tutar. oysa sıvama terminal 10 Euro. Norsmen terminalide kendim monte etmiyeceğimi düşünrsek yapacak zat da bu iş için bir el emeği alacaktır. işin daha sağlıklı olmasını bir yana koyarsak pek hesaplı olacağa benzemiyor. Atladığım bir şeymi var bilemedim.
-
Norsmen terminal Türkiyede kim satıyor acaba? google la sordum söylemedi. Yabancı bir sitede 10 mm nin 85 euro falan gördüm doğrumudur bilemiyorum. Doğruysa eğer 600 tl terminalin biri tutar. oysa sıvama terminal 10 Euro. Norsmen terminalide kendim monte etmiyeceğimi düşünrsek yapacak zat da bu iş için bir el emeği alacaktır. işin daha sağlıklı olmasını bir yana koyarsak pek hesaplı olacağa benzemiyor. Atladığım bir şeymi var bilemedim.
Çok kaliteli ve ucuz yerlileri bile var Birol korsan .
O kadar zor değil takmak , hatta bana kalırsa sivama dan kolay . (Ekstra bir aletler istemiyor.)
Size biraz dokumanlar bulmaya çalışayım bu islerle ilgili
-
Canımsınız
-
Aşağıdaki bağlantı belki işinizi görür. Daha önce forumda konusu geçmişti.
https://www.gezginkorsan.org/forum/teknik-bilgi-ve-fikir-alisverisi/arma-ayarini-kolay-yoldan-yapalim/msg104505/#msg104505
Kolay gelsin.
-
https://www.tekneyataksesuarlari.com
-
Bugün Perşembe pazarına gidip Normen ve 10 mm 1x19 316 arma teli bakındım. Tel konusunda Bulduklarıma sertifika sorduğumda katıla katıla güldüler. 27 TL/mt kdv dahil.
kos marka buldum bir yerde sertifikalı 53 TL/MT kdv dahil. Aradaki fark çok fazla geldi ancak konu Istralya olunca katlanmalıyım diye düşünüyorum ne dersiniz?
Bu arada ellerindeki Norsmenlerin markası falan yok tabiki sertifika sormadım bile adamları katıltmamak için.
Kesinlikle kalitesi tartışılmaz ulaşabileceğimiz norsmen varmıdır?
değerli görüşleriniz rica ediyorum.
Saygılar
-
Norsmande en önmelisi çekirdektir. Teli taktıktan sonra bazıları çok ince olduğundan norsman sonunz kadar sıkılabilir, bunun anlamı norsmanin teli değil kendi vidalamasını sıktığıdır. Fazladan çekirdek alıp, sıkmıyorsa değiştirip denemeniz gerekir.
-
Norsmande en önmelisi çekirdektir. Teli taktıktan sonra bazıları çok ince olduğundan norsman sonunz kadar sıkılabilir, bunun anlamı norsmanin teli değil kendi vidalamasını sıktığıdır.
Fazladan çekirdek alıp, sıkmıyorsa değiştirip denemeniz gerekir.
Çekirdek pirinç mi , krom mu olmalı ? Pirinç zamanla korozyon yapar. Bakım ister. Krom sert olursa teller gömülmez kayma yapabilir. Doğrusu hangisi?
-
Çekirdekler pirinçtir. Şimdiye kadar krom çekirdek görmedim.